fo
door foxfire Oct 13, 2010 om 19:45
Huishouden & energie

Zinloos miauwen

Mijn 6 jaar oude kater, een Brits korthaar, heeft sinds 3 jaar epilepsie, één insult in ongeveer 7 weken, maar hij miauwt de laatste 2 maanden aan één stuk door en ontzettend hard. Er zijn verder geen medische problemen en ik heb er alles aan gedaan om dit gedrag te doorbreken, zoals hem negeren of kort besproeien met de plantenspuit. Ik doe geen oog meer dicht.

10587 38 Rapporteer

mhofman
door mhofman - Oct 13, 2010 om 19:56
530 Antwoorden / 93 Vragen

Dag foxfire. Erg vervelend en naar voor kat en baas ben geen dierenarts maar denk dat er toch wat aan de hand is in de hersens van de kat..Zeker als dit gedrag er niet eerder was.Zou de dierenarts vragen om hulp.

birdies
door birdies - Oct 13, 2010 om 20:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Katten miauwen nooit zinloos; er is altijd een reden voor: ze willen eten, ze willen aandacht, ze willen naar buiten, ze hebben pijn enz. enz.

Net als hofman vermoed ik dat er wel degelijk iets serieus - zeker ook gezien de epilepsie - aan de hand is, dus terug naar de dierenarts voor verder onderzoek.

De plantenspuit er op is wel het laatste wat ik in dit geval zou doen; bovendien begrijpt de kat er geen bal van, want hij doet niets verkeerd.

genius
door genius - Oct 13, 2010 om 21:41
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo foxfire,

Je schrijft: Er zijn verder geen medische problemen , maar er wordt niet gesproken over een dierenarts? Indien je (nog) niet bij een dierenarts bent geweest, zou ik dat toch maar doen! Een kater (gecastreerd?) van 6 jaar kan o.a. blaasgruis krijgen, wat een redelijk pijnlijke aandoening is. Let wel: ik ben géén dierenarts en kan het vanaf hier niet bekijken, dus een dierenarts is echt geen overbodige luxe. Desnoods, als je wél al een dierenarts hebt geconsulteerd, een second-opinion bij een andere dierenarts.

@birdies meldt het al: Katten miauwen nooit zinloos; er is altijd een reden voor: ze willen eten, ze willen aandacht, ze willen naar buiten, ze hebben pijn enz. enz.

Succes toegewenst!

M.vr.gr.

G.

fo
door foxfire - Oct 13, 2010 om 22:20
18 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo genius,
Ik weet dat katten nooit zonder reden miauwen, ik bedoelde met zinloos ook alleen maar aan te geven dat er, voor zover ik weet, geen reden toe is. De kat is onder behandeling van de dierenarts, die al aangaf dat epilepsie karakterveranderingen met zich meebrengt. Vroeg me af af iemand dit ook al eens heeft meegemaakt en wat er dan aan gedaan werd. Ik speel met de kat, hij heeft gezelschap van een andere kat maar kan alleen op het balkon (2 hoog) op een klimpaal buiten zitten.
Hij is op die manier veilig als hij weer een insult krijgt, balkon is afgezet met gaas.
Bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Foxfire.

tucker
door tucker - Oct 15, 2010 om 12:48
136 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo foxfire,
Ik snap dat het heel vervelend is dat constante gemiauw, maar er moet toch echt iets aan de hand zijn. Ik zou er voor de zekerheid toch ook nog even mee naar een andere dierenarts gaan voor een second opinion.

En alsjeblieft, zet er niet de plantenspuit op of iets dergelijks! Het arme dier kan er ook niks aan doen en heeft misschien wel erge pijn, en dan straf je hem ook nog eens voor niets...

Sterkte ermee, ik hoop dat je er gauw achter komt wat je kater scheelt. Laat je de afloop nog even weten?

ar
door arnold11 - Oct 15, 2010 om 12:58
22 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=foxfire schreef hij miauwt de laatste 2 maanden aan één stuk door en ontzettend hard. Er zijn verder geen medische problemen en ik heb er alles aan gedaan om dit gedrag te doorbreken,

Ik heb dit ook bij oudere katten meegemaakt, die dement werden. Er is DAN niets meer aan te doen.

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 15, 2010 om 13:01
73 Antwoorden / 6 Vragen

Absoluut die second opinion!
Wellicht is deze site ook wel handig voor u: http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/

moniekske
door moniekske - Oct 15, 2010 om 13:01
19 Antwoorden / 5 Vragen

Kan het zijn dat wellicht een nageltje sterk is ingegroeid? Ik heb dat ook een keer bij een van mijn oudere katten gehad. Zij was op een gegeven moment ook dag en nacht doordringend aan het miauwen. De dierenarts had dat toen ook over het hoofd gezien en stelde valium voor. Per toeval kwam ik er achter en na het doorknippen van de ingegroeide nagel was het miauwen een stuk minder.

mar46
door mar46 - Oct 15, 2010 om 13:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het volgende eens.
Te koop bij de dierenspeciaalzaak.en dierenarts
http://www.feliway.com/be_nl
Vooral de stekker in het stopcontact is handig.
Als het probleem niet lichaamlijk is dit
misschien de oplosing.
Ik heb ook een poes met epileptie en die vertoonde
ook 'raar' gedracht.
Nu voelt ze zich veilig en is vreselijk opgeknapt.

mostertpot
door mostertpot - Oct 15, 2010 om 13:05
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 13 okt 2010, 20:04]Katten miauwen nooit zinloos; er is altijd een reden voor: ze willen eten, ze willen aandacht, ze willen naar buiten, ze hebben pijn enz. enz.

Net als hofman vermoed ik dat er wel degelijk iets serieus - zeker ook gezien de epilepsie - aan de hand is, dus terug naar de dierenarts voor verder onderzoek.

De plantenspuit er op is wel het laatste wat ik in dit geval zou doen; bovendien begrijpt de kat er geen bal van, want hij doet niets verkeerd.

Waarom iemand dit antwoord als niet goed beoordeelde ontgaat mij volledig. Het is gewoon een goed antwoord op de vraag.
Zelf heb ik een kat gehad die ook een probleem had: deze was volledig gestoord. Bij mensen zou je het een trauma noemen waarbij zich een ernstige psychische storing heeft ontwikkeld. De kat kon op totaal onverwachte momenten ontwaken uit een slaap en vervolgens overal, in boosheid en met hoge rug, de nagels in zetten, om vervolgens te vluchten en weg te kruipen en echt niet meer te op te pakken was, ondertussen was zijn geklaag niet om aan te horen. Later kwam hij je dan weer opzoeken alsof er nooit iets was gebeurt en kroop dan lekker genoegzaam op schoot. Het was een asielkat waarvan bekend was dat hij ernstig was mishandeld door zijn eerste eigenaar.
Wellicht dat jullie kat ook een 'psychische' storing heeft. Onze kat is naar een kattenopvang gegaan waar hij tot zijn dood mag blijven, hij wordt zeker niet meer bij iemand geplaatst, er was namelijk niet mee te leven.

ka
door kaatjevbeek - Oct 15, 2010 om 13:11
14 Antwoorden / 1 Vragen

En toch vraag ook ik me af of die dierenarts niet iets over het hoofd ziet. Plotse epilepsie, insults.... beroerte gehad misschien? Hersenscan gehad om te zien of er afwijkingen zijn? Het hoeft niet alleen karakterafwijking te zijn door de epilepsie. Die is drie jaar geleden ontstaan en hoe is die onderzocht? Welke schade kan een epilepsie-aanval toebrengen? Door de insults kan bij zo'n diertje m.i.ook fysieke schade aan het lijfje of aan de hersens ontstaan. Het is één grote kramp nl. Toch maar eens naar de universiteitskliniek, zou ik zeggen.

diandra
door diandra - Oct 15, 2010 om 13:12
32 Antwoorden / 24 Vragen

Hallo Foxfire...tis allemaal heel vervelend als dit gebeurt maar wat er al eerder is gezegt een kat miauwt niet oor niets. Nu hebben mijn schoonouders en inmiddels ook mijn schoonzus een kat die dezelfde symtomen heeft als jij nu beschrijft.
Miauwen de hele dag en nacht door..... bij hun katten was het probleem van doof worden of zijn en het dement worden van deze beestjes. Negeren of nat spuiten werkt niet je plaagt hem er alleen maar meer mee.
Zou het er eens over hebben met de dierenarts of hij/zij daar naar kan kijken.
Succes ermee !

pierre60
door pierre60 - Oct 15, 2010 om 13:27
132 Antwoorden / 14 Vragen

Het is een kater en als hij niet gecastreerd is wil hij natuurlijk naar buiten. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn maar dat moet je dan toch maar beter aan de dierenarts vragen.

angelbinky
door angelbinky - Oct 15, 2010 om 13:27
10 Antwoorden / 0 Vragen

Beste forxfire,

Volgens mij is het beestje dement aan het worden, zoals Arnold11 schreef, omdat epilepsie in de hersenen ook iets doet. Ik had een kat die een tumor had en ook steeds miauwde om ogenschijnlijk niets. Hij werd behandeld voor die tumor, maar hij werd steeds meer een ´baby´ en wilde alleen nog maar in mijn armen slapen, daarvan werd hij rustig. Ik heb een homeopathisch dierenarts geconsulteerd en door de behandeling nam het mauwen af. Ik zou het zeker proberen. Sterkte ermee en ook voor het dier.

mhofman
door mhofman - Oct 15, 2010 om 14:11
530 Antwoorden / 93 Vragen

Epilepsie bij katten komt zelden voor.Er is iets anders aan de hand denk ik.Zoals al gezegt feliway brengt een geur in huis wat rustgevend is maar zou terug naar de dierenarts gaan met de vraag of er een andere oorzaak is voor dit gedrag.Had zelf een kat die ineens omviel en stuipen kreeg,erg naar bleek een hersentumor tezijn.Daarvoor kroop hij weg in een hoek van de tuin vreemd gedrag,zou hier ook kunnen zijn.Wil je niet bang maken maar ga na de dierenarts.Dat miauwen is niet normaal.Sterkte mhofman

co
door coper - Oct 15, 2010 om 14:16
5 Antwoorden / 5 Vragen

Een kat miauwt niet zinloos er is terdege ieta aan de hand. Er bestaan ook dierenartsen die veel van katten afweten, Anders kun je ook kijken op www.kattengedragstherapie.nl Misschien heb je hier iets aan.

fp
door fpo - Oct 15, 2010 om 14:39
87 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo foxfire,

Epilepsie komt niet zomaar uit de lucht vallen! Daar is altijd een voorgeschiedenis aan vooraf gegaan. Inderdaad kan het een fysieke verandering zijn waardoor bijvoorbeeld een tekort van bepaalde stoffen ontstaan, maar daar weet de dierenarts wel raad op. Hij/zij is het beste adres.
Bij mensen heeft epilepsie maar al te vaak te maken met verkeerde voeding. De patiënten die ik gehad heb in mijn praktijk, die teveel suikers aten (meer dan ze persoonlijk konden verdragen, en dat is individueel altijd verschillend!) en die later epilepsieklachten kregen, zijn niet meer te tellen! Daarom adviseerde ik altijd een goed dieet, zonder suikers en dat gaf maar al te vaak spectaculaire verbeteringen.
Ditzelfde kan ook voor uw kat gelden: wat eet hij, wat krijgt hij zo over de dag verspreid? Alleen de dierenarts kan hem de beste voeding geven. In de meeste gevallen krijgen katten niet de juiste voeding (uitsupermarkten e.d., en altijd erg goedkoop), want daar zitten teveel slechte stoffen in, die veel katten niet kunnen verdragen en die vroeg of laat tot lichamelijke problemen leiden, ongeacht welke. Dus laat u goed voorlichten. Maar wat geeft het als iets duurder is dan u gewend was, als het dier er zich beter door voelt? Met uitproberen, ook wat de dierenarts adviseert, komt u er vanzelf achter, nietwaar? Gezondheid is immers alles waard, zeker ook voor uw huisdier.
Veel succes en hopelijk voelt het beestje zich gauw een heel stuk beter!
fpo

ro
door rooie60 - Oct 15, 2010 om 15:16
14 Antwoorden / 0 Vragen

Hij zégt toch al dat er geen medische reden is,lezen aub!
Mijn poes (13) deed laatste 2 maanden ook zo,dementie,dat voelde ik zelf al wel aan.
Ze heeft 2 jr geleden n soort epi aanval gehad........ misschien dat het er mee te maken heeft? ik zou ik géén geval straffen met plantenspuit!!!!
Bedenk maar zo......... ze doet het niet om u te pesten!

youri
door youri - Oct 15, 2010 om 15:31
28 Antwoorden / 4 Vragen

Beste foxfire, onze Brit kreeg op 6 jarige leeftijd PKD en had daar last van omdat zijn nieren in de knel kwamen door de cysten. Dit is een bekende aandoening bij Britten rond het 6e jaar. Door de pijn kunnen ze erg gaan miaauwen. Google eens op;" PKD bij Brits Korthaar", daar vindt je er alles over. Als je naar de dierenarts gaat kan je dit aangeven en kunnen zij hem testen. Wat ook is aangegeven is dat hij doof begint te worden en dat kunnen ze erg goed verbergen !
Sukses.

fp
door fpo - Oct 15, 2010 om 15:48
87 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=rooie60 schreef op vrijdag 15 okt 2010, 15:16]Hij zégt toch al dat er geen medische reden is,lezen aub!

Geen idee waar deze reactie op slaat, dus vraag ik me af of rooie60 ook een medische achtergrond heeft....?
Het is heel simpel: als een lichaam anders reageert dan anders - zoals in een gezonde staat verwacht kan worden - dan is er ALTIJD een medische reden aanwezig. Ook dementeren heeft een medische oorzaak!
Er is immers ergens een afwijkend patroon ontstaan in bepaalde celfuncties door wat dan ook, b.v. een teveel van iets, of een tekort van iets.
Belangrijk is om het evenwicht weer te herstellen en daar is dan wel eens een (dieren)arts voor nodig, of iemand met verstand van zaken......

fo
door foxy lady - Oct 15, 2010 om 17:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi foxfire,
Mijn kat Sara, 17 jaar, is begonnen met miauwen toen wij vorig jaar plotseling moesten verhuizen. Het gaat je soms door merg en been, als een weerwolf staat ze dan bv. tegen een muur aan te miauwen. Ik heb van alles geprobeerd, haar na laten kijken door de dierenarts, maar er is niets gevonden. Wel ben ik er inmiddels achter dat ze doof is geworden en volgens mij probeert ze zichzelf te horen. Ze snapt gewoon niet dat ze doof is. De dierenarts zei dat het de combinatie verandering van omgeving, ouderdom en doofheid kan zijn maar er is niet echt een reden. Soms kom je er gewoon niet achter wat de oorzaak is. En verder: symptomen van dementie bij een kat zijn o.a. als hij de kattenbak en het eten niet meer vindt, midden in de kamer gaat plassen of jou niet meer herkent. En soms ook zinloos miauwt. En dat feliway is duur spul met feromonen, voor gestresste katten, dus vraag je dat eerst af voordat je veel geld uitgeeft. Bij Sara helpt vooral veel, heel veel aandacht! Veel succes, foxy lady

er
door erma68 - Oct 15, 2010 om 17:55
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi firefox,

ik weet niet of je er wat aan hebt maar kijk eens op barfplaats.nl.
er zijn katten waar de epilepsie aanvallen zo goed als verdwenen zijn door deze manier van voeren.

tr
door tresia1962 - Oct 15, 2010 om 18:27
3 Antwoorden / 0 Vragen

foxfire, geef je je kat wel een katten gras probeer dit ook eens anders is er volgens mijn iets in de hersenen van de kat zo te horen ,plast de kat veel kijk eens als hij of zijn de behoefte op de bak doet, en of er ook bloed bij zit, dan heeft de kat last van blaasgruis en dat is erg pijnlijk
heb zelf een kat die geef ik nu om de dag speciaal voer tussen door en dat gaat prima
Succes met je kat hoop dat het mee valt dus sterkte

fp
door fpo - Oct 15, 2010 om 18:37
87 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat erma68 ook het onmiskenbare belang inziet van voeding.
Zie het lichaam maar als een auto: als je er diesel ingooit, terwijl die gemaakt is voor benzine, dan zegt-ie op een gegeven moment: doe het zelf maar verder.
Dat werkt op eenzelfde manier in levende lichamen: wat je erin stopt - en waar het lichaam niet goed meer kan reageren - dan zal dat zonder meer, vroeg of laat, tot functieverlies in organen gaan leiden. Erfelijk belaste organen zullen dan als eerste hun weerstand verliezen en klachten gaan vertonen.....
fpo

ra
door ragdolletje - Oct 15, 2010 om 18:46
30 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad, er moet meer aan de hand zijn. Ga naar een (grotere) kliniek waar ze mogelijkheden hebben uitgebreider onderzoek te doen. En inderdaad, spray met Feliway, sowieso, om het hem gemakkelijker te maken. Mocht er lichamelijk niets afwijkends worden gevonden, behandel de kat dan eens met Bach Bloesem Remedies. Kijk hiervoor op Google bij 'Bach voor Dieren', hiermee kan je veel trauma's en afwijkend gedrag behandelen en wel met succes! Zonder nadelige bijwerkingen en zonder dat het verslavend is!

fr
door frunnik - Oct 15, 2010 om 21:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar dat je er ook een beetje gek van wordt.

In de eerste plaats moet echt uitgesloten zijn dat er medisch iets aan de hand is. Dat kan van alles zijn. Ik had een dement lijkende, schreeuwende en zinloos mauwende kat, die ik midden in de nacht in mijn pyama van straat moest plukken. Tenzij ze natuurlijk binnsnshuis de hele boel op stelten zette, trappen op- en afrende en overal EN op de bak haatr behoeften deed.Uiteindelijk was zij goed geholpen met Strumazol, omdat ze een veel en veel te snel werkende schildklier had... Ze was toen een jaar of 17.

Er kan ook iets dwars zitten in de keel, neus oortjes (denk aan grasjes). Suikerziekte, nierproblemen, zeker als het een oudje is, zal alles bekeken moeten worden.

Veronderstel dat er medisch niets te vinden is. Dan heb je dus waarschijnlijk 'gewoon' een gedragsprobleem. Dat kan zijn ontstaan in een tijd dat er wel wat was.
Kat heeft dan geleerd: miauwen levert me een beloning op. Al moet ik er vreselijk mijn best op doen, vroeg of laat zal mijn baas me geven wat ik wil. Eten, aandacht, etc. Dat heb ik mijn baas zo geleerd, denkt die kat. Dus uiteindelijk zal hij doen wat we zijn overeengekomen.

Om dat te doorbreken moet je stevig in je schoenen staan. Geef je kat juist alleen aandacht als hij stil is! Ga aaien, spelen, geef lekker te eten, kortom, maak blij dat beest!
Maar: zet hij een bek op, dan doe je dat dus juist niet... ook niet als hij al 10 minuten of langer schreeuwt, want dat is wat hij heeft geleerd: Ik schreeuw een hele poos en dan geeft mijn baas me mijn beloning. Hij kan wat hardnekkig zijn, maar hij is best slim, mijn baas, en uiteindelijk snapt hij me wel.

Soms kan het helpen de kat een poosje elders te laten logeren, zodat in de nieuwe omgeving het gedrag kan worden doorbroken.

Maar het kan erg lastig zijn om te doorbreken.

Groetjes van Frutsel

grindweg
door grindweg - Oct 15, 2010 om 21:49
2308 Antwoorden / 28 Vragen

ik heb er ook wel last van maar zeker niet zoveel.
maar als ik mijn baasje iets wil laten zien wat ik gevonden heb dan ga ik miauwend naar ze toe dag en nacht.
en als ik niks vind dan ga ik mijn speeltjes zoeken en breng die bij mijn baasje dan doet hij ook weer even geen oog dicht.
ik ben natuurlijk wel een nacht dier.
maar ik zou als ik jouw was toch naar een goede dokter gaan.
want wij zijn normaal wel erg lief en luisteren ook nog wel eens naar het baasje.
en ik kan helaas niet praten en beterschap.
laat even horen als je er geweest bent bij de dokter bedoel ik.

eddopeddo
door eddopeddo - Oct 15, 2010 om 21:58
30 Antwoorden / 8 Vragen

Deze kat heeft pijn.

ma
door mamas - Oct 15, 2010 om 23:31
18 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Foxfire,
Het geeft een machteloos gevoel niet te weten wat je kat mankeert. wij hebben erg goede ervaringen met homeopathische dieren artsen en medcijnen, van kleine tot grote huisdieren,
waarbij we de regulire dierenarts ook regelmatig bezoeken. We wensen jou en je kat veel sterkte.
Groet Mamas

ri
door rievonne - Oct 15, 2010 om 23:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Foxfire,
Mijn kater, Europese korthaar, 16 jaar, heeft sinds ongeveer een jaar hetzelfde gedrag. Het miauwen, dat erg klinkt als huilen, doet hij vooral 's nachts en dat elke nacht meerdere keren. Ook wanneer één van de huisgenoten de deur uitgaat, naar een andere kamer gaat, naar de tuin, op een andere verdieping is begint het doordringende gemiauw. Ook als de kat naar de kattenbak gaat en wederom als hij daar klaar is. Als hij heeft gegeten, aandacht vraagt, op schoot wil zitten. Kortom, de hele dag en nacht door. Hij is ook heel erg aanhalig geworden en wil eigenlijk alleen maar op schoot zitten of tegen ons aan hangen. Toen ik in januari aan de dierenarts vroeg hoe ik daarmee om moest gaan, wist hij mij meteen te vertellen dat de kat dement aan het worden is. Dus boos worden op de kat helpt niet, lief zijn is in deze situatie nooit een verkeerde houding.
Vooral 's nachts is het erg vervelend, maar het heeft mij wel geholpn te weten dat de kat er niets aan kan doen...........en ik ook niet.
Sterkte en een extra aai voor je kat.
Yvonne

sk
door skirduul - Oct 16, 2010 om 00:19
10 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Foxfire,
Wat ik me afvraag; kwam je kater vroeger alleen buiten? als ik lees hij kan alleen nog op het balkon{hoe groot} vind ik het wel een beetje triest. wat ik weet van mijn eigen kater als hij niet in orde was kroop hij onder de struiken,wat af en toe best wel voor paniek zorgde toen ik hem eens meer dood dan levend vond. Wat er toen gebeurt is weet ik niet meer zo goed. Hij is bang voor mensen en katten en dan ga ik met hem wandelen.Het rengedrag herken ik doet Sanne ook af en toe.En hij is heel jaloers! wijsheid gewenst Sandoor.

invalide
door invalide - Oct 16, 2010 om 20:59
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou eens bij dierenasiel gaan vragen, die weten vaak beter met probleem katten om te gaan dan erkende opgeleide dierenartsen.
Dus niet om kat weg te brengen maar alleen om advies.
Zij hebben al zoveel vreemde gevallen weer goed gekregen en helpen meestal zonder dure dierenarts kosten.

fo
door foxfire - Oct 17, 2010 om 12:53
18 Antwoorden / 13 Vragen

iedereen die een antwoord heeft gegeven op mijn vraag over zinloos miauwen heel hartelijk bedankt voor de antwoorden. Behalve dan diegene die voorstelde mijn kat naar de chinees te brengen. mijn kat is toevallig alles voor me.
Heb homeopathie al zonder succes gebruikt, maar we gaan weer terug naar de dierenarts met hem.Hij heeft 3 jaar geleden een volledig onderzoek incl. een scan gehad en daar kwam gelukkig geen tumor uit, epilepsie kan wel degelijk zomaar ontstaan bij mens en dier. De kater is gecastreerd en nooit verder dan het balkon geweest, hij weet niet beter, en ja, dat vind ik wel sneu. Maar binnen heeft hij dan ook alle afleiding en speelmogelijkheden, ook met de andere kat samen. Hij krijgt alle zorg en liefde die hij maar wensen kan en wordt regelmatig medisch onderzocht, maar misschien heeft hij beginnende dementie want een insult kan wel degelijk zijn sporen in de hersenen nalaten. En nee, natsproeien doe ik niet meer.
Met vriendelijke groet van foxfire.

birdies
door birdies - Oct 17, 2010 om 13:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Hij heeft 3 jaar geleden een volledig onderzoek incl. een scan gehad.........

Wat mensen nogal eens vergeten is dat 3 mensenjaren 15 - 20 kattenjaren zijn. In die tijd kan er veel veranderen. Zeer verstandig dus om weer eens naar de d.a. te gaan en fijn om te lezen dat de plantensproeier niet meer voor hem gebruikt wordt.

eddopeddo
door eddopeddo - Oct 17, 2010 om 13:48
30 Antwoorden / 8 Vragen

Succes met de situatie. (kattenfluisteraar Eddy)

spooky01
door spooky01 - Oct 18, 2010 om 22:38
418 Antwoorden / 56 Vragen

@off topic, bij mijn antwoorden is deze vraag gewist. Heel raar.

genius
door genius - Oct 18, 2010 om 22:42
886 Antwoorden / 4 Vragen

@spooky01

off-topic: Heb je wel goed gekeken? Bij mij staat de vraag er gewoon bij.

G.

P.s. goed op de datum letten

spooky01
door spooky01 - Oct 19, 2010 om 16:59
418 Antwoorden / 56 Vragen

ik had 401 vragen beantwoord en later was de vraag weg en het aantal terug naar 400 en deze vraag blijft nu wel staan bij mijn antwoorden. Echt vreemd