Reactie's hier gegeven op de site
Moet even iets kwijt...
Zit nu een tijdje op de site en jammer genoeg kom ik vaak reacties tegen die eigenlijk zeggen
Hoe dom je eigenlijk niet ben geweest...
Whatssup fraude ... reacties van lezers....dat moet je toch nu wel weten dat je daar niet in moet trappen..
Energie cowboys.... reacties van lezers... dat is nu wel vaak behandelt .... dat je daar nog intrappen...
Laten we elkaar proberen te helpen en elkaar niet het gevoel geven, hoe dom we zijn geweest om ergens in te trappen, melders voelen zich denk ik uit zichzelf al rot genoeg en proberen hier een soort steun te krijgen en hulp om het misschien terug te halen of op te lossen.
Lijkt me een goed uitgangspunt. Alleen sommigen komen herhaaldelijk met hetzelfde probleem. Bijvoorbeeld bestelling niet geleverd of annuleren lukt niet. In die gevallen lijkt het me toch nuttig om misschien wat minder subtiel uitleg te geven.
Precies zoals Scala schrijft. Af en toe wordt je er bijna moedeloos van. Er is al zo veel over in de media geweest, energiecowboys, China dropshippers, sleutel- en riooldiensten, Whattappfraude (Hoi mam, ik heb een nieuw nummer) je zou zeggen daar trapt toch niemand meer in. Maar blijkbaar wel. Sommigen zelfs meerdere keren blijkt op deze site wel.
Dat sommige vaste reaguurders dan wat geprikkelt reageren tja daar kan ik wel begrip voor opbrengen. Het lijkt af en toe dat het gezond verstand van de mensen totaal verdwijnt als de woorden voordeel en korting gebruikt worden.
Als de TS dan ook niet reageerd op vragen naar meer informatie (en dan bedoel ik niet de standaardvraag om een foto van Geboren Amsterdammer) tja dan ben je er ook wel een keertje klaar mee.
@Juliomariner , als forumleden geprikkelt raken , kunnen ze beter niet reageren .
@DIKKETATOR, dit is helaas een fenomeen dat zich wel vaker en ook helaas nu af en toe weer 'de kop op steekt' Het is al vaker onder de aandacht van de redactie gebracht.
In het verleden ook al wel tijdens bijeenkomsten van 'gebruikers' en redactie. U zult denk ik al bemerkt hebben dat de redactie als het 'uit de klauw' loopt, al of niet op basis van de rapporteer mogelijkheid die er is, als moderator optreedt en bijdragen verwijdert op redigeert.
Maar toch is het dan toch helaas soms ook wel zinvol om, zij het dan wel met toelichting, aan te geven dat men kennelijk dom is geweest als er aantoobaar en bewijsbaar al veel vaker sprake is geweest van dat soort vragen en er al heel veel waarschuwingen zijn. Hoe dan ook dan niet op basis van een snelle korte negatief kritische opmerking en zonder toelichting.
Ook m.i moet het uitganspunt per saldo altijd zo zijn dat een vraagsteller de vraag serieus bedoelt en dan ook een serieus antwoord dient te krijgen op basis van de kennis/kunde en ervaring van degene die reageert. En die mening kan en mag dan uiteraard, mits dan ook onderbouwd worden betwist. Gebruikers zijn geen moderator, dat is voorbehouden aan de redactie.
Aanvullend: Ik zie inmiddels al twee gegeven reacties waar ik ook achter sta. (M.u.v. de opmerking over GEBORENAMSTERDAMMR die op zijn manier om toelichting vraagt en in ieder geval niet negatief kritisch is.)
Ik vind best dat er, herhaaldelijk, op gewezen mag worden dan iemand niet goed opgelet heeft. Maar de manier waarop... kan anders. Het is de toon die de muziek maakt.
Hallo Dikketator ,
Ik geef u volkomen gelijk , domme vragen bestaan niet , maar domme antwoorden wel .
Ik draai in mijn antwoorden ook dezelfde plaat af , maar als de mensen daar mee geholpen zijn is het voor mij goed .
Het is niet mijn taak om mensen op fouten te wijzen / of een sneer uit te delen .
Ik snap best dat het vervelend is als dezelfde vraag meerdere keren wordt gevraagd
Had voor corona ook een reis geboekt en was misschien ook nummer 804.950 met de vraag .. wat nu ... en hoe nu verder ....
Maar wel door deze site erachter gekomen dat ik het te betalen bedrag kon opschorten en zo kunnen voorkomen dat ik onder dwang van reisbureau het totale bedrag heb betaald, en soms denk ik ook ... hoe kan je daar nog intrappen... maar je ziet alleen een naam en weet niet wat achter de naam allemaal gaande is ...
Ik hoef helemaal niet te weten wat er achter een naam wel of niet gaande is. Het forum is voor consumenten kwesties, niks meer dan dat. Voor medeleven kunnen mensen terecht bij hun Facebook vrienden en het Viva forum.
Me antwoord niet goed gelezen...
De vraag is hoe kunnen mensen nog zo dom zijn om ergens in te trappen..
Geef aan dat achter de naam iets aan de hand is dat ze in whatsup fraude zijn getrapt en dan als antwoord te krijgen dat je super dom ben om daar nog in te trappen is dan niet fijn....
Zelf nog maar eens lezen wat je schrijft. Doei!
Er valt niets terug te halen en er valt ook niets op te lossen.
Elk consumentenprogramma heeft al diverse keren tijd gewijd aan die onderwerpen. Kassa, Radar, Max en zelfs in nieuwsprogramna's is het behandeld. Men kijkt niet, of liever naar Holland bakt of iets dergelijks.
wat dan te doen? Telefoon inleveren? Van internet af? Onder curatele?
En het is elke keer hetzelfde.
Zijn ze dan geholpen met de opmerking : Oh wat erg, dat u dat overkomen is. Heel erg zielig. Nog nooit gehoord dat dat kon gebeuren. Fijn dat u, als duizenste, iedereen waarschuwt?
Vaak geven vraagstellers zelf al aan dat ze "dom" zijn geweest en o.a. nul medewerking van b.v. een bank krijgen. Wat kunnen wij als forumlid daar dan nog aan toevoegen. Ben het met u eens dat het niet nodig is dat het de vraagstellers nog eens wordt ingewreven en als enige het advies kunnen geven dit te melden bij de fraude helpdesk. Geld terug halen bij de bank is ook voor ons onmogelijk.
Ook ik tracht in eer en geweten mensen op weg te helpen met mijn reacties, helaas maar ook hier worden soms sarcastische reacties op gegeven. Zo zit de boel nou eenmaal in elkaar en zullen we mee moeten leren leven maar is bepaald geen reclame voor dit forum.
Vindt u dan wel de vele foute (Google) antwoorden en de tientallen nutteloze links dan wel reclame voor dit forum? Ik niet.
Wij zijn allemaal maar gewone mensen, die op hun eigen manier reageren op een vraag..
De ene kan het allemaal wat beter verwoorden dan de ander, maar dat maakt niet uit.
Dat is juist het leuke van deze site. Anders krijg je zo'n eenheidsworst.
De ene kan goed online zoeken. de andere vraagt toelichting al dan niet met foto's, en weer een ander strooit met wetsartikelen.
Soms kun je een oplossing bedenken, maar in het geval van die energiecowboys of andere online verkopers, is het een ander verhaal.
Zij zijn getraind om jou te overtuigen hun product te kopen. Als je daar gevoelig voor bent, dan praten ze je snel onder de tafel.
Meehuilen helpt niet, want de volgende keer gebeurt het weer.
Beter is advies te geven hoe te handelen als er weer eentje belt, wat hier ook herhaaldelijk gebeurt.
Je noemt dat dan hard, maar je moet die verkopers niet de kans geven om jou te overtuigen. Afkappen dus. Dat is eenvoudig te leren en werkt effectief.
Maar goed Dikketator, ik zie uit naar jouw vriendelijke bijdrage.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer