Ik heb vorige week een meubel besteld(x2) waarvan de webwinkel 'per ongeluk' verkeerd adverteerde met een type stoel met koudschuimvulling HR, ipv polyether en een levertijd van 10 werkdagen ipv 14-20 weken.
Maar! Als ik 100 euro bijbetaal krijg ik een 'luxer' model met koudschuim een betere stof en wel binnen 10 werkdagen.
ik heb betaald voor de voorwaarden koudschuim en genoemde levertermijn.
medewerker die mij hiervoor belde erkende de fout, maar gaf aan er niks aan te kunnen veranderen.
Ik ben van mening dat zij die 100 euro bij moeten leggen, of mij iig tegemoed te komen.
wat kan ik?
Overigens in eerder stadium heb ik bedrijf per whatsap benaderd met interesse in een bank.
gevraagd of de bank daadwerkelijk een relaxsysteem had(stond vaag in de tekst) werd geantwoord van wel.
rond black friday gebeld voor de zekerheid, bleek toch niet het geval, foutje tekst website.
Toen overgegaan op 2 stoelen bij dit bedrijf, na lang twijfelen tussen deze en een bankstel bij een ander bedrijf waar nu de b.f. korting vanaf is en dus €150(25%) duurder
ben dus aardig pissed op het bedrijf.
Geachte Maco,
Om welk bedrijf gaat het?
Hoekbankstellen.nl
Geachte Maco,
Het nadeel van zo'n online winkel is de bereikbaarheid om te klagen en het niet kunnen testzitten..
Persoonlijk zou ik geen zaken meer doen met dit malafide bedrijf en wachten op de bestelde stoel.
Hij staat nog steeds voor dezelfde prijs met dezelfde specs
https://hoekbankstellen.nl/winkel/relaxfauteuil-relaxlux-stof-grijs/
Gewoon een instinkertje dus.
Onderaan de tekst hebben ze het iets verduidelijkt,maar idd nog steeds niet best.
Kijk eens bij de algemene voorwaarden van het bedrijf, kijk eens op Google maps naar wat zich op de aangegeven adressen bevindt, check de KvK inschrijving - dit is helemaal geen meubelbedrijf en daar koop je dus ook geen stoel of bank! Het lijkt meer op een eenmans achterkamertjes hobbyist, net als dropshippers ga je daar nooit vrolijk van worden.
Je hebt al betaald dus je hangt en je recht ga je hier zeker niet krijgen. Probeer de levering door te laten gaan en maak gebruik van je 14 dagen retour recht maar de verzendkosten alleen zullen een aardig gat slaan in die €229. Je bent gewoon belazerd.
Dit is denk iets te kort door de bocht.
Bedrijf heeft al aangegeven de koop te kunnen ontbinden en het geld terug te willen storten.
Uiteraard heb ik voor dat ik iets betaald heb diverse reviews op diverse sites gelezen.
Zat tevreden mensen. Nu ontstaat hier een geschil vanwege een fout op de website en ben vraag ik om juridisch advies, niet om levenlessen.
"iets te kort door de bocht"?
Hey man, succes ermee verder enne ... "vooral zo doorgaan". Als je niet op zoek bent naar levenslessen dan kan ik alleen maar zeggen wat het juridisch advies zal betekenen voor je: niets, nichts, nada, noppes. Wat je eigenlijk bedoelt is dat je stennis wilt schoppen en medestanders wilt vinden die met je mee praten zodat je daarmee het bedrijf onder druk kan zetten. Stel je gerust, dit type bedrijf maakt zich niet druk om wat er op een consumentenforum staat, het is slechts een merknaam van een onder andere naam geregistreerde BV die nog duizend winkeltjes op de plank heeft liggen.
als u reeds besteld heeft en het is niet echt duidelijk dat de prijs de verkeerde was dan moeten zij leveren tegen de geadverteerde prijs de geadverteerde stoelen!!!!
op moment van het accepteren van uw bestelling is er tussen u en de leverancier een leveringskontrakt ontstaan....
merci!
Ik zie €50,- meerprijs en niet duidelijk wat dat is.... 2 kleuren, en dat is €229,- om €279,- dus bij 2x €100 meer doen andere ook...
Onderaan ook Outlet en Kantoor adres, geen bezoek of showroom dus ik twijfelde dan al.
Zowel Den Haag als Breda en geen magazijn of opslag en retour adres?
Met achteraf betalen na leveren of binnen 2 weken retour?
Bepaald niet de meest betrouwbare winkel... sorry, verkoper zonder winkel!
Ik vulde bestel formulier in en voor €4,56 extra achteraf betalen?
Zeker het overwegen waard om 2% meer te betalen voor die zekerheid.
En op voorraad binnen 2 weken maar niets gemeld waar deze staan?
'k zie €50,- meerprijs en niet duidelijk wat dat is.... 2 kleuren, en dat is €229,- om €279,- dus bij 2x €100 meer doen andere ook...'
wat bedoel je precies?
Ik lees de website en zie niet echt 100% duidelijk wat ik voor die €50,- beter kreeg!
Na klikken van dat extra bedrag bleef advertentie zelfde.
Ook de beige werd tekst niet van grijs naar beige aangepast...
erg rommelig en teste of firma betrouwbaar is.
Na vullen mandje hard weg gelopen!
Een Relax voor maar €225,-, ik weet wat normale meerprijs van vaste stoel of bank is.
Als ik had besteld, uitpakken, proberen en retour sturen is vrijwel zeker!
Wat verwacht je van een stoel van €229?
Je hebt online gekocht en kunt gebruik maken van je bedenktijd van 14 dagen en je geld terug vragen Je hoeft niet te wachten tot je de stoelen ontvangen hebt.
Info:
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd
Kijk ook even op de website:
Herroepingsrecht
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht, kunt u contact met ons opnemen via aanbiedingen@hoekbankstellen.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Producten die u via deze webwinkel koopt, worden op maat volgens de door u ingevoerde specificatie gemaakt. https://hoekbankstellen.nl/automatische-concepten/
ik verwacht voor een stoel van 229, voor een bedrijf wat pretendeert goedkoper te zijn JUIST omdat ze geen showroom hebben.
dat er geleverd wordt waar ik voor heb betaald. Dat ik de koop kan ontbinden lijkt me een no-brainer.
Mijn vraag is, en daar had ik duidelijker in moeten zijn. Kan ik eisen dat zij leveren waarvoor ik heb betaald?
Je kunt van alles eisen, maar je moet maar afwachten dat je krijgt wat je eist. En voor €100 ga je niet naar de rechter. Want een procedure beginnen kost meer.
Kijk in het handelsregister. Het is een handelaar en geen meubelzaak
https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/?handelsnaam=&kvknummer=65559169&straat=&postcode=&huisnummer=&plaats=&hoofdvestiging=1&rechtspersoon=1&nevenvestiging=1&zoekvervallen=0&zoekuitgeschreven=1&start=0
Aanvullend op een al gegeven verwijzing m.b.t. annuleren hetgeen ook het enige is dat u ook naar mijn mening het beste kunt doen : https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-
Daarbij hoop ik voor u dat u nog niet heeft betaald omdat terugvorderen mogelijk op problemen kan lopen. U kunt overwegen om het bedrijf zelf in gebreke te stellen wegens het niet kunnen nakomen van uw bestelling op basis van een door hen zelf gemaakte fout, men kan de overeenkomst immers niet nakomen) (en daarbij dan ook indien u al heeft betaald dat geld terug te vorderen. Zie dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit te benutten dat u dan in eerste instantie ca. € 10,00 aan porto zal kosten https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
Het is m.i zinnig om dit ook voorte leggen bij de gratis service van de consumentenbond www.klachtenkompas.nl en m.b.t. de handelwijze is ook deze mogelijuk iteressant voor u: https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16915/Melden-bij-ConsuWijzer-loont
Gratis service van de Consumentenbond? Het enige dat daar GRATIS is (net als op andere klachtensites), is het dumpen van een klacht. Om hulp te krijgen van CB moet de consument ook betalen!
@DONUTS, dat is exact de gratis service!! Wordt ook duidelijk op de site kenbaar gemaakt.! Dus een overbodige reactrie m.i.
Oh, dus een klacht mogen dumpen op een bovendien nog dramatisch onoverzichtelijk platform, noem je service? Klachten kun je overal GRATIS dumpen!
bedankt!
Ze hebben zich aardig ingedekt in de voorwaarden. Deze voorwaarden lijken gegenereerd vanuit webwinkelkeur.
Algemene voorwaarden artikel 4, lid 3:
Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Algemene voorwaarden artikel 9, lid 6:
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Dus, helaas.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer