nl
door nlorraine Aug 13, 2012 om 22:11
Auto & vervoer

Bemmel en Kroon Amana amerikaans koelkast

Mijn man en ik hebben in een reclame folder van bemmel en kroon een amerikaanse koelkast in de aanbieding gezien en zijn vervolgens naar hun vestiging in den haag gegaan om deze te kopen. Ondanks dat zij geen showmodel hadden hebben wij toch besloten te kopen want er is ons gezegd dat wij naar hun vestiging in zoeterwoude terecht konden want daar hadden zij wel een showmodel.
Indien wij het niks vonden konden wij nog altijd de koop annuleren ( wij zijn dus op vrijdag 15 juni 2012 een koopovereenkomst aangegaan)

Vervolgens zijn wij de volgende dag naar zoeterwoude gegaan, helaas hadden zij daar ook geen showmodel want de koelkasten zouden in de rotterdamse haven zijn in een container. we moesten een paar dagen later terug komen hebben wij gedaan nog steeds geen showmodel, inmiddels is het opzegtermijn van 14 dagen verlopen. Dus ons koopovereenkomst is nog steeds vankracht.

Op 22 juni kregen wij een mail met het volgende:
Onlangs heeft u bij ons een bestelling gedaan van een Amana Amerikaanse koelkast besteld, welke wij speciaal en exclusief hebben kunnen inkopen. De levering van deze koelkast heeft echter helaas langer op zich laten wachten dan gepland. Inmiddels zijn de koelkasten bij de importeur gearriveerd, echter nu is helaas gebleken dat er een fout in de fabriek is gemaakt, waardoor de koelkasten met de verkeerde handgrepen zijn verzonden en deze passen niet, waardoor de koelkast incompleet is en hierdoor nog niet uitgeleverd kan worden. Dit betekent dat de levering van de koelkast extra vertraging heeft opgelopen. Wij betreuren dit uiteraard ten zeerste en hiervoor ook onze excuses.

De handgrepen zijn uiteraard met spoed na besteld en zodra deze geleverd zijn, zal direct worden overgegaan tot levering. Op dit moment kunnen wij helaas alleen nog niet aangegeven wat de levertijd van de grepen zal zijn. Zodra in voorraad, zult u een e-mail ontvangen voor het plannen van een afleverafspraak.

Na een maand niks gehoord te hebben hebben wij een mail gestuurd en kregen na een paar weken een antwoord.

Dat de koelkast handvatten nog niet binnen en wij hebben nogsteeds geen koelkast (we hebben een moeten lenen)
Zij geven aan dat wij de overeenkomst kunnen annuleren maar wij willen gewoon een amerikaanse koelkast.

Wat kunnen wij het beste doen? Heeft iemand ervaring hiermee?

Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Lorraine

3923 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 13, 2012 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

U moet een beslissing nemen, wilt u de koopovereenkomst ontbinden of niet. De verkoper kan nog niet leveren, daar is niets aan te doen.
Persoonlijk zou ik de koop ontbinden en met het geld weer eens verder kijken bij een andere winkel, er is immers geen enkele mededeling gedaan over wanneer de koelkast wel geleverd zal worden. Misschien moet u nog wel een maand wachten.
Maar de beslissing is aan u natuurlijk.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2012 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Annuleren nu je de kans hebt. Er zijn andere winkels die die koelkast ook kunnen leveren.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2012 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk model is het?

Modern Electronics

ve
door verwijderd - Aug 14, 2012 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Zij geven aan dat wij de overeenkomst kunnen annuleren maar wij willen gewoon een amerikaanse koelkast.....

Het stikt op het web van Amerikaanse koelkasten, ook het merk dat jij zoekt. Dus lekker annuleren en ergens anders kopen. O.a. ook te koop bij Mediagigant

ve
door verwijderd - Aug 14, 2012 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij beide links staan geen Amana koelkasten, zoals de TS heeft besteld.
Hier , hier en hier worden Amana koelkasten aangeboden indien u erg aan dit merk gehecht bent.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2012 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@melomaan: je hebt gelijk, maar Amana is zeker niet het enige goede merk (als Amana al een goed merk is?)

ve
door verwijderd - Aug 14, 2012 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt, maar sommige mensen zijn erg merkgebonden. Ik ben maar 1 recensie van een Amana tegengekomen (hier) waar de recensent wel tevreden is, maar aangeeft dat er geen servicepunten zijn in Nederland.
Zelf heb ik voor koel/vries-kasten een voorkeur voor Liebherr, maar ik kan dat voor TS niet bepalen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alvast bedankt voor jullie commentaar/advies en mening.

Misschien was ik niet echt duidelijk:
1 er was wel in eerste instantie een bezorgddatum en tijd afgesproken.
2 Waar ik mij boos om maakt is het feit dat er iedere keer gelogen is tegen ons( we hebben een in een ander showroom, o nee is morgen binnen, nee volgende week enz).
3 Ik heb begrepen dat indien ik annuleer omdat er al een koopovereenkomst is de kosten voor ons komen ?er staat in hun mail ook nergens dat ik kosteloos kan annuleren.
4 natuurlijk zijn er een heleboel andere koelkasten maar het gaat mij meer om de manier hoe het gaat. zo behandel je als bedrijf je klanten toch niet?
5 maar heeft iemand ervaring met het ontbinden van zo,n contract?

Mijn mening is ( na onderzoek) dat amana een goed merk is ik denk dat bemmel en kroon een aanbieding had maar achteraf zoveel reacties heeft gehad maar omdat zij niet kunnen leveren proberen zij het op de consumente te schuiven. Waarom annuleren zij de bestelling dan niet?

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

nloraine,

U schrijft: "3 Ik heb begrepen dat indien ik annuleer omdat er al een koopovereenkomst is de kosten voor ons komen ?er staat in hun mail ook nergens dat ik kosteloos kan annuleren."

Onzin! Natuurlijk mag u die overeenkomst zonder enige kosten uwerzijds annuleren.
Het is immers de verkopende partij die in gebreke blijft en dit al, voorzover wij lezen méér dan één maand

De enige kosten is in dit geval een kort briefje naar die firma waarin u die overeenkomst opzegt vanwege het niet nakomen van de overeenkomst van die leverende partij
En doe dit dan wel aangetekend!
Meer kosten hoeft u er verder niet voor te maken.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootvader schreef op vrijdag 17 aug 2012, 11:11: nloraine,

U schrijft: "3 Ik heb begrepen dat indien ik annuleer omdat er al een koopovereenkomst is de kosten voor ons komen ?er staat in hun mail ook nergens dat ik kosteloos kan annuleren."

Onzin! Natuurlijk mag u die overeenkomst zonder enige kosten uwerzijds annuleren.
Het is immers de verkopende partij die in gebreke blijft en dit al, voorzover wij lezen méér dan één maand

De enige kosten is in dit geval een kort briefje naar die firma waarin u die overeenkomst opzegt vanwege het niet nakomen van de overeenkomst van die leverende partij
En doe dit dan wel aangetekend!
Meer kosten hoeft u er verder niet voor te maken.

De Vrije Vogel

Grote Onzin , want de koop overeenkomst kan alleen stoppen als Beide partijen het daarover eens zijn en Bemmel en Kroon dus niet, want ze willen gewoon leveren. De koop kan alleen worden ontbonden binnen 5 werkdagen en die zijn allang om zo u weet . De klager kan beter even naar consuwijzer gaan en daar een opzeg brief vandaan ophalen, dan naar U te luisteren! Want zo komen ze van de regen in de drup.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op vrijdag 17 aug 2012, 11:21Grote Onzin , want de koop overeenkomst kan alleen stoppen als Beide partijen het daarover eens zijn en Bemmel en Kroon dus niet, want ze willen gewoon leveren. De koop kan alleen worden ontbonden binnen 5 werkdagen en die zijn allang om zo u weet . De klager kan beter even naar consuwijzer gaan en daar een opzeg brief vandaan ophalen, dan naar U te luisteren! Want zo komen ze van de regen in de drup.

praat geen onzin man.
Een overeenkomst kan wel degelijk worden ontbonden door een van de partijen ook al wil de ander niet.
De overeenkomst kan gewoon worden ontbonden wegens wanprestatie.
Het enige wat TS hoeft te doen is een mailtje (= gratis) sturen met lees en ontvangstbevestiging waarin ze op redelijke termijn (10 werkdagen, en dat is in dit geval nog lang) levering eisen en anders ontbinden zij de koop wegens wanprestatie

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste moet je vragen of je kosteloos kan annuleren, indien ja, meteen doen! Het is duidelijk een onbetrouwbare partij.
Je hebt recht op de koopovereenkomst te ontbinden, als er een vaste leverdatum was. Was die er niet dan geef je ze nog 1 of 2 weken om tot levering over te gaan en anders ga je over tot ontbinding van het koopcontract.

Lees hier alles over je rechten
klik hier

voor een voobeeldbrief klik hier

Pas hem aan aan de situatie.

Brief aangetekend versturen, zelf kopie houden.

Een aanbetaling gedaan? Dan eis tot teruggave aanbetaling in de brief.

(De 30 dagen optie geldt alleen bij koop op afstand.)
(5 dagen slaat ook nergens op)