me
door me.Rozendal Dec 23, 2015 om 14:26
Huishouden & energie
Waarom zijn de 65 + altijd de klos ., we hebben steeds minder te besteden,

Iedereen krijgt er wat bij , maar de mensen boven de 65 jaar betallen  het gelag
echt we hebben sins deze VVD & PVA steeds minder te besteden.
we kunnen ons hoofd minimaal boven water hoede.

5807 47 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 23, 2015 om 14:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

65+ zijn echt niet altijd de klos, dat denken zij alleen.

ltmvz
door ltmvz - Dec 23, 2015 om 14:31
949 Antwoorden / 18 Vragen

Er zijn héél wat meer mensen de klos dan alleen de 65+'ers. Kijk maar eens in de schuldhulpverlening of bij de voedsel- of kledingbank.

ja
door janf43 Dec 27, 2015 om 16:20
733 Antwoorden / 0 Vragen

Appels en peren vergelijken. De oorzaak van schulden liggen vaak in een heel andere hoek dan het al jaren lang uitmelken van gepensioneerden. Voor betrokken niet minder dramatisch, maar omdat het nog erger kan is het probleem van gepensioneerden met een klein of geen aanvullend pensioen er nog wel.

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2015 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u dan al uitgerekend wat u minder krijgt?

Cookies
door Cookies - Dec 23, 2015 om 14:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik lees trouwens dit in de Telegraaf: Het vertaalt zich per huishouden in 800 euro extra. Met name werkenden zijn spekkoper, zij houden gemiddeld 3 procent meer over (1200 euro). Ook uitkeringsgerechtigden en ouderen zien gemiddeld een plus (0,7 procent), omdat de AOW en de uitkeringen stijgen.

alfaromeo164
door alfaromeo164 Dec 23, 2015 om 15:20
174 Antwoorden / 1 Vragen

snap alleen niet hoe men tot een plus komt. De uitkering stijgt minder dan de huur en de ziektekosten.

Cookies
door Cookies Dec 23, 2015 om 17:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Klopt, maar dat telt ook voor alle werkenden. Maar als je 0,0 er bij kreeg, was het verschil nog groter.

ph
door philip36 - Dec 23, 2015 om 14:51
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Een 65+ met €49000 spaargeld gaat er in 2016 ruim €300 op achteruit.

me
door mein33 Dec 23, 2015 om 15:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Spaargeld !!!!!!      Wat is dat ????

tijger1
door tijger1 Dec 23, 2015 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Betaal je zorgpremie een jaar vooruit, scheelt weer.:-))

me
door mein33 - Dec 23, 2015 om 15:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@me.rozendal,

Ik heb nog steeds hetzelfde te besteden dan 5 jr geleden.
Jammer genoeg krijg ik er alleen minder voor dan 5 jr. geleden.
Hoofd bovenwater houden : watertrappelen en de beide wijsvingers omhoog stekend boven water houden. ;-))

gerbera
door gerbera Dec 23, 2015 om 16:19
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Hoofd bovenwater houden : watertrappelen en de beide wijsvingers omhoog stekend boven water houden. ;-))

Je kan ook gewoon wat ondieper water opzoeken, is niet zo vermoeiend;-))

Cookies
door Cookies Dec 23, 2015 om 21:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@mein: hoe lang geleden heb je dat voor het laatst gedaan? Zou het advies van gerbera maar opvolgen:-)

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2015 om 16:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zoe ook dat de halve AOW met een tientje netto omhoog gaat.

ja
door janf43 Dec 27, 2015 om 14:19
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ja en de zorgpremie €15.

jo
door jorisw - Dec 23, 2015 om 19:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Vorig jaar zijn er groepen in de samenleving veel harder op achteruit gegaan daar waar gepensioneerden alleen te maken hadden met stilstand. Zo is bijvoorbeeld de belastingaftrek voor ouders (meestal de vader) die kinderalimentatie moeten betalen afgeschaft. Als je 3 kinderen hebt scheelde dat al gauw zo'n 200 euro netto per maand. Geen gepensioneerde is zo hard aangepakt.

me
door mein33 Dec 24, 2015 om 10:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zo zie je maar weer,  "scheiden doet lijden".

h.
door h.terpstra Dec 26, 2015 om 18:12
202 Antwoorden / 1 Vragen

Jorisw.

U moet geen appels met peren vergelijken. U haalt een misplaatste belasting aan. Gaat dat vergelijken met gepensioneerden die bestolen worden op het eerder betaalde zo u wilt ingelegde geld.

aurora1
door aurora1 - Dec 23, 2015 om 20:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig kunt u op een forum als dit klagen.....dus als het meezit is de druk nu wat van de ketel af....
Handiger zou kunnen zijn om eerst eens af te wachten of u werkelijk "de klos" bent met uw 65+
Verder vind ik in het algemeen dat mensen eens wat minder zouden moeten klagen, bovendien is dat niet gezond.
Lees eventueel ook nog: http://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=klager

Cookies
door Cookies - Dec 23, 2015 om 21:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Klagers hebben geen nood, is toch het oude gezegde?

me
door mein33 Dec 24, 2015 om 10:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

 "Klagers geen nood, pochers geen brood".

Cookies
door Cookies Dec 24, 2015 om 11:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor het eerst dat ik het vervolg lees.

ja
door janf43 Dec 27, 2015 om 14:00
733 Antwoorden / 0 Vragen

Een onzinnige reactie, als u deze redenering strikt volgt, bestaan klachten niet.

me
door mein33 Dec 29, 2015 om 14:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@janf43,

Indien u elke redenering "strikt" zou volgen, dan zou uw leven niet meer leefbaar zijn,
Overigens,  wat u onzinnig vindt is voor de ander een aanvulling op zijn/haar kennis van spreekwoorden e.o. gezegdes.

pintje
door pintje Jan 15, 2016 om 21:28
48 Antwoorden / 25 Vragen

Pintje,

De een z'n dood is de ander z'n brood.

Groeten,
Pintje.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 23, 2015 om 22:43
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dit zegt toch niet iemand met een koophuis van 80k Gulden dat nu 225k euro waard is? ;-)

ja
door janf43 Dec 27, 2015 om 14:02
733 Antwoorden / 0 Vragen

Daar zijn de kinderen of ander erfgenamen goed mee. De stenen zijn echter niet te eten en bij verkoop is er geen vervangende woonruimte.

eclipse
door eclipse - Dec 23, 2015 om 23:04
1561 Antwoorden / 370 Vragen

vindt het geen vraag voor deze site, dit vraagt om discussie, en doet de site geen goed. de een zegt dat denk je alleen maar ofdat het maar een idee is, de ander en wat hebt u al uitgerekend  dan, laat ik het dan wat algemener stellen, de chronisch zieken en ouderen, en pensioen gerechtigden leveren continue in, waar alles maar de pan uit rijst aan verhogingen blijven deze groepen staan . en stilstand is achterstand  vandaar dat zelfs  2  verdieners  niet meer rondkomen. omdat de huren idioot de pan uitrijzen. laat ik de voedselbanken, maar even rusten, dat is intriest. je wordt door de pvda over links  en de vvd  over rechts  genaait. let maar op zodra  er weer een bezuiniging is op de zorg of  chronisch zieken komt er weer een generaal pardon, maar goed dit is geen discussie forum...In rotterdam gaan ze al de 75+ mensen bezoeken ofdat ze niet dood in huis liggen ?

me
door mein33 Dec 24, 2015 om 11:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@eclips,

Geen vraag voor deze site enz., althans dat bent u van mening.
Maar even lekker klagen, zoals u vervolgens zelf doet, lucht wel lekker op toch ??

eclipse
door eclipse Dec 24, 2015 om 19:25
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@mein, ja als ik er toch ben

pi
door pieterwolters - Dec 24, 2015 om 11:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Bekijk het van de positieve kant: als je nu 65+ bent heb je dus maar tot maximaal 65 jaar hoeven te werken (en velen zelfs veel korter). De huidige generatie kan daar alleen maar van dromen, maar mogen wel alle premies (AOW en pensioen) ophoesten voor de bevoorrechten.

gerbera
door gerbera Dec 24, 2015 om 12:07
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Niet helemaal waar natuurlijk dat de huidige generatie voor de ouderen opdraaien. Het was onze regering, met name de Partij Van De Armoede, die jaren geleden een enorme graai uit de pensioenkassen heeft gedaan waar de huidige ouderen voor gewerkt hadden. Het gevolg hiervan is dat de huidige pensioenuitkeringen geen vetpot zijn. Maar dat nu altijd de ouderen de klos zijn wil ik niet zeggen, je ontvangt vaak allerlei toeslagen en niet onbelanrijk met een 65+ pas heb je ook veel voordelen.

me
door mein33 Dec 24, 2015 om 14:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@pieterwolters,

Iedereen die leeft op deze aardkloot behoord tot een "huidige generatie".
De oudere generaties, die nu AOW en een pensioen genieten moesten over het algemeen genomen al op jonge leeftijd (15/16 jaar) gaan werken aangezien er geen centjes waren om ze verder te laten leren. Zij hebben premie betaald voor zowel de AOW als voor een eventueel aanvullend pensioen(tje).
De latere generaties hebben wel kunnen/mogen doorleren, veelal op kosten van de Staat en zijn pas op "veel latere" leeftijd gaan deelnemen aan het arbeidsproces en daarmee ook veel later gaan bijdragen aan de voorzieningen van de oude dag.
En welke generatie heeft de kosten opgebracht om die jeugd te kunnen laten doorleren. Juist, de generaties die nu hun oudedagspotje op souperen.
Persoonlijk hoop ik de huidige AOW en pensioenpremiebetalers, nadat mijn eigen potje leeg is, een flinke poot te mogen uitdraaien. ;-))
Solidariteit in in de huidge tijd van "egoisme" en "participatie" een vies woord geworden, maar zonder solidariteit zou het leven er voor iedereen er heel wat minder florisant uitzien.

h.
door h.terpstra Dec 25, 2015 om 14:04
202 Antwoorden / 1 Vragen

Gerbera en vele anderen,

Als je een mening hebt, gebruik dan ook de werkelijke feiten.
Lubbers, cda heeft vele miljarden uit de ABP pot gejat. Meer dan 36 mljrd.
Van agt en wiegel discrimineerden en stalen van twee verdiener ambtenaren de helft van de AOW in. Dat was ondanks wetgeving niet meer terug te halen.bij de belastingdienst.
Als een ambtenaar met pensioen gaat, wordt zijn pensioen met een derde gekort als de partneer ook pensioen heeft.
De korting kan zelfs hoger zijn dan het pensioen van de partner, Let wel; beide ambtenaar, dan geld dat voor beiden.
De mensen die nu gepensioneerd zijn hebben overwegend vanaf 18 jaar AOW en pensioen premie betaald als ze werkten.
En dat was destijds meer dan de 67 % van nu. Die groep studeerde na 48h. werken s,avonds.
De vakbond heeft in 1987 voorkomen dat de overheid niet meer kan stelen. Nu doen ze dat via een omweg. Ouderen stil zetten, en jongeren minder laten betalen. Zonderrente kan ik mijn achterstallig loon tot mijn 127jr opmaken.Groet, Henk.

Cookies
door Cookies Dec 26, 2015 om 11:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat voot nut heeft het om iedere x te gaan zeuren over die 'miljarden die uit de pot van het ABP' is 'gejat'? Totaal zinloos om daar iedere keer weer over te gaan beginnen. Het is zoals het is.

Cookies
door Cookies Dec 26, 2015 om 11:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@mein33: ouderen uit arbeidersmilieus moesten vaak inderdaad op jonge leeftijd gaan werken, maar studeren had ook gekund naast je baan of cursussen volgen via de werkgever.

me
door mein33 Dec 26, 2015 om 14:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carola.83,

Zo als u het omschrijft heb ik het inderdaad moeten doen en daar ben ik zeker, in alle opzichten, niet slechter van geworden.

Waar ik alleen een beetje moedeloos van wordt is het gezeur van jongere generaties dat zij voor de ouderen van nu een bijdrage moeten leveren, terwijl ze dankzij de inzet van diezelfde ouderen hebben kunnen bereiken wat ze hebben bereikt.
Daarbij vergeten ze nog dat ze, als ze tijd van leven hebben, zelf ook oud zullen worden en een beroep moeten doen op de dan nog werkende generaties.

tenormin
door tenormin - Dec 24, 2015 om 20:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Is wel waar dat het zo voelt, maar of het daadwerkelijk zo is: weet het (nog) niet: wel is mijn Zorgtoeslag deze maand ineens gedaald van €78,00 naar €38,00, dus best wel geld. Aan de andere kant: moest altijd terugbetalen bij de Belasting: dus als dat niet meer gaat gebeuren: misschien is het inkomen dan hetzelfde. Wij zijn natuurlijk al lange tijd "bevroren" met pensioenen. Dat wel.
En door welke partij we ook bij de neus genomen worden: we behoren allemaal wel tot de kiezers van welke partij dan ook, die 'gewonnen' hebben.

pintje
door pintje - Dec 24, 2015 om 21:04
48 Antwoorden / 25 Vragen

Wat een misselijke antwoorden, alle 65+ hebben de afgelopen jaren geen enkele compensatie gehad. Terwijl hun pensioenen waardevast waren. Alleen maar gekort. En om dan de voedselbank en schuldhulpverlening erbij te halen. Ga je schamen.
Het is toch van den zotte dat hier in Nederland een voedselbank nodig is. (waarom)
En schuldhulpverlening, (weet waar u een oordeel over geeft) er zijn heel veel personen in die verlening gekomen buiten hun schuld om.
Dus niet te snel, met het vingertje wijzen. (a.u.b.)
Nog fijne feestdagen.
Pintje.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 26, 2015 om 10:14
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Veel oudjes hebben echter jarenlang PvdA gestemd, moeten ze nu niet zeuren.

me
door mein33 Dec 26, 2015 om 11:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@akkerdistel,

Maar toen zat vriendje Samsom nog niet in de partij en heette de partij nog de Partij van de Arbeid en stond de partij er voor de werkenden, de zwakkeren en gepensioneerden in dit land.
Die A staat tegenwoordig voor een ander gedachten goed, nl. afbraak, achteruitgang, allochtonen en asielzoekers.
De "oudjes" die u zo minachtend meent te moeten aanduiden hebben er wel voor gezorgd dat dit land na de tweede wereldoorlog weer op poten is gezet en waar o.a. u nu de vruchten van plukt.
Maar de "oudjes" blijven de "Kerstgedachte" trouw en vergeven u uw onbedoelde opmerking. ;-))
De jongeren van nu zijn de oudjes van later en geloof me, dat komt sneller dan u verwacht.

ja
door janf43 Dec 27, 2015 om 14:03
733 Antwoorden / 0 Vragen

@Akkerdistel
Dan maar iedere 65+er een spuitje?

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2015 om 23:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een gejammer terwijl nog niemand een loonstrookje heeft gezien. De AOW wordt met € 10,00 netto per persoon verhoogd en bijvoorbeeld ook de zorgtoeslag gaat omhoog.

tijger1
door tijger1 - Dec 25, 2015 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De maximale zorgtoeslag voor alleenstaanden wordt met € 58 per jaar verhoogd naar € 992.

De macimale zorgtoeslag voor partners wordt met € 114 per jaar verhoogd naar € 1.905.

Dus een alleenstaande met een minimum inkomen hoeft in principe maar zo'n € 125 bij te leggen voor zijn basis zorgverzekering.

me
door mein33 Dec 25, 2015 om 11:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dit is nu eens een goed voorbeeld hoe de "solidariteit" in de praktijk werkt.

ja
door janf43 - Dec 25, 2015 om 00:11
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie veel reacties, helaas niet allemaal even deskundig. Nu even de werkelijkheid. Ik heb een redelijk pensioen, maar dat is al 8 jaar niet meer aangepast, terwijl de loonstijging in de sector zo'n 9 à 10 % is geweest. Indexering is niet toegepast. De inkomensafhankelijke bijdrage voor de zorgverzekeringswet, die ik als gepensioneerde zelf betaal, is de afgelopen 5 jaar met 50% gestegen. De wet uniformering loonbegrip, leverde wat onverwachte resultaten op. Uiteraard ten nadele van gepensioneerden. De politiek en staatssecretaris zouden daar nog eens naar kijken. Dat zullen ze ongetwijfeld hebben gedaan, maar er is op geen enkele manier compensatie geweest. Al met al is mijn netto inkomen met meer dan €120 per maand afgenomen.  Tel daar de inflatie van de afgelopen jaren eens bij op, dan raakt de rek er toch uit.

En verder, ik heb altijd de AOW van de generatie van mijn ouders en grootouders betaald. Zo is het nu eenmaal geregeld in Nederland. Werkte wel in het begin 45-48 uur per week, ook op zaterdag. Had minder vakantiedagen, dan de huidige generatie en moest altijd zelf mijn broek ophouden, huursubsidie, zorgtoeslag, kinderopvang?? Wat is dat eigenlijk.

Nee, ik klaag niet, laat alleen de realiteit zien.

Cookies
door Cookies Dec 25, 2015 om 12:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als jij nooit van huur- en/of zorgtoeslag hebt gehoord, dan heb je blijkbaar een dusdanig inkomen dat je zonder kan. En als je in een koopwoning zit, heb jij middels de hypotheekrente aftrek ook aardig wat subsidie binnen gehaald.

h.
door h.terpstra Dec 29, 2015 om 00:52
202 Antwoorden / 1 Vragen

Carola, Jan 43  bedoeld te zeggen, dat die toeslagen er destijds niet waren. Later misschien wel huurtoeslag, maar daar komt iemand die werkt veelal niet voor in aanmerking.
Dat er in de zeventiger jaren subsidie gegeven werd op een koop woning is juist.  Ook op huurwoningen. Dat je dat via de belasting met een omweg weer terug betaalde is een gegeven. Was gewoon slim, om de eerste twee jaar te overbruggen.
Dat het opschroeven van de prijzen van woningen gedaan is door banken, gemeenten en project ontwikkelaars is feit.
Daar hebben genoemde instellingen plus de belastingdienst meer financieel voordeel bij gehad dan de eigenaar van de woning.
Verhuizen vanwege werk, dan was de nieuwe woning ook duur. plus 11% kosten koper.

tijger1
door tijger1 - Dec 25, 2015 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@janf43

De werkelijkheid?

De inkomensafhankelijk premie ZVW. over uw pensioen is de afgelopen 5 jaar helemaal niet met 50% gestegen.

2011 5,65%
2012 5.    %
2013 5,65%
2014 5,4%
2015 4,85%
2015 5,5%

En dat is de werkelijkheid.

Cookies
door Cookies Dec 25, 2015 om 12:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Laatste moet 2016 zijn, neem ik aan?

tijger1
door tijger1 Dec 25, 2015 om 12:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, naweeën van Kerstavond?

Cookies
door Cookies Dec 25, 2015 om 12:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je moet ook niet zoveel zu*pen!:-)

tijger1
door tijger1 Dec 25, 2015 om 12:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb het bij twee glaasjes heerlijke rosé gehouden, want had een huis vol visite en eters, dus deze "oudere" is nog een beetje vermoeid.:-))

Cookies
door Cookies Dec 25, 2015 om 13:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Da's bescheiden inderdaad, geloof dat ik op 6/7/8 zat. Moet je volgend jaar toch handiger aanpakken, lekker buiten de deur eten of naar anderen. Ben ik groot voorstander van.

ja
door janf43 Dec 27, 2015 om 14:06
733 Antwoorden / 0 Vragen

De werkelijkheid? Ja, statistiek. Daarmee kan je ook bewijzen dat het aantal tienerzwangerschappen na het 20e levensjaar significant afneemt. Het gaat niet om het percentage, maar om het absoluut te betalen bedrag.

tijger1
door tijger1 - Dec 25, 2015 om 12:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er wordt wat afgeklaagd, terecht maar veel vaker onterecht.

Door alle heffingskortingen, toeslagen en bijslagen, vrijstellingen en aftrekposten  heeft haast niemand meer zicht op zijn echte inkomen.

Het is een complete carroussel van geldstromen geworden, waar vaak een nadeel uitgepikt wordt en over geklaagd wordt. De rest wordt vergeten.

me
door mein33 Dec 25, 2015 om 13:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Aan het einde van de maand, als de genoemde carroussel weer tot stilstand is gekomen, heeft iedereen die op de één of andere wijze zijn/haar  "solidariteitstoeslag(en)" etc. heeft ontvangen inzicht hoe zijn/haar "echte" besteedbaar maandinkomen er uit ziet.

ja
door janf43 Dec 27, 2015 om 14:09
733 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij is dat toch wel heel duidelijk. Ik ken mijn inkomen en zie de vaste lasten. Het verschil "vrij" besteedbare ruimte is de laatste jaren alleen maar afgenomen.

ro
door ronny530 - Dec 25, 2015 om 13:17
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Zoals ik het lees met dank aan de link van carola bent u helemaal niet de klos want u betaald de helft minder belasting dan iemand die werkt en daarmee ook nog eens zorgt dat uw AOW en pensioen uitkering op een redelijk peil blijven. Wees eens redelijk want u levert geen bijdrage meer aan de werkende maatschappij maar het wil er bij u gewoonweg niet in dat u nu nog beter af bent dan de werkende mens met een laag inkomen.

me
door mein33 Dec 25, 2015 om 14:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ronny530,

Had u op school beter uw best moeten doen, dan had u nu ook een "vorstelijk" salaris gekregen.
En dat deelnemen in de "werkende" maatschappij houdt ook eens op en dan maar hopen dat de dan "werkenden" nog genegen zijn om aan uw oudedagsvoorziening bij te dragen.
Ik denk het niet aangezien egoisme bij de nu "werkenden" hoogtij viert en dat hun nazaten daarmee opgevoed worden.
Een goede reden misschien om zoveel als mogelijk op te potten, voor het geval u t.z.t. de mazzel heeft om te mogen stoppen met uw bezigheid.

h.
door h.terpstra Dec 26, 2015 om 13:07
202 Antwoorden / 1 Vragen

Mein 33, goed antwoord.

De meeste deelnemers zijn zich niet bewust van de geschiedenis . Laten zich misleiden door politiek, pensioenfonds en verzekering info. De huidige gepensioneerden worden gekort of stil gezet om de pensioenen voor de huidige werkenden te betalen..

Het is rechtevenredig omgekeerd anders dan wat hier geplaatst is. Groet.H.

tijger1
door tijger1 - Dec 25, 2015 om 14:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@janf43

Ook vroeger bestond er al huursubsidie, maar fijn voor u dat u dat niet nodig had.

Maar gelukkig mochten we toen ook nog op zaterdag naar school.:-))

@ronny530

Ook u pikt er weer een onderdeeltje uit. Maar bijvoorbeeld niet werkende 65 plussers krijgen uiteraard weer geen arbeidskorting en hun andere heffingskortingen kunnen ook flink lager zijn.

ja
door janf43 Dec 27, 2015 om 15:34
733 Antwoorden / 0 Vragen

In mijn tijd was er geen huursubsidie. En toen ik overgeplaatst werd en moest verhuizen en daardoor 250 gulden meer huur moest gaan betalen was er ook geen enkele compensatie.

tijger1
door tijger1 Dec 27, 2015 om 15:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In de zeventiger jaren was er al huursubsidie.

tijger1
door tijger1 - Dec 25, 2015 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Is wel waar dat het zo voelt, maar of het daadwerkelijk zo is: weet het (nog) niet: wel is mijn Zorgtoeslag deze maand ineens gedaald van €78,00 naar €38,00, dus best wel geld. Aan de andere kant: moest altijd terugbetalen bij de Belasting: dus als dat niet meer gaat gebeuren: misschien is het inkomen dan hetzelfde.

Blijkbaar is uw toetsingsinkomen voor de zorgtoeslag altijd onjuist opgegeven, waardoor u jaarlijks zorgtoeslag moest terugbetalen. Jammer dat de belastingdienst daar niet naar kijkt als zij uw aangifte doen. In 2015 kreeg men bij een inkomen van ca. € 19.000 ca. € 78 zorgtoeslag per maand. Als uw inkomen ongewijzigd zou blijven, had u voor 2016 € 83 per maand moeten gaan krijgen.

Nu u maar € 38 per maand gaat krijgen, rekenen zij met een toetsingsinkomen van ca. € 23.750.

pv
door pvanbaak - Dec 26, 2015 om 11:38
17 Antwoorden / 1 Vragen

Is het wel bekend dat 65+ ers er de afgelopen 10 jaar zo'n 30% op achteruit zijn gegaan en geen 5% zoals eerst werd beweerd.
1ste belasting schijf omhoog waar een heleboel minima en ook 65+ ers in vallen.
Haast alle extra heffingskortingen voor de 65+ers verdwenen en met een klein pensioentje boven op je AOW val je overal buiten extra toeslagen en de minima niet en zijn de toeslagen die je wel krijgt met 2/3 gedaald zoals zorgtoeslag.
Ik wil niet zeuren maar dit is wel de waarheid en ik hoef geen duur mobiel abonnement , 2 auto's , 2x per jaar een dure vakantie , een veel te hoge hypotheek , dus ja dan moet je beiden werken en deze mensen worden nu dus extra beloond zgn om de werkgelegenheid te stimuleren.
Er wel eens aan gedacht dat die belasting verlaging ergens vandaan moet komen dus kom op mensen laat je toch geen zand in de ogen strooien , kijk maar eens wat er komend jaar weer allemaal omhoog gaat en natuurlijk betalen we minder belasting omdat we niet meer in de WAO , WW , bijstand , etc kunnen komen en daar dus ook niet meer voor hoeven betalen.
De politici in DenHaag en ook de locale politiek is toch al een en al liegen en bedriegen.

h.
door h.terpstra - Dec 26, 2015 om 13:33
202 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Rozendal,

Omdat u niet kunt staken. Wet en regelgeving is gewijzigd. U betaald fors meer voor ziekte en zorg verzekering.

U betaald premie over uw AOW ; pensioen en als u een uitkering heeft van uw EIGEN geld drie maal !! 5,1+ 5,1 + 7,2 %. naast uw normale verzekerings premie. U wel bekend.

Maar de voorzieningen zijn er niet meer. Ok, de huisarts is gratis dacht ik. Maar als ik in nov. / dec. met een gebroken been in een ziekenhuis terecht kom, is er geen overeenkomst of het potje van afspraken is leeg.W.u.v. deel zelf betalen.van de rekening " die met een vork geschreven is". Met dank aan vvd hogervorst minister en zijn companen. Kortweg u bent niet meer sluitend verzekerd.
Eerder was dat beter geregeld. Betaalde max. 1 % van mijn bruto salaris. Vrouw en studerende kinderen mee verzekerd.
Dan was alles gedekt. Kunstbeen, kunstpik, tandarts incl. kronen. (goud wel betalen) en alle andere zaken. Zonder huisarts kon je een specialist inschakelen. Dat was verzekerd zijn. Groet, H.

tijger1
door tijger1 - Dec 26, 2015 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pvanbaak
@hterpstra

Eigenlijk zou u eerst verplicht een cursus op belastinggebied en sociale verzekeringen moeten volgen, voordat u hier iets neer mag zetten.

U kraamt beiden de grootste onzin uit.

Daar valt niet meer tegen uit te leggen.

h.
door h.terpstra Dec 26, 2015 om 18:25
202 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger, een goed plan.
U mag dat regelen. Maar schrijf u zelf in als eerste.!!!

Ik ga een verzoek indienen of u niet voor de belasting kunt werken. mag u mijn aangifte doen.

Dat  bespaart mij veel geld. En velen met mij.
Groet,H.

ja
door janf43 - Dec 26, 2015 om 15:16
733 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger 1

U geeft alleen percentages. Het bedrag waarover betaald moet worden is echter fors gestegen. In 2010 betaalde ik €1643, in 2014 €2401. Ik geef toe, niet helemaal 50%, maar het komt toch wel dicht in de buurt. En zo als ik al gezegd heb, ik klaag niet, maar de rek is er uit.

tijger1
door tijger1 - Dec 26, 2015 om 17:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@janf43

Dan had en hebt u dus een vorstelijk pensioen. Ik denk dat heel veel mensen met u zouden willen ruilen.

h.
door h.terpstra Dec 26, 2015 om 23:14
202 Antwoorden / 1 Vragen

tijger, u bent goed onderlegt. Met een streep boven goed. Het is niet ter zake doende of iemand een "goed of slecht "pensioen heeft. Het gaat om het gegeven dat 65 plussers die veelal verplicht met pensioen moesten op meerder fronten bestolen zijn en worden.Let wel, pensioen is achtergesteld loon, waar de pensioenfondsen fors aan hebben verdiend. Geld van de gepensioneerde,
waar op meerdere onderdelen wordt gekort. Zie eerdere reactie mijnerzijds.

ja
door janf43 - Dec 26, 2015 om 22:12
733 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1
Daar heb ik 40 jaar hard voor gewerkt en ook vorstelijk voor betaald. Echter door veel, niet goed doordachte maatregelen, ben ik er in koopkracht flink op achteruit gegaan. Ik geef toe, dat ik wel een stootje kan hebben. Echter veel 65+ers met een wat minder pensioen zijn door dezelfde maatregelen veel harder getroffen dan werkenden en komen echt in de problemen. Als er vergelijkingen worden gemaakt moeten die wel eerlijk zijn. Er zijn natuurlijk altijd groepen die slechter af zijn, maar tegenwoordig worden de gepensioneerden maar al te vaak als profiteurs afgeschilderd. Hun, zelf betaald pensioen, zou ten koste gaan van het toekomstig pensioen van jongeren.

tijger1
door tijger1 - Dec 26, 2015 om 23:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@janf43

De pensioenpremie werd overwegend voor tweederde door de werkgever betaald. Er waren ook nog werkgevers die een premievrij pensioen kenden.

De rente is op het moment zo laag dat er nauwelijks rendement wordt gemaakt, dus daarom kan het pensioen niet geindexeerd worden. Niet voor de pensioengenieters maar ook niet voor de werkenden,

ja
door janf43 Dec 27, 2015 om 14:14
733 Antwoorden / 0 Vragen

Dat rendement valt nogal mee, het vermogen van de pensioenfondsen neemt nog steeds toe. De van boven opgelegde rekenrente is echter de spelbreker. Als de pensioenfondsen het werkelijke langjarige rendement zouden mogen hanteren zou het veel minder dramatisch zijn. Overig was de betaling door de werkgever onderdeel van het totale beloningspakket. Gezien het feit dat ik steeds in dienst mocht blijven ga ik er van uit dat mijn werkgever daar toch enig voordeel van had. Het is uitgesteld loon, als ik freelancer of ZZP-er was geweest zou mijn uurloon minstens het dubbele geweest moeten zijn.

tijger1
door tijger1 - Dec 26, 2015 om 23:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

h.
DOOR  H.TERPSTRA 26 DEC 2015 OM 23:14
0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

tijger, u bent goed onderlegt. Met een streep boven goed. Het is niet ter zake doende of iemand een "goed of slecht "pensioen heeft. Het gaat om het gegeven dat 65 plussers die veelal verplicht met pensioen moesten op meerder fronten bestolen zijn en worden.Let wel, pensioen is achtergesteld loon, waar de pensioenfondsen fors aan hebben verdiend. Geld van de gepensioneerde,waar op meerdere onderdelen wordt gekort. Zie eerdere reactie mijnerzijds.

Misschien moet u dan de stelling van Rozendal nog eens lezen." We kunnen ons hoofd minimaal boven water houden".
Iemand die in 2010 het maximum aan premie ZVW over zijn pensioeninkomen moest betalen,  zoals @janf43 moet zijn hoofd ruimschoots boven water kunnen houden.
Er zijn gelukkig niet zoveel pensioenfondsen die moeten korten, maar door de lage rentestand zullen velen niet kunnen indexeren. Jammer, maar helaas.

mienkereltie
door mienkereltie - Dec 26, 2015 om 23:48
11 Antwoorden / 5 Vragen

Ik begon in de vijftiger jaren te werken als net 14 jarige, Drees kwam met de AOW op de proppen. Ons werd verteld dat de eerste 65 jarigen met pensioen gingen, er was nog geen pot beschikbaar, wij als werkenden het geld op moesten brengen. Maar, wij deden voor de ouderen en als wij dan de 65 haalden zouden de werkenden en jongeren dat voor ons doen. Niets is minder waar. De jongeren klagen dat wij nu aan het pot verteren zijn, en zij dus later minder krijgen, wij hadden een periode, dat wanneer je 40 jaar bij je werkgever in dienst was, dan ging je met pensioen als de veertig jaar vol was. Nu niet meer, sterker, mensen die in de jaren 60 begonnen met werken, mogen nu de vijftig jaren vol maken van deze regering. Ze hebben natuurlijk makkelijk praten. Wij werkten voor hun toen ze nog studeerden, de subsidies e.d. brachten wij wel op. Als deze mensen nu 40 jaar werken, zijn zo rondom de 70 en gaan met.................pensioen. Er zijn er tussen die de veertig jaar niet vol krijgen. In 1996 haalde de staat 30 miljard gulden, ( 13, 6 miljard Euro) uit de ABP kas, om de VUT uitkering te kunnen betalen. Bij Imtech en Philips hebben de werkgevers geld uit de pensioen pot gehaald. Wie zijn de dupe? juist, de AOWers. Gekort in de crisis omdat de fondsen de 105% niet konden halen, Als AOW er nogmaals betalen voor je pensioen. Twee keer dus, en wie profiteerden? In wezen dezelfde groepering die nu ook profiteren. In 2014 werd er 500 miljoen verdeeld onder de ambtenaren die al een riant salaris hadden. En nu? Alle werkenden gaan er op vooruit met de koopkracht, kan oplopen tot enkele honderden per maand. De AOWers gaan er weer op achteruit. Ze krijgen € 10 per maand verhoging, maar de belasting voor hun wordt verhoogd, ziekenfond is duurder geworden en de gemeenten mogen belasting verhogen als hun dat beter uitkomt. Nou, dat dat komt hun beter uit, want de gemeenten, op vijf na, zijn allemaal een bank van lening geworden voor sportverenigingen, woningbouwverenigingen, en clubjes die vallen onder diversen.
Dus tel uit je verlies. Wij hebben drie of vier jaar geleden ook € 10 euro verhoging gehad, maar de belasting werd verhoogd en.....ik ging er € 80  per maand op achteruit. En daarvoor heb je ruim vijftig jaar gewerkt in weken van 6 dagen werken, en later  in ploegendienst de 24 uurs economie! Eigen risico ziektekosten. Sinds 2007 met 150% gestegen. We begonnen met € 150 per persoon en dat zou altijd zo bliven! Nee dus.
Van € 220 naar €350, naar € 375, naar € 385.

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2015 om 00:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mienkereltje

De AOW is nog steeds een omslagstelsel. Er is nooit een pot geweest. En de AOW wordt nu, naast de premies die door 65 minners opgebracht wordt, zelfs deels betaald uit belastinginkomsten.

En u hebt nu toch al zeker tien jaar AOW.

mienkereltie
door mienkereltie Dec 27, 2015 om 00:55
11 Antwoorden / 5 Vragen

Tijger,

De AOW is verbonden aan de wet Algemene Ouderdoms Wet, en wordt inderdaad geint door de belastingdienst, en de pot wordt uitbetaald door de SVB. Toen Drees begon was er geen cent geind, vandaar dat wij de gelden moesten opb rengen voor de ouderen. En inderdaad ben ik al 10 jaar met pensioen. Dus de vijftig jaar werken zult u wel niet halen, want als ik alles van u lees hebben wij met zijn allen ook lang genoeg voor uw inkomen gewerkt. U weet toch ook dat de premie voor de AQW nu ook gebruikt wordt voor heffingskortingen? De premie voor de AOW zelf, kan met een procent of vier naar beneden.

Cookies
door Cookies Dec 27, 2015 om 05:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......en daarvoor heb je ruim vijftig jaar gewerkt in weken van 6 dagen werken......

Je hebt nooit salaris ontvangen, begrijp ik? Wat een verschrikkelijk gezeur. De 1e wereldoorlog er ook nog even bij halen?
Kijk eens naar wat je hebt ipv kijken naar wat je niet hebt.

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2015 om 09:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mienkereltje

Tijger,De AOW is verbonden aan de wet Algemene Ouderdoms Wet, en wordt inderdaad geint door de belastingdienst, en de pot wordt uitbetaald door de SVB. Toen Drees begon was er geen cent geind, vandaar dat wij de gelden moesten opb rengen voor de ouderen. En inderdaad ben ik al 10 jaar met pensioen. Dus de vijftig jaar werken zult u wel niet halen, want als ik alles van u lees hebben wij met zijn allen ook lang genoeg voor uw inkomen gewerkt. U weet toch ook dat de premie voor de AQW nu ook gebruikt wordt voor heffingskortingen? De premie voor de AOW zelf, kan met een procent of vier naar beneden.

Nee, inderdaad, meer werken ben ik niet van plan. Geniet dan ook al jaren van mijn AOW, die nu door 65 minners wordt opgebracht. Ben dan ook een van diegenen die nog gewoon op 65-jarige leeftijd AOW kregen.

En de premie voor de AOW wordt gebruikt voor de heffingskortingen? Wat is dat nu weer voor onzin.?

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2015 om 10:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mienkereltje

U hebt lang genoeg voor mijn inkomen gewerkt?

Ik kan mij niet herinneren een bijschrijving op mijn rekening van u te hebben ontvangen.:-))

gerbera
door gerbera - Dec 27, 2015 om 13:38
7364 Antwoorden / 14 Vragen

ff iets recht zetten, u schrijft "we" hebben steeds minder te besteden. Hoezo we, ik heb al een paar jaar hetzelfde inkomen dus hetzelfde te besteden. Ja ik kan er wat minder mee doen maar dat is bijzaak. Ik ga ook niet in het water zitten, hoef ik mijn hoofd er niet boven te houden. m.a.w. mensen houd op met klagen en geniet van het leven, de aanvullingen en vergoedingen die je krijgt. Kun je langer van je AOW genieten.

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2015 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ janf43
De werkelijkheid? Ja, statistiek. Daarmee kan je ook bewijzen dat het aantal tienerzwangerschappen na het 20e levensjaar significant afneemt. Het gaat niet om het percentage, maar om het absoluut te betalen bedrag.

Maar dat geldt voor iedereen, dus werkenden, gepensioneerden en zelfstandigen. Hier wordt geclaimd dat gepensioneerden zo veel meer gepakt worden.

ja
door janf43 Dec 27, 2015 om 15:24
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ook dat is niet helemaal waar. Als je het maximum betaalt (ja ik heb een redelijk pensioen) en je echtgenote krijgt op een gegeven moment ook AOW wordt daar ook een IAB van ingehouden. De AOW toeslag viel weg en de vervangende AOW werd daardoor netto weer een stuk lager. De inkomens worden voor de zorgverzekeringswet niet bij elkaar opgeteld. Ik werd opeens van eenverdiener een tweeverdiener.

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2015 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

ja
DOOR  JANF43 27 DEC 2015 OM 14:19
0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Ja en de zorgpremie €15.

Mijn zorgpremie is gelijk gebleven. Dus zoek een andere. U hebt nog vijf dagen.

ja
door janf43 Dec 27, 2015 om 15:36
733 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard heb ik gezocht, maar gezien de verwachte zorgbehoefte, is er voor mij geen alternatief. Of meer premie betalen of zelf meer voor de zorg gaan betalen.

tijger1
door tijger1 Dec 27, 2015 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u gaat er uitgebreid gebruik van maken, prima, maar de kosten worden ook opgebracht door diegenen die niet of nauwelijks gebruik maken van zorg.

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2015 om 15:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@janf43

Ook dat is niet helemaal waar. Als je het maximum betaalt (ja ik heb een redelijk pensioen) en je echtgenote krijgt op een gegeven moment ook AOW wordt daar ook een IAB van ingehouden. De AOW toeslag viel weg en de vervangende AOW werd daardoor netto weer een stuk lager. De inkomens worden voor de zorgverzekeringswet niet bij elkaar opgeteld. Ik werd opeens van eenverdiener een tweeverdiener.

Maar dat geldt voor werkenden met een werkende partner ook. Maar wees gerust, nog even en niemand krijgt meer een toeslag op de AOW omdat zijn of haar partner niet werkt. En u betaalt dan weer minder premie over de AOW.

h.
door h.terpstra - Dec 30, 2015 om 00:23
202 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger , u heeft niet begrepen wat Rozendal zegt.! U weet niet wat zijn vaste lasten zijn. En misschien is het ook cinisch bedoeld zoals ook anderen dat schreven.
Feit is, dat hier drie discussies door elkaar zijn gehaald.
Feit 2 is, dat gepensioneerden op meerdere fronten gepakt worden, omdat men de regelgeving/ belasting en zorgstelsel heeft aangepast om meer te kunnen innen. !!!
Vbld. De AOW was eertijds vrijgesteld van belasting. Nu opgeteld bij het totale inkomen. Daarnaast betaald men zorgpremie op iedere vorm van inkomen. Ook over de AOW uitkering. Ook al heb je als tweeverdiener allebij de maximale premie betaald sinds 1981 als ambtenaar.
Je ontvangt het zelfde bedrag als iemand die nimmer ingelegd heeft. Als koppel 2 maal 2/3 is  133 % . Ga niet planktonpijpen achter de comma s.v.p. .Is de regel, maar ook een andere discussie.
Waar de mensen hier terecht over klagen ; is het feit dat men gekort wordt op eigen geld; n.l. hun pensioen geld.Achterstallig loon.!
Voor de goede orde, die grofe zorg inhouding geld ook voor werkenden met een modaal inkomen. Bij hoger inkomen is het percentage lager, maar ook te hoog.  Uitleg en reden in deel 2.

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2015 om 00:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@h.Terpstra

Maa dat was dus juist de bedoeling van de AOW, dat iedereen dat kreeg op een bepaalde leeftijd. Alleen maar afhankelijk van de jaren dat hij of zij in Nederland gewoond heeft, even grof gezegd. En of  hij of zij nu vroeger het maximum aan premie heeft betaald of helemaal niets, dat maakt dus niets uit.

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2015 om 00:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En het is nog steeds zo, dat als het inkomen uit alleen maar AOW bestaat men GEEN belasting betaalt. Het is nog sterker, men kan daarnaast ook nog een pensioentje hebben van zeg € 1.200 per jaar en dan wordt de ingehouden loonheffing terugbetaald. Als men tenminste aangifte doet.

h.
door h.terpstra - Dec 30, 2015 om 01:12
202 Antwoorden / 1 Vragen

Deel 2. Pensioenen. Cda MP lubbers plunderde de pensioen pot van het ABP. Naar buiten leende hij twee maal 310 millioen gulden.
Bleek later vele malen meer te zijn Meer dan 36 miljard euro in de huidige koers. 36 maal10 tot de negende.
De snelheid van het licht is 3 maal 10 tot de achtste. Begrijpt u het nog ? Ik niet. Dat is zo gigantisch veel geld , als dat nuttig gebruikt zou zijn en worden, dan is ons onderwijs en zorg stukken goedkoper.(  M.i. moet je dat ook niet gratis doen. Een drempel is gezond.).
Dat v. acht en wiegel cda/vvd, betaalde AOW premie voor de helft inpikte;van ambtenaren  is meestal vergeten. Een werkende burger die de maatschappij draaiende houdt en en broodje pikt bij de bkker omdat hij honger heeft is een dief. Niet de politieke oplichters. Dat zijn brave mensen. Goede bestuurders zoals loek hermans. De klootzak heeft duizende noodzakelijke zorg arbeidskrachten om zeep geholpen.

En hier op dit forum proberen mensen elkaar  vliegen af te vangen. Inplaats van structureel een oplossing te vinden voor gevraagde problemen. Carola 83 en tijger; lees eens wat u geprojecteerd heeft . En heeft dat iets bijgedragen aan oplossingen?
Groet, en inzicht

h.
door h.terpstra - Dec 31, 2015 om 01:03
202 Antwoorden / 1 Vragen

Carola en tijger, u gaat in mijn optiek aggressief te keer op deze site. Het ontbreekt u aan kennis ( een paar dingen op internet opzoeken en uit verband  projecteren) en gaat dat als wijsheid aanbieden . Mensen willen vragen beantwoord zien . Met oplossingen.

Tijger, een pensioen van 1200 euro per jaar word niet uitgekeerd. Dat wordt afgekocht.

Ik verzoek u beiden niet meer met onzin en jalouzie verhalen op deze site te verschijnen. Ik gun u kennis en inzicht. Helaas, dat zal niet gebeuren. Een garnalen verstand ; kan geen olifantenverstand worden.

pi
door pieterwolters Dec 31, 2015 om 11:28
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Carola en Tijger spreken de waarheid onderbouwt met feiten. Dat je dat als aggressief bestempeld is een beetje raar. We kunnen natuurlijk ook met z'n allen lekker gaan meejanken over hoe erg het allemaal is, maar daar los je niks mee op.

En jouw laatste zin is wel van een erg bedenkelijk niveau. En dan anderen beschuldigen. In de goede oude tijd zou je je mond met zeep moeten wassen.

me
door mein33 Dec 31, 2015 om 13:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"edit"

tijger1
door tijger1 - Dec 31, 2015 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

h.
DOOR H.TERPSTRA - 31 DEC 2015 OM 01:03
0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Quote
Carola en tijger, u gaat in mijn optiek aggressief te keer op deze site. Het ontbreekt u aan kennis ( een paar dingen op internet opzoeken en uit verband  projecteren) en gaat dat als wijsheid aanbieden . Mensen willen vragen beantwoord zien . Met oplossingen.

Tijger, een pensioen van 1200 euro per jaar word niet uitgekeerd. Dat wordt afgekocht.

Ik verzoek u beiden niet meer met onzin en jalouzie verhalen op deze site te verschijnen. Ik gun u kennis en inzicht. Helaas, dat zal niet gebeuren. Een garnalen verstand ; kan geen olifantenverstand worden.quote

Hoe komt u zo dom? Een pensioen van € 1.200 per jaar is veel te hoog om te worden uitgekeerd. Misschien wat meer garnalen eten, dan krijgt u wellicht wat wijsheid en fatsoen.

tijger1
door tijger1 - Dec 31, 2015 om 17:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@h.terpstra

Misschien dit eens lezen?

Afkoop van uw pensioen

Meestal is afkoop van pensioenrechten niet toegestaan. Hierop zijn een aantal uitzonderingen. In het algemeen mag een pensioenuitvoerder een klein ouderdomspensioen afkopen als u niet langer pensioen opbouwt in die regeling. Voorwaarde is dat het pensioen maximaal € 462,88 per jaar is op het moment dat u de reguliere pensioengerechtigde leeftijd bereikt. Is het pensioen hoger, dan mag het niet worden afgekocht. Het bedrag van € 462,88 geldt voor 2015 en wordt jaarlijks aangepast. Bron Pensioenkijker.

pintje
door pintje Jan 15, 2016 om 21:02
48 Antwoorden / 25 Vragen

Pintje,

Had niet gedacht dat mijn vraag, mededeling zoveel reacties teweeg zouden brengen.
Heb alles met verbazing gelezen, en daarvoor bedank ik u allen.

Pintje.