he
door helene schoenmaker Apr 4, 2016 om 11:37
Geldzaken & recht

Ze zeggen dat ik iets besteld heb en ze dreigen mij met beslag leggen

ik moet 200 euro overmaken anders komen ze beslag leggen

1763 8 Rapporteer

simon55
door simon55 - Apr 4, 2016 om 11:41
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En heeft U iets besteld dan en wat voor bedrijf is t

vd
door vdlieuw - Apr 4, 2016 om 11:44
212 Antwoorden / 6 Vragen

Ik denk dat niemand iets kan met dit bericht. Wat heeft u, al of niet, besteld, hoe (mail, aan de deur, winkel enz),
orderbevestiging gehad, handtekening gezet enz. enz.
U vraagt om hulp maar moet zelf wél wat duidelijker zijn.

marita5
door marita5 - Apr 4, 2016 om 11:51
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Helene Schoenmaker ,

Graag wat meer informatie , hier kunnen we niks mee .

freya
door freya - Apr 4, 2016 om 12:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als het een e-mail betreft, zal het wel weer een 'spookfactuur' zijn.....
Die komen altijd met mooie ronde bedragen als factuur en dreigen met beslaglegging. Verder staat er nooit specifiek vermeld om wat voor een factuur het gaat en is de factuur ook niet op naam gesteld....

Kortom, als dát het geval is, weggooien en niet op reageren.

hutch
door hutch - Apr 4, 2016 om 13:12
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U moet meer zelfvertrouwen hebben.

Als u nergens vanaf weet, begin dan ook niet te twijfelen. Er zijn vele valse mails in omloop, waarin allerlei dreigementen geuit worden, indien u niet een bepaald bedrag betaalt.

En vergeet niet: er kan pas beslag gelegd worden, als er een uitspraak van de rechter ligt. Vóór die tijd zult u echt wel een schriftelijke (geen e-mail) uitnodiging gehad hebben (dagvaarding), om uw zienswijze daarop te geven aan de rechter.

Kunt u aangeven met wat voor een 'bedrijfje' (zogenaamd incassobureautje) u mee te doen heeft?

Ir
door Iris81 - Apr 4, 2016 om 15:46
1 Antwoorden / Vragen

Onbekende vordering via e-mail ontvangen? Niet op ingaan vaak sturen oplichters slachtoffers naar een website waar je rond 200 euro aan krediet kan inkopen om de zogenaamde vordering te betalen om beslaglegging te voorkomen. Mensen reageren dan vaak uit angst.

Onbekende vordering via post ontvangen? Dan moet deze gecontroleerd worden op 'echtheid'. Regelmatig worden valse facturen gestuurd met een IBAN nummer van een 'geldezel' rekening.

Enkel een gerechtelijke deurwaarder kan echt beslag leggen maar dat kan hij ook pas nadat hij u heeft gedaagd voor de rechter en er een vonnis in uw nadeel is uitgesproken of u bij verstek bent veroordeeld.

Zie ook https://www.kbvg.nl/faq

Enige verwarring kan onstaan als men een vordering krijgt via een deurwaarderskantoor wat ook een incassobureau is. Het verschil tussen een incassobureau en gerechtsdeurwaarder is hier te vinden, http://www.wetrecht.nl/incassobureau/

U zegt dat ze menen dat u "iets" zou hebben besteld. Er moet worden nagegaan of ze zich hebben gehouden aan de wet kopen op afstand.
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

Aangezien u verder weinig informatie geeft kan ik verder weinig zeggen over uw specifieke situatie. Indien u in de schuldsanering zit of onder bewind staat neem voor dit soort zaken dan altijd contact op met uw bewindvoerder.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 4, 2016 om 18:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wie komt er dan beslag leggen, voor zover mij bekend kan alleen een gerechtsdeurwaarder beslag leggen. Ik heb het gevoel dat bij u een louche incassobureau aan de gang is. Veel druk op snel betalen, dreigen met beslag,  ik zou maar eens goed nagaan met wie u te maken heeft.
Diewilik

ma
door malhy2 - Apr 5, 2016 om 21:10
309 Antwoorden / 13 Vragen

kennelijk onbelangrijk of de stemmen zijn gestopt met praten.

Ed