bo
door bossebol Sep 8, 2010 om 10:45
Geldzaken & recht

Visboete

mijn zoon doet graag vissen hij heeft een 3e hengel vergunning gekocht en dacht dat hij dus overal mocht vissen met 3 hengels nu zat hij dus ergens te vissen en rond 2 uur snachts staat de politie aan zijn tent hem wakker te maken ivm de derde hengel dat mocht op die waterplas dus niet hij zij dat hij dat niet wist de politieagent zij draai hem maar binnen en leg die hengel weg dan is het zo goed nu krijg ik gisteren een boete binnen van 200€ voor de derde hengel nu heb ik het cjb gebeld omdat ik bezwaar wil maken omdat ik het wel heel erg hoog vind dat bedrag en het was de eerste keer voor hem ik zij ook dan kan hij beter ramen door gaan gooien in de stad dan hoeft hij alleen maar naar buro halt toe ben er echt boos over maar iig kan ik geen bezwaar maken alleen door het niet te betalen dan komt het op een gegeven moment bij de rechter en kan hij daar zijn zegje doen volgens hun maar dan is de boete al 3 keer meer geworden en ik heb ook gekeken bij cjb en daar staat met 3 hengels vissen is de boete 130€ weet iemand raad want wil echt bezwaar maken hierop hij werkt zo hard voor zijn centen maar schiet erzo allemaal niks mee op

10258 27 Rapporteer

vladja
door vladja - Sep 8, 2010 om 11:20
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Daar moet dus wel iets meer gebeurd zijn, dan alleen maar: draai hem maar binnen en leg die hengel weg dan is het zo goed . Om de bekeuring uit te kunnen schrijven zijn zijn persoonsgegevens opgenomen.

Dus wat is er nog meer gezegd/gedaan? Als hij net zo reageert als jij met: dan kan hij beter ramen door gaan gooien in de stad dan hoeft hij alleen maar naar buro halt toe als voorbeeld?

Vladja

bo
door bossebol - Sep 8, 2010 om 11:25
12 Antwoorden / 9 Vragen

ze hebben wel zijn gegevens gevraagd en ook van zijn vriend die ook zat te vissen ennee hij reageerde gewoon normaal niet net als mij maar ik reageer nu gewoon omdat ik er echt kwaad om kan worden het zijn jongens die niet op stap gaan en rottigheid uit halen ze willen gewoon rustig vissen doen geen vlieg kwaad en dan krijg je zoiets kan wel begrijpen als hij een verbaal krijgt om dat het daar niet mocht maar moet dan dan zo hoog zijn daar kan ik dan weer niet bij

marcel75
door marcel75 - Sep 8, 2010 om 11:30
5124 Antwoorden / 4 Vragen

MMM, als het goed is staat op de toegezonden beschikking ook dat je een beroepschrift kunt indienen bij de officier van justitie. De adresgegevens daarvan staan als het goed is ook vermeld op de beschikking. laat je zoon (als hij meerderjarig is althans) een brief naartoe sturen, voorzien van een dagtekening en handtekening. Is hij minderjarig (waar ik wel vanuit ga gelet op het verhaal van het Halt-bureau), dan kunt u die brief als wettelijk vertegenwoordiger ook sturen. Zet dat dan wel met zoveel woorden in uw beroepschrift.

Verder vermeldt u het verhaal zoals u het hier gedaan hebt en wacht verder af. Vergeet ook niet te melden dat volgens u de boete € 130,-- is en geen € 200,--.

Mocht de officier het beroep afwijzen, dan kunt u alsnog naar de rechter.

Overigens zorgt het indienen van een beroepschrift bij de officier van justitie wel voor uitstel van betaling. Gaat u daarna door naar de rechtbank, dan zult u wel de boete als borg moeten betalen. Krijgt u gelijk, dan krijgt u uw geld terug. Krijgt u geen gelijk, dan is de boete betaald.

vladja
door vladja - Sep 8, 2010 om 11:54
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Volgens "prijslijst" van het Openbaar Ministerie bedraagt het vissen met meer dan twee hengels inderdaad € 130.--, Zie hier....

Vissen met andere andere toegestane vistuig dan hengels: boete € 200,--, Zie hier....

Beide overtredingen staan vlak bij elkaar, waardoor mogelijk een verkeerde code is overgenomen bij overtredingen in de binnenvisserij.

Vladja

bo
door bonita_1 - Sep 8, 2010 om 13:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

vissen met meer dan 2 hengels in verboden water
boete 200 euro

killroy
door killroy - Sep 8, 2010 om 13:40
87 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb het nog erger meegemaakt, ik was aan het vissen op de Maas zonder haak aan de lijn van de hengel, puur en alleen maar voor de ontspanning, toen kwamen 2 agenten en maakte mij een proces verbaal van € 450.00 en toen ging ik naar de rechter en die maakte er € 800.00 van. Die heb ik niet betaald en toen moest ik 8 Maanden in de gevangenis zitten en dit alles omdat ik er geen haakje aan had zitten aan mijn hengel, wel zat ik op een visstoeltje en dat mocht ook niet, ik had ook een boek bij mij, Hoe leer ik vissen, en dat mocht ik aan de waterkant niet lezen, toen ik tegen de rechter zegde dat ik beter naar Australië kon gaan emigreren kreeg ik er 1 jaar voorwaardelijk bij met een proeftijd van twee jaar. Nou hier baalde ik behoorlijk van. Mvg: Joep

vladja
door vladja - Sep 8, 2010 om 13:50
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=bonita schreef op woensdag 8 sep 2010, 13:32]vissen met meer dan 2 hengels in verboden water
boete 200 euro

Ja, die is er ook nog, Zie hier...

Killroy, solliciteer bij het absurdistisch theater.

Vladja

nonukes
door nonukes - Sep 8, 2010 om 14:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

Je schrijft : ""geen rottigheid uit halen ze willen gewoon rustig vissen doen geen vlieg kwaad"........pardon ???? Vissen is 100% dierenleed ! Eerst zo'n beestje voor eigen vermaak martelen aan een haakje en vervolgens vermoorden of verwond teruggooien.....
Dat is pas rottigheid uithalen en "geen vlieg kwaad doen" is een absurde bewering in dit geval ! Zoek een andere hobby als je aan je eigen criteria wilt voldoen.

marcel75
door marcel75 - Sep 8, 2010 om 14:37
5124 Antwoorden / 4 Vragen

nonukes,
Maar dan doet hij nog steeds geen vlieg kwaad. lijkt me namelijk knap lastig om op vliegen te vissen! Op vliegvissen vissen is wel weer mogelijk, maar die hebben we hier niet.

Wist je trouwens dat je door het gebruik van een computer CO2 uitstoot?

du
door dubbelzout - Sep 8, 2010 om 15:34
100 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=killroy schreef op woensdag 8 sep 2010, 13:40]2 agenten en maakte mij een proces verbaal van € 450.00 en toen ging ik naar de rechter en die maakte er € 800.00 van. Die heb ik niet betaald en toen moest ik 8 Maanden in de gevangenis zitten Mvg: Joep

Beste Joep,

Het kan best zijn dat je 8dagen de bak in most vanwege die 800 euri. Dat is zo ongeveer het tarief voor 'zitten' als vervanging voor betalen.

Ik begrijp ook dat je die 8 dagen erg lang hebt gevonden, dat ze wel 8 maanden leken. Maar het zal jou toch ook opgevallen zijn dat je in die tijd maar 8 keer warm eten hebt gekregen?

Wat heb jij trouwens tegen de rechter over de rechter gezegd, dat ie de boet bijna verdubbelde? Want ik ken uit mijn werk zat voorbeelden van boze gedaagden die menen te moeten roepen dat de rechter een travestiet is met zijn zwarte jurk. De meeste rechters geven daar een cadeautje voor. Meestal in de vorm van een hogere boete.

Tot slot, heeft iemand je al eens uitgelegd dat als je elke dag een krat Aldi-bier drinkt, dat je verhalen dan steeds ongeloofwaardiger worden?

groet,

Gaat nu strafbaar een boek lezen aan de waterkant, zodat ik een bekeuring krijg voor lezen in de regen......

re
door red1 - Sep 8, 2010 om 15:57
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, en die tent !! overtreding van de kampeerwet . ze mogen zelf's al je spullen incl. het vervoermiddel waar je mee bent in beslag nemen !!

marcel75
door marcel75 - Sep 8, 2010 om 16:11
5124 Antwoorden / 4 Vragen

En wat is nou € 800,-- of 8 maanden zitten! Het Nederlandse volk (althans volgens het "Nederlandse volk"), maar toch minsten 1,5 miljoen medebewoners van dit land willen toch hogere straffen? Krijg je die, is het ook weer niet goed! Of zullen ze alleen maar willen dat de buurman harder gestraft moet worden en zelf natuurlijk minder tot helemaal niet?

wi
door wilbro - Sep 8, 2010 om 18:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

De politie is je beste vriend ; vooral als ze geld nodig hebben.
En NoNukes moet emigreren naar een grot in Afghanistan,Joost mag weten waar zulke mafkezen toch vandaan komen.

1paul
door 1paul - Sep 8, 2010 om 19:03
3173 Antwoorden / 0 Vragen

Het is simpel, je zoon is in overtreding hij heeft zich van te voren niet goed geinformeerd over wat wel en niet mag op juist de plek waar hij ging vissen, je kunt er niet vanuit gaan in Nederland dat als je een vergunning hebt voor drie hengels dat je hiermee ook overal mag vissen dit is nu eenmaal plaatselijk geregeld door de verschillende visverenigingen dan wel gemeentes en als je zoon werkelijk zoeen visser is als je zegt had hij dit MOETEN weten...

Nu je zoon in gebreke is gebleven om dit eerst even uit te zoeken moet ie gewoon op de blaren zitten, leergeld betalen en volgende keer eerst uitzoeken voor je gaat zitten vissen waar dan ook...

genius
door genius - Sep 8, 2010 om 19:06
886 Antwoorden / 4 Vragen

@vladja & @marcel75

Het [u]recht[/u] staat in een verkeerde topic. Hulp gezocht. . . .KLIK.
Dank.

G.

vladja
door vladja - Sep 8, 2010 om 19:30
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=genius schreef op woensdag 8 sep 2010, 19:06]@vladja & @marcel75

Het [u]recht[/u] staat in een verkeerde topic. Hulp gezocht. . . .KLIK.
Dank.

G.

Slaat weer als en tang op een varken.

Vladja

genius
door genius - Sep 8, 2010 om 19:33
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote]Slaat weer als en tang op een varken.

Vladja

Sorry!!!!!! Dit was een vraag voor hulp van mijn kant uit!
Stank voor dank!

marcel75
door marcel75 - Sep 8, 2010 om 19:44
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Genius,
Ik begreep hem uiteindelijk wel. Maar moest ook even lezen en zag de link ook eerst niet. Wellicht handig (als tip dus) om een volgende keer te blijven meedenken maar dan meteen in je reactie te zetten dat er ergens een beetje verscholen een hulpvraag wacht.

genius
door genius - Sep 8, 2010 om 20:37
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=marcel75 schreef op woensdag 8 sep 2010, 19:44]Genius,
Ik begreep hem uiteindelijk wel. Maar moest ook even lezen en zag de link ook eerst niet. Wellicht handig (als tip dus) om een volgende keer te blijven meedenken maar dan meteen in je reactie te zetten dat er ergens een beetje verscholen een hulpvraag wacht.Oké. marcel75. . . .bedankt voor de tip. Nou begrijp ik ook de reactie van vladja.

@vladja,

Excuus van mij. Ook van gisteren, was niet zo bedoeld. . . . . sorry.

Dankjulliewel!

Groet,

G.

bo
door bossebol - Sep 9, 2010 om 08:40
12 Antwoorden / 9 Vragen

wat een onzin zeg dieren mishandeling ze gooien ze gewoon terug ZONDER ZE TE MISHANDELLEN en doen ze verders geen zeer ofzo hoor ze weten wel hoe ze de haak eruit moeten halen hahaha maar goed daar gaat het niet over er staat achterop het verbaal dat je geen bezwaar kan maken alleen als je het er niet mee eens bent dan moet je niet betalen en het eerst op laten lopen en dan komt het bij de rechter terecht maar dan is het verbaal in tussen wel 2 keer meer geworden dus dan betaal je 400 ipv 200 daar snap ik dus niks van maar goed we betalen niet en dan gaan we maar naar meneer de rechter

bo
door bossebol - Sep 9, 2010 om 08:44
12 Antwoorden / 9 Vragen

DAT HIJ FOUT IS IS EEN DING DAT ZEKER IS MAAR DE BOETE DAARVOOR IS 130€ EN GEEN 200€ DUS ALS HUN EEN VERBAAL WILLEN GEVEN MOETEN ZE HET WEL GOED DOEN TOCH OF ZIE IK DAT VERKEERD

marcel75
door marcel75 - Sep 9, 2010 om 08:51
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Bossebol,
Wat je ook van meningen van andere vindt, het is zeer ongepast om een hele tekst in hoofdletters op een forum te zetten. Dat staat namelijk gelijk aan schreeuwen.

bo
door bossebol - Sep 9, 2010 om 08:58
12 Antwoorden / 9 Vragen

goh sorry hoor wist niet dat die aan stond jullie vallen wel overal over ik stel gewoon een vraag voor mijn zoon en dan word hij nog uitgemaakt voor dierenmishandelaar nee dat is leuk zeg dacht dat deze site was om vragen te stellen zonder rare antwoorden te krijgen

marcel75
door marcel75 - Sep 9, 2010 om 09:09
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Bossebol,
Je moet jezelf niet meteen zo aangevallen voelen! Er zijn in mijn ogen ook wel wat redelijke antwoorden gegeven. Er zit inderdaad een stuk eigen verantwoordelijkheid in voor je zoon. Hij had namelijk vooraf moeten kijken of hij ergens met 3 hengels mocht vissen of niet. Als ervaren visser (wat hij blijkbaar is) hoorde hij te weten dat je niet overal met 2 hengels mocht vissen ook al heb je daar een vergunning voor.

Die verhogingen zijn inderdaad de standaardverhogingen. Zo lang uw zoon niet binnenkort met het vliegtuig weggaat, kunt u inderdaad afwachten totdat de dagvaarding komt. Daar moet u echter wel vrij voor nemen en kan niet verzet worden. Als u bij de rechter (kan ook een vrouw zijn trouwens) bent , kunt u beter uw toon enigszins matigen. U zou het ook niet prettig vinden als er een boos iemand tegen u tekeer gaat. Een beetje rechter zou u wel laten uitrazen, maar het kan ook zijn dat er tijdelijk geschorst wordt zodat u kunt afkoelen. Laat vooral iedereen uitspreken. U krijgt vanzelf spreektijd en de rechter zal u vanzelf wel vragen stellen. Die kunt u beantwoorden. Ook hebt u het laatste woord.

bo
door bossebol - Sep 9, 2010 om 09:18
12 Antwoorden / 9 Vragen

hahaha ik hoef niet af te koelen hoor ik mag niet eens iets zeggen daar is mijn zoon oud genoeg voor om dat zelf te moeten doen maar idd die boete is terecht maar niet zo hoog als op hun site 70 euro minder staat ga je toch niet 70 extra betalen vind het gewoon raar dat als ik bel daarover ze verders niks willen zeggen als alleen maar ga maar naar de rechter maar dan is de boete veel hoger dat klopt gewoon niet het enigste wat ik wil is weten hoe het kan dat de boete normaal 130 is en bij hem 200 als we die 200 betalen bekennen we fout en dat is niet de bedoeling 130 willen we betalen maar niet meer maar goed daar kom ik toch niet achter want ze willen niks zeggen daarover

marcel75
door marcel75 - Sep 9, 2010 om 09:26
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Het CJIB is alleen het Centraal Justitieel Incasso Bureau. Zij gaan dus niet over het opleggen en de hoogte van een boete, maar alleen over het innen. Als u daarmee belt, kunnen en mogen zij dus niets zeggen over het wel of niet terecht zijn van de boete. Daarvoor moet u inderdaad bij de rechter zijn.

1paul
door 1paul - Sep 9, 2010 om 09:36
3173 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft toch eerder al een link gekregen waarin staat dat de boete 200 euro kan zijn, dan is het maar net welke sanctie de betreffende ambtenaren opleggen die voor 130 of die voor 200...

Ik vermoed dat zij voor 1 boete hebben gekozen (uit het boekje) en uw zoon en zijn vriend niet hebben beboet voor het illegale kamperen wat zij ook deden...

Ik vind dat u even na moet denken voor u zo hoog van de toren blaast en dan zult u zien dat de boete terecht is en iw zoon en zijn vriend nog mazzel hebben gehad dat zij en niet de hengel in moesten leveren (wat vaak ook nog eens gebeurd) en geen boete voor illegaal kamperen hebben gehad...

Zoals eerder al aangegeven zij hebben de verantwoordelijkheid om te informeren wat plaatselijk mag en niet mag!!!