Je
door JeroenMajoor Apr 22, 2018 om 18:04
Vakantie & reizen

Negatieve ervaring treinreiswinkel

Ongeveer twee maanden geleden had ik tickets geboekt voor eind juli/ begin augustus en omdat ik tot op heden niets ontvangen heb, heb ik maar navraag gedaan. In eerste instantie wist men te vertellen dat een gedeelte van dat traject nog niet boekbaar is, later dat er werkzaamheden op dat traject waren en men nog niet wist wanneer men klaar is ( overigens vinden op dat  traject geen werkzaamheden plaats ) om vervolgens  mee te delen dat ik me vooral geen zorgen moest maken. Op de vraag waarom ze voordat betreffende traject geen alternatief voorstellen, volgt er tot op heden een oorverdovende stilte. Kortom wie heeft dezelfde  negatieve ervaring(en met de Treinreiswinkel?

9201 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Apr 22, 2018 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Al eens op internet gezocht naar ervaringen en of klachten? 

Had nog nooit van die winkel gehoord en wat hebt u aan negatieve ervaringen van anderen?

ne
door neodutchio - Apr 22, 2018 om 18:24
5165 Antwoorden / 12 Vragen
0

Wat is er mis met NS international, of de spoorwegen in het land waar u boekt? Dat gaat tig keer makkelijker dan via een tussenpersoon die alleen maar aan verdiend.
En inderdaad, hoe kom je bij zo'n site terecht?

edrick3
door edrick3 - Apr 22, 2018 om 19:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Ik niet.
Boek treinkaartjes trouwens bij de desbetreffende spoorwegmaatschappij en niet bij een tussenpersoon.
Waarom zou je?
Aangezien je (nog) geen tickets ontvangen heb zou ik m'n geld maar terugvragen (maar ben bang dat .......)

gerbera
door gerbera Apr 23, 2018 om 09:14
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat hier om compleet verzorgde vakantie per trein. Zij verzorgen, naast het hotel, alle vervoersbewijzen van de div. spoorwegmaatschappijen incl. de zitplaatsreservering. Bij dit laatste kan het voorkomen dat dit pas vanaf 4 weken van te voren kan. En waarom krijg je bij boeking via een reisbureau van b.v. vliegreizen pas 14 dagen voor vertrek de reispapieren en mag dat dan hier niet.  Dus geld terugvragen is hier totaal niet van toepassing, de Ts moet gewoon wat geduld hebben en komt alles prima in orde. De Ts loopt te klagen zonder enige reden en zonder zich eerst goed te informeren. Zou je de treinkaartjes naar bv. Oostenrijk via de betreffende spoorwegmaatschappijen, dus NS, DB en Öbb zelf gaan regelen ben je vaak duurder uit omdat treinreiswinkel kortingen regelt die je zelf niet kan krijgen en dan heb je nog geen hotel.

edrick3
door edrick3 Apr 23, 2018 om 09:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerbera, bedankt voor de toelichting. Verduidelijkt e.e.a.

costnix
door costnix - Apr 22, 2018 om 20:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ze hebben een stenen winkel in Leiden en Amsterdam. Ik zou ze een bezoekje brengen.

gerbera
door gerbera - Apr 22, 2018 om 21:44
7372 Antwoorden / 14 Vragen
1

Via treinreiswinkel kun je een complete reis boeken incl. hotel. Zij regelen een zo voordelig mogelijk vervoer per trein dus kan het voorkomen dat men wacht op de speciale aanbiedingen van betreffend spoorwegmaatschappij. Aan de hand van die gegevens is de prijs gebaseerd. U heeft dus nog tijd genoeg voor de vervoersbewijzen. Bij boeking staat precies aangegeven over welk traject er gereden gaat worden maar ook daaarin kunnen veranderingen komen. Hoe weet u dat op een bepaald traject er geen werkzaamheden zijn, vanuit gaande dat het een buitenlands traject is. En waarom een alternatief verstrekken als hen bekend is tot wanneer de werkzaamheden zijn. Zelf heb ik al verschillende reizen via hen gemaakt en heb alleen maar positieve ervaringen. Treintijden, overstapplaatsen en hotels het was allemaal prima verzorgd.
En nee ik werk niet bij Treinreiswinkel, heb daar ook geen aandelen van maar ook zeker geen negative ervaring.

aurora1
door aurora1 - Apr 23, 2018 om 14:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Leesvoer over ervaringen:  https://www.google.com/search?client=firefox-b-ab&ei=AdPdWvegDZL6wAKpwbzIBw&q=ervaringen+met+treinreiswinkel&oq=ervaringen+met+treinreiswinkel&gs_l=psy-ab.3..0i7i30k1.6148.9300.0.11268.15.13.0.0.0.0.340.2284.2-6j3.9.0....0...1c.1.64.psy-ab..10.5.1222...0i13k1j0i8i7i30k1.0.qgG3fTWStyY
Heeft u alleen de treinreizen daar geboekt en verder geen hotels, excursies enz. dan kunt u overwegen uw boeking te annuleren (lees eerst de voorwaarden daarover) en zelf rechstreeks de treinreis te boeken/kopen.
Ik heb overigens geen negatieve ervaringen want ik heb altijd mijn reizen zelf en rechtstreeks gekocht- en gereserveerd.

Je
door JeroenMajoor - Apr 24, 2018 om 18:42
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Wederom maar eens een keertje contact gehad met de treinreiswinkel om navraag te doen en deze keer wisten ze te vertellen dat  de reden   waarom ik nog niets ontvangen  had  was omdat er een staking op handen was in Frankrijk.....................Er niet  alleen op gewezen dat Frankrijk  niet mijn traject is en dat er de afgelopen twee maanden sowieso geen sprake van staking waar dan ook  dus de relavantie van een staking  in Frankrijk en  mijn traject, Duitsland/Oostenrijk/Italië,  ontging /ontgaat mij. Er fijntjes opgewezen  dat ik mijn als ik mijn tickets vanaf nu  niet snel krijg ,ik mijn geld terug wil.

de
door devo - Mar 15, 2019 om 11:06
1 Antwoorden / Vragen
0

Ook wij hebben een slechte ervaring. Onze reis kon niet doorgaan. Na drie weken hadden ze onze boeking nog niet doorgevoerd. Reserveringen waren toen niet meer mogelijk. Tot op heden geen excuses/ reactie van de medewerkers

aurora1
door aurora1 Mar 15, 2019 om 11:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dit dateert van alweer haast een jaar geleden.
Hoezo kon uw reis niet doorgaan?
Had u vooraf niet gecontroleerd hoe deze organisatie bekend stond?

Ma
door MartinGG - Apr 18, 2019 om 21:40
2 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb dit jaar vervelende ervaringen met de treinreiswinkel in Leiden. Telefonische onbereikbaarheid. Onjuiste pas. Niet terugmailen. Vergeyen of onjuiste reserveringen. Het stapelt zich dit jaar erg op.

Ma
door MartinGG - Apr 20, 2019 om 13:59
2 Antwoorden / Vragen
0

Ik denk dat het probleem temaken heeft met overbelasting en het niet berekend zijn op pieken. Niet telefonisch bereikbaar zijn is frusterend. Uiteindelijk is alles goed gekomen met mijn boeking en reserveringen, inclusief een excuus, dat moet dan ook gezegd worden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer