Me
door Meisinger Jan 28, 2021 om 20:46
Geldzaken & recht

Terugboeken saldo na sluiten account

Een maand geleden heb ik mijn account bij een bank gesloten, met het verzoek het resterende saldo over te boeken naar de tegenrekening van mijn huisbank. De normale termijn voor het afhandelen van een verzoek tot overboeking bedraagt drie werkdagen. Op mijn vraag hoe lang het afwikkelen van het sluiten van het account duurt kreeg ik het antwoord "enkele weken". In de algemene voorwaarden is geen termijn opgenomen. Zoals gezegd zijn we een maand verder en heb ik mijn saldo nog niet retour ontvangen. Ik heb een klacht over deze kwestie ingediend bij de bank, en kreeg hierop het automatische antwoord dat ik binnen twee weken een ontvangstbevestiging kan verwachten en binnen zes weken een inhoudelijke reactie.

De termijn die de bank hanteert voor het overboeken van mijn resterende saldo lijkt mij onredelijk. Kan ik hier iets tegen doen? Dank alvast.

6154 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Jan 28, 2021 om 20:53
11607 Antwoorden / 51 Vragen
1

Wij kunnen voor u zoeken/googelen als wij de naam van de bank weten. Zonder deze info is er geen antwoord te geven wat hout snijdt. De termijn kan namelijk per bank verschillen. Mogelijk is het een spaarrekening (met termijn?) die eerst naar een andere rekening moet worden overgemaakt en vandaar naar uw nieuwe bank/rekening.

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2021 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen
3

Maar zoveel zult u toch niet op die rekening hebben laten staan voordat u tot opheffing overging? Waarschijnlijk slechts een beetje voor eventuele kosten.
Dus maar even geduld hebben.

U kunt ook een klacht indienen bij het Kifid, duurt net zo lang.

@H
door @HENK@ Jan 31, 2021 om 14:30
159 Antwoorden / 1 Vragen

rare aanname, en al helemaal geen antwoord op de vraag !!

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2021 om 14:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is daar raar aan dan?

@H
door @HENK@ Feb 1, 2021 om 19:39
159 Antwoorden / 1 Vragen

de vraag is heel simpel "De termijn die de bank hanteert voor het overboeken van mijn resterende saldo lijkt mij onredelijk. Kan ik hier iets tegen doen? Dank alvast."

het lijkt me duidelijk dat de rekening niet bijna leeg was dus daar over doordrammen heeft geen nut

4279 10
 

tijger1
door tijger1 Feb 2, 2021 om 00:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zal er tien euro op staan voor eventuele kosten. So what? Hoef je geen drukte over te maken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 28, 2021 om 21:14
16888 Antwoorden / 202 Vragen
1

Aanvullend op al gegeven reacties: kent u deze info: https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/klacht en m.b.t. het al geadviseerdse eventueel benaderen van KiFiD dient u eerst een klachtte hebben ingeediend bij uw banbk en daarop een voor u negatief of fgeen antwoord te hebben ontvangen.

Gelet op de termijn dat het duurt lijkt het mij dat er sprake is van in gebreke blijven m.b.t. een correcte afwikkeling.

sira
door sira - Jan 29, 2021 om 09:48
2408 Antwoorden / 24 Vragen
2

Waarom niet zelf eerst het saldo overgeboekt naar de tegenrekening en na ontvangst pas opheffen?

@H
door @HENK@ Jan 31, 2021 om 14:30
159 Antwoorden / 1 Vragen

dat was niet de vraag!!

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2021 om 14:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@henk

ga fietsen.

sira
door sira Jan 31, 2021 om 15:00
2408 Antwoorden / 24 Vragen

Henk, het was misschien niet de vraag, maar wel een logisch antwoord. Zoals meisinger heeft gehandeld, heb je geen enkele controle (en geen rekening meer).
Nou kan hij wachten. Had hij het zelf overgeboekt, stond het geld dezelfde dag nog op zijn rekening.

mo
door mof - Jan 29, 2021 om 13:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Autoriteit financiele markten? Misschien?

latevogel
door latevogel - Jan 29, 2021 om 14:50
86 Antwoorden / 0 Vragen
0

U zou (wordt men flauw van en gaat misschien sneller over tot actie) dagelijks kunnen telefoneren met de klantenservice of een negatieve review op internet kunnen plaatsen.
https://support.trustpilot.com/hc/nl/articles/201839093-Een-review-schrijven
U hebt een vervelende ervaring met hen, geef hen een vervelende ervaring terug. 
Succes!

1paul
door 1paul - Jan 30, 2021 om 09:41
3201 Antwoorden / 0 Vragen
0

ja zeker, zelf overboeken en dan de rekening opzeggen....

me
door mein33 - Jan 30, 2021 om 12:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

 
DOOR MEISINGER   De normale termijn voor het afhandelen van een verzoek tot overboeking bedraagt drie werkdagen. Op mijn vraag hoe lang het afwikkelen van het sluiten van het account duurt kreeg ik het antwoord "enkele weken".

@meisinger,

U bent vast zo verstandig geweest de rekening leeg te maken tot op slecht één cent, alvorens u een verzoek tot het beëindigen  van de rekening indiende.
Wat maakt het uit dat het "enkele weken" duurt alvorens de rekening ook daadwerkelijk wordt beëindigd. 
De bank zal zich er van willen overtuigen dat de rekening echt niet meer gebruikt wordt.
Stel er wordt nog een storting gedaan en de rekening bestaat niet meer, dan heb je de poppen aan het dansen.
De bank kan immers niet weten of dit bij uw rekening wel of niet van toepassing is.
Thuis werken is ook bij bankinstellingen aan de orde en dat zal mogelijk van invloed kunnen zijn op het tempo waarmee de  rekening wordt beëindigd.

Geduld is een schone zaak in deze en "alles zal rechkom".  ;-))

r.kemperman
door r.kemperman - Feb 1, 2021 om 13:32
423 Antwoorden / 4 Vragen
0
sp
door spirasmus - Feb 1, 2021 om 14:07
61 Antwoorden / 28 Vragen
0

U schrijft dat u het account bij een bank heeft gesloten en dat het bedrag naar uw huisbank moet worden overgemaakt.
Mogelijk is de tegenrekening van te sluiten bank een andere dan uw huisbank en is het saldo dus naar de originele tegenrekening overgemaakt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer