jo
door john45deurne 9 jul. 2019 om 19:54
Huishouden & energie

Bel me niet register word niet nageleefd door energie maatschappijen

Ik word telkens door energie maatschappijen gebeld ondanks dat ik me in het bel me niet register heb ingeschreven, als ik dit aangeef krijg ik te horen dat hun er niets aan kunnen doen en ik me maar opnieuw moet inschrijven bij het bel me niet register, er word gewoon totaal er niet aan gehouden.
Is er niet een wettelijke maatregel voor die bedrijven die zich niet aan het register houden?

2251 10 Rapporteer
door tijger1 - 9 jul. 2019 om 19:56
38406 Antwoorden / 21 Vragen
1

Als u daar al eens klant geweest bent, mogen ze u bellen. Is het een onbekend bedrijf, dien dan een klacht in bij Consuwijzer.

ju
door juliomariner - 9 jul. 2019 om 19:56
358 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dat zijn niet de energiemaatschappijen zelf maar allerlei vage bedrijfjes die op commisiebasis werken. Zo gauw je zo iemand aan de lijn hebt gewoon direct de haak erop

door aurora1 - 9 jul. 2019 om 20:03
13613 Antwoorden / 6 Vragen
2

Zet een telefoonbeantwoorder op uw telefoon, dan bent u van alle gezeur af. U kunt natuurlijk anders direct opleggen en dus niet reageren.

door heremietkreeft - 10 jul. 2019 om 09:35
9676 Antwoorden / 155 Vragen
1

Helaas komt het veelvuldig voor vanuit energieleveranciers wordt gemeld dat ZIJ er niet aan kunnen doen dat u ongevraagd wordt lastiggevallen.
Dat kunnen ze wel degelijk door het eropo aanspreken van de call center bureau's die er meestal actief mee zijn en daar dan ook hun verdiensten uit hebben.
Als @TIJGER1 al zegt is er een uitzondering als u eerder klant bent geweest bij dat bedrijf.
@MARITA5 gaf u al een verwijzing naar de info dat er wordet gewekt aan een nader wetsvoorstel om dit te doen stoppoen maar m.i. blijft dan ook het aspect van handhaving een lastige zaak. Men zal dan wel melding moeten kunnen dioen bij een daartoe ingestelde of in te stellen organisatie.

(Ook) mijn advies: meteen ophangen of als alternatief de hoorn naast de haak leggen en later nagaan of er is opgehangen. Dat laatste betekent dan langere beltijdkosten voor de opbeller.

Let op dat onderzoeksbureau's zoals bijv, GFK of Kantar (v/h TNS/NIPO) u wel mogen benaderen voor niet commercieel gericht onderzoek en deelname aan zulk onderzoek zinvol kan zijn.

rf
door rfrijhoff - 10 jul. 2019 om 12:33
38 Antwoorden / Vragen
0

Wordt je wel door de energiebedrijven zelf gebeld en niet door vage tussenbureautjes? Overigens is er een wet in de maak die zegt dat u niet meer gebeld mag worden, tenzij u er zelf specifiek om vraagd. Geldt voor particulieren en mkb, niet voor grote bedrijven. In hoeverre dit gaat helpen, als de wet er überhaupt doorkomt, is nog maar de vraag.

door Grunnen. - 10 jul. 2019 om 13:49
436 Antwoorden / Vragen
0

Heel vervelend . De beste oplossing is simpel. Verbreek direct de verbinding.

door suzanne1957 - 10 jul. 2019 om 13:51
22 Antwoorden / Vragen
0

U hoeft helemaal geen energie maatschappijen aan de telefoon te krijgen als u dat niet wilt ze vertellen toch maar enkel sprookjes en als de hoorn word neergelegt wordt u ook nog uitgescholden. Je verteld er niet bij wat voor een telefoon u gebruikt maar afzenders die wel het telefoonnummer mee sturen kunt u vanouds al blokkeren via instellingen maar op de iPhone ook de anonieme bellers. Klik op de rode regel.    anonieme bellers blokkeren op een iPhone.

ev
door evertgd - 10 jul. 2019 om 14:31
16 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gek genoeg ligt de oorzaak vaak bij uzelf. Hebt u bijvoorbeeld een enquete ingevuld op internet en aangegeven, dat u informatie wild/gebeld wild worden over eventuele aanbiedingen? Dan geeft u - indirect - zelf toestemming en mag een callcenter u hier buiten met Bel Me Niet-register over bellen.
Veel mensen realiseren zich dat niet eens bij het invullen van zo'n enquete. Het kan ook zomaar bijna een jaar geleden zijn, zodat u het zich niet eens meer herinnert. Een hele kromme wetgeving.
Zelf sta ik die mensen altijd vriendelijk te woord. Ze doen ook gewoon maar hun werk. Een tijd geleden zei zo'n meisje van een callcenter (belde ook voor energie): ,,U bent de eerste vanochtend, die aardig tegen me is...."

sc
door schijf01 - 10 jul. 2019 om 15:31
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Aan het eind van ieder gesprek kunt na het afluisteren van een bandje aangeven dat U door het
bedrijf dat U zojuist heeft gebeld niet meer gebeld wenst te worden.
(Recht op verzet)
Iedere aanbieder per telefoon moet U dit bandje laten horen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

He
Henk - 18 jul. 2019 om 18:16
Geldzaken & recht

Pensioenfonds

Hoeveel geld heeft de regering in het verleden uit het pensioenfondsen geleend? Lees meer

mk
mk - 18 jul. 2019 om 21:19
Geldzaken & recht

Letselschade

Blijkbaar heb je als slachtoffer van een ongeval pech als je bent bijgestaan door een letselschade jurist ipv advocaat.

Wat kun je doen als ze er een potje van heeft gemaakt en jij je recht wilt Halen?

Na van meer mensen gehoord te hebben dat ze er steeds een potje van maakt maar zelf wel hoge kosten declareert en het slachtoffer er bijna niets wijzer van word wil ik hier iet ... Lees meer

ho
holiday - 18 jul. 2019 om 00:45
Winkels & webshops

Verpakte producten wegen bij AH minder dan op de sticker staat.

Al eenpaar weken achter elkaar koopt mijn vrouw een doos aardbeien, er van uit gaande dat er 1 pond, 500 gram in zit, vond ik er zo weinig inzitten.
Maar even de keukenweegschaal er bij gepakt en geconstateerd dat deze blister 336 gram woog.
Op de verpakking stond 400 gram.
Alleen de aardbeien wogen 300 gram.
Bij melding hierover, kon ik wel een nieuwe door op komen halen. Erg ... Lees meer