th
door thuiswinkel3 Sep 28, 2015 om 12:17
Geldzaken & recht

Wat is het nut van thuiswinkel waarborg?

Ik vraag mij af wat het nut is van het thuiswinkel waarborg want volgens mij is dat er gewoon niet! De feiten op een rij;
Op 10-09 een bestelling gedaan bij iphoneoutlet en de betaling gedaan via ideal (helaas). levering binnen 24 uur!
na 2 dagen geen levering en bestelling geannuleerd maar ik kreeg geen bevestiging en kon ze niet bereiken??
Toen zag ik dat ze een faillissement hadden aangevraagd !
M.a.w. mijn geld kwijt want eerst komen de belastingdienst en de bank, maar het is gewoon schandalig en pure diefstal dat je nog steeds een bestelling kan plaatsen (zelfs nu nog) een kortingsbon toegestuurd krijgt (zodat je maar weer bestelt) omdat je een review hebt geplaatst en het enige wat thuiswinkel doet is je vertellen dat je een claim kan neerleggen bij de curator als die bekent is.
Ze moeten zo'n site blokkeren en het 'waarborg' echt gebruiken! Heeft nu geen enkele toegevoegde waarde dat met het thuiswinkel waarborg logo hanteert!

3087 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 28, 2015 om 12:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Uiteraard had je zelf voor het bestellen even moeten googelen, dan had je dit voorkomen.


Daarnaast heeft Thuiswinkel.org inderdaad niet zo heel veel nut (voor zichzelf uiteraard wel); "Het Thuiswinkel Waarborg is géén 'garantiefonds'. Wanneer een bij ons aangesloten webwinkel failliet gaat, of bij surséance van betaling, kan Thuiswinkel.org er niet voor zorgen dat u uw (aan)betaling terugkrijgt."

Terwijl ze wel; "Financiële stabiliteit: onze leden doorlopen jaarlijks een financiële check, waarbij wordt gekeken of de webwinkelier financieel gezond genoeg is om aan zijn verplichtingen naar de consument te kunnen voldoen"

Blijkbaar heeft Thuiswinkel.org daar nogal wat steekjes laten vallen, stel ze daarop aansprakelijk.

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2015 om 12:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Klacht ingediend? Klik

Het Thuiswinkel Waarborg is géén 'garantiefonds'. Wanneer een bij ons aangesloten webwinkel failliet gaat, of bij surséance van betaling, kan Thuiswinkel.org er niet voor zorgen dat u uw (aan)betaling terugkrijgt.

th
door thuiswinkel3 - Sep 28, 2015 om 13:01
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=akkerdistel schreef op maandag 28 sep 2015, 12:29]Uiteraard had je zelf voor het bestellen even moeten googelen, dan had je dit voorkomen.
Toen ik de bestelling deed hadden ze nog geen faillissement aangevraagd, althans niet zichtbaar op de site, dat zag ik pas later toen ik de bestelling annuleerde.


Daarnaast heeft Thuiswinkel.org inderdaad niet zo heel veel nut (voor zichzelf uiteraard wel); "Het Thuiswinkel Waarborg is géén 'garantiefonds'. Wanneer een bij ons aangesloten webwinkel failliet gaat, of bij surséance van betaling, kan Thuiswinkel.org er niet voor zorgen dat u uw (aan)betaling terugkrijgt."

Terwijl ze wel; "Financiële stabiliteit: onze leden doorlopen jaarlijks een financiële check, waarbij wordt gekeken of de webwinkelier financieel gezond genoeg is om aan zijn verplichtingen naar de consument te kunnen voldoen"

Blijkbaar heeft Thuiswinkel.org daar nogal wat steekjes laten vallen, stel ze daarop aansprakelijk. Top!

th
door thuiswinkel3 - Sep 28, 2015 om 13:04
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op maandag 28 sep 2015, 12:30]Klacht ingediend? Jazeker ! Klik

Het Thuiswinkel Waarborg is géén 'garantiefonds'. Wanneer een bij ons aangesloten webwinkel failliet gaat, of bij surséance van betaling, kan Thuiswinkel.org er niet voor zorgen dat u uw (aan)betaling terugkrijgt. inderdaad maar het schep op deze manier wel (valse) verwachtingen!

ip
door iphonekwijt - Sep 29, 2015 om 17:06
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ook ik ben gedupeerde van iPhoneOulet.nl terwijl zij een keurmerk "Thuiswinkel Waarborg" op hun website hebben staan.
Ik heb Thuiswinkel.org aangeschreven met de vraag of zij alle verplichtingen van iPhoneOutlet.nl overnemen omdat Thuiswinkel.org op hun website een belangrijke zekerheid voor consumenten is letterlijk "een financiële zekerheid" als een webwinkel het keurmerk "Thuiswinkel waarborg" hebben. Zie link: https://www.thuiswinkel.org/consumenten/wat-is-thuiswinkel-waarborg

Dit is het antwoord wat ik direct van de juridische afdeling kreeg:
"Geachte mevrouw, mijnheer,
Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende melden.
Thuiswinkel.org is geen garantiefonds in het geval van een faillissement. Wij staan dan ook niet borg voor alle verplichtingen van IphoneOutlet.nl.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
******
Juridisch medewerker klachten

Het keurmerk "Thuiswinkel Waarborg" is dus erg misleidend voor consumenten en staat voor geen echte "borg".

Het zou beter zijn als een website total geen keurmerk meer op zijn webwinkel heeft, want dan ga je zelf meer op onderzoek uit of de webwinkel betrouwbaar is. In geval van het keurmerk Thuiswinkel waarborg, ga je op de website kijken waar dat voor staat en dan lees je financiële zekerheid voor consumenten, waardoor consumenten al gauw denken dat het wel goed zit.
Niet dus want hoeveel mensen zijn nu gedupeerd door iPhoneOutlet.nl????

Misschien kunnen we een gezamelijk claim indienen bij iPhoneOutlet.nl en misschien wel een tegen Thuiswinkel.org vanwege misleiding. Wie wil er meedoen??

th
door thuiswinkel3 - Sep 30, 2015 om 08:29
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=iphonekwijt schreef op dinsdag 29 sep 2015, 17:06]Ook ik ben gedupeerde van iPhoneOulet.nl terwijl zij een keurmerk "Thuiswinkel Waarborg" op hun website hebben staan.
Ik heb Thuiswinkel.org aangeschreven met de vraag of zij alle verplichtingen van iPhoneOutlet.nl overnemen omdat Thuiswinkel.org op hun website een belangrijke zekerheid voor consumenten is letterlijk "een financiële zekerheid" als een webwinkel het keurmerk "Thuiswinkel waarborg" hebben. Zie link: https://www.thuiswinkel.org/consumenten/wat-is-thuiswinkel-waarborg

Dit is het antwoord wat ik direct van de juridische afdeling kreeg:
"Geachte mevrouw, mijnheer,
Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende melden.
Thuiswinkel.org is geen garantiefonds in het geval van een faillissement. Wij staan dan ook niet borg voor alle verplichtingen van IphoneOutlet.nl.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
******
Juridisch medewerker klachten

Het keurmerk "Thuiswinkel Waarborg" is dus erg misleidend voor consumenten en staat voor geen echte "borg".

Het zou beter zijn als een website total geen keurmerk meer op zijn webwinkel heeft, want dan ga je zelf meer op onderzoek uit of de webwinkel betrouwbaar is. In geval van het keurmerk Thuiswinkel waarborg, ga je op de website kijken waar dat voor staat en dan lees je financiële zekerheid voor consumenten, waardoor consumenten al gauw denken dat het wel goed zit.
Niet dus want hoeveel mensen zijn nu gedupeerd door iPhoneOutlet.nl????

Misschien kunnen we een gezamelijk claim indienen bij iPhoneOutlet.nl en misschien wel een tegen Thuiswinkel.org vanwege misleiding. Wie wil er meedoen??

th
door thuiswinkel3 - Sep 30, 2015 om 08:31
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=iphonekwijt schreef op dinsdag 29 sep 2015, 17:06]Ook ik ben gedupeerde van iPhoneOulet.nl terwijl zij een keurmerk "Thuiswinkel Waarborg" op hun website hebben staan.
Ik heb Thuiswinkel.org aangeschreven met de vraag of zij alle verplichtingen van iPhoneOutlet.nl overnemen omdat Thuiswinkel.org op hun website een belangrijke zekerheid voor consumenten is letterlijk "een financiële zekerheid" als een webwinkel het keurmerk "Thuiswinkel waarborg" hebben. Zie link: https://www.thuiswinkel.org/consumenten/wat-is-thuiswinkel-waarborg

Dit is het antwoord wat ik direct van de juridische afdeling kreeg:
"Geachte mevrouw, mijnheer,
Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende melden.
Thuiswinkel.org is geen garantiefonds in het geval van een faillissement. Wij staan dan ook niet borg voor alle verplichtingen van IphoneOutlet.nl.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
******
Juridisch medewerker klachten

Het keurmerk "Thuiswinkel Waarborg" is dus erg misleidend voor consumenten en staat voor geen echte "borg".

Het zou beter zijn als een website total geen keurmerk meer op zijn webwinkel heeft, want dan ga je zelf meer op onderzoek uit of de webwinkel betrouwbaar is. In geval van het keurmerk Thuiswinkel waarborg, ga je op de website kijken waar dat voor staat en dan lees je financiële zekerheid voor consumenten, waardoor consumenten al gauw denken dat het wel goed zit.
Niet dus want hoeveel mensen zijn nu gedupeerd door iPhoneOutlet.nl????

Misschien kunnen we een gezamelijk claim indienen bij iPhoneOutlet.nl en misschien wel een tegen Thuiswinkel.org vanwege misleiding. Wie wil er meedoen??
Ik wil wel meedoen met een gezamelijke claim en wat mij betreft bij zowel IphoneOutlet als Thuiswinkel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Kn
Knipperbolletje - May 1, 2024 om 14:09
Geldzaken & recht

ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.

In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont.  Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig." 
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri ... Lees meer

Josp003
Josp003 - Apr 29, 2024 om 19:04
Garantie & verzekeringen

Garantie voorwaarden

ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden  over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar ... Lees meer