Wat zijn mijn rechten?
Beste mensen,
In februari ben ik op vakantie geweest in Chili en op terugvlucht zou ik vliegen met TAM (operated by LAN Chili) via Sao Paulo met KLM naar A'dam. De vlucht Santiago - Sau Paulo had veel vertraging en het werd duidelijk dat ik mijn connectie niet zou halen.
Ik werd overgeboekt met een vlucht LAN Chili naar Frankfurt en van daaruit zou ik met Scandinavian Airlines (SKA) naar A'dam vliegen. In Frankfurt aangekomen - met de nodige vertraging - bleek dat mijn SKA vlucht naar Stockholm vloog. Er was niemand van LAN aanwezig om mij te helpen en uiteindelijk heb ik maar zelf een ticket van Lufthansa naar A'dam gekocht voor 454 euro! Ik moest de volgende dag op mijn werk zijn en kon het me niet permitteren om 'even' naar Stockholm te vliegen.
Volgens mij heb ik recht op teruggave van dat geld. Ik heb LAN Benelux benaderd en ze verwezen me door naar LAN Chili. Daar hebben ze om alle informatie gevraagd maar nu is het weken later en ik hoor niets. Ik doe ze ongeveer elke week mailen maar krijg geen antwoord. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Bij voorbaat dank.
mvg,
Ivan
Hallo Isaez, ik weet niet echt een oplossing, maar heb wel een suggestie.
Er schijnt op Schiphol een loket te zijn, dat zich bezig houdt met terughalen van geld maar dan voor vliegtuigen die te laat of helemaal niet vertrekken. Zij doen dan al het werk wel voor een vergoeding denk ik. Ik weet niet of zij dat ook doen voor reizen in het buitenland, maar je kan allicht vragen of zij het doen en anders of zij verder nog oplossingen hebben.
Succes. Mardien
Beste Mardien,
bedankt voor de tip. Ik zal kijken of ik dat bedrijf kan contacteren.
mvg,
Ivan
p.s. ik heb ook antwoord gehad van consuwijzer. Ze raden me aan om een brief te scrhijven en als dat niet helpt dan de rechter in te schakelen.
Op de site van EU claim (www.euclaim.nl) kun je checken of je "volgens de regels" recht hebt op een vergoeding. De airlines hebben echter op dit moment nog lak aan deze regels en doen moeilijk met uitkeren.
Succes!
ik vrees dat het zelf kopen van een ticket niet de beste stap was. Je had goedkoper per trein kunnen gaan. Via zweden vliegen was trouwens niet veel om.
Geld terugkrijgen wordt een zeer langdurige (en dure) zaak. Ik zou dit geld maar afschrijven.
Ik had grote vertraging (26 uur) met KLM en het krijgen van de compensatie via de geschillencommissie luchtvaart staat nu al een jaar in de koelkast door allerhande vertragingstactieken van KLM. pas op 24 juli a.s. wordt mijn zaak behandeld voor een vertraging van 14 mei 2010 !
mijn zoon vloog half december naar Bali. Door het weer vertrok hij later en vloog voor een tussenstop niet naar Singapore maar naar Bangkok. daardoor miste hij ook weer zijn aansluiting naar Bali. Later bleek hij niet in aanmerking te komen voor een vergoeding omdat het om verschillende vluchten ging ondanks dat hij 12 uur later aankwam dan de bedoeling was.
Ook mijn dochter die via Duitsland naar Florida vloog en veel vertraging had kreeg nul op het rekest. Ze kreeg alleen een kleine vergoeding omdat de bagage 2 dagen pas aankwam. Ik denk dus dat u ook bot vangt.
[quote=jake schreef op vrijdag 10 jun 2011, 10:59]Op de site van EU claim (www.euclaim.nl) kun je checken of je "volgens de regels" recht hebt op een vergoeding. De airlines hebben echter op dit moment nog lak aan deze regels en doen moeilijk met uitkeren.
Succes!
Wij hebben 1,5 jaar geleden ook 25 uur vertraging(naar de usa) gehad en zouden in eerste instantie ook niks terug krijgen van de maatschappij.We hebben toen EU-claim(geweldige instantie!) ingeschakeld en kregen binnen 2 maanden het maximum van 600 euro p.p. terug!! 27% van het bedrag is dan wel voor EU-claim.
Ik heb vorig jaar zelf een week vertraging gehad door de vulkaan uitbarsting in ijsland.
Ik was dus gedwongen om een week langer op mallorca te blijven.
Ik vloog met easy jet deze maatschappij bood me dus een retourvlucht aan een week later.
Ik kon wel diezelfde dag met air Berlin vliegen maar dat ging dan wel op eigen kosten omdat easy jet me een omboek vluvht aangeboden had.
Ik heb natuurlijk onkosten gehad door een week langer in het hotel te blijven.
Maar deze heeft easy jet allemaal netjes vergoed. Andere onkosten zoals huurauto en dergelijke kon ik indienen bij mijn reisverzekering.
Eerst moet je alle onkosten bij de vliegtuigmaatschappij indienen.
Als hun iets weigeren dan moet je het balletje bij de reisverzekering leggen (indien je er een heb afgesloten) dan betalen hun de onkosten en verhalen het wel op de vlieg maatschappij
Wij hebben dit voorjaar vertraging (vlucht geannuleerd) van 13 uur gehad. Bij thuiskomst (2 weken later)
reisverzekering ingeschakeld en binnen 1 maand werd schadevergoeding uitgekeerd! Zonder problemen...
Het hangt ervan af of het een Europese (binnen de EU zelfs) luchtvaartmaatschappij is of niet. Voor deze luchtvaartmaatschappijen
gelden de vertragings regels etc.
Voor Buiteneuropese maatschappijen gelden de europese regels niet: als je bijv.
met een USA maatschappij (Delta bijvvorbeeld) vliegt, kun je het vergeten.
Je zult de maatschappij aansprakelijk moeten stellen voor de vertraging en gemiste vlucht etc. Dat wordt een lange en langdurige procedure ...
die 4½ honderd euro ben je ws. gewoon kwijt tenzij je dat de moeite waard vindt te procederen in een internationale procedure: ws. moet je in het land van het hoofdkantoor iets beginnen.
Overigens: met de trein (ICE) van Frankfurt naar Amsterdam was een stuk goedkoper geweest, en duurt ook maar 4 uur. Dit is ws. met overstappen op een andere vlucht meegerekend een beter alternatief voor de volgende keer ...
hallo ik kan je vertellen dat euclaim.nl perfeckt werk levert ,wij hebben nu na 2 jr en 3mnd ons geld gekregen voor n vlucht van martinair waar wij ook geweigerd waren en met air france naar parijs en weer met vertraging [en verdwenen koffers ] naar schiphol konden de aanhouder was euclaim we reizen veel en de vluchten waren van martinair nooit op tijd dus ik zou echt euclaim inschakelen die hebben de prof mensen in huis .
ik kreeg t niet voor elkaar zei wel .
groeten en sterkte ermee
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Aflossing lening bij Vesting Finance van NN
Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
...
Lees meer
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.
Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan. Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen". De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer
Auto verzekeren bij FBTO.
Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug.
Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren.
Lees meerPopulair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer