pe
door peter050 Nov 7, 2016 om 14:26
Huishouden & energie

Wat weten jullie van het consument-adviesbureau?

Ik wordt Nu al geruime tijd gebeld door het onafhankelijke consumenten advies bureau.
ze hebben een aanbieding voor besparen op je energie.
eventuele boetes worden vergoed en je kan altijd besparen.

nu vertrouwde ik dit vanaf het begin al niet waardoor ik steeds vraag er later over gebeld te worden.
vervolgens speur ik via internet de gegevens van dit bedrijf op in Amsterdam.
het telefoonnummer wat bij contact staat word niet beantwoord, en het nummer wat onder 'over ons' staat heeft 1 nummer teveel.

ze gaan me vanavond rond 20:00uur weer bellen om te proberen mij wederom via hun over te stappen.
ik ga ze vanavond vertellen dat ik niet met ze in zee ga omdat ik het niet vertrouw en dat ik ze niet kon bereiken.

wellicht een item voor jullie om naar te kijken of andere mensen hiervoor te behoeden.

Groeten,
Peter

20338 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2016 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is simpel. Of ze nou betrouwbaar zijn of niet, nooit op ongevraagde aanbiedingen ingaan aan de telefoon, aan de deur of op straat.

Als u iets wilt, zelf doen.

Afgezien daarvan is dit het consumentenforum. Als u Kassa wilt bereiken, moet ik onderaan op contact klikken.

marita5
door marita5 - Nov 7, 2016 om 14:35
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Peter050 ,

wellicht een item voor jullie om naar te kijken of andere mensen hiervoor te behoeden.

Is nergens voor nodig , mensen kunnen zelf op google de ervaringen lezen , u heeft dit toch ook opgezocht en gezien dat dit niet klopte .
Om problemen te vermijden kunt u ze beter niet meer te woord staan .
Lees ook hier ervaringen van andere mensen , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t3879929/amsterdam/consument-advies-bureau-b.v./

jo
door jorisw - Nov 7, 2016 om 14:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Iemand die zegt dat je ALTIJD kunt besparen liegt per definitie. Je kunt hoogstens zeggen dat je op basis van dit en dat en onder deze en deze voorwaarde kunt besparen.

eclipse
door eclipse - Nov 7, 2016 om 17:14
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Bel me niet register, wel zo makkelijk, niet voor  100% maar t werkt  wel. link kunt  u uiteraard zelf  wel even googelen

me
door mein33 - Nov 7, 2016 om 17:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@peter050,

Dit bureau en de AFM blijken geen vrienden van elkaar te zijn en als de AMF al onderzoek doet dan kun je er als consument maar beter verre van blijven.
Zij proberen consumenten over te halen om, met de allemooiste beloftes, van energieleverancier, verzekeraar etc. etc. te veranderen omdat dit voor u en mij als consument de nodige financiële voordelen zal opleveren.
Laat u niets aanpraten en ga vooral niet in op dit soort van benadering, zeker niet als u niet zelf om dit contact heeft gevraagd.

Wilt u uw vraag voorleggen aan de redactie van VARA-Kassa, scroll dan naar de onderzijde van deze pagina en klik onder SERVICE  op "contact".

costnix
door costnix - Nov 7, 2016 om 21:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon tegen zeggen: "Geen belangstelling!" En meteen de verbinding verbreken.

aurora1
door aurora1 - Nov 8, 2016 om 15:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik weet niets van dat bureau en wil dat graag zo houden.
"Dankuwel, geen belangstelling en prettige dag verder" en opleggen is wat u het beste kunt doen met dergelijke telefoontjes.
Om verder te voorkomen dat u lastig gevallen wordt door dergelijke telefoontjes kunt u een telefoonbeantwoorder aanschaffen en bij uw mededeling alleen uw telefoonnummer herhalen, geen naam o.i.d. noemen, en vragen om een bericht in te spreken. Zodra men hoort dat een telefoonbeantwoorder opneemt legt men de telefoon neer en dergelijke telefoontjes stoppen dan.
Nooit op dergelijke klantenwerf acties ingaan, waar dan ook.

ka
door kassaeasycom - Dec 17, 2016 om 14:42
1 Antwoorden / Vragen

vervelend en opdringerig bureautje. Blijven je stalken, of je nu in bel-me-niet staat of niet.... (ik sta er wel in)

Wi
door Wil_H Dec 17, 2016 om 15:08
270 Antwoorden / Vragen

Als dat inderdaad gebeurt kun je een klacht indienen bij Consuwijzer:
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/ingeschreven-bel-me-niet-register-toch-gebeld

tijger1
door tijger1 Dec 17, 2016 om 15:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan kunt u een klacht tegen ze indienen. En de Ts vraagt overigens zelf of ze willen terugbellen.

pi
door pieterwolters - Dec 17, 2016 om 16:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Gratis geld bestaat niet. Waarvoor gaan die mensen hun tijd steken om jou te helpen? Knap dat je er al zoveel tijd aan wilt besteden.

Ka
door Karinna - Jan 5, 2017 om 19:16
1 Antwoorden / Vragen

Opdringerige mensen, niet professioneel. Ik zou bijna 50% kunnen besparen want ik betaalde volgens hen veel te veel omdat ik bij Eneco zat en Eneco was alleen maar goedkoop als ik dichtbij de leverancier zou wonen. Dat was totaal nieuw voor mij. Toen ik geen antwoord gaf op de vraag hoeveel ik nu betaalde kon de mevrouw aan de andere kant zomaar zien dat ik bijna 50% kon besparen. Héél knap! Hoe ze dat kon zien liet ze in het midden. Ik bleef aandringen op de vraag wat hun winst was vertelde de dame dat wanneer ik over zou stappen ik over een jaar weer gebeld zou worden en bij tevredenheid zouden zij een bonus krijgen. Ik zou over moeten stappen naar EON volgens haar.Toen ik zei daar bedenktijd voor te willen hebben werd daar geirriteerd op gereageerd. Ze mochten me terug bellen. Ik werd inderdaad terug gebeld, nadat ik melde dat ik niet met ze in zee ging zei betreffende medewerker dat ik gestresst klonk. Niks geen bel-me-niet-register praatje. Niet doen dus! Niet professioneel, mooie verkooppraatjes maar trap er niet in!

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2017 om 19:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kon u toch van te voren weten.