Di
door Dikketator Jul 26, 2021 om 16:14
Geldzaken & recht

Reactie's hier gegeven op de site

Moet even iets kwijt...

Zit nu een tijdje op de site en jammer genoeg kom ik vaak reacties tegen die eigenlijk zeggen
Hoe dom je eigenlijk niet ben geweest...

Whatssup fraude ... reacties  van lezers....dat moet je toch nu wel weten dat je daar niet in moet trappen..

Energie cowboys.... reacties van lezers... dat is nu wel vaak behandelt .... dat je daar nog intrappen...

Laten we elkaar proberen te helpen en elkaar niet het gevoel geven, hoe dom we zijn geweest om ergens in te trappen, melders voelen zich denk ik uit zichzelf al rot genoeg en proberen hier een soort steun te krijgen en hulp om het misschien terug te halen of op te lossen.

2231 12 Rapporteer

Scala NL
door Scala NL - Jul 26, 2021 om 16:16
23 Antwoorden / Vragen

Lijkt me een goed uitgangspunt. Alleen sommigen komen herhaaldelijk met hetzelfde probleem. Bijvoorbeeld bestelling niet geleverd of annuleren lukt niet. In die gevallen lijkt het me toch nuttig om misschien wat minder subtiel uitleg te geven.

ju
door juliomariner - Jul 26, 2021 om 16:25
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Precies zoals Scala schrijft. Af en toe wordt je er bijna moedeloos van. Er is al zo veel over in de media geweest, energiecowboys, China dropshippers, sleutel- en riooldiensten, Whattappfraude (Hoi mam, ik heb een nieuw nummer) je zou zeggen daar trapt toch niemand meer in. Maar blijkbaar wel. Sommigen zelfs meerdere keren blijkt op deze site wel.
Dat sommige vaste reaguurders dan wat geprikkelt reageren tja daar kan ik wel begrip voor opbrengen.  Het lijkt af en toe dat het gezond verstand van de mensen totaal verdwijnt als de woorden voordeel en korting gebruikt worden.
Als de TS dan ook niet reageerd op vragen naar meer informatie (en dan bedoel ik niet de standaardvraag om een foto van Geboren Amsterdammer) tja dan ben je er ook wel een keertje klaar mee.

marita5
door marita5 Jul 26, 2021 om 16:37
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Juliomariner , als forumleden geprikkelt raken , kunnen ze beter niet reageren .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 26, 2021 om 16:26
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@DIKKETATOR, dit is helaas een fenomeen dat zich wel vaker en ook helaas nu af en toe weer 'de kop op steekt' Het is al vaker onder de aandacht van de redactie gebracht.
In het verleden ook al wel tijdens bijeenkomsten van 'gebruikers' en redactie. U zult denk ik al bemerkt hebben dat de redactie als het 'uit de klauw' loopt, al of niet op basis van de rapporteer mogelijkheid die er is, als moderator optreedt en bijdragen verwijdert op redigeert.

Maar toch is het dan toch helaas soms ook wel zinvol om, zij het dan wel met toelichting, aan te geven dat men kennelijk dom is geweest als er aantoobaar en bewijsbaar al veel vaker sprake is geweest van dat soort vragen en er al heel veel waarschuwingen zijn. Hoe dan ook dan niet op basis van een snelle korte negatief kritische opmerking en zonder toelichting.

Ook m.i moet het uitganspunt per saldo altijd zo zijn dat een vraagsteller de vraag serieus bedoelt en dan ook een serieus antwoord dient te krijgen op basis van de kennis/kunde en ervaring van degene die reageert. En die mening kan en mag dan uiteraard, mits dan ook onderbouwd worden betwist. Gebruikers zijn geen moderator, dat is voorbehouden aan de redactie.

Aanvullend: Ik zie inmiddels al twee gegeven reacties waar ik ook achter sta. (M.u.v. de opmerking over GEBORENAMSTERDAMMR die op zijn manier om toelichting vraagt en in ieder geval niet negatief kritisch is.)

Thecla58
door Thecla58 - Jul 26, 2021 om 16:27
862 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind best dat er, herhaaldelijk, op gewezen mag worden dan iemand niet goed opgelet heeft. Maar de manier waarop... kan anders. Het is de toon die de muziek maakt.

marita5
door marita5 - Jul 26, 2021 om 16:33
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dikketator ,

Ik geef u volkomen gelijk , domme vragen bestaan niet , maar domme antwoorden wel .
Ik draai in mijn antwoorden ook dezelfde plaat af , maar als de mensen daar mee geholpen zijn is het voor mij goed .
Het is niet mijn taak om mensen op fouten te wijzen / of een sneer uit te delen .

Di
door Dikketator - Jul 26, 2021 om 16:44
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik snap best dat het vervelend is als dezelfde vraag meerdere keren wordt gevraagd

Had voor corona ook een reis geboekt en was misschien ook nummer 804.950 met de vraag ..   wat nu ... en hoe nu verder ....

Maar wel door deze site erachter gekomen dat ik het te betalen bedrag kon opschorten en zo kunnen voorkomen dat ik onder dwang van reisbureau het totale bedrag heb betaald, en soms denk ik ook ... hoe kan je daar nog intrappen... maar je ziet alleen een naam en weet niet wat achter de naam allemaal gaande is ...

Donuts
door Donuts Jul 26, 2021 om 17:11
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik hoef helemaal niet te weten wat er achter een naam wel of niet gaande is. Het forum is voor consumenten kwesties, niks meer dan dat. Voor medeleven kunnen mensen terecht bij hun Facebook vrienden en het Viva forum.

Di
door Dikketator Jul 26, 2021 om 17:25
4 Antwoorden / 3 Vragen

Me antwoord niet goed gelezen...

De vraag is hoe kunnen mensen nog zo dom zijn om ergens in te trappen..

Geef aan dat achter de naam iets aan de hand is dat ze in whatsup fraude zijn getrapt en dan als antwoord te krijgen dat je super dom ben om daar nog in te trappen is dan niet fijn....

Donuts
door Donuts Jul 26, 2021 om 17:30
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf nog maar eens lezen wat je schrijft. Doei!

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2021 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er valt niets terug te halen en er valt ook niets op te lossen.

Elk consumentenprogramma heeft al diverse keren tijd gewijd aan die onderwerpen. Kassa, Radar, Max en zelfs in nieuwsprogramna's is het behandeld. Men kijkt niet, of liever naar Holland bakt of iets dergelijks.

wat dan te doen? Telefoon inleveren? Van internet af? Onder curatele?

En het is elke keer hetzelfde.

Zijn ze dan geholpen met de opmerking : Oh wat erg, dat u dat overkomen is. Heel erg zielig. Nog nooit gehoord dat dat kon gebeuren. Fijn dat u, als duizenste, iedereen waarschuwt?

gerbera
door gerbera - Jul 26, 2021 om 16:49
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Vaak geven vraagstellers zelf al aan dat ze "dom" zijn geweest en o.a. nul medewerking van b.v. een bank krijgen. Wat kunnen wij als forumlid daar dan nog aan toevoegen. Ben het met u eens dat het niet nodig is dat het de vraagstellers nog eens wordt ingewreven en als enige het advies kunnen geven dit te melden bij de fraude helpdesk. Geld terug halen bij de bank is ook voor ons onmogelijk.
Ook ik tracht in eer en geweten mensen op weg te helpen met mijn reacties,  helaas maar ook hier worden soms sarcastische reacties op gegeven. Zo zit de boel nou eenmaal in elkaar en zullen we mee moeten leren leven maar is bepaald geen reclame voor dit forum.

Donuts
door Donuts Jul 26, 2021 om 17:14
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Vindt u dan wel de vele foute (Google) antwoorden en de tientallen nutteloze links dan wel reclame voor dit forum? Ik niet.

Donuts
door Donuts - Jul 26, 2021 om 17:15
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dit forum is voor consumenten kwesties. Voor klachten kunt u zich wenden tot de redactie.

panter22
door panter22 - Jul 26, 2021 om 17:35
6599 Antwoorden / Vragen

Wij zijn allemaal maar gewone mensen, die op hun eigen manier reageren op een vraag..
De ene kan het allemaal wat beter verwoorden  dan de ander, maar dat maakt niet uit.
Dat is juist het leuke van deze site. Anders krijg je zo'n eenheidsworst.
De ene kan goed online zoeken. de andere vraagt toelichting al dan niet met foto's, en weer een ander strooit met wetsartikelen.
Soms kun je een oplossing bedenken, maar in het geval van die energiecowboys of andere online verkopers, is het een ander verhaal.
Zij zijn getraind om jou te overtuigen hun product te kopen. Als je daar gevoelig voor bent, dan praten ze je snel onder de tafel.
Meehuilen helpt niet, want de volgende keer gebeurt het weer.
Beter is advies te geven hoe te handelen als er weer eentje belt, wat hier ook herhaaldelijk gebeurt.
 Je noemt dat dan hard, maar je moet die verkopers niet de kans geven om jou te overtuigen. Afkappen dus. Dat is eenvoudig te leren en werkt effectief.
Maar goed Dikketator, ik zie uit naar jouw vriendelijke bijdrage.

mahadma
door mahadma - Jul 26, 2021 om 17:43
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Met alle respect, er zijn vragen over Whatsapp fraude, Energie cowboys, dropshippers en "vage websites".
Al deze vragen en reacties zijn terug te vinden in de zoek functie  onder het kopje zoek een vraag.
In (voorzichtig geschat) 95 van 100 gevallen is er geen oplossing zoals de vraagsteller zich wenst.
Bij slechts een enkel geval is er "nog wat te regelen".
Anderzijds zijn er op alle mogelijke media (radio, tv, krantenen internet) talloze waarschuwingen geweest, en niet even, maar jaren en jaren.
Dus op echt niet alle vragen zal een positief gewoon mogelijk zijn. Gewoon omdat er geen oplossing is omdat de vraagsteller "er in gelopen" is en er gewoonweg geen oplossing kan zijn zoals gewenst.
En juist omdat er vaak jaren en jaren voor gewaarschuwd is zou je denken dat "men" het nu toch wel eens zou snappen. Laatst ontving mijn partner nog een "fake" sms van de rabo dat er geld zou worden afgeschreven, als het niet klopte moest ze op een link drukken ......... Niet gedaan dus. Zelf kreeg ik tot 2 x toe sms jes dat mijn betaalpas "verliep" en ik de nieuwe pas DIRECT moest aanvragen met alle gegevens waaronder de oude en de nieuwe code. En de pas zo moest knippen dat de chip heel bleef ....... Met zo'n bombardement is het logisch dat er toch mensen zijn die niet nadenken enz. maar doen wat de boeven vragen. En ook de banken waarschuwen dat ze nooit zo een klant benaderen.

Dikketator, ik denk doordat er zoveel gewaarschuwd wordt dat een aantal mensen onder de beantwoorders dit soort opmerkingen die je noemt plaatst.

Redacteur
door Redacteur - Jul 26, 2021 om 17:46
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Goedemiddag Dikketator,

Hier sluiten wij ons uiteraard helemaal bij aan en dit is natuurlijk ook meerdere keren benoemd door de redactie, via waarschuwingen per mail en via het aanpassen van reacties. De toon maakt de muziek, dat weet iedereen op het forum ook. :-)

Omdat het hier nu niet om een consumentenkwestie gaat, sluiten we het topic. We laten het wel staan, als een passende herinnering. ;-)

Met vriendelijke groet,
Redactie