mo
door moos Jun 29, 2004 om 09:01
Geldzaken & recht

UPC - incassobureau en afgesloten !

Ik kreeg op 12 mei j.l. een brief van een incassoburea op mijn deurmat. Of ik even de facturen van 2003 en 2004 wilde betalen met extra kosten van 50 euro ! Maar ik heb de facturen betaald ! Alle kopie facturen en betaalbewijzen opgestuurd en gefaxt naar de deurwaarder maar nog geen reactie !


Afgelopen dinsdag 22 juni kom ik thuis ben ik ook nog eens AFGESLOTEN !! Ik UPC bellen ja mevrouw u heeft uw facturen niet betaald, nee jullie hebben een vordering uit handen gegeven, moet u bij de deurwaarder zijn !!! Ik woensdagmorgen de deurwaarder bellen voor de status van mijn dossier....... sorry mevrouw ik heb wel een bedrag voor u maar ik kan niet de status zien. Moet u maar even een e-mail of fax sturen. Heb ik gedaan maar GEEN reactie.


Ben zelfs bij de rechtswinkel geweest en op hun advies heb ik een fax verzonden aan UPC dat ze onrechtmatig hebben gehandeld en mij per direct weer moeten aansluiten, je raad het al GEEN reactie.


Ook heb ik de zaak aangemeld bij de geschillencommissie voor antenne inrichtingen maar dat duurt natuurlijk ook even.


Maar ondertussen zit ik al een week zonder tv en radio !!!


Heeft iemand nog een idee wat te doen of hier ook ervaring mee ??

452 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mrsempel
door mrsempel - Jun 29, 2004 om 10:18
57 Antwoorden / 3 Vragen
0

Mijn ervaring met UPC is dat het enige dat nog helpt is om te bellen met de "helpdesk" (het mag de naam niet hebben eigenlijk...) en daar eens flink tekeer te gaan! Laat u vooral niet afschepen en eis dat u door iemand te woord gestaand wordt met verstand van zaken, iemand die ook wat te vertellen heeft.


Maak ze goed duidelijk dat zij een fout hebben gemaakt en dat u daar nou de dupe van bent. Eis wanneer het niet anders kan direct een manager aan de lijn te krijgen.


Verder is mijn ervaring dat ze vrij snel reageren op een correct opgestelde brief via de fax. Maar daarin kort en bondig het probleem duidelijk en geef aan dat u betaald hebt. Stuur zoveel mogelijk bewijsmateriaal mee. Eis in uw fax binnen bijvoorbeeld 3 dagen een reactie en binnen 5 dagen herstel van uw aansluiting. Zorg dat u een verzendbewijs krijgt van die fax en bewaar dat goed! Altijd handig voor later! Overigens zou ik dezelfde fax in afschrift ook aan de deurwaarder sturen.


Succes!  Marco

user123
door user123 - Jul 7, 2004 om 23:07
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Gaatje boren in de muur naar de buren. Kabeltje trekken. Klaar. Kunt u rustig tv kijken terwijl UPC verder slaapt.

Als u de kosten deelt met de buren bent u ook nog eens goedkoper uit !

pr
door presau - Jul 16, 2004 om 12:54
12 Antwoorden / 0 Vragen
0

Indeze wil ik u graag antwoorden wat u o.a kunt doen daar ik  iemand anders hetzelfde advies heb gegeven een u neemt even telefonisch contact op met de deurwaarder deze zit dacht ik in Leeuwarden leg deze de situatie nogmaals uit noteer daarbij tijd datum en met wie u heeft gesproken. Deel zemede dat u gezien de situatie dit gesprek per e'mail of  per aangetekende brief alsmede bewijs retour afzender aan hun bevestigd. ( zij moeten u een bewijs van ontvangst mee geven aan de postbode )  Tevens deelt u mede datU UPC met onmiddelijke ingang ingebreke stelt daar zij inhoudelijk niet hebben gereageerd op u fax Dit kunt u schriftelijk doen aan de deurwaarder hij zal hier in deze op moeten antwoorden daarbij eist u dat zij u per onmiddelijke ingang moeten aansluiten.


vervolgens deelt u mede dat u na u telefoon gesprek telefonisch contact op neemt met de afdeling informatie van het kanton gerecht om de zaak voor te laten komen waarbij alle daaruit voortkomende kosten voor rekening van UPC komen. Indien u het juist heeft wint u deze zaak en heeft u zelfs geen advocaat nodig om u gelijk te halen ( dat heb ik namelijk zelf bij de hand gehad met een edrijf dat mij nota's stuurde voor dingen die ik nooit heb ontvangen gewonnen dus einde verhaal voor de deurwaarder van dat bedrijf en het berijf die alle gerechtelijke kosten moest betalen van de rechter.) Ps laat het me even weten en misschien kan ik meer tips geven Mvr.gr


 


 

mo
door moos - Aug 1, 2004 om 13:32
1 Antwoorden / 3 Vragen
0

Hallo allemaal,
Ik wil iedereen die op mijn vraag heeft geantwoord hartelijk danken voor de moeite.

Als laatste redmiddel heb ik de hele zaak aangemeld bij de "Geschillencommissie voor Centrale Antenne inrichting" (www.sgc.nl).


Via hun zijn alle papieren die UPC slecht reeds 4x in bezit moet hebben gehad, ook doorgestuurd en krijgt UPC een maand de tijd om te reageren.
NOu afgelopen week kreeg ik een schrijven van UPC en ze geven de fout toe !!!! Ik heb per omgaande weer kabelsignaal (na 5 weken zonder te hebben gezeten) en ze egevn wel een maand gratis kabelsignaal........


Nou ja het is geen vetpot maar ik ben blij dat ik na 3,5 jaar eindelijk mijn gelijk krijg en weer televisie kan kijken.
Het is alleen een beetje abnormaal dat er eerst een Geschillencommissie aan te pas moet komen.
Maar ja misschien een goeie tip voor meer UPC-probleemgevallen ??!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer