Bemmel en Kroon Amana amerikaans koelkast
Mijn man en ik hebben in een reclame folder van bemmel en kroon een amerikaanse koelkast in de aanbieding gezien en zijn vervolgens naar hun vestiging in den haag gegaan om deze te kopen. Ondanks dat zij geen showmodel hadden hebben wij toch besloten te kopen want er is ons gezegd dat wij naar hun vestiging in zoeterwoude terecht konden want daar hadden zij wel een showmodel.
Indien wij het niks vonden konden wij nog altijd de koop annuleren ( wij zijn dus op vrijdag 15 juni 2012 een koopovereenkomst aangegaan)
Vervolgens zijn wij de volgende dag naar zoeterwoude gegaan, helaas hadden zij daar ook geen showmodel want de koelkasten zouden in de rotterdamse haven zijn in een container. we moesten een paar dagen later terug komen hebben wij gedaan nog steeds geen showmodel, inmiddels is het opzegtermijn van 14 dagen verlopen. Dus ons koopovereenkomst is nog steeds vankracht.
Op 22 juni kregen wij een mail met het volgende:
Onlangs heeft u bij ons een bestelling gedaan van een Amana Amerikaanse koelkast besteld, welke wij speciaal en exclusief hebben kunnen inkopen. De levering van deze koelkast heeft echter helaas langer op zich laten wachten dan gepland. Inmiddels zijn de koelkasten bij de importeur gearriveerd, echter nu is helaas gebleken dat er een fout in de fabriek is gemaakt, waardoor de koelkasten met de verkeerde handgrepen zijn verzonden en deze passen niet, waardoor de koelkast incompleet is en hierdoor nog niet uitgeleverd kan worden. Dit betekent dat de levering van de koelkast extra vertraging heeft opgelopen. Wij betreuren dit uiteraard ten zeerste en hiervoor ook onze excuses.
De handgrepen zijn uiteraard met spoed na besteld en zodra deze geleverd zijn, zal direct worden overgegaan tot levering. Op dit moment kunnen wij helaas alleen nog niet aangegeven wat de levertijd van de grepen zal zijn. Zodra in voorraad, zult u een e-mail ontvangen voor het plannen van een afleverafspraak.
Na een maand niks gehoord te hebben hebben wij een mail gestuurd en kregen na een paar weken een antwoord.
Dat de koelkast handvatten nog niet binnen en wij hebben nogsteeds geen koelkast (we hebben een moeten lenen)
Zij geven aan dat wij de overeenkomst kunnen annuleren maar wij willen gewoon een amerikaanse koelkast.
Wat kunnen wij het beste doen? Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Lorraine
U moet een beslissing nemen, wilt u de koopovereenkomst ontbinden of niet. De verkoper kan nog niet leveren, daar is niets aan te doen.
Persoonlijk zou ik de koop ontbinden en met het geld weer eens verder kijken bij een andere winkel, er is immers geen enkele mededeling gedaan over wanneer de koelkast wel geleverd zal worden. Misschien moet u nog wel een maand wachten.
Maar de beslissing is aan u natuurlijk.
.....Zij geven aan dat wij de overeenkomst kunnen annuleren maar wij willen gewoon een amerikaanse koelkast.....
Het stikt op het web van Amerikaanse koelkasten, ook het merk dat jij zoekt. Dus lekker annuleren en ergens anders kopen. O.a. ook te koop bij Mediagigant
@melomaan: je hebt gelijk, maar Amana is zeker niet het enige goede merk (als Amana al een goed merk is?)
Klopt, maar sommige mensen zijn erg merkgebonden. Ik ben maar 1 recensie van een Amana tegengekomen (hier) waar de recensent wel tevreden is, maar aangeeft dat er geen servicepunten zijn in Nederland.
Zelf heb ik voor koel/vries-kasten een voorkeur voor Liebherr, maar ik kan dat voor TS niet bepalen.
Alvast bedankt voor jullie commentaar/advies en mening.
Misschien was ik niet echt duidelijk:
1 er was wel in eerste instantie een bezorgddatum en tijd afgesproken.
2 Waar ik mij boos om maakt is het feit dat er iedere keer gelogen is tegen ons( we hebben een in een ander showroom, o nee is morgen binnen, nee volgende week enz).
3 Ik heb begrepen dat indien ik annuleer omdat er al een koopovereenkomst is de kosten voor ons komen ?er staat in hun mail ook nergens dat ik kosteloos kan annuleren.
4 natuurlijk zijn er een heleboel andere koelkasten maar het gaat mij meer om de manier hoe het gaat. zo behandel je als bedrijf je klanten toch niet?
5 maar heeft iemand ervaring met het ontbinden van zo,n contract?
Mijn mening is ( na onderzoek) dat amana een goed merk is ik denk dat bemmel en kroon een aanbieding had maar achteraf zoveel reacties heeft gehad maar omdat zij niet kunnen leveren proberen zij het op de consumente te schuiven. Waarom annuleren zij de bestelling dan niet?
nloraine,
U schrijft: "3 Ik heb begrepen dat indien ik annuleer omdat er al een koopovereenkomst is de kosten voor ons komen ?er staat in hun mail ook nergens dat ik kosteloos kan annuleren."
Onzin! Natuurlijk mag u die overeenkomst zonder enige kosten uwerzijds annuleren.
Het is immers de verkopende partij die in gebreke blijft en dit al, voorzover wij lezen méér dan één maand
De enige kosten is in dit geval een kort briefje naar die firma waarin u die overeenkomst opzegt vanwege het niet nakomen van de overeenkomst van die leverende partij
En doe dit dan wel aangetekend!
Meer kosten hoeft u er verder niet voor te maken.
De Vrije Vogel
grootvader schreef op vrijdag 17 aug 2012, 11:11: nloraine,
U schrijft: "3 Ik heb begrepen dat indien ik annuleer omdat er al een koopovereenkomst is de kosten voor ons komen ?er staat in hun mail ook nergens dat ik kosteloos kan annuleren."
Onzin! Natuurlijk mag u die overeenkomst zonder enige kosten uwerzijds annuleren.
Het is immers de verkopende partij die in gebreke blijft en dit al, voorzover wij lezen méér dan één maand
De enige kosten is in dit geval een kort briefje naar die firma waarin u die overeenkomst opzegt vanwege het niet nakomen van de overeenkomst van die leverende partij
En doe dit dan wel aangetekend!
Meer kosten hoeft u er verder niet voor te maken.
De Vrije Vogel
Grote Onzin , want de koop overeenkomst kan alleen stoppen als Beide partijen het daarover eens zijn en Bemmel en Kroon dus niet, want ze willen gewoon leveren. De koop kan alleen worden ontbonden binnen 5 werkdagen en die zijn allang om zo u weet . De klager kan beter even naar consuwijzer gaan en daar een opzeg brief vandaan ophalen, dan naar U te luisteren! Want zo komen ze van de regen in de drup.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer