Toch weer Seniorenvoordeelpas
Eind april zag mijn vrouw op internet de aanbieding van de Seniorenvoordeelpas, waar enorm veel voordeel mee te behalen zou zijn. Ik heb daarna gegoogled, en kwam hierover alarmerende berichten tegen, o.a. bij Radar en Kassa. Dus ik heb haar geadviseerd de pas te annuleren. Dat kon volgens de site van Seniorenvoordeelpas.nl pas na ontvangst van de pas. Deze arriveerde twee weken latern dus na de herroepingstermijn van twee weken. Wij hebben de oas teruggestuurd met het herroepingsformulier, maar zij zeggen nu dat wij er tot eind april 2019 aan vastzitten. Geen pas meer, dus geen voordeel, maar wél betalen. Ik vind dat geen stijl.
We krijgen nu aanmaningen van AfterPay, aan wie de betaling is uitbesteed. Ik wil er definitief vanaf. Zonder te betalen. AfterPay stopt pas met aanmaningen als ze daartoe opdracht krijgen van Seniorenvoordeelpas. Zij beweren dat wij te laat hebben geannuleerd, en wij dat de pas zodanig laat is geleverd dat wij niet meer op tijd konden annuleren. Kunnen wij de mails van AfterPay nu negeren, of zullen zij vanzelf stoppen?
Ik vnd het ronduit schandalig dat mensen er een dergelijk verdienmodel op na houden. Ouderen belazeren, gouden bergen beloven, maar als je het checkt geeft niemand korting via deze pas, of je krijgt sowieso al korting - en meer - zonder pas. Ik ben het spuugzat, ik ben razend en ik wil dat het stopt.
Een gewaarschuwd mens zou voor twee moeten tellen maar ja.
M.i. een zeer stevige brief zenden, aangetekend met ontvangstbevestiging, aan 'Seniorenvoordeelpas' met daarin nadrukkelijk de melding dat u direct na ontvangst en daarmee binnen twee weken, geheel volgens de regels, heeft geanuleerd en bovendien de pas heeft teruggezonden (U heeft daar bewijs van?) Een kopie daarvan aan After Pay zenden hoewel ik niet helemaal kan volgen wat After Pay hiermee te maken heeft. Uw vrouw deed zaken met 'Seniorenpas' en niet met After Pay.
Bent u lid van een ouderenorganisatie als ANBO of KBO/PCOB, vraag daar dan om raad en zend uw melding ook aan fraudehelpdesk.nl.
Zet dat ook in uw brief eventueel maar het wil vaak ook al helpen dat u raad heeft gevraagd aan het Kassa panel.
Een aangetekende brief kost €8,40. Het gaat maar om een bedrag van €28,95 voor een heel jaar.
After pay int de betalingen, met als Famed voor de tandarts.
Panther@ ook bij betaalvragen met bijv een tandarts is de tsndarts de aan te spreken persoon.
In dat geval heeft de tandarts een verrichting verricht en dat de notaafhandeling is uitbesteed aan Famed is zaak van de tandarts.
Hallo Tuesday Rebel ,
De herroepingstermijn gaat lopen v.a de dag dat u de pas heeft ontvangen , zie hier de voorwaarden .
3.2
Zodra u van ons de gepersonaliseerde fysieke voordeelpas heeft ontvangen, vangt de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen aan. Dat houdt in dat u vanaf dat moment het recht heeft om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, zoals die op onze website te vinden is, maar bent hiertoe niet verplicht.
Dien een klacht in , klik op de rode regels .
https://seniorenvoordeelpas.nl/over-ons/klachten/
Art 9.2 van de voorwaarden :
9.2
Wanneer er in onderling overleg geen oplossing wordt bereikt, kunt u voor de buitengerechtelijke bemiddeling bij een geschil gebruik maken van het ODR platform (Online Dispute Resolution) van de Europese Commissie via http://ec.europa.eu/consumers/odr
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL
Lees ook hier het antwoord van seniorenvoordeelpas ,
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/seniorpas
Is de pas binnen twee weken ná ontvangst teruggestuurd of niet? Want u schrijf wel dat de pas twee weken later arriveerde, volgens u na de herroepingstermijn maar dat is niet correct want deze termijn vangt pas aan bij ontvangst. Maar u schrijft niet wanneer de pas is teruggestuurd.
NB. Behalve dan dat het om een seniorenpas gaat, zie ik niet waarom het belazeren van ouderen specifiek genoemd moet worden. Jongeren belazaren is wel oké?
U kunt dan wel razend zijn, maar u kunt beter uw vrouw adviseren eerst het een en ander op internet te controleren, voordat zij iets koopt.
Het internet barst van de klachten over die pas, zoals u, nadien, hebt gelezen.
De voorwaarden staan keurig vermeld op de site. En je kunt van te voren zien waar je korting kunt krijgen. Dus ouderen belazeren?
Ouderen kunnen toch ook lezen. En je vrouw vond het een goede investering. En nu mag ze de pas van jou niet houden?
Ik begrijp niet dat je zo te keer gaat. Die pas kost €28,95 voor een heel jaar. Je koopt toch wel vaker iets waar je later spijt van krijgt.
Dit bedrag is te overzien,
Op de site kun je chatten met een medewerker. Leg je probleem even voor. Vraag ook even hoe je aanmoet met Aterpay.
En Afterpay stopt niet met incasseren. Dus voor de zekerheid zou ik die €28,95 maar betalen. Straks komt er nog €40 aan incassokosten bij.
Beste Tuesday Rebel,
Bedankt voor uw bericht op het forum van Kassa. Zoals u hierboven hoogst waarschijnlijk al heeft gelezen kunt u de pas uiterlijk twee weken na ontvangst terug sturen naar ons, wij zullen dan bij ontvangst direct de betaling bij AfterPay stop zetten. Overigens kunt u ten allen tijden uw pas annuleren, het is hiervoor niet noodzakelijk om eerst uw pas te ontvangen.
Helaas kan ik op dit moment het probleem niet voor uw oplossen aangezien de nodige gegevens ontbreken. Wij komen daarom graag met u in contact! U kunt mailen naar klantenservice@seniorenvoordeelpas.nl t.a.v. Erik. Ik zal dan uw bericht verder oppakken. Uiteraard kunt u ook bellen tussen 17:00 en 21:00 naar 085-0700 900.
Graag horen wij van u.
Met vriendelijke groet,
Erik
Team Seniorenvoordeelpas
Hallo Erik , Overigens kunt u ten allen tijden uw pas annuleren, het is hiervoor niet noodzakelijk om eerst uw pas te ontvangen. Dan word het tijd dat jullie de voorwaarden veranderen , deze zijn tegenstrijdig .
En vergeet ook even niet dat de bedenktijd ingaat vanaf de datum van ontvangst van de pas en niet zoals u beweerd vanaf de datum aanmelding.
En ook heel lullig; een bedrijf zoals Klantenservice Senioren pas: het is te allen tijde. Een Nederlande site moet, tenminste Nederlands kunnen schrijven. Ter geruststelling: U bent niet de enige.
@tenormin
Fijn dat het nòg iemand was opgevallen!
@Marita5
Ik hoor graag van u waar in de algemene voorwaarden wij dit tegenspreken. U kunt al direct na aanvraag herroepen door ons te mailen of bellen. De herroepingstermijn gaat echter pas lopen na het bezorgen van de pas, zo heeft u gegarandeerd 14 dagen bedenktijd. Dit sluit niet uit dat u voor of tijdens de verzending niet kunt opzeggen.
@Gerbera
Bedankt voor de verduidelijking. Het klopt dat de herroepingstermijn pas loopt vanaf het bezorgmoment, niet de aanvraag datum.
@Tenormin
Daar heeft u helemaal gelijk in! Helaas kan ik dit tikfoutje niet meer corrigeren, excuus ;)
Met vriendelijke groet,
Erik
Team Seniorenvoordeelpas
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tarieven domeinnaam
Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer