Moppersmurfje
door Moppersmurfje Sep 26, 2022 om 07:53
Voeding & gezondheid

Goedkope multifocale glazen Hans Anders

Goedemorgen,

Afgelopen zaterdag bij Hans Anders geweest voor een nieuwe multifocale bril. Ik ben al jaren trouwe klant bij Eyelove, maar daar is mijn ervaring dat je toch wel een paar keer terug moet voordat de bril naar wens is. Service is daar verder prima en de prijs ook.

Maar goed. Afgelopen zaterdag dus naar Hans Anders. Vriendelijk geholpen, nette oogmeting (voor zover ik dat kan beoordelen), montuur uitgezocht etc.

Maar dan komt de glaskeuze. Ze hebben basic glazen van 59 euro, dan classic van 299 en dan de excellent van 399 en dan nog een paar die nog steeds duurder worden. In eerste instantie zegt die mevrouw dat ze de glazen van 59 en 299 eigenlijk niet wil verkopen. Als ik zeg dat ik verwacht dat de glazen van Eyelove waar ik al 3 jaar plezier van heb niet 'beter' zullen zijn dan de glazen van 59 euro dan wil ze me nog wel de classic glazen aanbieden, maar eigenlijk gaat dat al met moeite. De 59-euro glazen is echt een no go. Als ik dus de goedkope glazen wil dan zal ik dat dus gewoon keihard zelf moeten zeggen.

Nu mijn vraag. Is er iemand die ervaring heeft met de 59-euro multifocale glazen van HA?
En waarom zouden ze ze in het assortiment hebben als ze ze niet willen verkopen?

17455 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 26, 2022 om 08:12
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Net als bij eyelove heb je verschillende "breedtes" in leesdelen bij varifocus.

De goedkoopste versie van de andere hans heeft een wat smal leesdeel, net zoals bij de goedkoopste euelove glazen.

Ik heb ze beiden gehad en merk geen verschil. Een breder leesdeel geeft een ietsje prettiger kijken, maar is de meerprijs van 299 of 399 beslist niet waard.  Bij eyelove is het prijsverschil iets van 50 euro extra voor een breder leesdeel. De goedkope glazen WILLEN  ze niet verkopen bij de andere hans.

Ook willen ze nog een service pakket verkopen bij hans anders, een soort verzekering. Persoonlijk zou ik naar eyelove terug gaan en de prijsopdrijvende hans links laten liggen. Uw verhaal voelt voor mij aan dat ze op provisie verkopen met kul argumenten. Catagorie geld haaien.

john devries
door john devries Sep 26, 2022 om 12:26
217 Antwoorden / Vragen

Wat een onzin Ik denk niet HA na glazen  van € 59  alleen glazen van ruim € 300-400 per stuk verkoopt. Meekleurende multifocale glazen kosten bv € 180 zonder korting .Een brillenverzekering is wel handig als je bril total loss is nadat je met kont op bril je gezeten hebt , verliest of andere schade oploopt

mahadma
door mahadma Sep 26, 2022 om 12:55
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb een eyelove bril, breed leesdeel en meekleurend voor 149,00

Moppersmurfje
door Moppersmurfje Sep 26, 2022 om 16:43
Antwoorden / 1 Vragen

Beste John,

Mij werden prijzen voor glazen van 59, 299, 399 euro genoemd per paar, niet per stuk. Deze staan overigens ook op de site. Een brilverzekering voor een bril van 149 euro gaat er bij mij niet komen, maar dat is natuurlijk persoonlijk en heeft niets met de vraag te maken.

panter22
door panter22 - Sep 26, 2022 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Je wilt gebruik maken van de aktoe 50% korting op een complete bril?
Lees de voorwaarden:

De actie 50% korting geldt bij aankoop van een complete bril met kunststof glazen vanaf index 1.6, inclusief kraswerende laag en ontspiegeling. Op een complete bril met glazen in standaarddikte 1.5 geldt een korting van 40%. De korting geldt ook op alle glasopties.

De actie geldt van 23 september t/m 2 oktober 2022 in alle Nederlandse Hans Anders winkels en online op hansanders.nl (alleen enkelvoudige glazen mogelijk). De actie geldt niet voor eerder bestelde brillen en merkglazen, en niet in combinatie met voordeelregelingen en andere acties.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2022 om 09:04
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Na lezen van uw vraag en ook de al gegeven reacties: Laat Hans Anders maar links liggen. Waarom zou u daar iets kopen hetgeen men zelf niet wil verkopen? (Ik vraag mij in rede af wat daravan de motivatie zou zijn; verdient men er dan te weinig aan?

AS
door ASibbes - Sep 26, 2022 om 11:25
4 Antwoorden / Vragen

Ik vind dit heel raar. Dit is geen beleid van Hans Anders, maar van de verkoper. Toen mijn man afgelopen week voor de glazen van €59,- koos, werd daar verder niets over gezegd.

pi
door piet limburg - Sep 26, 2022 om 11:29
232 Antwoorden / 15 Vragen

Enkele jaren geleden vertrokken bij Hans Anders.

Ze waren niet in staat om mijn multifocale bril naar wens te maken.
Naar een plaatselijke zaak gegaan,het was in een keer goed.
Grote twijfels aan de deskundigheid van Hans Anders overgehouden.

john devries
door john devries Sep 26, 2022 om 12:15
217 Antwoorden / Vragen

Hans Anders maakt geen brillen,die verkoopt enkel brillen. Maar deskundigheid verschilt wel per winkel. Ik ben wel nieuwsgierig wat Hans Anders niet kon oftewel wat kon de leverancier van HA niet leveren.

fr
door frans mensink Sep 26, 2022 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hetzelfde bij mij en mijn vrouw. Bij mijn vrouw was er al altijd wat mis met haar contactlenzen. Oogmeting niet goed. Foute sterktes afleveren. Te late leveringen. Verwisseling van klant. Ga zo maar door.  Ik was ook jaren bij Hans Anders, eigenlijk ging dat altijd met mijn multifocale brillen wel goed tot 3 jaar geleden. Tot twee keer toe de brillen niet goed geslepen of de ogen fout gemeten. Naar een ander filiaal gegaan in mijn plaats, opnieuw de ogen laten meten, was de bril weer niet goed geslepen of de ogen fout gemeten. Toen maar mijn geld teruggevraagd en naar een andere brillenketen gegaan. Dat was ook niet in een keer goed, daar moest de bril ook aangepast worden. Echter ze kregen het wel voor elkaar wat Hans Anders niet lukte. De metingen deden ze daar ook anders, professioneler en betere apparatuur kreeg ik de indruk. Hans Anders gaan wij nooit meer naar toe.

Hi
door Hildavw61 - Sep 26, 2022 om 11:34
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook basic glazen van HA en ben er tevreden over. Ik betaalde 144,50 per glas. Misschien omdat ze nog kraswerend, ontspiegeld en cleancoat zijn gemaakt.

Hi
door Hildavw61 Sep 26, 2022 om 21:46
1 Antwoorden / Vragen

Aanvulling: dit werd mij zelfs geadviseerd omdat ik soortgelijke glazen al in m'n oude bril had. Verkoopster zei, als dit goed bevalt dan hoef je geen duurdere glazen te nemen.

No
door Noffeltje - Sep 26, 2022 om 11:35
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb sinds een half jaar ook basic multifocale glazen en moest daar ook echt keihard om vragen cq eisen.
Ik merk geen enkel verschil met de duurdere glazen die ik eerder altijd had bij Hans Anders.
Leuk vinden ze het niet in de winkel wat mij doet concluderen dat de verkopers daar op provisiebasis werken want ze proberen je een zo'n duur mogelijke bril te verkopen.
Nu heb ik een prima bril voor 157 euro dus voor mij geen duurdere glazen meer!

Moppersmurfje
door Moppersmurfje Sep 27, 2022 om 21:37
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Noffeltje,

Bedankt voor uw reactie.

Zijn uw glazen wel of niet ontspiegeld? Voor zover ik kan zien kost dat alleen al 150 euro.

No
door Noffeltje Jan 2, 2023 om 10:33
1 Antwoorden / Vragen

Kies je bij Hans Anders voor een complete bril, dan krijg je altijd kunststof glazen (index 1.5) met een kraswerende laag en ontspiegeling.

Een kraswerende laag is vuil- en waterafstotend en je kunt je glazen makkelijk schoonhouden.

Ontspiegeling (ook wel anti reflectie genoemd) neemt de spiegeling in je brillenglazen weg, zodat anderen je ogen beter kunnen zien en je hebt minder last van spiegelingen in beeld, waardoor je scherper ziet.

Dit staat er op de site van Hans Anders.

johanna66
door johanna66 - Sep 26, 2022 om 12:10
48 Antwoorden / 6 Vragen

Hans Anders wil alleen de dure glazen verkopen. Logisch, verdienen ze heel veel mee.
Ik heb ervaring met Hans Anders en Eyelove. Ga lekker terug naar Eyelove. Het zijn uitstekende brillen die extra"s zoals ontspiegeling al standaard leveren zonder extra kosten. Het is wel de moeite waard om extra te betalen voor een breder leesdeel maar dan ben je voor 145 euro klaar.
Mijn laatste bril heb ik van Hans Anders en daar heb ik nog steeds spijt van.

ma
door marleenvanh - Sep 26, 2022 om 13:27
451 Antwoorden / 1 Vragen

Dat ken ik van Hans A. Je iets duurders aan willen smeren dan dat je wilt/nodig hebt. Ze hadden enkele jaren terug een aanbieding. De meest simpele glazen in een beperkt aantal monturen voor €19,-. Ik draag normaal lenzen (inmiddels al 47 jaar, toen 44 jaar) maar 's morgens heel vroeg (hond uitlaten en hond + katten voeren) en 's avonds laat (nog even een kwartiertje TV kijken in bed met de lenzen al uit) even een brilletje op. Mijn oude bril was al 10 jaar oud dus ik dacht: DIT ziet er goed uit. In de winkel gezegd waar ik de bril voor nodig had en men zei het te snappen. Oogmeting, prima. Op mijn vraag: Uit welke monturen ik dan kon kiezen werd mij een deel van de muur gewezen (leek mij het standaard assortiment, maar goed, ik werk daar niet), dus ik paste een paar montuurtjes en koos er één uit. Bij de verkoopster terug gekomen, zei zij: Dat wordt dan totaal  € 139,-. Pardon?!! Ik meen toch echt dat ik u vertelde een brilletje van € 19,- te willen en ook waarom. Maar met uw sterkte (-5 en -4,75, valt best wel mee lijkt me) en uw leeftijd (toen dacht ik helemaal dat ik klapte) is het beter..... NEE TRUT ik ga geen 139 euro betalen voor een bril die ik nog geen uur per dag op heb (DACHT ik). Ik ZEI dus. Ja sorry, maar dit is toch echt niet de bedoeling. Zij weer: Ja, wanneer u echt zo'n goedkoop dingetje wil..... mag u bent al boven de 60.... (GVD-dacht ik). Ik stond op en liep met een: "Prettige dag nog", de winkel uit.  Nu verkocht ze dus NIETS!! Dit was trouwens niet de eerste keer. Toen ik 13 jaar geleden kwam vragen of ze ook zg. harde contactlenzen hadden was het antwoord nee, maar u heeft waarschijnlijk een leesbril nodig. NEE, dat had ik toen nog niet en ook toen liep ik de winkel uit. Ik gebruik pas een paar jaar een leesbril (< € 1,- van de Action, niks mis mee!) en ben inmiddels 65! Bij het hoofdkantoor van H.A. mijn beklag gedaan en mijn 'sterkten' opgevraagd. Bij Charlie Temple online een brilletje besteld. Binnen 3 dagen had ik het in huis voor iets meer dan € 30,- .

ro
door ronny530 - Sep 26, 2022 om 13:34
2779 Antwoorden / 41 Vragen

Over de kwaliteit van de glazen en de monturen van Hans Anders ook die in het goedkopere segment ben ik best wel tevreden geweest maar over het personeel een stuk minder. Bij de eerste keren prima geholpen met een bril uit een aanbieding en werd er over zowel de glazen als ook het uitgekozen montuur niet moeilijk gedaan en ik heb jaren plezier van die brillen gehad. De laatste keer vol goede moed naar hetzelfde filliaal gegaan ook weer voor een bril in de aanbieding en weg was de vriendelijkheid van het personeel monturen waren niet geschikt voor de gratis multifocale glazen en met die mededeling liep de verkoper weg want die moest een oogmeting gaan doen en zou me overdragen aan een andere verkoper. Na een kwartier wachten was ik er klaar mee en pas toen ik naar de uitgang liep kwam er een verkoopster naar me toe en vroeg vriendelijk of ik al geholpen werd. Ik heb haar vriendelijk te woord gestaan en heb het filliaal verlaten om elders een bril aan te schaffen. Ik heb niet het idee dat het beleid van Hans Anders is maar van de filliaalmanager die het personeel opdracht geeft om klanten een duurdere bril aan te smeren.

In
door Inekehelsloot - Sep 26, 2022 om 15:06
2 Antwoorden / Vragen

De goedkoopste multifocale glazen hebben een heel klein leesstukje onderaan, wat heel onprettig is. Ook loopt dat slecht over in de rest van het glas. En ze willen natuurlijk zo veel mogelijk verdienen, dus praten ze je van de goedkoopste af, want dan is hun winst minder.

panter22
door panter22 - Sep 26, 2022 om 17:29
6599 Antwoorden / Vragen

Of het nu bij HA, Eylove of de Pearl, je moet sterk in je schoenen staan wil je de goedkoopste bril kopen.
En natuurlijk zit er verschil in de glazen. Duurdere glazen zijn vaak helderder en hebben een breder leesgedeelte en de overgang tussen kijken en lezen is vloeiend. Daar moet je voor willen betalen.
Er is een beperkt aanbod met meestal enorm grote monturen die niet de meest moderne zijn.
En dan de oogmeting. Die is lang niet zo uitgebreid als bij de opticien.
Het is net wat je wilt. Aan een reserve bril stel je minder eisen dan een bril voor dagelijks gebruik,

Yv
door Yvonne_909 - Jan 2, 2023 om 11:14
42 Antwoorden / 2 Vragen

In het verleden ooit een bril gekocht bij HA om voor nood te hebben, als ik een keer ziek was, stranddag, o.i.d., naast mijn lenzen.
Sterkte niet goed door fout advies over tijd uit hebben van de zachte lenzen voor de meting.
Ik kwam daar helaas pas een stuk later achter.
Persoonlijk ga ik liever naar een opticiën waar ze echt verstand hebben van ogen en kwalitatief goede glazen en brillen leveren.
En dat zijn voor mij niet de Eyeloves, HA's, Pearl's, enz.
Het zijn wel je ogen.