sa
door sandraj Aug 1, 2005 om 15:15
Huishouden & energie

Vliegenspul waar geen vlieg van dood valt

om 17-6 j.l. heb ik vliegenspul gekocht voor € 52.50 (potje van 250 ml). Na het volgens de gebruiksaanwijzing te hebben aangemaakt, bleek er nog geen vlieg van dood te vallen! we waren uit gegaan van de lichtste dosering, dus deze verhoogd, nogmaals gespoten, zelfde resultaat. ik heb toen contact gezocht met de leverancier, die verzocht de dosering nogmaals te verhogen, dit ook weer gedaan, resultaat; 0 dode vliegen!. weer de telefoon in, nu kreeg ik het nummer van de leverancier, deze verzocht mij het toch nogmaals te proberen, met duizende uitvluchten dat het vooral niet aan het produkt lag, wij spoten verkeerd, het produkt was bevroren geweest (het heeft niet gevroren na 17 juni maar vooruit)

Het spul is volgens de gebruiksaanwijzing opgebracht, geschud, dosering en met een hogedrukspuitje wat we ook nieuw hebben aangeschaft (ivm eventuele vermenging met ander vergif waardoor het spul niet zou werken)

resultaat, wazige ramen, een enkele dooie vlieg en een leeg potje.

kan iemand mij nu vertellen wat ik hieraan moet doen, want iedereen wijst maar naar iedereen, en ik zit met een huis vol vliegen en de bijbehorende vliegenstront overal (en 52.50 euro lichter)

4355 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sandra,

Misschien een domme vraag, maar waarom niet gewoon voor een paar euro een spuitbus kant en klare insektendoder halen bij de lokale Etos? Ze verkopen het in diverse soorten tegen vliegende en kruipende insekten. We gebruiken het zelf ook regelmatig. Vóór het naar bed gaan even in de huiskamer een beetje spuiten en in de ochtend liggen de dode vliegen in de vensterbank. Even luchten en klaar.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sandra, Wij gebruiken al enige tijd vleesetende plantjes.Ze staan in de woonkamer in de vensterbank, zijn te koop o.a. bij de bloemenkraam op de markt hier in de stad .Het klinkt raar maar het is wel effectief .Alleen water geven  het zijn kleine fleurige plantjes leuk om naar te kijken.Betty

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe je die 52,50 terug kan krijgen durf ik niet te zeggen. Zelf heb ik goede ervaringen met de vliegenlamp van Xenos. Kost 3x niks, en heeft een schokkend effect op de vliegen.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi freya,

Ik kan zelf helemaal niet tegen die spuitbussen, slijm ophoesten, hoofdpijn.

Dit spul zouden ze ook gebruiken in slachthuizen e.d., dus leek mij dit dan een goeie oplossing, een keer in de 6 weken opbrengen (ben ik op het eind van de rit net zo duur uit)

ik baal nu alleen dat het spul bij ons niet werkt (andere hebben er wel goeie ervaringen mee), en het is gewoon belachelijk dat ze dan mijn de schuld in de schoenen steken

dus als het potje niet werkt, is in mijn ogen een oplossing een nieuwe sturen en die uitproberen

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, die spuitbussen willen wel eens onaangenaam zijn. Dat is dan ook de reden dat we voor het naar bed gaan spuiten, dan heb je er geen last van. Het wil nog wel eens helpen om een ander merk te proberen. En anders lijkt me zo'n lamp als 'sunset' adviseert een goede oplossing, niet te duur en géén chemicaliën.

succes, Freya

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zonde van het geld, ben bang dat u uw geld niet terug kan krijgen , alleen al omdat het moeilijk te bewijzen zal zijn dat het spul niet werkt tenzij er een leger aan klachten komt.

Vliegen en muggen hebben het niet zo op citroen, dus zet bakjes water met citroen olie en de overlast verdwijnt

Succes Rody

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi sandra

ik weet niet of je ook uit brabant komt  maar bij craanebroeck

in  Dongen vlakbij oosterhout kun je van die vliegenlampen kopen

zijn niet duur  en ze hebben ze in allerlei maten

ook zijn de vervangende lampen verkrijgbaar

idiaal  groetjes marloes

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een electrise vliegenmepper werkt goed u moet aleen raak meppen.

Groeten niertje

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

En die is ook niet giftig

Groeten niertje

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Sandra,

Begin eerst eens met horren te plaatsen, nu al vast voor volgend jaar, hier zou ik ook gek van worden.

Wel ik ga uiteraard geen vergelijk trekken maar in de betere veehandel, vooral paarden, kun je het volgende artikel verkrijgen.

De Vliegenstrip

Nu met een nieuw geurmiddel waardoor vliegen nog beter worden aangetrokken. De vliegenstrips zijn 85 cm lang en 4 cm breed en kunnen op elke gewenste plek worden opgehangen.
Wanneer de strips droog bewaard worden zijn ze tenminste 2 jaar houdbaar.

Vroeger hingen ze overal in huis aan de lamp, papier met een soort stroop, vies gezicht, maar ja wat moet je anders.

Op het Internet staan verschilde Online site's, maar misschien heb je wel iets in de buurt, Manage of zo, voor informatie.

Succes en hoop dat je vind, WillemG

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi willem

bedankt allemaal voor jullie reactie's

Het stikt hier van de vliegen, we hebben dan ook al overal horren geplaatst, vliegengordijn, vliegenstrips (die kleintjes aan de lamp) We hebben ook twee kleine kinderen, dus dat vliegengordijn werkt niet optimaal, maar ik kan er ook niets anders voor plaatsen) en er staat al vanaf begin dit voorjaar een blauwe lamp! Daarbij de verschillende spraybussen die wel werken, maar tijdelijk!

Vandaar de stap naar dit duurdere middel, dit zou ook worden gebruikt in ziekenhuizen en bejaardenhuizen, en 4 tot 6 weken werken, en in huis zelfs twee tot drie maanden, ahum, vliegenvrij had ik niet verwacht maar wel een drastische vermindering, niets dus.........

maar goed, denk ook niet dat er een oplossing komt, maar ik voel me dus wel opgelicht!! Verkopen kunnen ze allemaal, maar als het op problemen uitdraait is er niemand thuis

in ieder geval iedereen bedankt voor jullie reactie.

en we meppen nog maar een eindje door, nu met dit weer is het gelukkig even wat minder!!

groetjes Sandra

ve
door verwijderd - Aug 1, 2005 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tjonge tjonge je hebt inderdaad al van alles en nog wat gedaan, Wens je sterkte en veel adem voor ksst ksst.....

Maar hopen dat je ze volgend jaar wel buiten de deur kan houden.

Een groet en sterkte, WillemG

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

mischien wat ouderwetse manieren ranja in een fles je weet wel door de helft snijden bovenkant omdraaien en in de onderste deel stoppen ranja puur er bij het werkt ook bij een wespenplaag

heeft u konijnen of de buuren dit zijn vliegen trekkers

ve
door verwijderd - Aug 3, 2005 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.vliegenplaag.nl/

ve
door verwijderd - Aug 8, 2005 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

en daar staat dat spul nu net tussen op vliegenplaag.nl!!!!

ve
door verwijderd - Aug 8, 2005 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ergens las ik ook dat je 't over spul had dat in slachthuizen enzo gebruikt werd. Ik weet wel spul dat boeren gebruiken, dat zijn korreltjes die leg je op een schoteltje en echt!!!!! Ze leggen echt het loodje en het werkt voor langere tijd. Ik zal d'r eens achter proberen te komen hoe het heet & waar/hoe 't verkrijgbaar is. Ik weet echter niet of 't erg handig is met kinderen om zo hier & daar zo'n schoteltje met korrels neer te zetten, maar ja 't kan ook bovenop de kast.

ve
door verwijderd - Aug 8, 2005 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.b.t. de vliegen is er al genoeg geantwoord, maar die 52,50 euro heb je hier niet mee terug... Ga terug naar de leverancier en probeer op normale toon te onderhandelen en wordt, vooraleerst, niet boos. Leg je probleem voor en dat dit potje (de inhoud) niet geholpen heeft, ondanks de verhoogde dosering. Laat hem/haar maar met een oplossing komen, desnoods een tegoedbon. Zoals zoveel met dit soort zaken, zit je met bewijs en het eventueel terug vorderen van het betaalde geld. Hieraan zitten procedures en natuurlijk kosten verbonden (uiteindelijk misschien zelfs de kantonrechter). Hier zit natuurlijk niemand op te wachten en dan nog kosten/baten plaatje. In deze lijkt mij toch zoals ik al schreef, overleggen met de winkelier en laat hem een oplossing voordragen: of een ander (gratis) middel ter compensatie of een tegoedbon (of geld terug). Je zou de winkelier kunnen vragen om bij jou thuis te komen kijken (zal hij/zij waarschijnlijk toch wel niet doen); dit als een soort bewijs of drukmiddel. Mocht het allemaal niet helpen, schrijf dan een hele nette klacht naar de fabrikant en leg je probleem daar dan voor, desnoods dat zij komen kijken en een oplossing hebben. Mogelijk dat hier wel positief op gereageerd wordt.

We horen wel hoe het is afgelopen, ben benieuwd...

Succes

Hutch

ve
door verwijderd - Aug 8, 2005 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo hutch.

Heb de leverancier al gesproken, die draaide 15 keer zijn zelfde verhaaltje af, en helaas kon ik mijn geduld dan ook niet bewaren. Hij bleef maar herhalen dat het spul bevroren was geweest, waarschijnlijk niet door ons geschud, het door een profesionele ongediertebestrijder had moeten gebeuren, het vooral niet aan het produkt lag, er geen resistentie kon zijn en dat zo'n drie kwartier aan een stuk. Ik heb hem voor gesteld een nieuw potje toe te zenden, dat ik dat zou proberen, maar nee hij bleef bij zijn standpunt, het lag aan mij!!

de tussenhandel komt met een compromi uiteindelijk, kan ik zo'n potje kopen voor een kwart van de prijs. (dus de marge is al 50% concludeer ik hieruit, want meneer Hofman deed niets, zelfs niet voor de tussenhandel). Nu komt die (tussenhandel) het dan persoonlijk aanbrengen bij ons. Dus ook eindelijk iemand die zijn gezicht komt laten zien! (als ik hem was had ik meteen naar die klacht toegereden maar wie ben ik!)

Jammer genoeg heb ik destijds mijn spuitlicentie (behorende bij mijn MAS diploma laten verlopen, (omdat ik niet meer werkzaam ben in de agrarische sector) anders had ik die nog onder hun neus kunnen steken!! met d'r profesionele bestrijders. VERKOOP HET DAN OOK NIET AAN PARTICULIEREN!!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misshien eens contact opnemen met een insectenverdelger, want dit is wel heel extreem voor NL'se begrippen.

Voor muggen en waarschijnlijk ook voor vliegen helpen de elektrische stekkers van o.a. Vapona. Niet de Nederlandse uitvoering, want deze is gevuld met citronella. In Griekenland en Spanje zijn de juiste te koop, maar ik denk ook in Frankrijk.

Nadeel is dat het denk ik wel giftig is, want het zorgt ervoor dat de insekten niet meer kunnen vliegen.

Succes!