ro
door roy wentink Aug 30, 2017 om 12:45
Geldzaken & recht

Wat is een redelijke compensatie als iets niet goed werkt bij ziggo

Ik ben al jaren bij ziggo en ze krijgen het niet voor elkaar nieuwe kastje, nieuwe kabels en nu kreeg ik laast te horen dat ze het nog niet kunnen oplossen en ze weten niet wanneer het wel kan, ze willen me me nu 1 maand extra zenders aanbieden....wat ik niet redelijk vind, maar wat ik wel redelijk?
Korting op geld willen ze niet geven....

2020 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 30, 2017 om 12:50
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hebt u al eens op deze manier contact met Ziggo gezocht?
Klik

ro
door roy wentink Aug 30, 2017 om 13:23
Antwoorden / 1 Vragen

Ja ben met hun in chat al een tijdje ;-)

sjjoppy
door sjjoppy Aug 30, 2017 om 13:30
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hopelijk komt er gauw een oplossing.

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2017 om 12:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat moet u met meer zenders als het niet werkt? Daar ook (niet) naar kijken?

ro
door roy wentink Aug 30, 2017 om 13:23
Antwoorden / 1 Vragen

Zenders doen het wel, maar problemen met opnemen of tvgids

marita5
door marita5 - Aug 30, 2017 om 12:56
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Roy Wentink ,

Plaats een klacht op FB / of Twitter , daar reageert webcare / en moderators , klik op de rode regel en scroll naar beneden onder webcare .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/.

Of , stuur Ziggo een brief / mail met vermelding "aanmaning tot nakoming overeenkomst " zie hier ,

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/contract-telefonie-internet-tv-kan-geen-gebruik-maken-dienst

Let op :  Ziggo reageert op deze site .

Cookies
door Cookies - Aug 30, 2017 om 13:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En wat is dat 'iets dat niet goed werkt' dan wel?

fr
door frans56 - Aug 30, 2017 om 13:06
230 Antwoorden / 9 Vragen

Wat werkt niet goed???  Ik neem aan dat,omdat U het hebt over een nieuw kastje en nieuwe kabels dat U digitale TV bedoeld. Hier in de buurt klaagden ook veel mensen over storing op een groot aantal digitale zenders. De oplossing was hier eenvoudig. Doe als volgt: Kijk eerst eens op
 DEZE  site of er toevallig een (GSM of UMTS of een ander type) antenne bij U in de buurt staat, even zelf inzoomen, dat was hier ook het geval.
Is dat bij U ook het geval. vervang dan de coax voor een type waar op staat  "4G/LTE PROOF"  Ikzelf geef de voorkeur aan het merk HIRSCHMANN
en gebruik ook GOEDE METALEN  pluggen, dus NIET die plastic dingen dingen van 10 cent uit de lokale bouwmarkt.
Kijk nu in het installatie menu van uw TV decoder hoe sterk de signaal sterkte is. Is die boven de 50 % en de bit errors staan op NUL.
Dan moeten alle zenders zonder storing te zien zijn.  En NEE ik werk NIET bij ZIGGO maar ik heb wel heel erg veel ervaring met alles wat met ontvangers en zenders te maken heeft.

ro
door roy wentink Aug 30, 2017 om 13:17
Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben alles na gekeken en zijn al monteurs hier geweest alle kabels zijn vervangen, maar het probleem ligt bij hun ze moeten een nieuwe up date doen.
Als ik iets opneem , neemt die soms niet op of maar de voor helft, mijn tvgids doet het niet, via daar neem je op.
Nu weet ik dat er meerdere wegen zijn op dingen op te nemen of terug te kijken, maar als ik de volle prijs betaal mag ik verwachten dat het ook werkt en hun geven nu toe dat het prbleem bij hun ligt....
Of ik moet eerst me horizon eerst 15 helemaal uitschakelen en dan weer aan en dan weer 15 sec op standby...
Ik wel gewoon dat het werkt en of een redelijke compensatie.
Ik ben hierover met hun in gesprek en hun beiden 1 maand extra zenders aan en dat vind ik dus niet redelijk, maar mijn vraag is dus wat is wel redelijk

Cookies
door Cookies - Aug 30, 2017 om 13:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lees hier eens de nodige topics / tips door over de Mediabox XL problemen. Of start zelf een topic. https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154

Eén ding weet ik uit ervaring: t.v. gids wordt alleen goed bijgewerkt in de hoogste energieverbruikstand.

ro
door roy wentink Aug 30, 2017 om 13:25
Antwoorden / 1 Vragen

Ze kenne het probleem en dit kreeg ik als antwoord.

Dag Roy, Er is helaas nog geen nieuwe update beschikbaar om het EPG probleem bij je op te lossen:(. Er wordt nog hard gewerkt voor de definitieve oplossing, maar die is helaas niet snel voor handen. Sorry voor het ongemak! Ik begrijp dat de stappen om het tijdelijk op te lossen je bekend zijn? Zie onderstaand: - Mediabox XL herstarten > Haal de Mediabox ongeveer 15 seconden van de stroom en sluit de Box daarna opnieuw aan. Dit kan via de knop aan de achterzijde van de mediabox of door de stekker uit het stopcontact te halen; - Haal de Mediabox uit stand-by; - Zet de Mediabox opnieuw in stand-by en laat deze 15-20 minuten in stand-by; - Haal de Box uit stand-by en controleer de TV-Gids. Groeten,

Cookies
door Cookies Aug 30, 2017 om 13:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb zelf ook dat gesodemieter met die box gehad. Na 3 maanden geretourneerd naar Ziggo. Mezelf nog net kunnen tegen houden om dat onding niet het raam uit te gooien. Buiten het gesodemieter vond ik ook de menustructuur flut en bij even snel zappen, sloeg die hele box vast. Daarnaast vond ik het design ook niks (maar dat was het minst belangrijke).

Eusie
door Eusie - Aug 30, 2017 om 13:39
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou hier niet teveel werk meer van maken, zoek een andere provider (KPN bv.); er zijn er genoeg die je wel als klant willen.

Klantvriendelijkheid bij Ziggo is heel ver te zoeken.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 30, 2017 om 14:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat een totale onzin, ik ben bij de KPN weggegaan en heb zelfs mijn restperiode van het contract betaalt, zo graag wilde ik daar weg.

Cookies
door Cookies Aug 30, 2017 om 14:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook ik heb totaal geen klachten over de klantvriendelijkheid van Ziggo.

tijger1
door tijger1 Aug 30, 2017 om 14:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik. Ik moest bij KPN weg ivm mijn verhuizing, maar was daar uitermate tevreden over.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 30, 2017 om 17:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@tjger, iedere provider zal fans en teleurgestelde klanten hebben.

Ge
door Genee - Aug 30, 2017 om 13:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft ziggo geen mediabox met een harde schijf waarmee u zelf programma's op kunt nemen?
En wanneer u een smartphone hebt via de ziggo app proberen te programmeren.

Ik heb geen ziggo maar bij mijn provider verschijnt wanneer ik op de OK toets druk onder in het beeld een balk met de zendernaam en het programma wat bezig is.
Door op het rechtse pijltjestoets te drukken verschijnen steeds de daaropvolgende programma's.
Wanneer het programma wat ik op wil nemen in de balk verschijnt kan ik op de afstandsbediening van de mediabox op de rode REC toets drukken om dat programma op te nemen.
In het menu wat dan verschijnt zijn ook nog verdere instellingen te kiezen zoals Dagelijks of wekelijks opnemen.

U zou kunnen voorstellen om de extra zenders gratis te krijgen zolang dat opnemen via de mediabox niet opgelost is.

Cookies
door Cookies - Aug 30, 2017 om 13:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ondertussen is dus duidelijk wat het probleem is. Aangezien het wel werkt, zij het met het nodige gedoe, denk ik dat de hoogst haalbare compensatie gratis 3 maanden extra zenderpakket is.

ro
door roy wentink Aug 30, 2017 om 14:49
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je dat was dus mijn vraag ;-) en een normaal antwoord ;-)

aurora1
door aurora1 - Aug 30, 2017 om 14:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een miljoen?

Cookies
door Cookies Aug 30, 2017 om 14:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zenders??

ro
door roy wentink Aug 30, 2017 om 14:50
Antwoorden / 1 Vragen

dat kan ook ja ze bieden mij dat aan voor 1 maand

getty
door getty - Aug 30, 2017 om 14:35