Ru
door RuitenKoning Mar 20, 2022 om 21:39
Geldzaken & recht

Stilzwijgende verlenging Amerikaans bedrijf

Hallo iedereen,

Ik heb vorig jaar op de website DBdesigner.net een bedrag betaalt voor 1 jaar gebruik. Nu zie ik plots op mijn creditcard gegevens dat er opnieuw dat bedrag is afgeschreven.

Ik heb geen factuur ontvangen per mail waar de details van de overeenkomst in stonden. Ik heb alleen bericht van hun ontvangen toen ik vorig jaar betaalde voor 1 jaar. En ik heb niet gelezen dat het elk jaar automatisch zou doorlopen.

Ik weet dat ik in Nederland dit per maand zou kunnen opzeggen. Nu weet ik eigenlijk niet wat mijn rechten zijn nu ik met een Amerikaans bedrijf te maken heb. Ik heb het gegoocheld maar de term "Amerikaans" wordt amper meegenomen in de zoekopdracht. Ook kan ik verder alleen informatie vinden binnen de EU.

Heeft er iemand enig idee of ik de stilzwijgende verlenging van het bedrijf kan terugdraaien? Of wellicht alleen de maanden te betalen die nu verstreken zijn + de opzegtermijn.

Vriendelijke groet,

R.K.

3112 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 20, 2022 om 21:52
11553 Antwoorden / 51 Vragen

Ik geloof zomaar dat u een abo met opzegtermijn heeft besteld/betaald. Ik zou mits u er nu vanaf wil u advisren om NU per email of via de site het abo op te zeggen, erin te vermlden dat u ze geen toestemming geeft tot opniew incasseren, en als dat toch zou gebeuren er gestorneerd gaat worden. (in het engels).

marita5
door marita5 - Mar 20, 2022 om 22:07
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ruitenkoning ,

Google Vertaling :

Onze Ondersteuning

We hebben onze toewijding hernieuwd om de beste klantenservice-ervaring te bieden voor al onze gebruikers , maar vooral voor onze premium gebruikers .
Als je in onze kennisbank geen antwoord op je vraag kunt vinden , open dan gewoon een ticket en we reageren binnen 1 werkdag of minder .
Premiumgebruikers hebben toegang tot livechat en telefonische ondersteuning voor directe hulp .

Emailadres : info@dbdesigner.net

Lees hier Veelgestelde Vragen m.n. onder Billing Settings , klik op de rode regel .

https://www.dbdesigner.net/support/

Contact ,

https://www.dbdesigner.net/contact-us/

Ru
door RuitenKoning - Mar 20, 2022 om 22:22
1 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de twee reacties

Ik heb gelijk contact opgenomen en het stopget. Ook heb ik al de ticket verstuurd en ze gemaild, maar helaas geen reactie.

Dus ik moet dit voorlopig afwachten. Maar ik vraag me vooral af of wanneer je met een buitenlands bedrijf iets voor een jaar aankoopt dit zomaar stilzijgend verlengd mag worden.

rj
door rjw - Mar 21, 2022 om 08:07
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Worst case moet je voor ee vol jaar betalen. In de EU boffen we met allerlei regelgeving in het voordeel van de consument. Dat is in de meeste andere delen van de wereld niet het geval.

in dit geval lijkt het op een bedrijf dat zich niet specifiek op Nederland of EU richt, dus de VS wetgeving zal van toepassing zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 21, 2022 om 09:13
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie deze tekst in hun informatie (ik geef u zo de link naar het geheel)

TERMINATION

Upon termination of your use of the Services for any reason, all of your rights to access and use any and all parts of the Services shall immediately terminate.

CHANGES TO THE SERVICES

DB Designer has the right to change or modify, upgrade, add to, or discontinue the Services or any portion or feature thereof at any time without notice. DB Designer also reserves the right to assign any rights, licenses, or obligations arising out of or relating to these Terms of Service or to the Services without restriction.

SOLE REMEDY

Your sole remedy for any dispute with DB Designer is to stop using the Services.

LEGAL JURISDICTION

These Terms shall be governed and construed in accordance with the laws of Texas, United States, without regard to its conflict of law provisions. Our failure to enforce any right or provision of these Terms will not be considered a waiver of those rights. If any provision of these Terms is held to be invalid or unenforceable by a court, the remaining provisions of these Terms will remain in effect. These Terms constitute the entire agreement between us regarding our Service, and supersede and replace any prior agreements we might have had between us regarding the Service.   Bron: https://www.dbdesigner.net/terms/?msclkid=792bcc3aa8ed11ec96f326eef228fe76

De tekst m.b.t. termination lijkt mij duidelijk en zou de dienstverlening moeten stoppen. Qua wetgeving is de wetgeving in Texas van toepassing.

Ik zie niets over opzegtermijnen en ook mij lijkt het dan zinvol om onmiddellijk op te zeggen zo u dat eerder niet heeft gedaan en als uitgangspunt automatisch eindigen aannam. Procederen met een Texaansbedrijf kan ‘in de papieren lopen'. (Verwijzend naar ook de reactie van @RJW)

ze
door zeemannetje - Mar 21, 2022 om 12:44
120 Antwoorden / 0 Vragen

Neem ook contact op met je creditcardbedrijf.

ma
door marleenvanh - Mar 21, 2022 om 13:12
452 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn man heeft ook ooit zoiets gehad. Per mail opgezegd maar toch werd er weer (maandelijks) geld afgeschreven. Hij heeft veel moeite gedaan (hij spreekt perfect engels, dus dat was geen probleem geweest) om de mensen te bellen, maar er werd nooit opgenomen Ook op tijden waarop men zelf op de site meldde aanwezig te zijn. (Ja, tijdsverschil werd rekening mee gehouden ;-)) Toen de credit card maatschappij gevraagd het bedrag terug te halen, dat ging probleemloos. Potverdrie, volgende maand wèèr het bedrag eraf. Andermaal credit card mij. gebeld. Het Amerikaanse bedrijf was daar inmiddels bekend (meer klachten) en weer werd het geld terug gehaald. Ook kon mijn man een nieuwe credit card (ander nummer) krijgen en werd het oude nummer geblokkeerd. Toen stopte het.

mo
door mof - Mar 21, 2022 om 13:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb net op de website DBdesigner.net gekeken: als u een account heeft aangemaakt dan heeft u de "terms of service".

BILLING & PAYMENT TERMS

    1. You understand that certain services require monthly and/or annual payments (“Subscription Fee”) to continue to use such services. These fees are posted and updated periodically on the DB Designer web site (DBDesigner.net). DB Designer reserves a right to change the Subscription Fee at anytime for any plan.
    2. Unless otherwise stated, all fees are in U.S. Dollars. A valid credit card or a PayPal payment validation is required for Subscription Fees and Transaction Fees. Free accounts are not required to provide a credit card number. An upgrade from the free plan to any paying plan will immediately be billed to you. For any upgrade or downgrade in plan level, your credit card that you provided will automatically be charged the new rate on your next billing cycle.

verder lees ik:

  1. If you wish to dispute any charge invoiced to you by DB Designer, you agree to submit the disputed charge to us no later than five (5) business days after the disputed charge is posted to your account. You are responsible for reviewing any charges made to your account. You may submit a disputed charge by contacting us through the DB Designer website, email, telephone, or mail.
  2. You may downgrade or cancel your paid subscription at any time. If you do, we’ll treat your information responsibly. You can downgrade, upgrade or cancel your subscription by visiting “Billing & Payments” setting page from your account dashboard at any time.

Dus, wat is nu eigenlijk uw probleem? U kunt ten alle tijden opzeggen ... per direct, dus geen opzegtermijn. Ze zeggen dat ze verantwoordelijk met uw info omgaan. Dus ik zou zeker ook vragen om het tegoed van de maanden dat u niet gebruikt terug te ontvangen, eventueel met een verklaring dat u niet de bedoeling had langer dan een jaar gebruik te maken van hun diensten. En dan maar afwachten. Betalen ze niet dan kunt u altijd nog naar de rechter om een hard tegen hard gevecht aan te gaan.

anduril
door anduril Mar 21, 2022 om 13:52
167 Antwoorden / 1 Vragen

... te allen tijde ...

rj
door rjw Mar 21, 2022 om 14:20
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Je kan inderdaad altijd opzeggen. Ze zeggen alleen niet dat je dan minder hoeft te betalen dan de jaarlijkse fee. Maar als je dit en de andere voorwaarden leest kan je wel toegang tot de data kwijt raken als je het contract beeindigd. Er staat nergens dat je toegang houdt tot het einde van de betaalde periode. Dus heel goed uitkijken per wanneer het contract wordt beeindigd. Als het om dit soort zaken gaat wint een Amerikaans bedrijf altijd. Hun voorwaarden en contracten zijn waterdicht, waar wij vaak nog gewend zijn om nog na het aangaan van een overeenkomst dingen te kunnen wijzigen.

Jeannetims
door Jeannetims - Mar 21, 2022 om 14:47
51 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je het bedrijf al benaderd? Ik heb dit ook ooit gehad met een website plugin. Deze had ik te laat opgezegd, maar na een mailtje met uitleg waarom ik hem niet meer nodig had, is het bedrag netjes geretourneerd.