ruud18
door ruud18 Feb 26, 2012 om 18:21
Vakantie & reizen

Problemen met de post

Hallo
ik heb begin deze week 1 post pakje aangetekend gekregen de inhoud is er uit gehaald

ps vorige maand heb ik een verzekerde zending naar frankrijk gedaan het pakje is terug gekome met de inhoud er uit
ik heb gebeld naar de post heb klacht neer gelegt
hun doen er niks aan dit is diefstal wat moet ik doen

5561 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2012 om 18:31
11559 Antwoorden / 51 Vragen

ik heb begin deze week 1 post pakje aangetekend gekregen de inhoud is er uit gehaald
Heeft u het pakje zelf van de postbode ontvangen en het van buiten geïnspecteerd en gebreken gezien?

ps vorige maand heb ik een verzekerde zending naar frankrijk gedaan het pakje is terug gekome met de inhoud er uit
U heeft een pakje verzekerd verzonden, dus daar heeft u bewijzen van.
Is de inhoud ja of nee in Frankrijk aangekomen?
Als het pakje leeg ontvangen is, heeft of u er niets ingestopt, of het is er ergens onderweg uitgehaald.
Is het beschadigd of onbeschadigd in Frankrijk aangekomen?
Is dit pakje weer teruggestuurd naar uw adres en toen zonder inhoud bij u aangeboden?

Graag wat antwoorden zodat er een helder beeld kanb ontstaan.

ruud18
door ruud18 - Feb 26, 2012 om 18:38
17 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 26 feb 2012, 18:31]ik heb begin deze week 1 post pakje aangetekend gekregen de inhoud is er uit gehaald
Heeft u het pakje zelf van de postbode ontvangen en het van buiten geïnspecteerd en gebreken gezien?

ps vorige maand heb ik een verzekerde zending naar frankrijk gedaan het pakje is terug gekome met de inhoud er uit
U heeft een pakje verzekerd verzonden, dus daar heeft u bewijzen van.
Is de inhoud ja of nee in Frankrijk aangekomen?
Als het pakje leeg ontvangen is, heeft of u er niets ingestopt, of het is er ergens onderweg uitgehaald.
Is het beschadigd of onbeschadigd in Frankrijk aangekomen?
Is dit pakje weer teruggestuurd naar uw adres en toen zonder inhoud bij u aangeboden?

Graag wat antwoorden zodat er een helder beeld kanb ontstaan.

ik heb daar bewijs van

ruud18
door ruud18 - Feb 26, 2012 om 18:40
17 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 26 feb 2012, 18:31]ik heb begin deze week 1 post pakje aangetekend gekregen de inhoud is er uit gehaald
Heeft u het pakje zelf van de postbode ontvangen en het van buiten geïnspecteerd en gebreken gezien?

ps vorige maand heb ik een verzekerde zending naar frankrijk gedaan het pakje is terug gekome met de inhoud er uit
U heeft een pakje verzekerd verzonden, dus daar heeft u bewijzen van.
Is de inhoud ja of nee in Frankrijk aangekomen?
Als het pakje leeg ontvangen is, heeft of u er niets ingestopt, of het is er ergens onderweg uitgehaald.
Is het beschadigd of onbeschadigd in Frankrijk aangekomen?
Is dit pakje weer teruggestuurd naar uw adres en toen zonder inhoud bij u aangeboden?

Graag wat antwoorden zodat er een helder beeld kanb ontstaan.

onderweg is er een belangrijke objeckt uitgehaald
het pakje kwam opengescheurd aan
mijn zelf verstuure verzekerde zending is opengescheurd
er zat een belangrijk item in

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2012 om 18:42
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Ruud 18,

kan je wat meer antwoorden geven op de vragen die in het antwoord van 18.31 staan?

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2012 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ruud18,

Vreemd allemaal.

.....ik heb begin deze week 1 post pakje aangetekend gekregen de inhoud is er uit gehaald.....
Je hebt dan toch getekend voor ontvangst?
Was het pakje beschadigd? Dan had je niet moeten tekenen.

.....vorige maand heb ik een verzekerde zending naar Frankrijk gedaan het pakje is terug gekomen met de inhoud er uit.....
Heeft de ontvanger het teruggestuurd?
Heeft die ook niet getekend voor ontvangst?

# Uw pakket is verzekerd tot € 5.500,- per zending bij verlies of beschadiging.
# We vragen de geadresseerde altijd om te tekenen voor ontvangst
# U ontvangt standaard een verzendbewijs

Zoals je het nu omschrijft lijkt het wel alsof de pakjes geopend zijn, de inhoud eruit is gehaald en de pakjes weer dichtgemaakt zijn.
Lijkt me sterk dat zoiets jou 2x gebeurt.

Dien een klacht in: klik hier. en/of stuur een brief naar:

PostNL Klantenservice
Postbus 99180
8900NA Leeuwarden

Suc6

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2012 om 18:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ruud18,

Zoals blijkt uit je antwoord van 18.40:
Je hebt dus zelf het - opengescheurde - pakje zomaar geaccepteerd.
Dan heb je nu geen poot meer om op te staan.
Hetzelfde geldt voor de ontvanger in Frankrijk.

ruud18
door ruud18 - Feb 26, 2012 om 19:55
17 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 26 feb 2012, 18:45]@ruud18,

Zoals blijkt uit je antwoord van 18.40:
Je hebt dus zelf het - opengescheurde - pakje zomaar geaccepteerd.
Dan heb je nu geen poot meer om op te staan.
Hetzelfde geldt voor de ontvanger in Frankrijk.

de postbode kwam het leeg in een zak terug brengen
ik wil hier voor klacht leggen voor diefstal

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2012 om 19:57
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Vooral doen.

mostertpot
door mostertpot - Feb 27, 2012 om 13:06
162 Antwoorden / 13 Vragen

Heeft de postbode niet gevraagd het pakketje en inhoud te inspecteren? Vorige week kwam er bij mij ook een beschadigd pakketje en de postbesteller vroeg mij ter plekke om het te controleren, als er iets zou ontbreken, zou hij het mee terug nemen. Een juiste houding van de postbezorger, gelukkig zat alles er in en kon ik het pakje accepteren. Maar anders moet je nooit een beschadigde zending accepteren als je het niet kan of mag inspecteren. Zodra je het aanneemt ligt de verantwoording bij je zelf.

merryweather
door merryweather - Feb 27, 2012 om 13:20
50 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al ruim 6 jaar aktief op Marktplaats en heb in al die jaren een dergelijk probleem 2x aan de hand gehad.Mijn ervaring met de klantenservice van voorheen TNT is ronduit slecht.Met andere woorden ,ze doen niets en wijzen na verloop van weken de klacht af omdat er bv geen faktuur kan overlegd worden met de waarde of een bewijs van de inhoud.Je bent al een klein fortuin kwijt met het meerdere keren bellen naar klantenservice.Ik help u hopen maar heb er een hard hoofd in!

merryweather
door merryweather - Feb 27, 2012 om 13:22
50 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mostertpot schreef op maandag 27 feb 2012, 13:06]Heeft de postbode niet gevraagd het pakketje en inhoud te inspecteren? Vorige week kwam er bij mij ook een beschadigd pakketje en de postbesteller vroeg mij ter plekke om het te controleren, als er iets zou ontbreken, zou hij het mee terug nemen. Een juiste houding van de postbezorger, gelukkig zat alles er in en kon ik het pakje accepteren. Maar anders moet je nooit een beschadigde zending accepteren als je het niet kan of mag inspecteren. Zodra je het aanneemt ligt de verantwoording bij je zelf.

Dan heeft u een postbode van de oude stempel!Er is er niet 1 die wacht totdat jij je pakket hebt geopend en dat lijkt me ook wel vrij logisch.Dat zelfde geldt voor DHL e.d

mostertpot
door mostertpot - Feb 27, 2012 om 13:24
162 Antwoorden / 13 Vragen

merryweather het was een jonge vent die aan een nog jongere leerling liet zoen hoe het moest, er is dus nog hoop!

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 27, 2012 om 13:55
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Veel Plakband.

Dat is de oplossing om zowel schade tijdens normale post als openscheuren te voorkomen.
U moet nooit een schade pakje accepteren en eerst controleren of er nog iets in zit voor je voor ontvangst tekende.

Een Handtekening en je gaat akkoord met het aangeboden pakje.
Of dit nu in Frankrijk of retour is maakt niets uit.
Als je zoiets ontvangt altijd foto maken en teken voor beschadigde niet complete en laat bezorger mee tekenen voor schade.

ja
door jan jansen - Feb 27, 2012 om 15:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

Eind vorig jaar een verzending aangetekend en verzekerd verstuurd naar het buitenland. Geadresseerde gaf aan dat de inhoud ontbrak. Hierna dit gemeld bij TNT. Aangezien de verzending aangetekend en verzekerd was verstuurd zou ik het bedrag wel terugkrijgen.

Formulieren ontvangen om een onderzoek te starten. Na invulling met foto’s van pakket en het item deze teruggestuurd. Hierna kreeg ik van TNT per mail een bevestiging dat binnen 1 maand contact zou worden opgenomen en het onderzoek wel 2 tot 3 maanden zou kunnen duren.

Na 1 maand contact opgenomen met TNT omdat ik niets had vernomen. Ze hadden er toen nog niets mee gedaan. Wel stond in de systemen dat verzending beschadigd zou zijn. Aangegeven dat verzending ontbrak. Toen kwamen ze met de melding dat de geadresseerde een proces verbaal zou moeten opmaken. Dit had ik nog niet eerder vernomen. Het item was via Ebay & Paypal gekocht en door de claim die de geadresseerde had ingediend bij Paypal had ik de geadresseerde al 200 euro moeten terugbetalen. M.a.w. dat proces verbaal waar ik 2x om had gevraagd bij de geadresseerde kwam er niet. Het is ook belachelijk dat TNT pas na ruim 1 maand hier iets over zegt, nota bene nog nadat ik zelf navraag wat de status is. Dit proces verbaal zou ook in de voorwaarden staan. Dit heb ik nooit kunnen vinden en bij navraag krijg ik hier ook geen antwoord op. Slechts na 3 dagen kreeg ik al een melding dat er geen schade kon worden uitgekeerd omdat een proces verbaal achterwege bleef. Bij iedere navraag kwam iedere keer weer dat proces verbaal ter sprake. Dit had ik wel 5x gehoord. Mogelijk zou TNT wel de verzendkosten kunnen vergoeden. Hier heb ik niets meer over vernomen.

Inmiddels deze kwestie bij de CEO van TNT aangemeld en ook de geschillen commissie.
Volgens de CEO zou hij onderzoek laten doen naar wat hier mis is gegaan. Ook de geschillen commissie wacht nu op een reactie van TNT. Ik heb hierover nog geen bericht gehad.

ch
door chrisantonis - Feb 27, 2012 om 16:37
63 Antwoorden / 4 Vragen

Je kunt een klacht neerleggen, maar daar word niet veel mee gedaan! Je krijgt wat er in de voorwaarden staat! Diefstal of beschadiging, maakt geen verschil! Bij mij zijn aangetekende zendingen al in nederland er uit gestolen, kwamen met een proces verbaal van TNT in een gesealde zak terug! Er word bij de postsorteercentra van TNT gestolen dat het een lieve lust is!! Omdat mijn zendingen zo specifiek zijn, en naar eenbepaald land, zou ik in de richting vande dader (s) kunnen wijzen, maar dan zou ik moeten discrimineren!!
Ik kan alleen maar een advies geven, verpak het goed!!!! Vermeld nooit wat het waard is op de verpakking!!! Vooral buiten de EU!!! Dan moet je vermelden wat er inzit en wat de waarde is!!! Doe je dit, dan maak je het de dieven nog gemakkelijker, ze weten dan precies wat ze moeten opensnijden!!!!

ja
door jan jansen - Feb 27, 2012 om 16:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Een verzekerde verzending is eigenlijk belachelijk. Je dient dus extra te betalen voor iets waarbij je mag verwachten dat ze hun werk gewoon goed doen.
En als het mis gaat heeft TNT 1 doel: niet uitkeren. De voorwaarden van TNT zijn niet duidelijk en van hoog tot laag zijn ze niet thuis.

In mijn geval wijst TNT naar het land van de geadresseerde, terwijl ik inderdaad ook van een vriend had vernomen dat bij het sorteercentrum van TNT waar zijn zoon werkt behoorlijk wat spullen achterover wordt gedrukt door medewerkers.

Ik heb al heel wat gekocht en verkocht via Ebay en Marktplaats en ben nu heel terughoudend geworden in het versturen van items. In mijn geval wat het item heel licht en viel het denk ik niet op als het eruit was. Volgende keer stuur ik een grindtegel mee. Weegt het iets zwaarder. Dat ik minder met TNT ga versturen zal TNT een rotzorg zijn. Waarschijnlijk praat je totaal maar over een paar % wat mis gaat. Zolang je kwestie niet in de uitzending komt bij Kassa, Radar of bij Joep van 't Hek kan je een vergoeding vergeten. Jammer dat bedrijven alleen op die manier tegenwoordig hun afspraken nakomen. Op termijn zullen ze hopelijk in hun eigen vingers snijden.

ja
door jan jansen - Feb 27, 2012 om 17:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

ma.w.

Tip 1: heb je iets gekocht via Ebay en betaald met Paypal en heb je achteraf geen zin om voor het product te betalen: geef gewoon op bij Paypal dat het product er niet in zat en je krijgt het volledige bedrag terug. Paypal doet hier namelijk niet moeilijk over aangezien ze zelf niet voor de kosten op draaien (lopen alleen een beetje commissie mis).

Tip 2: bij verzendingen met TNT: verzekerd verzenden heeft geen zin of geef een zeer lage waarde op, beschrijf dat het bijv. om vuile onderbroeken gaat, maak de verzending niet te ligt en verpak het heel erg goed.

Tip 3: heb je echt kostbare verzendingen: ga het zelf ophalen of wegbrengen indien mogelijk of gebruik anders misschien een Fedex of UPS, maar beslist ook geen DHL (ook slechte ervaringen mee). Ik heb de beste ervaringen via Fedex.

Tip 4: zou pleiten voor een nationale postloze werkdag om TNT bewust te maken van hun fantastische service.

rapil
door rapil - Feb 28, 2012 om 13:10
433 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie: beledigende reactie verwijderd]