Verzendkosten betalen garciniacambogiabio.online
Mijn vrouw heeft enige tijd geleden haar adresgegevens ingevuld voor de aanvraag van een proefpakket, op http://www.garciniacambogiabio.online.
Bij de vraag om het rekeningnummer in te vullen heeft ze de bestelling afgebroken. Toch is er toen een bevestigingsmail gekomen (die ze over het hoofd heeft gezien) en vervolgens lag er een pakketje van dit bedrijf in onze brievenbus. Naar onze mening ongevraagd.
Bij vraag hoe wij dit pakketje kunnen retourneren krijgen we de reactie van dit bedrijf, dat er akkoord is gegaan met de bestelling en een achteraf betaling van de actie verpakkings- en verzendkosten a 7.50 euro. Het bedrag is natuurlijk niet schokkend, maar het gaat ons hier om het principe. We hebben aangegeven dat we hiermee niet akkoord gaan en dat we het pakketje willen retourneren.
Wederom een reactie over actievoorwaarden etc. met tevens de onderstaande opmerking:
"Direct na uw bestelling heeft u bovendien per mail de bevestiging van de bestelling ontvangen waarin nogmaals wordt aangegeven wat u heeft besteld en onder welke voorwaarden het aanbod valt. Hierbij is uw IP adres geregistreerd en heeft u uw machtiging gegeven om af te schrijven van uw bankrekening conform de algemene voorwaarden van Garcinia Cambogia."
De machtiging is echter nooit afgegeven. Overigens hebben we het pakketje nog steeds niet kunnen/willen retourneren, aangezien we dan de kosten van de verzending zelf dragen. Zoals gezegd een principe kwestie en eerlijk gezegd willen we onze bankrekening niet afgeven.
Heeft iemand een advies over hoe verder te handelen?
Zonder handtekening, zwart op wit op papier, hebben ze geen poot om op te staan. Ze hebben geen rek nr en hun voorwaarden kloppen niet. Jammer en helaas, NIET betalen.
Bedankt voor uw snelle reactie ;-)
Houdt uw bankrekening, hoewel ze het nummer niet weten, wèl in de gaten. In geval van afboeken, storneren en nummer blokkeren via uw bank.
Uw rechten als consument bij kopen via het internet
Als u aankopen doet via het internet, heeft u als consument in het algemeen zeven dagen bedenktijd en mag u binnen die periode de koop ongedaan maken.
Recht op bedenktijd (ontbinding)
U heeft het recht om tot zeven dagen nadat u het product ontvangen heeft, de koop alsnog ongedaan te maken. Men spreekt dan ook wel van het recht om de koopovereenkomst te ontbinden of te annuleren. Je kunt in dat geval het beste via een aangetekende brief kenbaar maken dat je van dit recht gebruik wilt maken.
Let op! Als u uw aankoop heeft gedaan bij een webwinkel die is aangesloten bij Thuiswinkel.org dan bedraagt uw bedenktijd geen zeven maar veertien dagen.
Als de verkoper u geen informatie heeft gegeven over uw recht op ontbinding, het adres waar u terecht kunt met klachten of over de garantie, dan wordt de termijn waarbinnen u de koop ongedaan kunt maken verlengd tot drie maanden.
Bedankt voor uw snelle reactie ;-)
@JvBerkel , bedenktijd is 14 dagen en geen 7 dagen , wat u hier beschrijft is flauwekul klopt niks van .
@jvberkel: weet niet waar u die onzin vandaan haalt.
@jvberkel: als u enige jaren uit de running bent geweest dan begrijp ik uw antwoord, nu dus niet. Is allang veranderd in de bovengenoemde 14 dagen.
Als je gewoon zonder verstand van zaken googled, kom je onder andere dit antwoord tegen. Daarom moet je ook niet reageren op zaken waar je geen verstand van hebt. Zal wel weer bot van mij zijn, maar geen speld tussen te krijgen.
Afvallen, advertenties, sites: en daarmee gegevens ingevuld, maar geen bankrekeningnummer. Dan hebben ze dus al heel wat. Maar, u respectievelijk uw vrouw: er is niets besteld, ook geen proefpakket: wel ontvangen, lees ongevraagd dus: verder gewoon niets doen als iets u ongevraagd is toegezonden. Alleen, ondanks dat ze geen rekening nummer van u hebben: kijk uw banknummer wel goed na. Je weet maar nooit.
Bedankt voor uw snelle reactie ;-)
Ik betwijfel of het ongevraagd is. Mevrouw heeft de bestelling in gang gezet en haar gegevens ingevuld. Mogelijk na een 'OK' in een volgend scherm op het rode kruisje gedrukt, maar dan is de bestelling eigenlijk al geplaatst.
Heeft uw vrouw de bestelling in het bestelproces geannuleerd of heeft ze het scherm middels het rode kruisje gewoon weggeklikt?
Ik durf niet zo stellig te beweren dat er niets besteld is, immers het hele bestelformulier is ingevuld behalve het rekeningnummer. Dan lijkt er een bestelling tot stand te zijn gekomen. Retourneren binnen 14 dagen kan sowieso. Wel bepaalt de wet dat de leverancier in dat geval de kosten van het retourzenden niet hoeft te dragen. Tegelijkertijd moet hij de kosten van de oorspronkelijke zending wel terug betalen. En in uw geval kan dat met gesloten beurs, want die zijn nog niet voldaan.
U kunt er een principiële kwestie van gaan maken, maar dat doet de leverancier ook. Die zal uit principe blijven volhouden dat uw vrouw besteld heeft. En daar heeft het wel behoorlijke schijn van.
@halex , lijkt mij ook dat mevrouw besteld heeft , er word bij het proefpakket niet gevraagd naar bankrekeningnummer , dit is alleen bij vervolgzendingen .
Ze heeft een reclame-boodschap in een app geopend, kon toen haar adres gegevens invullen. Ze heeft hier toen geen vinkje gezien in verband met verzendkosten. Vervolgens werdt om een bankrekening gevraagd en heeft ze de invoer afgebroken.
Laten we het anders stellen: Ze was in de veronderstelling dat daarmee de bestelling was afgebroken. Maar goed het blijkt maar weer dat je er sneller "intrapt" dan wenselijk is, het zou in ieder geval transparanter moeten zijn. Dus maar gewoon betalen en de boel ongeopend terugsturen of geldt dan nog steeds de recht op bedenktijd?
Hallo Stapr ,
Bij een proefpakket word niet gevraagd naar uw bankrekeningnummer , word wel gevraagd bij vervolgzendingen als u het pakket niet binnen de 14 dagen terugstuurt .
Maar dan moeten ze schriftelijk bewijzen dat ze een overeenkomst met u hebben afgesloten , klik op de rode regel .
http://www.garciniacambogiabio.online.
Dat vermoedde ik al, maar mijn welbekende luiheid weerhield mij van het 'fact-checken'. Dank dat u die moeite wèl gedaan hebt!
Ze heeft een reclame-boodschap in een app geopend, kon toen haar adres gegevens invullen. Ze heeft hier toen geen vinkje gezien in verband met verzendkosten. Vervolgens werdt om een bankrekening gevraagd en heeft ze de invoer afgebroken.
Laten we het anders stellen: Ze was in de veronderstelling dat daarmee de bestelling was afgebroken. Maar goed het blijkt maar weer dat je er sneller "intrapt" dan wenselijk is, het zou in ieder geval transparanter moeten zijn. Dus maar gewoon betalen en de boel ongeopend terugsturen of geldt dan nog steeds de recht op bedenktijd?
Een toevoeging:
Ze heeft een reclame-boodschap in een app geopend, kon toen haar adres gegevens invullen. Ze heeft hier toen geen vinkje gezien in verband met verzendkosten. Vervolgens werdt om een bankrekening gevraagd en heeft ze de invoer afgebroken.
Laten we het anders stellen: Ze was in de veronderstelling dat daarmee de bestelling was afgebroken. Maar goed het blijkt maar weer dat je er sneller "intrapt" dan wenselijk is, het zou in ieder geval transparanter moeten zijn. Dus maar gewoon betalen en de boel ongeopend terugsturen of geldt dan nog steeds de recht op bedenktijd?
@Stapr ,
Mijn vrouw heeft enige tijd geleden haar adresgegevens ingevuld voor de aanvraag van een proefpakket,
Wanneer heeft u vrouw dit gedaan ? er is altijd een bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van het pakket , als u nog binnen die 14 dagen zit stuur het pakket ongeopend terug .
Om verdere problemen te voorkomen betaal die € 7,50 .,
Wanneer u het pakket heeft teruggestuurd moet Garcinia Cambogia u de € 7,50 verzendkosten terug betalen .
Controleer uw bankrekening , anders zit u aan een abonnement vast voor vervolgzendingen van € 68,- p/m die dan automatisch word afgeschreven , volgens hun voorwaarden , maar deze kloppen niet .
Voor vervolgzendingen is een schriftelijke overeenkomst vereist , lees ook hier , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/bedenktijd-koop-op-afstand
https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-vervolgzendingen-niet-besteld-geef-geen-geld
Neem ook eens contact op met consuwijzer
https://www.consuwijzer.nl/contact
Als uw vrouw niets besteld heeft, hoe komen ze dan aan haar adres en email adres?
Heeft ze misschien per ongeluk op het knopje verzenden gedrukt?
Lees je wel wat er in melding van ts staat?????
Ja hoor. Mevrouw heeft de bestelling afgebroken.
Je kunt lijkt mij maar 2 dingen doen bestellen of niet.
En om te bestellen moet je op de verzendknop drukken.
Binnen 14 dagen na ontvangst moet ze aangeven dat ze de bestelling herroept. Vervolgens moet het product uiterlijk 14 dagen na de herroepingstermijn van 14 dagen weer bij de verkoper terug zijn. Uw vrouw draait op voor de kosten van de retourzending. De kosten van de heenzending mogen ze dan niet meer van u vorderen.
@Panter22: staat op de site dat je pas bestelt nadat je op verzenden drukt? Ik heb dat niet gecontroleerd, maar in de wet staat in ieder geval niets over een 'verzendknop' om een overeenkomst aan te gaan. Het zou kunnen dat het vinkje gebruikt moet worden voor een eenmalige incasso, maar dat staat los van een bestelling.
Ze heeft een reclame-boodschap in een app geopend, kon toen haar adres gegevens invullen. Ze heeft hier toen geen vinkje gezien in verband met verzendkosten. Vervolgens werdt om een bankrekening gevraagd en heeft ze de invoer afgebroken.
Laten we het anders stellen: Ze was in de veronderstelling dat daarmee de bestelling was afgebroken. Maar goed het blijkt maar weer dat je er sneller "intrapt" dan wenselijk is, het zou in ieder geval transparanter moeten zijn. Dus maar gewoon betalen en de boel ongeopend terugsturen of geldt dan nog steeds de recht op bedenktijd?
Als aanvulling daarop mijn ervaring. Ook ik heb het proefpakket aangevraagd.
Mijn rekeningnummer eveneens niet ingevuld. Toch kreeg ik het proefpakketje toegestuurd. Enfin, toen ook maar de € 7,50 betaald. Daarna niets meer besteld.
Na een paar weken ontving ik een betaal link voor een (niet geplaatste) bestelling van maar liefst € 68,=, te betalen via Mollie Payments.
Reageren kon naar info@garciniacambogiabio.online.
Ik heb gereageerd met de melding dat ik niets had besteld en of men mij dat wilde bevestigen.
Een reactie ontvangen met een Ticket nummer van mijn reactie.
Echter geen inhoudelijke reactie ontvangen.
Tot vandaag, na 14 dagen; een betalings herinnering.
Tot zover mijn ervaringen met Garcinia Cambogia. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Mollie Payments maar eens benaderen die dit soort praktijken faciliteert.
Hallo Noorderlicht , bij vervolgzendingen vooral niet betalen , de ondernemer moet bewijzen dat ze een schriftelijke overeenkomst met u hebben afgesloten , blokkeer het banknr lees hier klik op de rode regel ( lees ook de rechter blauwe balk ) https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-vervolgzendingen-niet-besteld-geef-geen-geld
Mollie heeft er niets mee te maken. Dat is slechts een betaaldienst. Voortaan geen proefpakketjes meer bestellen, dat voorkomt ellende en gedoe.
En u weet toch wel dat dat spul niet helpt?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer