Seat and sofas
Bank van bijna drie weken oud. Een dag na levering achter gekomen dat de poot van de bank klein beetje kapot is. Dit is denk ik wel zo te reparen maar dat mag niet zomaar gebeuren bij een bank van €2000! Gelijk er achter aan gegaan.Ik moet klantenservice mailen bellen kon niet. Met twee en half week pas bericht ontvangen met dat wij de bank maar moesten komen brengen. Hier ging ik dus niet mee akkoord! Nou steld ze voor een nieuwe poot op te sturen maar ik weet het niet. Kan ik niet beter eizen dat ze het komen maken ? Wat kan ik hier het beste mee doen? Accepteren of eizen dat ze het komen maken? Alvast bedankt
Topantwoord
@saira banu, heb medelijden met U. Google op klachten S&S en u kunt lezen hoe S&S (de meest verschrikkelijke meubel toko) niet reageert of slechte voorstellen doet. Niet alleen ik, maar veel van de forumleden zouden graag een rode vlag willen hanteren om S&S af te raden. Maar ja, steeds, onschuldige, mensen blijven er kopen, dus alles in stand houden. En daar is Google nu juist zo goed voor: eerst zoeken en dan pas kopen. En vergeet het gratis, nou ja - gratis - pakket huishoudelijke artikelen als men er iets koopt. Uiteindelijk: ook dat krijgt men niet.
Ja moet eerlijk zeggen mijn vriend wou hem perse dezelfde dag kopen en ik stemde maar in. Ook een beetje dom van mijzelf maar goed. Toen eenmaal thuis ging ik Googlen. Maar kon eigenlijk al niet terug. Want dan moest ik zoveel procent betalen en dat vonden wij ook heel erg zonde! Maar heb er nu al enorm spijt van ook al is het iets kleins. Ik heb ook het idee dat hij nu al wat inzakt! :(
Mijn Duitse leraar zei: Es ist eine alte Geschichte aber es bleibt immer neu.
@saira, iets kleins? Een bank van €2000,00? Ik hoop dat je vriend zichzelf 'een beetje dom' vind en jij hem, als liefhebbende vriendin, alleen maar tegemoet wilde komen. En dat het een fikse les is voor later. En mag ik nu even heel belerend overkomen? Koop ook niets "gratis" op internet, ga niet voor vakantie reizen, afslankpillen en alle alle andere dingen die te mooi om waar te zijn. Sorry, moet even "opoe" spelen. Dus vanaf nu: eerst een geplande aanschaf: zoeken, vergelijken, reviews enz. lezen. Sorry voor de lecture. ;-)
Mijn leraar Nederland zei hetzelfde maar dan in het Nederlands en dat snapte iedereen .
Tenormin. Ik zie dat mijn berichtje niet helemaal klopte. Ik bedoelde hij is ook niet zo mooi als gehoopt maar dat is iets kleins.
Topantwoord
€2000 voor een bank bij S&F? Dat was vast inclusief een gratis vakantiehuis in een stad naar keuze!
Maar goed de bank is aan huis geleverd en het is buitengewoon onredelijk om te verlangen dat u met de bank langskomt, het is geen broodrooster of koffiezetapparaat maar een groot onhandelbaar ding wat alleen maar meer schade oploopt tijdens transport.
Diewilik
Scooter denk -zo te horen- maar toch enorm leuk om deze leverancier nog een ander idee aan de hand te doen toch.
Hallo Saira Banu ,
Het staat in hun voorwaarden dat u de bank moet brengen zie hier :
Koper dient reclamaties op zijn aangekochte product schriftelijk te melden bij het landelijk servicepunt van verkoper. Verkoper zal deze schriftelijke servicemelding van koper zorgvuldig in behandeling nemen en koper schriftelijk op de hoogte brengen van de te volgen procedure. Reactie van verkoper zal plaatsvinden binnen een termijn van 14 dagen.
8. Verkoper wordt door koper in de gelegenheid gesteld om betreffende servicemelding op het product op validiteit te onderzoeken. Koper dient hiervoor het betreffende product aan te leveren op de met verkoper overeengekomen datum en plaats, tenzij anders individueel afgesproken.
9. Bij een gegronde servicemelding stelt koper de verkoper in staat tot herstel of vervanging van het betreffende product. Indien verkoper besluit tot vervanging van het product, gelden dezelfde voorwaarden zoals vermeld in artikel 5.
Art 5 De garantie omvat niet de schade die is ontstaan na afname van het product door koper of derden en te wijten is aan onzorgvuldig transport van koper of derden die het product in opdracht van koper hebben vervoerd, hetgeen ook is vermeld op de koopovereenkomst en / of de factuur.
Spijtig dat u niet eerst op google Seats and Sofas gecontroleerd heeft , sorry maar is een flutzaak .
Ik raad u aan om alle contact met Seats and Sofas schriftelijk te doen .
Aanvulling :
Bij wie moet u zijn als uw product ondeugdelijk is?
Ga altijd eerst terug naar de winkel waar u het product hebt gekocht. En probeer samen met de verkoper een oplossing te vinden. Komt u er niet uit als u uw klacht bespreekt? Stuur dan één van onderstaande voorbeeldbrieven naar de verkoper.
Klik op de rode regels .
Topantwoord
Die voorwaarden doen er helemaal niet toe. U heeft een gebrekkig product, daarvoor geldt (en dat is een wettelijk recht) dat u kosteloos herstel of vervanging mag eisen. Daar horen alle kosten bij, ook die van eventueel vervoer naar S&S.
Helaas is deze verkoper niet bij een Geschillencommissie aangesloten, dus het wordt wel lastig om dat recht af te dwingen, anders dan via een rechter.
Over uw rechten lees dit klik HIER
Waaruit:
Het doel van die term “kosteloos” is te zorgen dat de consument zo goed mogelijk beschermd wordt, en zo min mogelijk afgeschrikt wordt bij het claimen van zijn rechten. Naast de genoemde kosten zijn daarom ook alle andere kosten verboden, denk aan onderzoekskosten of voorrijkosten als de winkelier bij de consument langs moet komen. Kosteloos is kosteloos. Zelfs een gebruiksvergoeding bij vervanging mag niet.
Een winkel moet dus zelf opdraaien voor de terugzendkosten (en de verzendkosten om het herstelde/vervangende product weer bij de consument te krijgen) als het gaat om een conformiteitsgebrek. Zou bij onderzoek blijken dat de fout komt door iets dat de consument heeft gedaan (bv. laten vallen, ongebruikelijk gebruik) dan mag de winkel wél kosten in rekening brengen. Maar dat mag alleen achteraf én die kosten moeten vooraf worden gemeld. Dus ook zeggen “betaal onderzoekskosten en die krijgt u terug als het onze fout was” is niet volgens de wet.
Succes er verder mee, ik benijd u niet.
Alleen, @zoekster1, je weet inmiddels zelf ook wel dat S&S sh*t heeft over rechten, toch?
Fijn dat u nog wakker bent alsook een goed advies kan afgeven.
S@S is een betrauwbare firma nou niet zuren over net niet nagekomen afspreeksels.
@tenormin , daarom staat er voor Seats and Sofas altijd een lange rij van busjes / of auto`s met aanhangwagens . Ook al zijn die voorwaarden niet juist , Seats and Sofas hanteert eigen regels en zal verwijzen naar de voorwaarden .
Mat matheij ik snap niet hoe je dat kunt zeggen!
@saira banu, de meeste forumleden snappen de commentaren van @matmatheij niet, hoor. Zeker niet iemand die zich net hier heeft ingeschreven. S&ß is dus geen betrouwbare zaak, maar dit had je al begrepen.
U kunt over deze leverancier te allen tijde alhier een klacht plaatsen echter -en dan spreek ik namens velen- moet ook dat uiteindelijk ophouden! De gestelde doet -en dat vermeld u ook niet- meestal aanbiedingen in combinatie met fiets scooter en wat dies meer zij. Het gaat hierbij niet om een serieus te achten woninginrichter en dat had u -vooraf- kunnen weten. U moet en ook vooraf meer onderzoek doen. Voor het door u gestelde bedrag had u ook bij een ander een mooi bankstel kunnen aanschaffen, kortom waarom dan daar?
Je verwacht toch niet dat ze de boel belazeren? Want waarom zou die dan bestaan
Klaarblijkelijk omdat er (nog) niet afdoende reacties zijn danwel bekend. Er zijn meerdere van dit soort bedrijven die wekelijks uw brievenbus passeren. Het enkele feit dat het in uw brievenbus terecht komt is geen garantie voor een betrouwbare firma. Klaag ook bij 'Spotta'. Zij bezorgen deze hopeloze onzin ook.
Topantwoord
Als het een poot is die er ingedraaid wordt, zou ik maar kiezen voor het laten opsturen van de poot. Dat is nog geen 2 minuten werk. Je hebt wel allerlei rechten, maar recht hebben is heel wat anders dan recht krijgen.
Zei ik eigenlijk ook al.
U hebt helaas niet veel te eisen. En die bank terug om daar te laten repareren is een heel slecht idee. Dan komt u van de regen in de drup. Dus laat die poot komen en zet die er zelf onder, of vraag dat een handige buurman, als u het zelf niet kan.
Nooit meer daar iets kopen, is een verschrikkelijk bedrijf.
Dat S en S nog bestaat is het achtste wereld wonder ..........
Nee hoor, zij leven van klanten die zich blindstaren op allerlei gratis hebbedingetjes die aangeboden worden.
Wij hebben zeker niet blind gestaard aan iets gratis hoor! Want wij zagen al gelijk dat het niets was!
Maar u hebt wel gekocht.
Die "gratis" dingetjes zijn bij de prijs inbegrepen. U betaaldt er gewoon voor.
Ja wij hebben die bank gekocht ja. Maar dat we er iets bij zouden krijgen was leuk mee genomen dachten wij. Maar niet speciaal daar voor gedaan natuurlijk! En trouwens uiteindelijk helemaal niets gekregen omdat ze zijden dat ze al wat van de prijs hadden afgehaal!
Wat u erbij krijgt is gewoon zooi. En die "korting" is gewoon tactiek.
Topantwoord
Ook op Klachtenkompas.nl regent het klachten, dus uw klacht toevoegen. Onbegrijpelijk, dat de Consumentenbond (die zegt mee te kijken) tòch niet ingrijpt en dit bedrijf eindelijk eens de levieten leest. S&S krijgt op Klachtenkompas.nl het cijfer 3,3. Klaarblijkelijk moet er via Consuwijzer of de rechter eindelijk eens een duidelijke punt achter worden gezet. Bent u lid van de Consumentenbond, dan herinner ze eens aan hun beloftes. S&S doet als bedrijf mee aan dit kat en muis spel op Klachtenkompas.nl!
Deze toko is net zo erg om je recht te halen als Pretium Telefonie. En die zijn al vaak tot de orde geroepen en toch.... ze weten weer telkens mazen in de wet te vinden.
@Tenormin. Mijn voorstel via Klachtenkompas.nl zou eindelijk een gedegen aanleiding voor de Consumentenbond kunnen zijn om er openbaar aandacht aan te gaan besteden. Door een aanklacht en weerwoord te publiceren kan zo'n bedrijf door een zó beduidende consumentenvertegenwoordiger eens flink in de etalage gezet worden. Het blijft mij onduidelijk waarom er niet allang actie werd ondernomen. Misschien herinnert u zich de topic horlogesreplicaonline.nl nog bij V&B. Hierover heb ik toen de Consumentenbond benaderd en het antwoord gekregen, dat zij bepaalde criteria ernaast leggen om een algemeen belang of schade voor de maatschappij te kunnen aantonen. Pas dàn worden ze actief. Publiciteit kan bedrijven helpen, maar óók vernietigen. V&B is klaarblijkelijk niet krachtig genoeg en zèlfs een opname in de nieuwsbrief kan deze sofa-lui niet stoppen. Consuwijzer kan ook mobiliseren zoals onlangs de ACM-boete van € 500.000,- voor de vier consumentonvriendelijke T.O.M. - websites heeft aangetoond.
Topantwoord
U heeft er recht op dat ze de bank netjes ophalen en repareren , te heeft teslotte garantie , anders als u die heeft rechtsbijstand erbij halen ( dreigen help ook al ) Laat dit een les zijn , koop nooit meer bij S&S !! voor 2000 euro zijn er wel betere zaken met betere service te vinden .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag mijn tandarts mij weigeren als ik mijn tanden bij een specialist behandel
Beste Kassa,
Ik heb een vraag over de rechten van een patiënt bij het kiezen van tandheelkundige zorg.
Ik sta momenteel ingeschreven bij mijn huidige tandarts en heb een plakbrug bij mij voortanden die vervangen moet worden en een gehele restauratie van mijn kiezen.
Voor mijn inschrijving bij deze tandarts had ik al aangegeven dat ik ook gesprekken had lopen bij een
...
Lees meer
Wielerflits zoekt telefoonnummers van anonieme gebruikers op
De afgelopen dagen heeft de hoofdredacteur van Wielerflits anonieme forumleden gebeld. Dit met betrekking tot reacties onder een nieuwsbericht waarbij de website bekritiseerd werd op slechte journalistiek. De hoofdredacteur licht zijn werkwijze zelf netjes toe:
"(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06."
Zie hier bijvoorbeeld
...
Lees meer
Meer mensen problemen met huismerk PrintAbout?
7 jaar lang print ik dagelijks met 2 grootformaat Canon printers met de originele Canon cartridges.
In al deze jaren slecht 1 printkop moeten vervangen.
Na een aankoop bij PrintAbout werd ik net als velen telefonisch benaderd of ik het huismerk niet wou proberen.
Ze beloven zelfde kwaliteit en levenslange garantie en dan voor minder geld.
Te mooi om waar te zijn? Ja inderdaad!
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer