Jaarafrekening Eneco
Zijn er anderen die de meterstanden voor de jaarafrekening voor 1 juni j.l. moesten inleveren en nu 6 weken na dato ook nog steeds wachten op die jaarrekening van Eneco?
Volgens de "klantenservice" al die komen 26, toen 27 toen 28 juni en gelijk op internet staan. Vandaag 9 juli maar nog steeds geen jaarrekening. Wat maakt het uit denkt u misschien? Mijn jaarrekening zal circa 500 euro bedragen maar Eneco heeft mij een voorschot van 130 euro per maand laten betalen. Hier kwam ik helaas veel te laat achter omdat ik eerst in een huis woonde waar alles electrisch was en de jaarnota dus veel hoger. Mij is al verteld dat ik eerst de jaarrekening kreeg en ze dan ook nog circa 14 dagen nodig hadden om mijn geld terug te geven. Krijg ik vreemd smaakje in de mond als ik Eneco hoor de leverancier die ik al mijn hele leven had en altijd dacht dat ze niet de goedkoopste zijn maar wel klantvriendelijk, verkeerd gedacht maar je bent nooit te oud om te leren. Ze willen graag klanten houden dus vragen ze je eerst contact op te nemen met ze voor je overstapt. Ik heb een variabel contract en als ik een 1 jarig contract aanga bespaar ik bij Eneco 17 euro op mijn huidige contractprijs. Nou ja besparen de prijzen van energie zijn ondertussen gedaald dus tel uit je winst.
Kun je dit onder oplichting rekenen, weet wel dat ik ooit mijn geld terugkrijg maar de vraag is nu toch wanneer.
Ja zo gaat dat als men moetbetalen zit men vast aan een termijn, maar zelf houden zij zich er niet aan.En daar kan niets anders aan doen dan te denken wat in het vat zit verzuurt niet, Gewoon even geduldt hebben.
Overdrijft u niet een beetje?
Dus u denkt dat uw jaarafrekening in totaal € 500,00 zal zijn en u hebt al € 130,00 per maand vooruit betaald?
Als u regelmatig uw standen had opgenomen, had u al veel eerder gezien dat u eventueel teveel betaalde en dan had u het maandbedrag kunnen laten aanpassen.
U bent niet de enige klant waar een jaarafrekening voor moet worden opgemaakt.
Dus een beetje geduld kan geen kwaad.
*dit kun je natuurlijk geen oplichting noemen, hoogstens zou er sprake kunnen zijn van misleiding
*maar.......................je had je huiswerk ook zelf beter kunnen maken, dus ook bij misleiding zet ik een groot vraagteken
[quote=tijger1 schreef op woensdag 10 jul 2013, 09:41]Overdrijft u niet een beetje?
Dus u denkt dat uw jaarafrekening in totaal € 500,00 zal zijn en u hebt al € 130,00 per maand vooruit betaald?
Als u regelmatig uw standen had opgenomen, had u al veel eerder gezien dat u eventueel teveel betaalde en dan had u het maandbedrag kunnen laten aanpassen.
U bent niet de enige klant waar een jaarafrekening voor moet worden opgemaakt.
Dus een beetje geduld kan geen kwaad.
Het zal u verbazen maar ik neem elke dag de meterstanden op van electra en gas, een kleine moeite als je het gewend bent dus dat was niet het probleem. Mijn probleem was dat ik geen idee had wat 1 persoon in een nieuwbouw flat (dus goed geisoleerd) ongeveer gebruikt aan gas verwarming, had tot nu toe immers alleen electra ook voor verwarming en was dus gewend aan betrekkelijk hoge electra rekening ook van ENECO. Toen ik verleden jaar verhuisde heb ik dus contact gehad met Eneco en ze wisten dat ik alleen was. Toen ben ik in de fout gegaan door te denken dat er professonals zaten bij Eneco die wisten wat ongeveer het verbruik van 1 persoon zal zijn. Ze hadden zelfs ondertussen een eenvoudig bereken dingetje op de website gezet en daarmee kwam ik uit op 70 euro per maand. Mijn vertrouwen was te groot in mijn energieleverancier en ik voel mij dus nu absoluut belazerd temeer daar ik wel mijn geld ondertussen terugheb maar nog steeds geen jaarrekening heb ontvangen ondanks vele emails en telefoontjes. En nee ik ben niet de enige die een jaarrekening krijgt maar ik dacht echt dat we in een computertijd leefde waarin energieleveranciers toch bepaalde programma's hebben om een jaarrekening uit te rekenen simpel door het verbruik in te voeren en de rest allemaal automatisch gaat. Hoelang kan het duren om een paar cijfertjes in te vullen?
Denk dat Eneco nog de arrogante houding hebben van de tijd dat ze toch het monopolie hadden en niet van plan zijn klantvriendelijk te worden.
Dus Eneco had uitgerekend dat U ca. € 70 per maand kwijt zou zijn, maar u wilde € 130 betalen?
U hebt uw geld al terug, maar nog niet de afrekening? Heel ongebruikelijk, als het dan al uitgerekend is, is de afrekening misschien niet aangekomen. Log eens in bij Eneco, dan kunt u de jaarafrekening zien.
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 12 jul 2013, 00:34]Dus Eneco had uitgerekend dat U ca. € 70 per maand kwijt zou zijn, maar u wilde € 130 betalen?
U hebt uw geld al terug, maar nog niet de afrekening? Heel ongebruikelijk, als het dan al uitgerekend is, is de afrekening misschien niet aangekomen. Log eens in bij Eneco, dan kunt u de jaarafrekening zien.
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 12 jul 2013, 00:34]Dus Eneco had uitgerekend dat U ca. € 70 per maand kwijt zou zijn, maar u wilde € 130 betalen?
U hebt uw geld al terug, maar nog niet de afrekening? Heel ongebruikelijk, als het dan al uitgerekend is, is de afrekening misschien niet aangekomen. Log eens in bij Eneco, dan kunt u de jaarafrekening zien.
Niet goed gelezen? Eneco had in eerste instantie de voorschotnota op 150 euro gezet. Dat vond ik wel heel veel en na contact met Eneco is dat 130 euro geworden. Pas sinds kort hebben ze op de website een programma'tje waarin je ongeveer kunt berekenen wat je verbruikt hadden ze dit verleden jaar gehad dan had ik nooit 130 euro betaald maar zoals het programma aangaf circa 70 euro. Als dit uit een programma van Eneco komt begrijp ik niet dat ze een voorschot van 150 euro hadden voorgesteld.
Nu heb ik ineens een email met als bijlage de jaarafrekening die volgens hen ineens op 1 juli 2013 was verzonden ! Ben al sinds eind juni toen mij duidelijk was geworden dat ik eenvoudig veel te veel voorschot had betaald bezig geweest om deze jaarafrekening te krijgen en heb dan ook de laatste 3 betaling gestorneerd anders had ik 3x het bedrag betaald.
Op de website "Mijn Eneco" staat alleen een jaarnota 2009 van mijn oude adres met als bedrag niet het bedrag van de rekening maar wat ik teveel betaald had. Dat is de enige jaarnota die op Mijn Eneco staat dus ga ondertussen denken dat de administratie bij Eneco een aardige chaos aan het worden is.
Ben niet de enige begrijp ik uit de vele klachten. Misschien als ze genoeg klanten verliezen dat ze begrijpen dat hun monopoliepositie als energieleverancier echt voorbij is en de klant misschien weer belangrijk is, zelfs klanten zoals ik die energiezuinig leven.
Lekkere klant bent u. De laatste drie betalingen gestorneerd? Storneren kan tot 56 dagen terug, niet drie maanden. En dat doet u aan de hand van een programmaatje?
En zo ongebruikelijk is € 130 per maand voor een alleenstaande niet hoor.
Met uw activiteiten maakkt u er zelf een chaos van.
En is het voorschotbedrag nu naar € 70 per maand?
........Op de website "Mijn Eneco" staat alleen een jaarnota 2009 van mijn oude adres met als bedrag niet het bedrag van de rekening maar wat ik teveel betaald had. Dat is de enige jaarnota die op Mijn Eneco staat dus ga ondertussen denken dat de administratie bij Eneco een aardige chaos aan het worden is.......
Krijg eerder de indruk dat je er zelf een administratieve chaos van maakt. Bij 'mijn eneco' kun je de laatste jaarafrekening (en van voorgaande jaren) vinden. Erg vreemd dat dit nou net bij jou niet kan.
Overigens is het dan nog maar de vraag of die jaarafrekening klopt. Kans dat die storneringen van jou nog niet verwerkt zijn, is aanwezig.
O, en ik betaal zelf als alleenstaande ook 130,- per maand. En nee, ik krijg nauwelijks wat terug bij jaarafrekening.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer