door Rudger G 20 jul. 2021 om 20:43
Geldzaken & recht
Ziggo ongewenste wijziging pakket / contract

Ziggo ongewenste wijziging pakket / contract

Zojuist een email gehad waarin staat: "We hebben zorgvuldig naar uw huidige pakket gekeken en uit ons opgefriste aanbod kozen we het pakket dat er het meest op lijkt. Ons voorstel is: Zakelijk Internet Complete (met dynamisch ip)."

Ik heb mijn zakelijk internet contract afgesloten met UPC, deze provider is overgenomen door Ziggo.
Hierbij was het belangrijk voor mijn werk, dat ik een statisch ip heb. 

Nu veranderd Ziggo mijn contract, waarbij ik een dynamisch ip krijg, wat ongewenst is. 
onder het mom: "En we ruimen wat oude pakketten op."

Mooi verhaal, want waar het meer op lijkt is een verkapte prijsstijging: het wijzigen van mijn "internetpakket", waarbij er features verloren gaan.
Om deze te herstellen kon ik een jaar geleden overstappen op een mkb pakket, wat meer dan 30 euro extra per maand zou kosten.

Ik hoop dat ik ze kan dwingen om mijn huidige pakket te handhaven, heeft iemand hier ervaring mee of kennis of dit rechtsgeldig is?

mvg Rudger




4117 15 Rapporteer
door aurora1 - 20 jul. 2021 om 20:50
15530 Antwoorden / 6 Vragen
2

Ik begrijp weinig van uw verhaal.
Maar voor zakelijke vragen bent u hier verkeerd.

Kijk bij higherlevel.nl: 
https://www.higherlevel.nl/

He
door HenkDeZevende - 20 jul. 2021 om 20:51
453 Antwoorden / Vragen
0

Dwingen uw pakket te handhaven lijkt mij geen optie. Dwingen met wat? Ik denk dat u zich moet afvragen of u in 2021 inderdaad nog een statisch IP nodig heeft en dan zult u ervoor moeten gaan betalen. Of overstappen naar een andere provider, dat kan natuurlijk ook.

door Sjoppy. - 20 jul. 2021 om 21:38
5446 Antwoorden / 3 Vragen
1
door Sprietje - 20 jul. 2021 om 22:00
962 Antwoorden / 1 Vragen
3

Nee hoor je kunt Ziggo niet dwingen oude pakketten in stand te houden. Ik zou zeggen, neem eens de moeite om hun voorwaarden door te lezen.

Je kunt door deze wijziging wel kosteloos overstappen naar een andere provider.

door mahadma - 20 jul. 2021 om 22:14
9864 Antwoorden / 48 Vragen
1

Niet elk abo blijft voor eeuwig, dus u zult vroeg of laat wel eens moeten/willen upgraden. U kunt Ziggo ook niet dwingen om een snel verouderd abo te laten blijven bestaan.

door tijger1 - 20 jul. 2021 om 22:28
41921 Antwoorden / 21 Vragen
1

Er valt helemaal niets te dwingen.

ne
door neodutchio - 20 jul. 2021 om 22:36
4121 Antwoorden / 12 Vragen
2

Betaald u het pakket ook nog in guldens? En hebt u nog een ouderwetse modem op de telefoonlijn? Oftewel, mogen zaken alleen in uw voordeel aangepast worden, of werkt het 2 kanten op?

pe
door pebk 21 jul. 2021 om 16:32
354 Antwoorden / 0 Vragen

Weer een niet relevante reactie, inclusief spelfouten. 

U weet niet eens waarom Rudger een statisch IP adres heeft. Een statisch IP is heel belangrijk voor een zelf-gehoste webserver, gekoppeld aan een domein.

ne
door neodutchio 21 jul. 2021 om 21:05
4121 Antwoorden / 12 Vragen

U denkt dat providers tot in lengte van dagen kostte wat kost systemen in de lucht houdt omdat de klant dit ooit heeft afgesloten? De ouderwetse telefoonlijn is veelal vervangen voor glasvezel, de gulden heeft plaats gemaakt voor de euro, snelheden vliegen omhoog. Allerlei aanpassingen waar uiteindelijk vraag naar is en er voor zorgt dat oudere systemen verdwijnen. 2G is straks ook niet meer te gebruiken, tot grote ergernis van senioren die een telefoon hebben die enkel op 2G werken. 
Als een bedrijf iets niet meer kan aanbieden wat de klant wil, dan zal je dus verder moeten shoppen. Er is geen verplichting dat een bedrijf door moet blijven leveren. Ongeacht wat het doel is van de klant.

door tijger1 - 20 jul. 2021 om 23:37
41921 Antwoorden / 21 Vragen
1

Als u een ondernemer bent, dan moet u toch weten dat een klant niet kan dwingen, wat de ondernemer aanbiedt.

door heremietkreeft - 21 jul. 2021 om 10:23
13698 Antwoorden / 184 Vragen
0

Als al aangegeven: als Ziggo wijzigt zonder dat u het er mee eens bent betekent dat 'eenzijdige contractwijziging' ('wanprestatie') en heeft u alle rechten om indien u het er niet mee eens bent per onmiddelijk op te zeggen en over testappen naar een andere provider.  Als ondernemer kent u dit soort info toch ook: /woordenboek/verbintenissenrecht/wanprestatie/

U kreeg al een verwijzing naar een ondernersforum maar de reactie zal daar m.i. niet anders zijn. 

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken. (higherlevel.nl)

sj
door sjeffanaat - 21 jul. 2021 om 10:41
12 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ga naar mijn ziggo daar kan je het weer veranderen zoals jij het weil, lukt dit niet dan ZIGGO bellen (1200) via vaste telefdoon ze moeten jew dan terug zetten zoals het was, want een wijziging mag alléén met jouw toestemming
succes

door Sprietje 21 jul. 2021 om 11:09
962 Antwoorden / 1 Vragen

Fout antwoord, zo werkt het niet.

door tijger1 21 jul. 2021 om 17:52
41921 Antwoorden / 21 Vragen

Heel leuk Sjef.

door Thecla58 - 21 jul. 2021 om 10:49
53 Antwoorden / 1 Vragen
1

er staat ons voorstel daarmee is zeker niet gezegd dat ze dat ook gaan doorvoeren. Het is aan jou, zoals anderen ook zeggen, om het voorstel al dan niet te accepteren.
Wil je dat niet dan moet je óf besluiten bij Ziggo te blijven met je oude abonnement óf je stapt gratis over.

Simpel toch?

door djfox741 - 21 jul. 2021 om 10:52
20 Antwoorden / 3 Vragen
1

"deze provider is overgenomen door Ziggo"

Foutje, kruidenier in de bootstraat in Groningen heeft AH overgenomen, kan niet hé.

Het moederbedrijf van UPC (Liberty Global) heeft die club van ziggo overgenomen/ingelijfd alleen bedwong ziggo om de naam Ziggo te behouden.

Zo even de puntjes op i, toch ;-))


rj
door rjw 23 jul. 2021 om 09:11
2101 Antwoorden / 5 Vragen

Precies. Dit is overigens een mooi voorbeeld dat aantoont hoe marketing werkt en hoe makkelijk mensen zijn te overtuigen. Liberty Global heeft heel slim de naam van het Nederlandse bedrijf (Ziggo) behouden zodat het gros van de consumenten dacht dat het allemaal lekker Nederlands werd. Dat Amerikaanse UPC werd immers "overgenomen" door het oranje Ziggo.

pe
door pebk - 21 jul. 2021 om 16:44
354 Antwoorden / 0 Vragen
1

Het is een voorstel van Ziggo, volgens de brief.

U moet niet akkoord gaan met de wijziging, maar een voorstel eisen met vast IP adres.
Dat zit nu bij hun in het  Zakelijk Internet Pro abonnement, vanaf 70 Euro per maand.

door Sprietje 21 jul. 2021 om 17:07
962 Antwoorden / 1 Vragen

Dat hoeft TS helemaal niet te EISEN. Een voorstel is niks meer dan een voorstel, oftewel suggestie. Hij kan gewoon ieder ander abonnement afsluiten dat hij wil of hij kan overstappen.

door 1paul - 23 jul. 2021 om 08:05
1824 Antwoorden / 0 Vragen
1

op zich mag ziggo aanbod veranderen, het mooie is dat u nu kunt overstappen naar een andere provider als deze op uw adres ook een kabel heeft liggen!

rj
door rjw - 23 jul. 2021 om 09:13
2101 Antwoorden / 5 Vragen
0

Beste Rudger, kan ik hier uit opmaken dat jij tot in de eeuwigheid jouw klanten hetzelfde product blijft leveren als wat je nu levert?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

l waasdorp - 30 jul. 2021 om 17:12
Geldzaken & recht

F

rekening geblokkeerd omdat bank je beschuldigd van fraude met rekening nummer verder krijg je geen uitleg alleen dat er aangifte is gedaan kan nu niet aan geld komen mag dit zomaar Lees meer

justmeagain - 29 jul. 2021 om 19:48
Geldzaken & recht
SVB Loonheffing voor F formulier

SVB Loonheffing voor F formulier

Beste Allemaal,
Onlangs is mijn moeder overleden en nu heb ik een F formulier van de belastingdienst gekregen.
Bij vraag 14A staat de vraag of ik de inkomsten van mijn moeder op wil geven.
Zij had een AOW en 2 pensioenen.
Op de jaaropgaves van de pensioenfondsen staat duidelijk het loon en de loonheffing vermeld.
Van de SVB staat het zoals jullie op de afbeelding kunen zie ... Lees meer

lizavaals - 6 mrt. 2021 om 17:38
Winkels & webshops

Koopzegels AH

Hoe kan je digitale koopzegels laten uitbetalen in kontanten bij AH Lees meer