Mediamarkt liegt en bedriegt consument. Retour naar hun antwoordnummer kwijt
30-06-2022 stuurde ik mijn product retour. Dit heb ik gedaan door precies de procedure van de MediaMarkt op te volgen. Zei geven mij volledige instructies en gaven toen nog niet aan dat het mijn verantwoordelijkheid is. Ze zeggen zwart op wit dat ik binnen 14 dagen na aantonen van verzendbewijs recht heb op mijn terugbetaling. Heb ze gebeld en geven aan dat ik mijn zorgen hoef te maken. Tot mijn verbazing na weken niks van ze vernomen. Omdat de track and trace code niet verder gaat heb ik ook contact opgenomen met PostNL. Zei geven aan dat de Mediamarkt verantwoordelijk is omdat zei in contract staan met PostNL.
Nou heb ik de geschillencommissie ingeschakeld, waar ik voor moet betalen. De geschillencommissie laat mij een half jaar wachten. Hun antwoord is dat mijn PostNL verzendbewijs niet voldoende is. Waarom heet dit anders een verzendbewijs. Mediamarkt, PostNL en de geschillencommissie laat de consument achter met een verlies van 1899.
Oftewel, u hebt een dure laptop terug gestuurd naar Media Markt en die is verloren gegaan. Geen idee wat dat met liegen en bedriegen van Media Markt te maken heeft, maar dat is een geschil tussen u en PostNL.
Als u de laptop niet aangetekend verzonden hebt bent u inderdaad het geld kwijt.
Enige optie die ik kreeg is dit antwoordnummer met duidelijke instructies. Mag er dan vanuit gaan dat de Mediamarkt dit goed geregeld heeft met PostNL. Mediamarkt betaald postnl dus de Mediamarkt is de opdrachtgever. Mediamarkt zegt maakt u zich geen zorgen hoe dan ook komt het goed. Nou dat is dus gelogen
Het moge alom bekend zijn dat de verkoper ook de verzender is en dat het artikel reist voor risico en rekening verkoper/verzender.
Deze instelling geldt dus ook voor U als de klant die een artikel retourneerd naar de verkoper. Het pakket gaat dan ook voor uw risico en rekneeing/antwoordnummer retour verkoper. U mag dan een verzendbewijs hebben, en als er wat fout gaat dan bent U als verzender aansprakelijk totdat de verkoper het pakket fysiek in handen heeft.
U heeft het artikel dus niet aangetekend en of verzekerd verzonden, ga ik even vanuit. Juridische vragen en antwoorden geven ook deze info, U bent aansprakelijk voor het retourzenden, zelfs bij antwoordnummer gebruik.
Je spreekt jezelf tegen. Verkoper is de verzender dus verantwoordelijk. Mediamarkt zegt zelf dat als je kan aantonen dat het verzonden is. (Verzendbewijs) ze uiteindelijk binnen 14 dagen terug betalen. Hun voorwaarden toen gaf geen andere verzend mogelijkheden. Had gedacht dat die Mediamarkt dit beter had geregeld met PostNL. Mediamarkt zei zelf maakt u zich geen zorgen, hoe dan ook het komt goed. Niet dus liegen is dit
U bent in deze de verzender..
Dan moeten ze geen retourlabel met instructies geven. Dan moeten ze zeggen dat ik hem verzekerd moet opsturen. Zodat ik zelf verantwoordelijk ben en PostNL aansprakelijk kan stellen. Mediamarkt betaald postnl dus zei hebben een contract met ze en zijn de verzender.
Jeutje, een beetje zelf reflectie kan hier geen kwaad.
Dure stukken altijd aangetekend verzenden.
Als je hieronder leest stond er dus toen in de voorwaarden dat als je het precies opstuurt zoals hun mijn aangeven in de mail of betalen ze je dus hoe dan ook terug bij aantonen van verzendbewijs, dit heb ik dus zorgvuldig gedaan. Je mag verwachten van de Mediamarkt dat ze dit dan ook dan. Als ze je dat te zeggen geven ze mij het idee een goed verzekerd contact te hebben met PostNL. Dit maakt de kwestie wel anders met hoe ze het nu op de site hebben. Gelukkig heb ik van alles een screenshot. En kan ik ze aanklagen op dit punt. Want als ik dit wis te ging het zeke verzekerd terug
Dat u een sticker kreeg om op de doos te plakken maakt het niet ineens dat MM de opdrachtgever word. U had zelf ook het antwoordnummer op de doos kunnen schrijven.
Als de Mediamarkt niet op de site had staan dat ze uiterlijk na 14 dagen van aantonen van verzendbewijs terugbetalen. Had ik het zeker verzekerd opgestuurd. Als de Mediamarkt dat verkondigd geeft dat je toch zekerheid, dacht ik. Blijkbaar is de Mediamarkt een bedrijf van niks qua hoeveel ze geven om de consument
Last me raden, je hebt iets opgestuurd dat de Mediamarkt nooit heeft ontvangen en je was je er niet van bewust dat de verzender, jij dus, verantwoordelijk is voor vervoer? Vervelend voor je maar nu je wel weet hoe de wereld werkt en hoe de wet in elkaar zit, wat is nu je vraag?
Waarom zegt de Mediamarkt dat bij aantonen verzendbewijs je uiteindelijk binnen 14 dagen wordt terugbetaald. Met zulke verzendinstructies mag je toch van een Mediamarkt uitgaan dat ze dat goed geregeld hebben en dan ook hun belofte nakomt
Absoluut, volgens de wet heb jij de plicht aan te tonen dat zij het ONTVANGEN hebben maar zal ze in hun voorwaarden zetten dat ze genoegen nemen met een verzendbewijs heb je ze bij de ballen. Succes met je zaak.
Dat stond toch ook echt in hun voorwaarden toch? Ik dacht ... is niet hetzelfde.
Ik heb dat zwart op wit dat ze zeggen dat bij het aantonen van een verzendbewijs ik binnen 14 dagen mijn aankoopbedrag terug zou krijgen. Daardoor gaf de Mediamarkt mij het gevoel dat ze een contract hebben met PostNL waarin de pakketten verzekerd zijn. Zie reactie hieronder voor bewijs. Denk je dat ik hiermee een zaak kan beginnen. Ga het er niet bij laten zitten.
Zwart op wit is zwart op wit, dat kunnen ze niet zomaar van tafel vegen. Nogmaals succes ermee.
Tja, iets onverzekerd terugzenden zoals een laptop? Helaas bent u dan wel zelf verantwoordelijk en kan ook ik het besluit van de geschillencommissie goed volgen. Waarom heeft u de laptop niet zelf teruggebracht naar een MediaMarkt vestiging? Dan had u ditr probleem niet gehad. En ook niet indien u het in een winkel had gekocht ,maar ja, dat is helaas 'mosterd na de maaltijd'.
Overigens is het wel zo dat de reactie van Post Nl dat MediaMarkt verantwoordelijk zou zijn niet correct. U bent als verzender verantwoordelijk als al gezegd. Zie dit naast nog meer info die hierover te vinden is en let op, het geldt ook m.b.t. verzenden via anderen zoals bijv. DHL, UPC etc. https://www.klacht.nl/aansprakelijkheid-pakketpostverzending/
Je gaat ervanuit dat als de Mediamarkt belooft dat als je een verzendbewijs hebt ze binnen 14 dagen terugbetalen. Dat gaf mij zekerheid. Dan vertrouw je erop dat de Mediamarkt dit goed heeft geregeld met PostNL. Zei betalen PostNL dus zijn de verzender. Ze geven zelf deze optie. Waarom niet naar een filiaal gaan is niet relevant. Mediamarkt had dit met PostNL beter moeten regelen. Nu is de consument de dupe. Er was geen andere verzend optie voorgelegd door de Mediamarkt. Als ze me niet dit vertrouwen hadden gegeven had ik hem wel laten terugbrengen naar een filiaal
Jij gaat ervan uit dat wat je terug gestuurd hebt ook het daadwerkelijke product is en geen pakje met bakstenen. Een verzendbewijs bewijst niet wat je hebt terug gestuurd.
Aanvullend op de reactie van @GRUNN die u m.i. ook duidelijk wijst op een onjuist uitgangspunt toch ook weer mijn advies zoals u zelf al aangeeft in uw naam kan nooit meer bestellen bij MM een optie zijn hoewel het wel een feit is dat exact hetzelfde ook bij retourneren van hetgeen on-line werd besteld bij anderen aan de orde kan zijn indien het grote waarde heeft en niet is verzekerd resp. persoonlijk wordt teruggebracht.
M.a.w. bij verzenden van relatief dure zaken altijd verzekeren!.
Dan hadden ze dus niet moeten zeggen bij aantonen van verzendbewijs krijg je hoe dan ook je geld terug. Dat gaf mij het gevoel dat ze dus zelf een verzekerdcontract hebben bij PostNL. Ze weten dit ook, daarom hebben de de voorwaarden op de site aangepast. Dit eerlijk toegeven doen ze niet. Niks waard de Mediamarkt. Voortaan lekker bol.com
Nu u aangeeft dat MM de voorwaarden op de site heeft aangepast kan het toch zinnig zijn om inzake uw casus advies te vragen bij
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl en melding te doen bij
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
Wauw een pakketje met een baksteen zeg je. Nou dat gaat me wel heel ver. Ik zet echt niet wat ik op het spel voor zoiets. Heel raar wat je zegt. Tevens raakt niet elke pakket spoorloos bij PostNL dus de Mediamarkt zou dit dan ontvangen. Denk je het zelf
@ARJAN... : u reageert onder mijnn antwoord. Ik heb niets gezegd over het zenden van bakstenen.
Nee gaat om het Grunn1. Beetje rare reactie van deze persoon, vindt je niet?
Deze valse belofte gaf mij het gevoel dat de Mediamarkt dit goed heeft geregeld met PostNL.
Ja, gelet op hetgeen u nu bijvoegt zie ik wel de mogelijkheid om melding te doen van misleiding en zie dan https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/wat-kan-ik-doen en/of nader advies te vragen bij - Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl. U heeft zich inderdaad aan de aanwijzingen van MM gehoden waarin niets wordt gezegd over apart verzekeren. Zie dan bijv. dit: https://www.wetrecht.nl/misleidende-reclame/ . En dan afwachten wat de reacties zijn en of nadere aktie wordt geadviseerd in derichting van Media Markt. Het zou best eens zo kunnen zijn dat de beslissing van de geschillencommiss als onjuist wordt geacht en ik hoop dan niet dat u daar heeft aangegeven de uitslag van hen als bindend te betrachten want indien dat zo is, dan 'dikke pech'. Een uitspraak van een geschillencommissie die niet bindend is kan aaltijd worden 'aangevochten'. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in.
Ze verwijzen naar de retourvoorwaarden. Wat zijn die? Daar zit denk ik de crux.
Zie bijlage die geüpload is dit waren toen de voorwaarden. Dat hadden ze dus zelf niet goed. Want dit hebben ze nu gewijzigd. Dat hebben ze niet voor niks gedaan, omdat ze weten dat ze fout zitten.
Voor misleiding zal ik dan gaan. Want ik heb de mail nog en het bericht waarin staat dat ze bij aantonen van de kassabon uiteindelijk na 14 dagen doen terugbetalen. Dit gaf mij de zekerheid om het precies op te sturen zoals de Mediamarkt dat vroeg. Van een bedrijf zo groot als de Mediamarkt dacht ik dat je er dan vanuit kan gaan dat dit zo is. Waarom zeggen ze dat dan. Zie bijlage.
Hoe kom je erbij om het te retourneren naar een antwoordnummer? Dit staat op hun site:
Zend het product onder vermelding van het bestelnummer en artikelnummer terug naar:
MediaMarkt Online Nederland
Pearyweg 1
4462 GT Goes
Verder staat ook nog op hun site:
Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het terugsturen van je product, raden we je aan om:
het product goed te verpakken,
het product verzekerd te verzenden,
alleen gebruik te maken van bekende vervoersbedrijven.
https://www.mediamarkt.nl/nl/service/klantenservice/ruilen-retourneren
Dit hebben ze dus veranderd. Ik heb nog de mail met de verzendinstructies, daarin staat heel uitgebreid dat het naar hun antwoordnummer verzonden moet worden. Dit kan ik dus ook bewijzen. Ze hadden dit dus nog niet goed op site staan, maar dit hebben de later aangepast. Ik ga alles in een dossier doen en voorleggen bij de kantonrechter.
En dan nog ben je als verzender verantwoordelijk en had je het aangetkend of verzekerd moet verzenden
Nu geven ze dit aan op de site. Ze weten dat ze fout zitten anders hadden ze de voorwaarden op de site niet aangepast. Plus ze hebben me beloofd uiterlijk na 14 dagen na aantonen van verzendbewijs het bedrag retouren te doen. Nooit bestellen bij de Mediamarkt.
Ik vind je beschuldiging over liegen en bedriegen onterecht.
Je leest niet het hele verhaal. De Mediamarkt had dan eerlijk moeten zeggen dat de verantwoordelijkheid bij mij ligt. Niet dat ze uiterlijk na 14 dagen na aantonen van verzendbewijs het bedrag retouren
@mabelle heeft problemen met hele verhalen lezen, ze leest wat ze wil lezen en dat verdraaid ze dan ook nog. Waarom zou je het niet terug kunnen zenden naar een antwoord nummer als Mediamarkt dat voorschrijft? Waarom zou @Arjan daar over liegen?
Volgens mij is Mediamarkt niet erg duidelijk geweest in de communicatie!
Bedankt voor je begrip. Weinig empathie heeft ze niet nee. En ze doet net alsof ze niet wilt zien dat de Mediamarkt zelf beloofd terug te betalen na aantonen van het verzendbewijs. Dit heb ik namelijk goed bewaard. En tevens waarom heeft de Mediamarkt nu geen andwoordnummer meer? En staat er nu duidelijk dat het verzekerd moet. Als ik dit namelijk had geweten had ik dit zeker wel gedaan.
Bij deze bewijs dat er in Juni andere voorwaarden waren. Dus de Mediamarkt weet ze het toen niet goed hadden
Dit is geen bewijs dat voorwaarden anders waren maar een retour stikker. De verzender is en blijft voor verzending verantwoordelijk niet de ontvanger.
Jij hebt een probleem met de verzender niet met de ontvanger dus niet bedrijven beschuldigen die hier niet verantwoordelijk voor zijn.
Zie bijlage van valse belofte over uiterlijk na 14 dagen terugbetalen. Als ze dit zeggen mag je ervan uit gaan dat ze zich goed hebben ingedekt. Niet dus. Mediamarkt slechtse webshop ooit
Hallo Arjan-nooit bestellen mediamrkt ,
Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid
Om te beginnen: niet de ontvanger maar de verzender van een poststuk is degene die een overeenkomst heeft met de bezorgdienst. De verzender heeft het immers gefrankeerd, en de bezorgdienst de opdracht tot verzending gegeven.
De bezorgdienst is vervolgens verantwoordelijk voor de afhandeling hiervan. Dat wil echter niet per definitie zeggen dat je eventuele schade die ontstaat door het kwijtraken ervan, kunt verhalen op die bezorgdienst.
Is je poststuk 'gewoon' verstuurd, dus niet aangetekend? Dan is de bezorgdienst niet aansprakelijk voor het kwijtraken ervan. Dit staat doorgaans ook vermeld in de algemene voorwaarden.
In het geval van een aangetekende zending is het postbedrijf wel aansprakelijk, zij het in beperkte mate:
- Voor een brief die aangetekend verstuurd is, is de aansprakelijkheid beperkt tot 50 euro.
- Voor een pakket dat aangetekend verstuurd is, is de aansprakelijkheid beperkt tot 500 euro.
Met andere woorden: als je aangetekende brief of pakket kwijtraakt in de post, kun je daar maximaal 50, respectievelijk 500 euro voor vergoed krijgen. Voor een zending met een hogere waarde is het dan ook wellicht verstandig om te kiezen voor een verzekerde verzending.
Voorbeeldbrief , klaag als verzender .
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/poststuk-kwijtgeraakt-klaag-als-verzender/
Dit had ik andere ook zeker gedaan. Maar het bericht dat ze uiterlijk terugbetalen na 14 dagen na aantonen van verzendbewijs gaf mij zekerheid dat het goed zo komen. Ze stuurde een hele mail met verzendinstructies. Mediamarkt leek me een goede webshop. Nou ze denken alleen aan hun zelf. En de consument kan erin stikken
in het kort, verzender is en blijft verantwoordelijk voor pakket, had je dit pakket verzekerd en aangetekend verzonden had je dit probleem nu niet gehad.
andere weg is om iets met deze prijs zelf terug te brengen.
nu je dit niet gedaan hebt allemaal komt de schade post inderdaad op je eigen knip terecht!
vervelend maar wel hoe het werkt in deze wereld, voortaan even de voorwaarden lezen voor je iets doet een optie?
Lees onderaan deze pagina ook even....
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/artikel-pakketje-kwijt-dit-kun-je-doen
Heel slecht dat ze je dan precies vertellen hoe het pakket retour moet. En dan ze beloven uiteindelijk na 14 dagen na aantonen van verzendbewijs het bedrag retour te doen. Plus dat ze dit u allemaal veranderd hebben op de site geeft al aan de de weten dat ze verkeerd zitten. Consument is niks waard voor de Mediamarkt alleen maar je geld
ja zeker dit is niet hoe het hoort te gaan, denk zomaar een medewerker die even verkeerd zat!!!!
Dit waren hun voorwaarden. Zie bijlage in ander bericht. PostNL zegt zelf dat de Mediamarkt verantwoordelijk is. Omdat zei met het andwoordnummer een contract met ze zijn aangegaan. De Mediamarkt betaald PostNL. Zelfs PostNL zegt dat de Mediamarkt in deze kwestie verantwoordelijk is. PostNL heeft mij dit in een bericht laten weten. Dit heb ik ook zwart op wit. Tevens belde PostNL met mij en zeiden ze dit normaals. PostNL zou dit wel weten.
dan rest slechts een stap naar de rechterlijke macht als deze weg nog openstaat!
win wel eerst juridische advies in bij bijv. juridische loket.
Dat klopt. Heb al contact gehad met me advocaat. Ik ben bereid d om dit juridisch aan te vechten. Omdat ik weet dat de informatie destijds op de site van de Mediamarkt vals is. Daarom dat de Mediamarkt liegt. Als ze maar sales maken. Empathie voor de klant is bij de Mediamarkt ver te zoeken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer