jo
door john45deurne 9 jul. 2019 om 19:54
Huishouden & energie

Bel me niet register word niet nageleefd door energie maatschappijen

Ik word telkens door energie maatschappijen gebeld ondanks dat ik me in het bel me niet register heb ingeschreven, als ik dit aangeef krijg ik te horen dat hun er niets aan kunnen doen en ik me maar opnieuw moet inschrijven bij het bel me niet register, er word gewoon totaal er niet aan gehouden.
Is er niet een wettelijke maatregel voor die bedrijven die zich niet aan het register houden?

2633 10 Rapporteer
door tijger1 - 9 jul. 2019 om 19:56
38760 Antwoorden / 21 Vragen
1

Als u daar al eens klant geweest bent, mogen ze u bellen. Is het een onbekend bedrijf, dien dan een klacht in bij Consuwijzer.

ju
door juliomariner - 9 jul. 2019 om 19:56
384 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dat zijn niet de energiemaatschappijen zelf maar allerlei vage bedrijfjes die op commisiebasis werken. Zo gauw je zo iemand aan de lijn hebt gewoon direct de haak erop

door aurora1 - 9 jul. 2019 om 20:03
13776 Antwoorden / 6 Vragen
2

Zet een telefoonbeantwoorder op uw telefoon, dan bent u van alle gezeur af. U kunt natuurlijk anders direct opleggen en dus niet reageren.

door heremietkreeft - 10 jul. 2019 om 09:35
10048 Antwoorden / 160 Vragen
1

Helaas komt het veelvuldig voor vanuit energieleveranciers wordt gemeld dat ZIJ er niet aan kunnen doen dat u ongevraagd wordt lastiggevallen.
Dat kunnen ze wel degelijk door het eropo aanspreken van de call center bureau's die er meestal actief mee zijn en daar dan ook hun verdiensten uit hebben.
Als @TIJGER1 al zegt is er een uitzondering als u eerder klant bent geweest bij dat bedrijf.
@MARITA5 gaf u al een verwijzing naar de info dat er wordet gewekt aan een nader wetsvoorstel om dit te doen stoppoen maar m.i. blijft dan ook het aspect van handhaving een lastige zaak. Men zal dan wel melding moeten kunnen dioen bij een daartoe ingestelde of in te stellen organisatie.

(Ook) mijn advies: meteen ophangen of als alternatief de hoorn naast de haak leggen en later nagaan of er is opgehangen. Dat laatste betekent dan langere beltijdkosten voor de opbeller.

Let op dat onderzoeksbureau's zoals bijv, GFK of Kantar (v/h TNS/NIPO) u wel mogen benaderen voor niet commercieel gericht onderzoek en deelname aan zulk onderzoek zinvol kan zijn.

rf
door rfrijhoff - 10 jul. 2019 om 12:33
38 Antwoorden / Vragen
0

Wordt je wel door de energiebedrijven zelf gebeld en niet door vage tussenbureautjes? Overigens is er een wet in de maak die zegt dat u niet meer gebeld mag worden, tenzij u er zelf specifiek om vraagd. Geldt voor particulieren en mkb, niet voor grote bedrijven. In hoeverre dit gaat helpen, als de wet er überhaupt doorkomt, is nog maar de vraag.

door Grunnen. - 10 jul. 2019 om 13:49
454 Antwoorden / Vragen
0

Heel vervelend . De beste oplossing is simpel. Verbreek direct de verbinding.

door suzanne1957 - 10 jul. 2019 om 13:51
26 Antwoorden / Vragen
0

U hoeft helemaal geen energie maatschappijen aan de telefoon te krijgen als u dat niet wilt ze vertellen toch maar enkel sprookjes en als de hoorn word neergelegt wordt u ook nog uitgescholden. Je verteld er niet bij wat voor een telefoon u gebruikt maar afzenders die wel het telefoonnummer mee sturen kunt u vanouds al blokkeren via instellingen maar op de iPhone ook de anonieme bellers. Klik op de rode regel.    anonieme bellers blokkeren op een iPhone.

ev
door evertgd - 10 jul. 2019 om 14:31
23 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gek genoeg ligt de oorzaak vaak bij uzelf. Hebt u bijvoorbeeld een enquete ingevuld op internet en aangegeven, dat u informatie wild/gebeld wild worden over eventuele aanbiedingen? Dan geeft u - indirect - zelf toestemming en mag een callcenter u hier buiten met Bel Me Niet-register over bellen.
Veel mensen realiseren zich dat niet eens bij het invullen van zo'n enquete. Het kan ook zomaar bijna een jaar geleden zijn, zodat u het zich niet eens meer herinnert. Een hele kromme wetgeving.
Zelf sta ik die mensen altijd vriendelijk te woord. Ze doen ook gewoon maar hun werk. Een tijd geleden zei zo'n meisje van een callcenter (belde ook voor energie): ,,U bent de eerste vanochtend, die aardig tegen me is...."

sc
door schijf01 - 10 jul. 2019 om 15:31
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Aan het eind van ieder gesprek kunt na het afluisteren van een bandje aangeven dat U door het
bedrijf dat U zojuist heeft gebeld niet meer gebeld wenst te worden.
(Recht op verzet)
Iedere aanbieder per telefoon moet U dit bandje laten horen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jo
Jochieficm - 20 sep. 2019 om 15:18
Garantie & verzekeringen

Annulering

We hadden bij een gerenomeerde reis organizatie een reis met de camper naar iran gepland daar voor een bedrag aan betaald zodat we voor de reis  waren ingeschreven 
Mijn camper heeft een electronisch probleem dat al verschillende maanden speelt waar door de Fiat garage al verschillende punten hebben vervangen en door gemeten maar het probleem niet hebben gevonden tot nu toe
Nu doet het ... Lees meer

Ch
Chris - 20 sep. 2019 om 15:29
Auto & vervoer

Ik kan mijn geld niet terug krijgen

Ik ben onlangs bij Hekkert Automobilegroup een OPEL onderdeel nodig gehad.
Ik gaf de kenteken van de auto en de baliemedewerker ging kijken en had voor een tekening laten zien , ik zei dat het niet de juiste is.Hij vroeg of de
auto een trommel of schijf remmen heeft. Ik zei dat de achteras een trommel remmen heeft.
Hij gij ging verder kijken, gegeven moment zei hij dat die gevonden ... Lees meer

Ma
Marieke78 - 19 sep. 2019 om 12:49
Huishouden & energie

Burenoverlast, wat kan ik nog doen?

Ik woon hier 13 jaar waarvan 10 jaar met liefde en plezier. Ik heb sinds 2016 sirische buren. Nu waren mijn vorige buren Turks en dat was goed contact en heel prettig wonen. Deze buren geven in alle maten overlast, bonken op muren, smijten met deuren, alles moet op volume 100, over alles wordt gelogen alsof het gedrukt staat, de kinderen (11/2 en 3) lopen op straat (ook savonds) te krijsen alsof z ... Lees meer