B
door B gassmann Sep 22, 2021 om 12:41
Geldzaken & recht

Zorgportaal

Vraag
Online heb ik bij zorgportaal een aanvraag voor zorgtoeslag aangevraagd
snel kwam ik erachter dat ik dit niet via dit buro wilde
Ik heb meteen een mail gestuurd
Deze meneer schrijft nu 45 euro van mijn rekening en dreigt met incasso
Kan dit of geldt hier mijn herroepings recht
een zeer onaangenaam buro

2833 8 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 22, 2021 om 12:55
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte B. Gassmann,

Vorig jaar heeft Kassa een item besteed aan soortgelijke kwesties;klik op de volgende link :

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/klachtenstroom-over-mijnverklaringnl-blijft-aanhouden

Donuts
door Donuts - Sep 22, 2021 om 12:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, hier geldt niet het herroepingsrecht. Zal vast op de site (je bent onduidelijk over de betreffende site) vermeld staan wat de aanvraag kost en daar ben je zelf mee akkoord gegaan.

Aanvragen van toeslagen is gratis op de site van de belastingdienst  https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/toeslagen/toeslagen

De rekening zal betaald moeten worden.

panter22
door panter22 - Sep 22, 2021 om 13:08
6599 Antwoorden / Vragen

JHeb je aangevraagd via toeslagenportal.nl misschien?
https://toeslagenportal.nl/

O
p de eerste blz staat:
Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid om uw zorgtoeslag rechtstreeks bij de Belastingdienst aan te vragen op www.toeslagen.nl. Hiervoor heeft u DigiD nodig en vervallen de voordelen die u hebt bij ons.
en:
Onze diensten kosten 45.00 EUR per aanvraag.

Heb je dat niet gelezen of was je bang om fouten te maken als je zelf de toeslag zou aanvragen?
Je komt er niet onderuit. Dus betalen.
Heb je al gecontroleerd of de zorgtoeslag aangevraagd is op www.toeslagen.nl

Scala NL
door Scala NL Sep 22, 2021 om 13:19
23 Antwoorden / Vragen

We gaven rond dezelfde tijd een soortgelijke reactie. Kan me dus vinden in deze.

panter22
door panter22 Sep 22, 2021 om 13:26
6599 Antwoorden / Vragen

Ik ook in die van jou.

Scala NL
door Scala NL - Sep 22, 2021 om 13:10
23 Antwoorden / Vragen

De enige aanbieder die ik tot nu toe vond welke 45 euro rekent is toeslagenportal.nl.

Op hun website staat dit:

ToeslagenPortal.nl is een intermediair/tussenpersoon voor het aanvragen van zorgtoeslag.

Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid om uw zorgtoeslag rechtstreeks bij de Belastingdienst aan te vragen op www.toeslagen.nl. Hiervoor heeft u DigiD nodig en vervallen de voordelen die u hebt bij ons.

mahadma
door mahadma - Sep 22, 2021 om 13:24
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Deze meneer schrijft nu 45 euro van mijn rekening en dreigt met incasso
Kan dit of geldt hier mijn herroepings recht

U heeft ondanks de tekst op de website toch gebruik gemaakt van hun services, duis een rekening.

een zeer onaangenaam buro
Bij volgende zaken eerst 2 of 3 x goed lezen en dan pas kopen/bestellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2021 om 15:14
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Correctie U heeft volstrekt onnodig gebruik gemaakt van deze intermediar die dit als verdienmodel heeft. U kon al uit een verwijzing afleiden dat u niet de eerste en de enige bent die hier bent 'ingetrapt'.   Ik gaf inmiddels bij uw dubbelpost deze info: maar zie nu, bij nader inzien dat ik u een foutief antwoord gaf en zie daarom ook deze info waaruit ik afleid dat u het herroepingsrecht wel degelijk heeft en ok terstond dient te handelen als aangegeven  http://consumentenjurist.nl/varia/nieuws/herroepingsrecht-voor-consumenten Doe dat per aangetekende brief en bewaar het bewijs van verzenden goed. Laat ze vervolkgens maar komen met hub incassodreiging. Herhaald, wel snel zijn. De het aangetekend verzenden zal u wel ca. € 10,00 kosten.

En let op, er zijn meer van dit soort 'aanbieders'als ook voor huurtoeslag en andere toeslagen die u kosteloos bij de bron zelf kunt aanvragen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2021 om 15:37
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Zie ook nog deze: https://www.webwinkelkeur.nl/wettelijke-uitzonderingen-herroepingsrecht-bedenktijd/ waar men zich mogelijk op zal beroepen en dan m.i. onterecht.

Zie ook Voor juridisch advies kun u zich in deze kwestie ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl.

marita5
door marita5 - Sep 22, 2021 om 17:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo B.Gassmann ,

Deze meneer schrijft nu 45 euro van mijn rekening en dreigt met incasso

Spijtig maar daar komt u niet onderuit .

Wat kost het aanvragen, wijzigen of stopzetten van mijn toeslag?

Zodra u via onze gratis berekening gebruik heeft gemaakt en u besluit de gegevens naar ons door te sturen door de aanvraag af te ronden dan zal een van onze medewerkers zich buigen over de door u aangeleverde gegevens, om ze na te lopen en daaropvolgend zo optimaal mogelijk voor u in te dienen bij de Belastingdienst. Als een van onze medewerkers vragen of adviezen heeft voor u, is het mogelijk dat er contact met u opgenomen wordt. Voor deze toegevoegde waarde betaalt u eenmalig EUR 45,00.

Voorwaarden :

Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is ToeslagenPortal gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan ToeslagenPortal.De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
Wa
nneer de klant niet tijdig betaalt, mag ToeslagenPortal zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
I
n geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van ToeslagenPortal op de klant onmiddellijk opeisbaar.
Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door ToeslagenPortal, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan ToeslagenPortal te betalen.

Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is , doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten .