ke
door keizers Jun 21, 2008 om 13:54
Vakantie & reizen

Internet boeking D-reizen

Wij hebben op advies van een van de winkels van D-reizen via internet een vlucht geboekt naar Australie in Oktober van dit jaar. Bij het boeken hebben we per abuis van een van de personen de verkeerde naam ingevuld, wel de goede voor letters. Nu wil D-reizen dat we € 169,30 bijbetalen voor het wijzigen van twee letters van een naam wat tussen haakjes staat op de boeking.


Verder staat hier als informatie dat wanneer de gegevens niet kloppen we dit moeten melden om dit te wijzigen, en als wijzigingskosten staat € 50,00.


Verder staat er dat alles onder ANVR valt, echter nu wordt er gezegd dat ze dit op het boekings foemulier zijn vergeten aan te vinken.


Wat nu te doen, de € 169,30 (tariefsverschil) bijbetalen, en hopen dat we het geld van het andere ticket terug krijgen.


Of gewoon proberen of het geaccepteerd wordt met het miniscule verkeerde detail.

1053 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Jun 21, 2008 om 14:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Ik zou het er niet op wagen met een foutief ticket te gaan reizen, als je er hier op luchthaven wel mee weg komt blijkt het veelal in het buitenland (alsnog) een probleem en dan kun je daar in sommige gevallen een geheel nieuw ticket kopen om terug te reizen als je pech hebt........


---De naam van iedere reiziger moet exact overeenstemmen met de naam zoals deze in het paspoort wordt vermeld. Een verkeerde naam kan voor aanzienlijke problemen zorgen tijdens de uitvoering van uw reis. Met name bij een vliegticket (ook vakantievluchten en -reizen), huurauto of camper. In geval u met een ticket reist waarin de naam niet correct wordt vermeld, kan dit leiden tot het weigeren van vervoer door de luchtvaartmaatschappij---


Zie ook eerdere vraag


Succes,

stacey
door stacey - Jun 21, 2008 om 14:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

--Verder staat er dat alles onder ANVR valt, echter nu wordt er gezegd dat ze dit op het boekings foemulier zijn vergeten aan te vinken.---


Dit snap ik niet helemaal, als ze onder de ANVR vallen waarom zou je dit dan moeten aanvinken, ze kunnen niet `een niet aangevinkte reis` ineens buiten de anvr laten vallen.......

lintie
door lintie - Jun 21, 2008 om 17:11
22 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het kan zijn dat de touroperator / luchtvaartmaatschappij waar je geboekt hebt die 169 euro vraagt voor het wijzigen van de naam. D-reizen berekend dit dan gewoon aan u door.

Ik raad in ieder geval aan dit te laten wijzigen, want je kunt daardoor in problemen komen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je moet aanvinken dat je akkoord gaat met de ANVR voorwaarden, en indien dit wel is lijkt het me dat als je dit niet aanvinkt je geen boeking moet kunnen maken.

Lintie

aquarius
door aquarius - Jun 21, 2008 om 17:17
259 Antwoorden / 63 Vragen
0

Dag Keizers,


Vraag aan D-Reizen waarom u 169,30 euro moet betalen i.p.v. 50,- euro die, volgens hun voorwaarden, bij een wijziging in rekening worden gebracht.


Maak dit WEL in orde. De kans bestaat al op Schiphol dat u geen toestemming krijgt om met een ticket met een afwijkende naam te vliegen. En zou men het daar toevallig over het hoofd zien, dan is de kans groot dat u in Australië op de terugvlucht geweigerd wordt. Dit kan al met al veel problemen opleveren.


Weet u trouwens dat u een visum nodig heeft voor Australië? Dit hoeft niet aangevraagd te worden bij de ambassade; het is een simpel formuliertje dat uw touroperator voor u in orde dient te maken. Vraag hiernaar, anders loopt u de kans een boete van A$ 50,- p.p. te moeten betalen. Het is een wassen neus hoor, vaak vraagt men niet eens naar dat visum, maar als ze dat wel doen bent u de pineut! Na 11 Australiëreizen heb ik hier wel ervaring mee. 1x geen visum gehad en juist die ene keer vroeg men ernaar. Dat was dus kassa.


Veel plezier in Australië!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer