Retour pakket naar Brandfield.nl zoek. Wie is verantwoordelijk?
Horloge besteld van 699 euro bij Brandfield.nl. Netjes geleverd doch was het horloge te groot voor mij.
Op hun website gekeken hoe te retourneren. Staan 3 stappen.
Stap 1 vul Retour formulier in.
Stap 2 pak goed in.
Stap 3 verzend met postnl naar antwoordnummer.
Staat bij stap 3 duidelijk dat je het verzendbewijs moet bewaren omdat brandfield anders niet verantwoordelijk zijn als het pakket kwijt geraakt wordt.
Ik dus netjes stap 1 tm 3 gedaan en het verzendbewijs bewaard.
Je raad het al postnl raakt het pakket kwijt. Neem contact op met Brandfield en geef aan dat ik alles bewaard heb en verstuurd heb zoals zij aangegeven hebben.
Vervolgens is hun antwoord dat helemaal onderaan de website staat dat zij niet verantwoordelijk zijn voor kwijtgeraakte pakketten en dat je verzekerd moet opsturen voor eigen kosten om dit te dekken.
Als dit bij een van de eerder genoemde stappen was vermeld had ik dat zeker gedaan met zo'n duur pakket. Maar omdat er stond bewaar je verzendbewijs en het naar een antwoord nummer ging dacht ik dat het goed geregeld was.
De clausule dat zij niet verantwoordelijk zijn bij vermissing staat helemaal onderaan en niet in 1 van de stappen.
Brandfield blijft zich verschuilen achter de kleine letters onderaan de website en zegt verder niets te kunnen doen. Weg dus 699 euro!!
Gaan kijken bij postnl en blijkt dat zij alleen maar verzekerd versturen tot 500 euro. Al had ik het pakket verzekerd teruggestuurd was ik nog voor 200 euro de boot ingegaan.
Dit aangegeven en ze blijven bij hun standpunt.
Ik vraag me echt af of dit juridisch kan zoals zij het stellen aangezien ik de stappen ondernomen heb die zij benoemen op hun website.
Alvast bedankt.
Hallo Randy801299 ,
Brandfield blijft zich verschuilen achter de kleine letters onderaan de website en zegt verder niets te kunnen doen
Zo`n kleine letters zijn het niet , staat zelfs 2x op de site .
JE RETOURZENDING VERSTUREN
Wanneer je je pakket terugstuurt via het antwoordnummer, ligt het risico bij de klant wanneer het pakket beschadigd of niet aankomt bij Brandfield. Brandfield kan hier niet aansprakelijk voor gesteld worden. Wil je je pakket verzekeren, zodat je geen risico loopt op verlies, kies er dan voor om je pakket via het PostNL loket aangetekend te versturen. Retourneer je je producten aangetekend of via een andere vervoerder, dan zijn de kosten voor jezelf.
Veelgestelde Vragen ,
Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Pak het artikel in, voeg het retourformulier of het modelformulier voor herroeping ingevuld bij en zorg ervoor dat de artikelen zich niet vrij in het pakket kunnen bewegen, om zo beschadiging tijdens het transport te voorkomen. Stuur vervolgens het pakket retour en volg daarbij onderstaande instructies. Wanneer je je pakket terugstuurt via het antwoordnummer, ligt het risico bij de klant wanneer het pakket beschadigd of niet aankomt bij Brandfield. Brandfield kan hier niet aansprakelijk voor gesteld worden. Wil je je pakket verzekeren, zodat je geen risico loopt op verlies, kies er dan voor om je pakket via het PostNL loket aangetekend te versturen.
https://www.brandfield.nl/info/retourneren/
Beste,
Nee dat klopt. Kleine letters zijn het niet maar het staat een heel stuk onder de stappen die je beschrijven wat je moet doen bij een retourzending.
Als je stap 1 tm 3 gelezen hebt kan je concluderen dat je klaar bent en je pakket met een goed gevoel kan terugsturen.
Verkeerd geconcludeerd , u had naar beneden moeten scrollen . Beter controleren vooraf i.p.v . achteraf .
En hoe moet ik dan voor meer dan 500 euro verzekerd verzenden bij postnl? Dit kan niet. Dus al had ik dat gedaan was ik nog voor 199 euro de boot ingegaan.
Dat kan dus wel. Dan had u de site van Post moeten lezen.
Het is inderdaad zo dat een kostbaar stuk aangetekend dient te worden opgestuurd.
Juist die dure producten raken "gemakkelijk" weg dat is vaker gebleken.
https://www.postnl.nl/zakelijke-oplossingen/pakket-versturen/verzendopties/verhoogde-aansprakelijkheid/
Wil je via Post nl een pakket met verhoogde verzekering terugsturen moet een zakelijk contract hebben. Wil dus zeggen dat als ik iets boven de 500 koop bij een webshop en wil terugsturen dit dus nooit voor het volledige bedrag verzekerd kan terugsturen.
@randy801299 , Wil je via Post nl een pakket met verhoogde verzekering terugsturen moet een zakelijk contract hebben., dit is niet juist . Zie de link https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/verzendopties/verzekerd/
@randy
Dat is onzin. U kunt tot € 5.500 verzekeren.
Ja verkeerd gelezen inderdaad. Bedankt!
Aangetekend is niet hetzelfde als verzekerd.
erzekerd
En laat de inhoud verzekeren tot maximaal € 5.500
Bewijs van versturen en ontvangst? Verstuur je pakket verzekerd binnen Nederland of naar het buitenland. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket. Je pakket verzekerd versturen kan alleen via een PostNL-locatie
van de site van Post.
Aangetekend=verzekerd tot 500 euro. Heb net zo'n pakket verstuurd.
@Randy801299 ,
Brandfield is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , niet geschoten is altijd mis , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/brandfield/certificaat
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Verwijs hierbij ook naar stap 3 ,
STAP 3
Zet het antwoordnummer op je pakket en geef je pakket af bij een PostNL loket. Wanneer je je retourzending afgeeft, ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed. Zonder verzendbewijs kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor vermissingen van artikelen tijdens een retourzending.
Binnen 5 werkdagen na ontvangst, ontvang je per e-mail een bevestiging van ontvangst van je retourpakket. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, wordt zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, overgemaakt naar jouw rekening! Voor de exacte dagen verwijzen we je door naar de tabel hieronder. Wij mogen wel wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden. Heb je betaald met een fashioncheque of een giftcard? Dan word je ook terugbetaald met een fashioncheque of giftcard. Wanneer je hebt gekozen voor AfterPay, zorgen wij ervoor dat je factuur wordt aangepast.
Even los van wat er al wel of niet op de website staat: iets versturen is per definitie een risico. Geen enkel post- of pakketsysteem is 100% risicovrij. Het busje dat de spullen ophaalt bij het postagentschap kan bij een aanrijding in de fik vliegen bijvoorbeeld. En op andere plekken in de hele keten kan ook van alles fout gaan. Dus met boerenverstand kan je bedenken dat het verstandig is om de boel te verzekeren. Of voortaan gewoon weer naar een stenen winkel voor dit soort dure producten die je toch wel even wil passen, voelen en zien in het algemeen (en dan hopen dat er op weg naar niet iets met je gebeurt, want dat kan ook altijd nog natuurlijk).
Stap 3 verzend met postnl naar antwoordnummer.
Hier zit het toverwoord! Stuurt u het zelf naar het adres op UW kosten, dan bent U verantwoordelijk.
Echter, als u het via een antwoordnummer verstuurd, dàn is de verkoper/ontvanger verantwoordelijk! Dan reist het voor rekening en en risico verkoper.
Ik hoop dat u dit ergens juridisch onderbouwd kan vinden want ik heb via hun antwoordnummer geretourneerd.
Brandfield geeft aan dat het toch mijn verantwoording is omdat zij dit op hun website stellen.
Ik weet wel dat bijvoorbeeld Bon Prix die redenering hanteert. Heb een keer iets teruggestuurd wat daar niet aankwam, maar had wel het verzendbewijs, maar BP nam het voor hun rekening.
Een probleem met ziggo gehad, omdat via antwoordnummer verstuurd, dus kosten verkoper/geadresseerde, was dit ook rekening + risico Ziggo.
Toevallig met de creditcard betaald? Mogelijk kunt u aanspraak op de verzekering via hen maken.
Nee helaas... volgende keer zeer zeker wel! Heb een klacht ingediend. Afwachten nu.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe krijg ik mijn olijf op stam weer aan het groeien?
Boom van 15 jaar oud droeg altijd vruchte maar is verzopen in de regen van de voorbije maandne. Steeds water afgegoten maar alleen maar spinnenrag en wat groen bovenin. Vorige maand fors terug geknipt maar nu doet hij helemaal niets meer. Bij knippen bleken veel taken dood maar sommigen waren nog groen van binnen. Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Annuleren vacantie
Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer