sy
door sylli Jul 4, 2012 om 00:03
Auto & vervoer

Fietsband

Beste mensen,

Ik heb een Batavus Weekend uit 2009 en laatst bleek de achterband lek te zijn. Daar ik 2 linkerhanden heb (en mijn man ook...) heb ik mijn fiets naar de dichtsbijzijnde fietswinkel gebracht, lopend uiteraard met de fiets aan de hand.
Ik vroeg hoeveel het zou kosten en de fietsenmaker zei ongeveer 50 euro en ik kon hem einde van de dag weer ophalen.
Toen ik rond 17.00 uur mijn fiets ophaalde, was de rekening niet ongeveer 50, maar 185 euro! Toen ik vroeg waar dat enorme bedrag voor was, antwoordde de fietsenmaker (een andere dan die 50 euro zei) dat hij zowel de binnen- als de buitenband moest verwisselen, arbeidsloon, afvalheffing (?!?) want hij moest ook betalen voor het kwijtraken van het rubber (?!?) en klein materiaal (wat dat ook moge zijn).
Hij werd nogal agressief toen ik bleef doorvragen en heeft zo'n beetje gedreigd mijn fiets te houden als ik niet direct betaalde, want hij ging zijn zaak sluiten. Daar ik niet wilde dat mijn fiets daar bleef, heb ik onder protest betaald.

Maar ik heb eigenlijk nergens anders een prijsopgave ofzo gedaan. Ik nam de dealer waar ik altijd kom voor onderhoud en reparatie als referentiepunt en een band verwisselen heeft mij nooit eerder meer dan pakweg 50 euro gekost.

Is de prijs van 185 euro echt zo belachelijk als ik denk dat het is? Of is het wel degelijk een "redelijke" prijs, zoals de fietsenmaker het zelf stelt?

68317 143 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 00:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het spijt me je dit te moeten vertellen, maar je bent dus gewoon opgelicht.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een grappenmaker, uiterst inventief en haast professioneel ..... opgelicht ja.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 07:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als dit echt waar, is het het te belachelijk voor woorden.
Om welke fietswinkel gaat het?

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 07:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

185,-- euro voor het plakken van een band??? Wat een idioterie... Mocht het inderdaad op dat soort bedragen uitlopen kan iemand toch wel de beleefdheid opbrengen om even contact te zoeken.

Ik denk dat je nu gaat leren om je eigen band te plakken? ;-)

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 08:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is idd heel veel geld. .,een goede buitenband kost 29.95 een een binnenband max 12 euro. Arbeid 15 euro.

Hier klopt dus ech iets niet.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 08:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Raar verhaal. Een goede buitenband (bijv. Vredestein, Continental of Schwalbe) kost ca. 30 euro, binnenband een tientje en de hoeveelheid arbeid is voor een ongeoefend persoon maximaal 15 minuten. Die 50 euro was dus realisitisch (zelfs een beetje aan de lage kant).

Was dit wel een bona fide fietsenwinkel?

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Okay... Dus 185 euro is echt een belachelijke prijs. Dat dacht ik al, maar omdat ik zelf nooit ergens anders dan bij de fietsenhandel waar ik altijd kom mijn fiets heb laten maken of onderhouden, had ik verder geen echt referentiepunt.
Dat was een dure les. :-(
Het was overigens een fietsenwinkel in Scheveningen. (de naam ga ik niet noemen op een openbaar internetforum, omdat ik dat gewoon niet netjes vind).

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sylli, Er is hier sprake van dwaling

Dwaling = vernietigbaarheid (artikel 6:228 Burgerlijk Wetboek)

Onder bijzondere omstandigheden kan degene die een onjuiste voorstelling van zaken heeft (oftewel dwaalde) hier een beroep op doen en de overeenkomst vernietigen, indien diegene de overeenkomst in geval van een juiste voorstelling van zaken niet de overeenkomst zou hebben gesloten. Dit is onder meer mogelijk in de volgende gevallen:

b. Dwaling door het zwijgen van de wederpartij:

De wederpartij verzwijgt relevante informatie en weet of had moeten weten dat deze informatie essentieel is om al dan niet een overeenkomst aan te gaan. De wederpartij dient in een dergelijk geval er rekening mee te houden dat de ander dan dwaalt en heeft niet aan haar mededelingsplicht voldaan.

De verkoper had moeten weten dat je niet tot reparatie was overgegaan als de rekening 185 euro was ipv 50 euro. Waarschijnlijk was je voornamelijk geintimideerd door de agressie van die vent, zeker geen getuigen? Jammer dat zulke figuren ermee wegkomen.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sylli,

.....Okay... Dus 185 euro is echt een belachelijke prijs. Dat dacht ik al, maar omdat ik zelf nooit ergens anders dan bij de fietsenhandel waar ik altijd kom mijn fiets heb laten maken of onderhouden, had ik verder geen echt referentiepunt......

Voor die prijs heb je een nieuwe fiets!!
Weliswaar geen Batavus, maar toch .....
Je hebt je blijkbaar een beetje laten overbluffen door die fietsenmaker.
Dacht dat er alleen maar louche autoverkopers waren, maar blijkbaar zitten er in Scheveningen ook louche fietsenmakers.
.....(de naam ga ik niet noemen op een openbaar internetforum, omdat ik dat gewoon niet netjes vind)......
Nou, ik zou toch nog maar eens verhaal gaan halen en mocht je geen geld terugkrijgen zou ik me iets minder 'netjes' gaan gedragen.
Dit soort oplichters (een woord wat ik anders nooit gebruik) moet aan de schandpaal.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo, 135 euro afvalstoffenheffing voor een nieuwe biba/buba die maar 40 euro kosten. Dat is een grappenmaker zeg. Als je nou de oude banden mee naar huis neemt en zelf in stukken knipt en in de vuilnisbak gooit, krijg je dan 135 euro korting?
50-55 euro zou een normale prijs geweest zijn bij een normale erkende fietsvakman..

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik betaal bij ons € 7.50 voor een voorband en € 12.50 voor een achterband gewone fiets. Electrische fiets is meer werk kost € 17.50 voor een achterband voor blijft € 7.50. U bent gewoon opgelicht!

Naam en adres van oplichters mag best genoemd om volgende slachtoffers te voorkomen vind ik!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

pino123 schreef op woensdag 4 jul 2012, 07:47: 185,-- euro voor het plakken van een band??? Wat een idioterie... Mocht het inderdaad op dat soort bedragen uitlopen kan iemand toch wel de beleefdheid opbrengen om even contact te zoeken.

Ik denk dat je nu gaat leren om je eigen band te plakken? ;-)

Het gaat hier helemaal niet om het plakken van een band, maar vervangen van zowel binnen- als buitenband van het achterwiel. Lezen is soms moeilijk.

Toch is 185 euro daarvoor wel erg veel.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

toolboy schreef op woensdag 4 jul 2012, 08:53: Dat is idd heel veel geld. .,een goede buitenband kost 29.95 een een binnenband max 12 euro. Arbeid 15 euro.

Hier klopt dus ech iets niet.

15 euro arbeidsloon? In welke tijd leef jij?. De Batavus weekend is een fiets met volledig gesloten kettingkast en een 8 versnellingen Shimano Nexus naaf. Het demonteren en monteren om zo de banden te kunnen wisselen kost enige tijd.

Toch ben ik wel van mening dat de gang van zaken niet correct is en de prijs erg aan de hoge kant

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een vieze oplichter. Afvalstoffenheffing behoort gewoon tot de bedrijfskosten, en wordt via de gemeentelijke belastingen betaald. Daar hoeft de klant niet nog eens apart voor te betalen.

Alles bij elkaar, als hij inderdaad een nieuwe binnen-en buitenband heeft geplaatst, mag het best 35 euro kosten, maar meer ook beslist niet. Die fietsenmaker, Beun de Haas, mag wat mij betreft, hier met naam en toenaam genoemd worden.

Vorige week was ik nog bij een fietsenmaker. Deze telde voor het plakken van een binnenband van de fiets van een collega 12,50, inclusief arbeidsloon (dat is bij veel fietsenmakers 10 euro per 10 minuten). Als de band moest worden vervangen, rekende hij 21,50, en als er een buitenband bij moest komen kwam er 15 euro bij, maar was ie sneller klaar, dus dan kostte het 35 euro.

Schaamteloos om daar 185 euro voor te tellen. Dit betaalde ik zelf in april voor een grote beurt aan mijn snorbrommer. Inclusief het vervangen van een binnen- en buitenband, inclusief een nieuwe bougie, vervangen van de accu, en nog wat kleine dingen. Werkplaatstarief was 60 euro. De monteur had er een uur aan gewerkt.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Absoluut publiceren. Je genoegdoening moet zijn dat men gewaarschuwd is. Oplichter zijn ook niet netjes he? De schade aan de winkelier zal vele malen hoger zal uitpakken dan die €185,-. Ook via google kan je en recentie achtelaten bij zijn naam. Ik zou eens proberen via je rechtsbijstand op dwaling te verhalen of de man die je de €50,- noemde zelf te spreken.. suc6

Naam en adres van oplichters mag best genoemd om volgende slachtoffers te voorkomen vind ik!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Silly, Ik zou die man aanklagen voor oplichting en misschien kassa vragen om de belbus want dit is belachelijk voor woorden.Maak in ieder geval zijn naam bekend zodat andere consumenten voor dit bedrijf worden gewaarschuwd,dat hebben ze in ieder geval verdiend.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sylli,

Het lijkt me een fors bedrag. Ik heb laatst mijn electrische Gigant fiets laten repareren, ik had een slag in mijn achterband. De band moest vervangen worden (alleen de buitenband, dat wel) maar inclusief een servicebeurt was ik hiervoor € 85,00 kwijt. De buitenband kostte € 35,00.

Kleine materialen is altijd een geringe sluitpost, dat doet vrijwel elke werkplaats. Ook als je naar een garage gaat bij voorbeeld, dat is voor schroefjes en moertjes of wat dies meer zij, denk dat een fietsenmaker dit ook automatisch opvoert. Maar € 185,-- dat is niet mis. Ik ben wel van mening dat de fietsenmaker je had moeten bellen dat de kosten fors oplopen, aangezien je een globale prijsopgave had gevraagd.

Jammer voor je dat het zo gelopen is.
Yvonne

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs als de prijs zou kloppen is de winkel fout. De prijsopgave was ongeveer 50 euro en 185 euro is meer dan drie keer zoveel. Dat is niet meer ongeveer. Bovendien is 50 euro geen onwaarschijnlijk laag bedrag.

Ik zou overigens wel de naam van de winkel noemen, nu zijn alle fietsenwinkels in Scheveningen verdacht.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een opmerking een beurt aan mijn opel bij de dealer kost maar 155,- euro!!!!!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de goede oude tijd noemde men een charlatan ook vaak wel "fietsenmaker".
Natuurlijk is deze boef naast "fietsenmaker" gewoon een oplichter. Waar is deze zaak gevestigd? Misschien een waarschuwing voor anderen.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe het graag voor de helft van de prijs en dan wil ik hem ooki nog wel komen halen en brengen.Ik zou toch de baas van dat spul eens aanspreken.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Silly,

Je hebt 's morgens een andere fietsenmaker gesproken die de kosten op 50 euro had geschat.
Heb je al met deze man gesproken? Dat zou ik zeker doen.
Kom je er dan niet uit, laat dan blijken dat je bij de politie aangifte gaat doen.
Succes

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij had de fietsenmaker ook twee linkerhanden en is er daarom urenlang mee bezig geweest

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

koekeloer schreef op woensdag 4 jul 2012, 11:43:
toolboy schreef op woensdag 4 jul 2012, 08:53: Dat is idd heel veel geld. .,een goede buitenband kost 29.95 een een binnenband max 12 euro. Arbeid 15 euro.

Hier klopt dus ech iets niet.

15 euro arbeidsloon? In welke tijd leef jij?. De Batavus weekend is een fiets met volledig gesloten kettingkast en een 8 versnellingen Shimano Nexus naaf. Het demonteren en monteren om zo de banden te kunnen wisselen kost enige tijd.

Toch ben ik wel van mening dat de gang van zaken niet correct is en de prijs erg aan de hoge kant

Ik leef anno 2012 en m`n beroep is tweewieler hersteller en doe dit dagelijks.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je een bon ?? Ik zou met een bord voor zijn winkel gaan staan en reclame maken Banden plakken 185 € Hij kan je niets maken ,als je een bon hebt en je spreekt de waarheid

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is niet normaal, dit heb ik de laatste tijd betaald het gaat om een dames en een herenfiets:

16-09-11 Binnenband € 5,25 montage €10,-
totaal € 15,25

04-06-11 Buitenband € 18,90 binnenband € 5,25 montage € 9,50 afvoer € 0,50
totaal € 34,15

08-01-11 Buitenband {2x} € 37,80 binnenband {2x} € 9,90 montage € 19,50 afvoer {2x}
€ 1,-
totaal € 68,20

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Let op!!!

Sylli vroeg de band te plakken!!!!!!!

Niet de binnen- en buitenband te vervangen. Indien een reparatie meer geld gaat kosten dan afgesproken, dient de winkelier eerst contact met de klant op te nemen voordat hij overgaat tot een duurdere reparatie.
Voor €185,- moet het wel echt een super kwaliteit zijn geweest, wat een oplichter, zeg.
En de naam van de fietsenmaker/oplichter. Gewoon openbaar maken, Sylli. dat doet men ook met voetbalhooligans en winkeldieven.
Ik zou hiervan aangifte doen, zowel van oplichting als bedreiging en beroving van eigendom als hij agressief wordt en de fiets niet afgeeft.
Via een aangifte het geld terug eisen en anders je rechtsbijstand gebruiken, daar heb je intussen ook genoeg voor betaald, maak er gebruik van, zou i zeggen.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou toch eens even gaan praten met de fietenmaker met wie de prijs was afgesproken. Weet deze wel wat zijn collega gedaan heeft? Of is degene die het afgehandeld heeft de eigenaar van de zaak.

Anders aangifte doen bij de politie.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Silly,zoals blijkt staat iedereen achter jou dus je moet de naam van deze meneer bekend maken zodat hij in ieder geval bekend is en andere collega's niet de dupe worden van deze meneer.Sterkte charleycool en ik heb in Heesch een hele goede fietsen maker namelijk fiets plezier.En dat heb je daar!!!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

De naam van die zaak moet je zeker noemen, Silly!!!!!
Je bent wel gek als je dat niet doet, dit moet iedereen in de omgeving van die oplichter weten.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo
Ik heb bij een erkende fietsenwinkel zowel voor en achterband a 25,00 perstuk plus tweebinnenbanden a 5 euro per stuk laten vervangen voor 85,00 Euro.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik mag aannemen dat ook bij fietsbanden de verwijderingsbijdrage in de aanschaf prijs zit en dat deze niet nog eens bij de verwijdering zelf verrekend wordt?
Is deze bijdrage al niet afgeschaft ook?

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om misverstanden te vermijden, dezelfde fietsenmaker zei eerst dat het 50 euro zou gaan kosten en later bleek het 185 te zijn. Sprake van dwaling dus. Maar nu nog het te bewijzen. Hoe gespecificeerd is de rekening?

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste sylli,

Uw discretie t.a.v. die bandenplak-oplichter is m.i. onterecht. Naming & Shaming werkt tegenwoordig het best, want het helpt tenminste om vervolg-oplichtingen, ook door deze reparatieschurk, in te dammen. Het t.v.-programma en de website van Kassa zijn daar een goed voorbeeld van.

Ik hoop voor u dat u tenminste de rekening/bon van de reparatie in uw bezit heeft, op basis daarvan kunt u eventueel nog een restitutie van het teveel betaalde claimen.

Ps. Voor 185-Euri kom ik graag en met gezwinde spoed (waar u zich ook in Nederland bevindt) een bandje plakken.

Groetjes van jacobse & ...

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

O nee, sorry, niet goed gelezen. Het was inderdaad een andere.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om een band te plakken hoef je niets te demonteren. om een band te vervangen hoeft het wiel er ook niet persé uit al is dat wel makkelijker werken.
Als een prijsopgave meer dan 10% afwijkt dan hoort de reparateur contact met de klant op te nemen.
is deze fietsenmaker niet aangesloten bij een branche vereniging voor auto's motoren heb je de de Bovag en of Focwa.
dan daar uw klacht neerleggen dat komt dan bij de geschillen commissie dan wordt er een onpartijdig onderzoek ingesteld en wordt een en ander aan u uitgelegd al dan niet met een restitutie wat mij in dit geval wel logisch blijkt.
Dus nu informeren waar is dit bedrijf bij aangesloten en actie ondernemen.
En er is niks mis met de naam van het bedrijf te vermelden. want dan kan hij zich ook verdedigen als hij dat nodig vind.

Met vr gr
han

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen maand heeft mijn fiets een complete servicebeurt, inclusief 2 nieuwe binnenbanden en een buitenband en schoonmaakbeurt, gehad voor maar 95 euro! Daarvoor werd hij thuis opgehaald en weer netjes schoon terug gebracht.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk had deze fietsenmaker eigenlijk tandarts willen worden?? :)

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naam en adres van deze fietsenboer en zijn streken aan de grote klok hangen!
Overal, op elk terzakedoende forum!!!

Dat vinden ze erg vervelend!

Er zijn ook schappelijke rijwielreparateurs.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

U moet er achter zien te komen, of deze fietshandelaar, is aangesloten bij de BOVAG. Zo ja, dan kunt u in ieder geval kontakt opnemen bij deze bond, afdeling rijwielen.
Met vr. groeten, Leon

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat je al betaald had maar het was beter geweest er gelijk de politie bij te halen, meest effectief kijken of ie jouw fiets dan wel alsnog mee geeft. En vermeld hier de naam van die oplichter weten de mensen in de buurt gelijkd dat ze daar niet heen moeten voor een reparatie.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had de fiets laten staan en naar de politie gestapt ik denk dat hij dan anders had gedaan

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sylli is duidelijk opgelicht. Slempie adviseert aangifte bij politie te doen. Politie zal hoogstwaarschijnlijk (ten onrechte, want oplichting is een strafbaar feit) zeggen: dit is een civiele zaak, daar doen wij niets mee. Ik ben het helemaal eens met de mensen die adviseren om de naam van die oplichter bekend te maken, zodat ook andere consumenten gewaarschuwd zijn. En kijk bij welke branche-organisatie hij is aangesloten, en vraag bij die organisatie de klachtenprocedure aan: waarschijnlijk eerst proberen er in een gesprek alsnog met de fietsenmaker uit te komen via teruggave van te veel betaalde € 135; en daarna voorleggen aan de geschillencommissie. Schrijf ook even een briefje naar de Kamer van Koophandel. En probeer de lokale pers te interesseren in het verhaal.
Vanuit een puur juridische invalshoek ga ik er van uit dat je een (mondelinge, maar wel rechtsgeldige) overeenkomst met de fietsenmaker hebt gesloten, waarbij een bedrag van € 50.- werd overeengekomen. De fietsenmaker heeft jou, met intimidatie en het dreigement om je fiets niet terug te geven, € 185.- afgetroggeld, dat is € 135.- meer dan was afgesproken. Die € 135.- kan je, met een beroep op onverschuldigde betaling, waarschijnlijk via een (eenvoudige) kantonrechtersprocedure terug eisen. Je hebt daar geen advocaat voor nodig. Houd wel rekening met betaling van griffiegeld, en de deurwaarderskosten voor het betekenen van de dagvaarding aan de fietsenmaker. Maar die kosten moet de fietsenmaker ook aan jou betalen als hij door de kantonrechter in het ongelijk wordt gesteld. Houd daar bij het opstellen van de eis in de dagvaarding wel rekening mee. En vóórdat je tot dagvaarding overgaat: schrijf de fietsenmaker een brief waarin je het te veel betaalde terugeist, en laat die brief volgen door een aanmaning en een ingebrekestelling, waarin je ook meedeelt dat je de zaak aan de rechter zal voorleggen. Enerzijds weet ik dat in het algemeen niet geprocedeerd wordt wanneer het om (relatief) geringe bedragen gaat, maar anderzijds kan je het beschouwen als een principekwestie. Veel succes!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had 3 weken terug mijn achterband lek. Naar de fietsmaker gebracht. Ik kon m na een half uur weer ophalen. Ik kwam na ruim een uur en had een nieuwe binnen-en buitenband, ketting opgespannen, versnelling opgespannen, een nieuw zadel en nieuwe handvaten+ uurloon voor € 95,-.

Misschien heb je de duurste banden er om, maar dat had de fietsenmaker dan nog wel even kunnen bespeken. Bespottelijk hoe je bent behandeld!!!

Kun je niet nog eens terug gaan en vraag hoe hij aan dit bedrag is gekomen.Met de prijzen van de banden + uurloon (transparantie) . Ze doen er echt niet langer dan een half uur over.....en de prijzen van de banden staan vaak ook in de winkel. Succes!!!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

kun je hier geen klacht over in dienen bij de fietsenbond misschien kunnen jou die verder helpen dit is te belachelijk voor woorden had ik nooit betaalt dan de politie er maar bij gehaald oplichter

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook zo iets meegemaakt met een pc, degene die mijn reparatie aan nam gaf een bedrag op van 80 euro en als het meer werd zouden ze mij bellen.
Toen ik de pc na enkele dagen weer op kwam halen was de rekening 220 euro.
Ik heb hem gewezen op zijn belofte dat hij mij eerst zou bellen maar hij wuifde dit weg wegens onvoorziene kosten, welke kreeg ik niet te horen.
Ik heb hem voor de keus gezet, of ik betaal die 80 euro of ik betaal die 220 euro en maak dit probleem openbaar met naam en toedoen van de firma.
Aangezien het een grote en bekende firma betrof in Rotterdam koos hij eieren voor zijn geld en kwam ik weg met de betaling van 80 euro.
Dat ik eerst moest dreigen met actie vond ik toch niet echt correct.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even ter aanvulling op mijn vorige reactie, laat altijd zwart op wit zetten wat hun inschatting is van de kosten en dat zij bellen als dat bedrag hoger uit gaat vallen.
Zo voorkom je ten alle tijden een onaangename verrassing.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een verschrikkelijke sukkel. Heb laatst de fiets van mijn kleinzoon weggebracht voor hetzelfde. "Vriend wat kost dat?" Hij zei 9 euro. Ik zeg dat is behoorlijke prijs. Normaal doe ik dat zelf, maar ik heb 'n week geleden een licht beroerte gehad, ik wacht nog effen. "zeg moet er een nieuwe band, ikzelf denk van niet". "Nee, hoeft niet op het eind van de middag is hij klaar."
Je moet toch wel een verschrikkelijke sukkel zijn als je 50 euro normaal vind. Advies, tik een oude fiets op de kop en laat hem daar opknappen voor 200 euro. En ga hem nooit meer ophalen. Dat heb ik met twee paar oude schoenen gedaan. Mijn slogan: varkens moet je als varkens behandelen. 50 euro vragen voor een lekke band is een varkensstreek. Maak ik in 10 minuten, is 300 euro per uur. Dat vind je toch zelf niet normaal. Dan moet je toch een verschrikkelijke sukkel zijn. Nee, niet waar, dan moet je toch een ontiegelijke verschrikkelijke sukkel zijn. Verbeter je leven anders ga je failliet. Maar ja, loosers zul je altijd blijven houden. Daar azen die criminelen op. DAAAAAAAAAAAG

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is de fietsenmaker nr 2 misschien bezig zijn eigen zak te spekken? Omdat nr 1 wel een goed bedrag noemt .Heb je de rekening nog dan ga je proberen bij nr 1 verhaal te halen.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Idd is maar 1 woord voor: oplichting.
Als de prijsindicatie €50 is en het wordt duurder dan is hij verplicht te bellen voordat hij alles gaat vervangen en u op deze zgn.kosten jaagd. Als je de auto naar de garage brengt idem. Zou toch even teruggaan (evt. met meerdere personen, zodat hij een vrouwtje alleen niet weer aggressief wegstuurd) en mijn te veel betaalde geld terug eisen.
De tip van JamgCoolen is trouwen ook een een grap, alleen krijg je hier je geld niet mee terug :(

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is bijna zomervakantie en wellicht wilde hij nog een last minute boeken :-)

Hier bij de fietsenmaker in de straat: band plakken 12,50/binnenband vervangen 17,50.

Bij de Hema, buitenband 12 euro-binnenband 4 euro.

Sowieso, als de prijs zo afwijkt had hij natuurlijk eerst moeten bellen/toestemming moeten vragen.

Ik had echt niet meer dan 50 euro betaald en mn fiets gewoon meegenomen!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou graag uw band geplakt hebben voor 25 euro,behalve als het een klapband was geweest. ik zou willen dat ik er een dagtaak aan had. ik werd stapel rijk.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Offtopic posts verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Internetredactie Kassa

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Sylli,

Voor dat bedrag had je bij wijze de voor- en achterband kunnen lappen.
Je bent inderdaad zwaar opgelicht. Tip: Er is altijd iemand die bij wil klussen (banden oplappen bij deze) voor minder.

Gr. Pinkiepinkie

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh wat een oplichter, nou ga maar terug naar de winkel en niet alleen gaan maar met meer mensen als dat mogelijk is,
vraag je geld terug tot die 50 euro.
doet hij dat niet, dan geef je hem aan bij de politie en vertel je erbij dat je zijn naam bekend gaat maken via tros radar en kassa.
Dit is toch te gek voor woorden, laat je niet afschepen.

heel veel sterkte

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg het vermoeden dat dit een broodje aap verhaal is. Zeker omdat het forumlid geen naam wil noemen van de vermeende oplichter.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al zijn er off topic posts verwijderd dat sylli het hele verhaal zou hebben verzonnen, toch zou het wel eens goed zijn om te weten om welke fietsenmaker het hier gaat. Want wie is toch die fietsenmaker in Scheveningen?

Ook omdat ik in een eerdere post van syllie las dat ze een keer tussen 2 vechtende echtelieden was gesprongen en dat ze het weer zou doen, alleen zonder haar naam bij de politie bekend te maken. Dat komt op mij niet bepaald timide over.klik hier

Anderszijds het een of hoeft het ander niet uit te sluiten. Dus als de naam van de fietsenmaker wordt genoemd ben ik geheel overtuigd dat dit echt is gebeurd. En kan de fietsenmaker eventueel zijn kant van het verhaal vertellen.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

U bent gewoon flink opgelicht, zelfs het vervangen van zowel een binnen- als buitenband had u niet meer dan rond de €40 á €50 mogen kosten. Dit is incl. arbeidsloon en verwijderingsbijdrage.
Als u een gespecificeerde rekening hebt moet u ermee naar de politie gaan en aangifte doen van oplichting en eventueel zelfs van bedreiging.
Dit soort figuren verzieken het voor andere goedwillende fietsemakers en moeten dan ook keihard worden aangepakt.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jangmcoolen. Laten we wel een beetje normaal blijven doen. Je hebt wellicht het eerste bericht niet goed gelezen. Als je zelf kunt plakken, moet je dat vooral ook doen, als je zelf een band kunt vervangen, eveneens. Maar als je een fiets naar een fietsenmaker brengt, dan weet je dat je bij de een 10 euro, bij de ander 20 fof 25 euro kwijt bent.

Fietsenmaker is een beroep, dat betekent dat die persoon daarmee zijn inkomen verdient. En dan is het best acceptabel dat je voor een reparatie niet 1 of 2 euro betaalt, maar bedragen zoals de meesten hier noemen. Wanneer het vervangen van een binnen- en buitenband noodzakelijk is, dan heb je al 25 tot 30 euro materiaalkosten, een beetje fietsenmaker verricht dat vervangen in een kwartier. Komt dus gemiddeld 20 euro arbeidsloon bij. Vanuit mijn beroep vind ik altijd: plakken is vaak geen optie. Vervangen is sneller.

Wanneer ik vraag om een band te plakken, moet een fietsenmaker niet ongevraagd deze band vervangen, en daarbij ook nog de buitenband vervangen. Dit hoort niet, je vraagt op zijn minst aan de klant of hij of zij dit goed vindt, en geeft daarbij aan wat dit gaat kosten.

Om mensen die dit niet zelf kunnen, nou sukkels te gaan noemen, is wel een beetje erg overdreven. Je vindt natuurlijk zelf van niet.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

vlinder30 schreef op woensdag 4 jul 2012, 13:41: Idd is maar 1 woord voor: oplichting.
Als de prijsindicatie €50 is en het wordt duurder dan is hij verplicht te bellen voordat hij alles gaat vervangen
(
dit is niet juist: je kan een bedrag afspreken, en komt het daarboven, dan neemt de reparateur contact op. Maar verplicht is het niet.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dit echt een absurd hoog bedrag! In oude Nederlandse guldens zou dit u ruim fl. 400,-- gekost hebben. Te gek voor woorden!
Het feit dat hij nogal agressief op u overkwam, kwam natuurlijk omdat hij drommels goed wist dat wat hij vroeg eigenlijk niet kon. Ik kan het begrijpen dat u onder protest heeft betaald. Ik zou ook mijn fiets daar niet achterlaten.
Heeft u wel een officiële nota ontvangen van de reparatie? Misschien is er een mogelijkheid om het een en ander eens na te laten kijken door een branche-vereniging?

Mijn mening is dat u bent opgelicht. Sneu voor u!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Silly,
Ik heb in Hoofddorp hetzelfde meegemaakt, ging voor bandje plakken, kwam fiets ophalen en toen bleek dat er ongevraagd spaken verwisseld waren, de voetsteuntjes vervangen etc. Werd ook agressief benaderd en kreeg fiets niet mee! Moest ook iets van €100,00 betalen.
Ik heb fiets laten staan en zag dat er een Bovagfietsembleem op de deur zat, die heb ik gebeld, bleek dat ze niet eens aangesloten waren bij die organisatie.
De Bovag is er achteraan gegaan en ze moesten het Bovaggarantiebordje eraf halen en kregen een boete.
Mijn fiets kreeg ik in de oude staat terug dus met lekke band en al. kreeg allerlei verwensingen naar mijn hoofd . Ga ik dus nooit meer heen !!!
Dus als ik jou was zou ik eens kijken of ze aangesloten zijn bij een vakorganisatie en deze bellen met je verhaal ! Succes

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

geem02 schreef op woensdag 4 jul 2012, 12:47: Jammer dat je al betaald had maar het was beter geweest er gelijk de politie bij te halen, meest effectief kijken of ie jouw fiets dan wel alsnog mee geeft. En vermeld hier de naam van die oplichter weten de mensen in de buurt gelijkd dat ze daar niet heen moeten voor een reparatie.

En wat had de politie dan moeten doen ?

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

vlinder30 schreef op woensdag 4 jul 2012, 13:41: Idd is maar 1 woord voor: oplichting.
Als de prijsindicatie €50 is en het wordt duurder dan is hij verplicht te bellen voordat hij alles gaat vervangen (

Volgens welke regels is hij verplicht om te bellen ?

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil nog een keer reageren naar aanleiding dat deze zelfde mevrouw in 2010 ook een verhaal heeft geschreven over justitie wat ook rammelt aan alle kanten.Misschien wil ze aan dacht van ons want hoe langer ik hier over na denk hoe onwaarschijnlijk mij dit in de oren klinkt.Eigenlijk moet ze met meer feiten op de proppen komen en dat doet ze niet.Nu is de vraag wie houdt ze voor de gek ,ons of zichzelf.En wat is dan haar doel stelling om zoiets uit haar duim te zuigen.Laat ze nu maar over de brug komen met naam en toenaam dat zij voor ons allemaal geloofwaardig gaat worden.Want naar mijn mening heeft ze iedereen op haar hand.(mij ook)

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedrag van 185 euro slaat nergens op en dat ging ik echt niet betalen.
Nieuwe binnen-en buitenband plus werkloon zal max !!!! 75 euro incl werkloon kunnen zijn en dan heb je er echt een top buitenband omheen liggen.
Ik liet me zo niet oplichten en ging zeker de strijd aan met deze man, vraag om een gespecificeerde rekening en ga uitzoeken wat de banden echt kosten.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hahahahahahaha dat er nog mensen zijn die daar intrappen, grapig, ik had gewoon mijn fiets meegenomen zonder te betalen en gevraagt of die de rekening wou opsturen hahahahaha( had ik dus nooit betaalt)

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

meestal zijn deze zaken aangesloten bij een overkoepelende organisatie ,Bovag of dergelijke. . Dien je bezwaar daar in en geef het gedrag van beide parteien aan middels een bezwaar brief. Dit kan zeer zeker tot goede resuktaten leiden.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

We kunnen hier wel blijven speculeren,maar de ts zal toch met nadere info moeten komen.
Het betaalde bedrag is ongeloofwaardig want de weekend is een normale simple fiets,en geen E fiets met de motor in het achter wiel.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor € 185 heb ik 4 autobanden, incl arbeidsloon.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

labren:
Als je niks zinnigs weet te schrijven blijf dan liever weg met je opmerkingen met hahaha etc en vol met taalfouten.
Aan zulke onzinnige mededelingen heeft niemand wat en zeker de vraagstelster niet. Ben jij soms flinker dan een vrouw en ga je een potje rollebollen met deze fietsenmaker?
grapig= grappig?
gevraagt=gevraagd
betaalt=betaald

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het vervangen van een achter binnen- en buitenband koste mij vorige week 30,45 €.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

sylli schreef op woensdag 4 jul 2012, 09:25: Okay... Dus 185 euro is echt een belachelijke prijs. Dat dacht ik al, maar omdat ik zelf nooit ergens anders dan bij de fietsenhandel waar ik altijd kom mijn fiets heb laten maken of onderhouden, had ik verder geen echt referentiepunt.
Dat was een dure les. :-(
Het was overigens een fietsenwinkel in Scheveningen. (de naam ga ik niet noemen op een openbaar internetforum, omdat ik dat gewoon niet netjes vind).

Maar zij zijn ook niet netjes!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

heel veel geld voor een band vervangen. Kijk een op de
site van www.klacht.nl
misschien zijn er al meer mensen ingetrapt. Je kan daar ook je beklag doen, misschien wat netter dan over openbaar internet.

klacht.nl even aanmelden, dan kan je daar een klacht neerleggen. deze stuurt dan klacht door naar fietsenmaker (of bedrijf) en heel vaak komt daar iets goed uit mits dat bedrijf niet voor altyd met slechte recencie's bij klacht.nl wil blijven staan. suc6

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een bandje plakken kost vanaf €7,50 tot ongeveer €25,00
en een binnen en buiten band is ook niet zo duur biba vanaf €3,95 tot €12 en een buba vanaf €10 tot €30 zijn duurdere maar denk dat het om een normale fiets band gaat.

Bij de halfords kost een bandje plakken rond de €15 en bij de plaatselijke fietsen boer tussen de 20 en 30 euro.

Je bent dus echt genaait bij deze Fietsenmaker

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Charleycool,

wees voorzichtig met het uiten van twijfels over de vraagsteller.
Mijn bijdrage met grote twijfel over het waarheidsgehalte van de vraag en de vraagstelster is door de redactie verwijderd.
Dit is op deze site niet eens meer te zien.
Ik kreeg hierover een persoonlijke e-mail van de redactie.
Pas dus op wat u schrijft !
Twijfelen aan een vraag is volgens de redactie off topic.
Nou, dan weet ik er nog wel een paar.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

charleycool schreef op woensdag 4 jul 2012, 15:31: Ik wil nog een keer reageren naar aanleiding dat deze zelfde mevrouw in 2010 ook een verhaal heeft geschreven over justitie wat ook rammelt aan alle kanten.Misschien wil ze aan dacht van ons want hoe langer ik hier over na denk hoe onwaarschijnlijk mij dit in de oren klinkt.Eigenlijk moet ze met meer feiten op de proppen komen en dat doet ze niet.Nu is de vraag wie houdt ze voor de gek ,ons of zichzelf.En wat is dan haar doel stelling om zoiets uit haar duim te zuigen.Laat ze nu maar over de brug komen met naam en toenaam dat zij voor ons allemaal geloofwaardig gaat worden.Want naar mijn mening heeft ze iedereen op haar hand.(mij ook)

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een band plakken voor 185 euro?
Ik zou de Rijdende Rechter inschakelen.
Ze nemen nu op en zenden het in het najaar uit.
Prima, als je je geld maar vast terughebt.
Is die fietsenmaker helemaal betoeterd!
Willa.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmi20 Ook ik heb na je reactie mijn twijfels geuit, maar de reactie bleef staan. En daarna zijn er nog meer geweest die openlijk zijn gaan twijfelen. Weet ook niet waarom wij wel mogen 'blijven' en jij niet. Misschien omdat het zo'n nare beledigende woordenstrijd werd met Pino?
Maar TS moet nu over de brug komen. Als dit geen broodje aap is, moet ze maar met de naam van de winkel van de fietsenverkoper komen, anders geloof ik er niets van.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is dit een gevalletje aandacht te kort van topic startster.
Als je zo lomp opgelicht bent, zou je de naam van de winkel noemen.
Sylli reageert ook niet meer.
Misschien beetje overdonderd.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat we bij 'Kassa' geen "koude douche" uit kunnen delen! Zo'n bedrijf heeft 'm dik verdiend denk ik!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat TS blijft zwijgen maakt het niet geloofwaardiger. Ik zou graag de naam van die winkel willen weten.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals hier eerder vertoond, als men toch op een gegeven moment twijfelt aan de vraag en een direct antwoord verzoekt is een TS opeens verdwenen.
Concrete vraag was : welke fietsenmaker is het, meerdere malen gesteld.
Hercule Wimmi is flink aan het speuren geweest.
Volgens TS is het een fietsenmaker in Scheveningen die haar beduveld heeft.
In het telefoonboek is Scheveningen gemeente Den Haag, met vele fietsenmakers.
Maar Wimmi speurde langdurig verder.
In Scheveningen zijn slechts 2 fietsenmakers gevestigd.
1 aan de Jacob Gillesstraat en nog 1 aan de Badhuisstraat.
De fietsenwinkel aan de Keizerstraat verhuurt uitsluitend fietsen, en repareert niet.
Nou TS, kom op met de waarheid, welke van de 2 was het ?
Jajaja redactie, alweer off topic.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch moeilijk voor sommige mensen om de vraag goed te lezen

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch moeilijk voor sommige mensen om de vraag goed te lezen.....

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

het word voor de experts steeds moeilijker om goede antwoorden tegeven.
er word veel gek... en beledigd.
ts geven bijna allemaal teweinig goede info .
of zijn niet geheel eerlijk.
wat moeten mensen er mee die het in hun schaarse vrijetijd proberen mensen tehelpen?

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch moeilijk om slechts 1 maal op verzend te drukken.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

frisian62 schreef op woensdag 4 jul 2012, 20:46: Toch moeilijk voor sommige mensen om de vraag goed te lezen.....

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wow, wat een hoop reacties binnen 1 dag! Heb geen tijd om ze allemaal te lezen, maar lees de laatste paar reacties op pagina 6 waarin er getwijfeld wordt aan mijn "verhaal" of mijn geloofwaardigheid omdat ik niet reageer. Nou, sorry hoor dat ik niet 24/7 op de Kassa site aan het koekeloeren ben of er al reacties zijn op het door mij geopende topic, maar ik heb een vrij druk gezins- en sociaal leven.

Ik ben nu even online gekomen om jullie de laatste update te geven: vanmiddag ben ik samen met mijn man terug gegaan naar de fietsenmaker en daar trof ik de fietsenmaker aan die mij eerst de prijsopgave van 50 euro had gedaan; die ander was er niet. Deze aardige meneer blijkt de eigenaar te zijn van de zaak en reageerde heel geschrokken op mijn "verhaal" (en tevens de mededeling dat ik dit had gemeld aan Kassa, Tros Radar en de Bovag). Ik overlegde de bon waar niks anders op stond dan 185 euro en een onleesbare krabbel van die ander en een pinbewijs van hetzelfde bedrag. Hij bood ons uitgebreid zijn excuses aan (ook voor dat enge personeelslid van hem) en ik heb 150 euro cash terug gekregen. Einde verhaal.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor mij onbegrijpelijk, dat Sylli voor die reparatie zo'n bedrag betaald, maar ook het volgende is voor mij onbegrijpelijk, Er wordt tig keren aan haar gevraagd . heb je de rekening?? maar daar geeft zij geen antwoord op, En om met haar eigen woorden te spreken... ook ik vind dat NIET netjes .
Moeten het verhaal dus maar voor waar aannemen!!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Super! Eerlijk duurt dus het langst. Bedankt voor het terugmelden!

ve
door verwijderd - Jul 4, 2012 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

I'm sorry, voor mijn eerdere inzending , terugmelding van ts kwam na mijn
bericht verzending, Gelukkig probleem opgelost, proficiat.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu de vragen voor Silly een beetje te heet worden is de zaak plotsklaps opgelost.
Waarom de volgende dag niet teruggegaan naar de winkel ?
Had een hoop onzin bespaard.
Jaja................

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 00:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht vanmiddag, als ze een nepper is, dan 1) we horen nooit meer wat van haar, 2) ze gaat ons vertellen dat het onder druk van het Kassaforum is opgelost. Want op alletwee de manieren hoeft ze ons niet te vertellen over welke fietsenzaak het gaat.

Ik zal wel iedereen tegen me in het harnas jagen, maar ik geloof er niets van.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op woensdag 4 jul 2012, 20:20: Zoals hier eerder vertoond, als men toch op een gegeven moment twijfelt aan de vraag en een direct antwoord verzoekt is een TS opeens verdwenen.
Concrete vraag was : welke fietsenmaker is het, meerdere malen gesteld.
Hercule Wimmi is flink aan het speuren geweest.
Volgens TS is het een fietsenmaker in Scheveningen die haar beduveld heeft.
In het telefoonboek is Scheveningen gemeente Den Haag, met vele fietsenmakers.
Maar Wimmi speurde langdurig verder.
In Scheveningen zijn slechts 2 fietsenmakers gevestigd.
1 aan de Jacob Gillesstraat en nog 1 aan de Badhuisstraat.
De fietsenwinkel aan de Keizerstraat verhuurt uitsluitend fietsen, en repareert niet.
Nou TS, kom op met de waarheid, welke van de 2 was het ?
Jajaja redactie, alweer off topic.

Niet goed genoeg gespeurd......

Desalniettemin, ongeloofwaardig verhaal van TS

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 00:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

mailman schreef op woensdag 4 jul 2012, 11:47: Wat een vieze oplichter. Afvalstoffenheffing behoort gewoon tot de bedrijfskosten, en wordt via de gemeentelijke belastingen betaald. Daar hoeft de klant niet nog eens apart voor te betalen

Dit bovenstaande = niet helemaal waar. Het zijn inderdaad bedrijfskosten die je maakt voor je bedrijf. Toch mogen deze kosten (deel) worden doorberekent aan de klant. Zo ook het kleinmateriaal (gebruik van hulpmiddelen) wel binnen proporties natuurlijk. Op het afvoeren van een band mag maximaal 1,50 p/band voor worden gerekend. Overigens is het bedrag wat deze fietsenmaker in rekening brengt buitensporig hoog, daar zou ik zeker geen genoegen meenemen. Het vervelende is, er is al betaald en achteraf gaat men (hier) klagen.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 01:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat hebben mensen toch een levendige fantasie en deze hieruit vrij te uiten alsof het echt is. Lees de initiële vraag/klacht eens goed en denk nou eens echt na.

Succes met opdracht.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 02:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op donderdag 5 jul 2012, 00:09: Ik dacht vanmiddag, als ze een nepper is, dan 1) we horen nooit meer wat van haar, 2) ze gaat ons vertellen dat het onder druk van het Kassaforum is opgelost. Want op alletwee de manieren hoeft ze ons niet te vertellen over welke fietsenzaak het gaat.

Ik zal wel iedereen tegen me in het harnas jagen, maar ik geloof er niets van.

Dan niet. Ik ben af en toe op deze site voor info, lering en vermaakt. Niet zo fanatiek als sommigen die de hele dag erop lijken te zitten en reageren op alles en iedereen. Maar ieder zijn/haar tijdverdrijf.
Ik postte mijn vraag om mijn vermoeden bevestigd te krijgen en dat heb ik gekregen. De zaak is niet door druk van kassaforum opgelost, ik liet het woord "Kassa" wel vallen, maar de eigenaar van de zaak was halverwege mijn betoog al verbaasd en geschokt. En ik ben blij en tevreden met de oplossing van de eigenaar en voor mij is hiermee de kous af.
Dus ik ga geen namen noemen; daar is niemand (meer) bij gebaat.

wimmi20 schreef op donderdag 5 jul 2012, 00:02: Nu de vragen voor Silly een beetje te heet worden is de zaak plotsklaps opgelost.
Waarom de volgende dag niet teruggegaan naar de winkel ?
Had een hoop onzin bespaard.
Jaja................

Voorval vond plaats afgelopen dinsdagmiddag. Ik post de vraag rond middernacht. Half 10 in de ochtend kijk ik even op de site en post 1 reactie na de andere 6. Vervolgens ga ik aan het werk. Om 4 uur in de middag met mijn man naar de winkel. Kwestie opgelost. Weer aan het werk. Kinderen opgehaald. Eten. Quality time gezin. 2 uur geleden achter PC gekropen om de update te posten.
Enige onzin aan dit alles is dat bij sommige mensen hun fantasie op hol slaat. Ik post een (voor mij) serieuze vraag en omdat ik niet binnen 12 uur op alle 100 andere posts reageer ben ik een nepper...Tsja...
En oja, in Scheveningen zijn wel meer fietsenwinkels te vinden dan die 3 die je meld.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 07:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op donderdag 5 jul 2012, 00:02: Nu de vragen voor Silly een beetje te heet worden is de zaak plotsklaps opgelost.
Waarom de volgende dag niet teruggegaan naar de winkel ?
Had een hoop onzin bespaard.
Jaja................
Als een aantal mensen niet zouden reageren op de manier als ze hier gedaan hebben dan zou er ook een hoop onzin bespaard zijn. Het begint een sneue gewoonte te worden hier om vragen in twijfel te trekken en bij het uitblijven van een reactie van TS daar dan ook nog de bevestiging van je eigen wan ideeën in te vinden.

Fijn dat het opgelost is Sylli.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 08:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

sylli schreef op woensdag 4 jul 2012, 23:48: Wow, wat een hoop reacties binnen 1 dag! Heb geen tijd om ze allemaal te lezen, maar lees de laatste paar reacties op pagina 6 waarin er getwijfeld wordt aan mijn "verhaal" of mijn geloofwaardigheid omdat ik niet reageer. Nou, sorry hoor dat ik niet 24/7 op de Kassa site aan het koekeloeren ben of er al reacties zijn op het door mij geopende topic, maar ik heb een vrij druk gezins- en sociaal leven..

Je hoeft helemaal niet te kijken of er reacties zijn als je "Stel mij op de hoogte als er reacties zijn" aanvinkt. Je krijgt dan een email als er een reactie is. Op dat moment hoef je dus pas te kijken. Als je op 1 dag 100 emails krijgt, zijn er dus heel veel reacties... (ik zet het vinkje nu uit, heb wel genoeg gelezen over dit onderwerp).

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 08:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ vraagsteller

Fijn dat probleem naar tevredenheid opgelost is. Duidelijk lijkt mij dat bewoners van Scheveningen de fietsen makers in dit dorp beter kunnen mijden om een mogelijk exorbitante rekening te vermijden.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eind goed, al goed zullen we maar zeggen. Ik denk dat het wel duidelijk is dat we nooit zomaar een veel te hoge rekening moeten betalen, maar altijd een verantwoording voor het bedrag moeten vragen.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

En vragen de prijsopgave vooraf op papier te zetten.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Buitenspoorig bedrag.
Ik had om die vent te pesten gezegd, geeft mij die oude binnen en buitenband maar terug, en trek dat maar van het bedrag af, en een uitgebreide bon.
( ps) radartas helpt.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik vergat nog te melden;Dealer had moeten melden, dat het afgesproken bedrag hoger uitvalt dan het orspronkelijke bedrag.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op donderdag 5 jul 2012, 08:41: @ vraagsteller

Fijn dat probleem naar tevredenheid opgelost is. Duidelijk lijkt mij dat bewoners van Scheveningen de fietsen makers in dit dorp beter kunnen mijden om een mogelijk exorbitante rekening te vermijden.

Alleen voor dit soort reacties zou het netjes zijn om de naam van de betreffende winkel te noemen.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 11:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil nog even reageren op de oplossing en festinger wij hebben het recht om te twijfelen en ik weet zeker was men meteen naar de "BAAS" gegaan of gevraagde dan was dit hele geval er helemaal niet geweest want ieder wel denkend mens weet dat die prijs nergens word gerekend,ja misschien bij de tandartsen maar ben maar blij die plakken geen banden maar festinger denk jij maar even na voor je ons van repliek dient en lees ook de antwoorden goed na.HELE GOEDE RAAD.En sylli denk na voor je wat schrijft maar in ieder geval gefeliciteerd met de goede oplossing en dat meen ik uit de grond van mijn hart.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sylli,

Mooi. Opgelost! Klaar!

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

vagcom schreef op donderdag 5 jul 2012, 00:54:
mailman schreef op woensdag 4 jul 2012, 11:47: Wat een vieze oplichter. Afvalstoffenheffing behoort gewoon tot de bedrijfskosten, en wordt via de gemeentelijke belastingen betaald. Daar hoeft de klant niet nog eens apart voor te betalen

Dit bovenstaande = niet helemaal waar. Het zijn inderdaad bedrijfskosten die je maakt voor je bedrijf. Toch mogen deze kosten (deel) worden doorberekent aan de klant. Zo ook het kleinmateriaal (gebruik van hulpmiddelen) wel binnen proporties natuurlijk. Op het afvoeren van een band mag maximaal 1,50 p/band voor worden gerekend. Overigens is het bedrag wat deze fietsenmaker in rekening brengt buitensporig hoog, daar zou ik zeker geen genoegen meenemen. Het vervelende is, er is al betaald en achteraf gaat men (hier) klagen.
Ik zeg niet dat ze helemaal niet mogen worden verrekend, maar het hoort in de prijs te zitten, die de klant betaalt voor de reparatie, Maar wel naar rato, want een milieustation zal niet per band 10 euro afrekenen, maar per kilo aangeleverd rubbermateriaal. Als je bij 50 reparaties, ik noem maar iets, 5 kilo rubber aanlevert, betaal je per reparatie misschien 1 euro. Of zoals jij zegt, 1,50 euro. Maar geen 40 of 50 euro, of welk ander fantasiebedrag ook.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bovag is er ook voor fietsen. Is uw fietsenwinkel daarbij aangesloten? Dan vindt u op de site bovag.nl, tabblad fietsen, de mogelijkheid voor een klacht en bemiddeling.
Vraag om een gespecificeerde rekening waarop arbeidsloon met arbeidsduur, materiaalkosten etc. staan vermeld.
En voor mij ook een leer. Vooraf op een papiertje een prijsopgave met daarbij de werkzaamheden.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

op autobanden betaal je ook €1.50 ex BTW aan verwijderingsbijdrage per band dus kun je de oude banden ongestraft bij de verkoper laten, maar je kunt ze ook kosteloos bij het millieustattion afgeven, hetzelfd geldt ook voor alle apparaten waar een stekker aan zit of waar batterijen ( accu's) in zitten, zo zal het ook met fietsbanden gaan, neem ik aan, ma.w. verwijderingsbijdrage apart op de factuur vermelden is normaal.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@,

off topic:

HALLO!! Probleem is al opgelost!! Het is hier geen chatforum! KLAAR!!

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het moge duidelijk zijn dat dit iedereen kan overkomen, Als je jouw fiets geen dag kunt missen betaal je het bedrag van de reparatie altijd, immers je wilt je fiets ook geen dag kwijt?

Nu blijkt dat de "knecht" de veroorzaker van het coflict is geweest en de eigenaar het teveel betaalde bedrag reeds heeft terug betaald Is het conflict prima opgelost!

Er hoeven dus ook geen namen worden verlangd...... Voor het bedrag van 50 Euro twee stel nieuwe binnen- en buitenbanden plus arbeidsloon vind ik wel acceptabel.

Tot slot ter lering, aan de eerlijkheid van Sylli of enig andere vragensteller mag nooit worden getwijfeld, dus laat die flauwe opmerkingen buiten dit furum a.u.b.

Dat een moderator ingrijpt vind ik zeer begrijpelijk, het is goed dat iemand de normen en waarden bewaakt, mijn dank daar voor!

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wimmie20, is weer zo iemand die bij een topic reageert op dingen die er helemaal niets toe doen.
Mensen lezen de vraag niet goed, want je leest meerdere keren reakties die ergens anders over gaan en dan ga jij even melden dat ik per ongeluk dubbel post, zielig mannetje ben jij.
Gelukkig heb je al 4 sterren, op naar de 5e wimmie, dan hoor je ook bij de toppers op de site...

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk mag iedereen twijfelen over het verhaal en vragen om feiten.Dat hoort ook bij dit forum.Wij gaan onderling een discussie aan wat deze mevrouw zou kunnen doen.Dat er twijfels rijzen dat kan en daar mag je ook voor uitkomen.Anders zouden wij ieder verhaal maar klakkeloos moeten geloven.En picone dit heeft niks te maken met normen en waarden.Alleen moet je elkaar de ruimte geven om je mening op een fatsoenlijke manier kunnen geven.Ben jij misschien een politicus,die mogen alles zeggen en ook die moetje gelijk geven?????

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@charleycool,

off topic:

.....Wij gaan onderling een discussie aan wat deze mevrouw zou kunnen doen.

En dat is dus NIET de bedoeling! Dan moet je bij Discussies zijn.
Het op elkaar reageren is off topic! (zoals ik nu helaas ook doe).
Dit onderwerp is al lang afgedaan.
KLAAR!

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Frisian toch !
Wat een onaardige tekst.
Eerst geeft u een kat , een aantal inzendingen hiervoor.
En als u er 1 terug krijgt zit u te blazen als een ouwe poes.
Even een tip van Wimmi : voor als u weer gaat katten : 1 maal op verzend drukken is voldoende, ook voor diegenen die volgens u niet goed lezen.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

frisian62 schreef op donderdag 5 jul 2012, 19:48: @wimmie20, is weer zo iemand die bij een topic reageert op dingen die er helemaal niets toe doen.
Mensen lezen de vraag niet goed, want je leest meerdere keren reakties die ergens anders over gaan en dan ga jij even melden dat ik per ongeluk dubbel post, zielig mannetje ben jij.
Gelukkig heb je al 4 sterren, op naar de 5e wimmie, dan hoor je ook bij de toppers op de site...

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat u een rekening hebt gekregen, ik zou daar dan toch mee terug zijn gegaan en aan een ander in deze winkel vragen of dit wel klopt.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

marijke77 schreef op donderdag 5 jul 2012, 22:10: Ik neem aan dat u een rekening hebt gekregen, ik zou daar dan toch mee terug zijn gegaan en aan een ander in deze winkel vragen of dit wel klopt.

....het jeukt om hier op te reageren, maar ik doe het niet......

Edrick: diep ademhalen, komt goed!!! :-)

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hehe Marijke,

na al dat gebazel is het gewoon een verademing om een goed advies te lezen.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=======

marijke77 schreef op donderdag 5 jul 2012, 22:10: Ik neem aan dat u een rekening hebt gekregen, ik zou daar dan toch mee terug zijn gegaan en aan een ander in deze winkel vragen of dit wel klopt.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet je wat ik nu zo ongeloofwaardig vind? Afgelopen dinsdag is het gebeurd met de fietsenmaker en diezelfde avond plaatst syllli een topic.

Haar topic begint met:

Ik heb een Batavus Weekend uit 2009 en laatst bleek de achterband lek te zijn

Niet vandaag bleek de achterband lek te zijn, maar laatst. Je kunt je toch niet voorstellen dat je iets wat je dezelfde dag hebt meegamaakt als laatst benoemd?

in haar post van gisteravond (woensdagavond) zegt sylli immers
"Voorval vond plaats afgelopen dinsdagmiddag. Ik post de vraag rond middernacht. en de volgende dag enz. "

Dan nog vreemd dat een winkel op dinsdag om 5 uur sluit, maar dat zal dan wel.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoekster,

ik durf het bijna niet meer te zeggen : broodje fietsband.
LAATST was de band lek, dus een tijdje geleden.
Maar Sylli had na de reparatie de fiets zo hard nodig dat ze 175 euro voor een bandje betaalde.
Sylli, i am not silly !
Jajaja, off topic.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============

zoekster schreef op donderdag 5 jul 2012, 22:40: Weet je wat ik nu zo ongeloofwaardig vind? Afgelopen dinsdag is het gebeurd met de fietsenmaker en diezelfde avond plaatst syllli een topic.

Haar topic begint met:

Ik heb een Batavus Weekend uit 2009 en laatst bleek de achterband lek te zijn

Niet vandaag bleek de achterband lek te zijn, maar laatst. Je kunt je toch niet voorstellen dat je iets wat je dezelfde dag hebt meegamaakt als laatst benoemd?

in haar post van gisteravond (woensdagavond) zegt sylli immers
"Voorval vond plaats afgelopen dinsdagmiddag. Ik post de vraag rond middernacht. en de volgende dag enz. "

Dan nog vreemd dat een winkel op dinsdag om 5 uur sluit, maar dat zal dan wel.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op donderdag 5 jul 2012, 23:13: Zoekster,

ik durf het bijna niet meer te zeggen : broodje fietsband.
LAATST was de band lek, dus een tijdje geleden.
Maar Sylli had na de reparatie de fiets zo hard nodig dat ze 175 euro voor een bandje betaalde.
Sylli, i am not silly !
Jajaja, off topic.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============

zoekster schreef op donderdag 5 jul 2012, 22:40: Weet je wat ik nu zo ongeloofwaardig vind? Afgelopen dinsdag is het gebeurd met de fietsenmaker en diezelfde avond plaatst syllli een topic.

Haar topic begint met:

Ik heb een Batavus Weekend uit 2009 en laatst bleek de achterband lek te zijn

Niet vandaag bleek de achterband lek te zijn, maar laatst. Je kunt je toch niet voorstellen dat je iets wat je dezelfde dag hebt meegamaakt als laatst benoemd?

in haar post van gisteravond (woensdagavond) zegt sylli immers
"Voorval vond plaats afgelopen dinsdagmiddag. Ik post de vraag rond middernacht. en de volgende dag enz. "

Dan nog vreemd dat een winkel op dinsdag om 5 uur sluit, maar dat zal dan wel.

wimmie wel nauwkeurig blijven hoor, het is 185 euro ;-)

Edrick, gaan er geen belletjes rinkelen?
Misschien gaat Sylli ons nu wel wijs maken dat ze vorige week dinsdag bedoelde ipv afgelopen dinsdag.

Maar ja, zo staat het er niet. Ze heeft het precies zo opgeschreven dat je heel goed begrijpt dat ze afgelopen dinsdag bedoelde: overdag meegemaakt, 's avonds de topic geplaatst.

Nu weer een inventieve reactie van sylli afwachten. Kan niet wachten...

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Nu weer een inventieve reactie van sylli afwachten. Kan niet wachten.....

Als Sylli verstandig is, reageert ze helemaal niet meer op dit achterlijke, achterdochtige geleuter van jou en wimmi. Zo de waard is enz., nietwaar?!

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@carola.83 Nee, niet zoals de waard is... Stel je voor, dan zou je nergens meer twijfels over kunnen hebben. Jij kan het achterlijk vinden, maar sylli valt gewoon door de mand. Niemand die overdag iets meemaakt en het 's avonds post, schrijft over 'laatst'.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op vrijdag 6 jul 2012, 00:03: @carola.83 Nee, niet zoals de waard is... Stel je voor, dan zou je nergens meer twijfels over kunnen hebben. Jij kan het achterlijk vinden, maar sylli valt gewoon door de mand. Niemand die overdag iets meemaakt en het 's avonds post, schrijft over 'laatst'.
En het gezeik gaat maar door... wat denk je hier nog mee te bereiken?

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 00:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier wordt publiekeijk een onbekende fietsenmaker in Scheveningen zwartgemaakt. Een werknemer die zich dreigend zou hebben gedragen en zijn klant aanvankelijk 185 euro hebben afgetroggeld. Een hele stoet reacties vol verontwaardiging. Die fietsenmaker moet publiekelijk aan de schanpaal genageld worden, Iederen schreeuwt om zijn naam.

En als dat hele verhaal is verzonnen. Wat dat er toe doet? Het zou gewoonweg schandelijk zijn.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 08:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is geen discussie, maar vraag en antwoord, topic is opgelost en sluiten die boel. Verder zijn het alleen maar aannames, wij moeten uitgaan van feiten zoals TS deze opschrijft en niet zoals Wimmi en zoekster deze kennelijk menen te weten. Stop eens met dat achterdochtige gedrag en ga gewoon uit van de informatie die je krijgt. Het spreekt juist voor TS dat ze de naam niet wil noemen.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar sylli valt gewoon door de mand. Niemand die overdag iets meemaakt en het 's avonds post, schrijft over 'laatst'.

Dus de band kan niet eerder lek zijn gegaan?? Hij gaat lek en je moet ala minuut naar de fietsenmaker.

Nou, mijn band is al een paar dagen lek en is ook nog niet geplakt. Dus als ik maandag naar de fietsenmaker ga, en ik zou zoiets meemaken en gelijk hier posten, dan zou mijn band dus laatst lek zijn gegaan.

Beetje paranoide sommigen hier!

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hierbij het verzoek aan de moderator deze discussie te stoppen zodat er niet meer gereageerd kan worden
.
Het probleem werd voorgelegd door Silly en is inmiddels volgens haar naar alle tevredenheid opgelost.
Helaas zijn er nog te veel suggestieve discussies over dit onderwerp terwijl het niet meer van toepassing is.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sonjaatje, daar heb je wel een punt, Als jij het idee hebt dat de band laatst lek was, maar dat ze het zojuist had meegemaakt met die enge man van de fietsenwinkel. En dat ze alleen het woord vandaag niet had genoemd in haar topic, zou kunnen natuurlijk.

Ik was juist met een gerust hart gaan slapen, denkend dat ik gewoon in Scheveningen mijn fiets zou kunnen laten repareren bij betrouwbare fietsenwinkels. En dat het allemaal broodje aap was. Helaas is er misschien toch een nare medewerker, die in de baas zijn tijd tegen de klanten kan lopen dreigen en ze tot een pinbetaling van 185 euro kan aanzetten voor het vernieuwen van een fietsband.
Jammer, dat vind ik nu weer een gedachte die mensen paranoide kan maken.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@reacteur, van mij geen post meer. Sonjaatje heeft me overtuigd.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 09:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

abcde schreef op donderdag 5 jul 2012, 22:15:
marijke77 schreef op donderdag 5 jul 2012, 22:10: Ik neem aan dat u een rekening hebt gekregen, ik zou daar dan toch mee terug zijn gegaan en aan een ander in deze winkel vragen of dit wel klopt.

....het jeukt om hier op te reageren, maar ik doe het niet......

Edrick: diep ademhalen, komt goed!!! :-)

Tja. ;-)

@reacteur,

Als dat zou kunnen. ;-)
Redactie zegt een hekel te hebben aan off topic reacties. Moeten ze eens kijken bij dit soort vragen met meer dan 100 reacties.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp nu hoe sommigen aan al die sterretjes komen.

Hebben jullie niets beters te doen?

Ik sluit me aan bij het verzoek aan de redacteur deze discussie te sluiten.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van mij mag er ook een eind komen aan deze discussie. Het probleem is inmiddels toch opgelost? Laten we gewoon weer overgaan tot de orde van de dag........!

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onafhankelijk van de geloofwaardigheid van Silly's verhaal, is het natuurlijk vanuit consumentenbescherming wèl een relevant onderwerp. En dankzij Silly is dit onderwerp op het forum gekomen. Welke les kan de consument hieruit trekken (het gaat niet alleen om fietsen, maar om allerlei producten die ter reparatie worden aangeboden bij de leverancier):
1) probeer je eerst te oriënteren hoeveel zo'n reparatie in het algemeen kost. 2) vraag offertes aan bij verschillende leveranciers of reparateurs (in sommige steden zijn er reparatiewinkels waar tegen billijke prijzen reparaties worden verricht aan allerlei apparaten, mede vanuit de recyclinggedachte). 3) Als de leverancier een bedrag noemt, en je vind dat acceptabel, dring er dan op aan dat als de reparatie fors duurder zou uitvallen, de reparateur jou eerst moet bellen om toestemming te geven. 4) word je toch met een door Silly omschreven situatie geconfronteerd, kies dan uit twee mogelijkheden:
a) je leest alle bovenstaande reacties kritisch door, en pikt daar de items uit die het beste op jouw situatie van toepassing zijn, bijv. juridische actie ondernemen;
b) je hebt geen zin in nog meer "toestanden", je neemt je verlies en beschouwt het als een wijze les voor de toekomst. Je kan je gram nog enigszins halen door aan al je vrienden en kennissen te vertellen op welke wijze je door betreffende leverancier/reparateur behandeld bent, zij zijn dan gewaarschuwd.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Donna,

wat leuk dat juist u dit schrijft.
15 mei, het Remi--rolstoel--vliegtuig--Bali verhaal.
Alleen van Donna DERTIG reacties op dat ene onderwerp.
En evengoed nog maar 2 sterretjes.
30 reacties op 1 onderwerp !
En uitgerekend Donnatypegraag verzoekt de redactie de discussie te sluiten !
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

donna schreef op vrijdag 6 jul 2012, 10:03: Ik begrijp nu hoe sommigen aan al die sterretjes komen.

Hebben jullie niets beters te doen?

Ik sluit me aan bij het verzoek aan de redacteur deze discussie te sluiten.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off-topic: Ik heb ze niet geteld, ik probeerde een zinvolle bijdrage te leveren en dat kan ik hier niet overal zeggen. Maar inderdaad, het bleef daar ook veel te lang slepen en dertig vind ik zelf ook te veel.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 01:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meteen aangifte doen bij de politie.
Maar wat schiet je daarmee op? De politie verdient meer aan mensen die 3km te snel rijden dus dit is niet interessant voor hun. Het is tegenwoordig niet meer de behulpzame politie van vroeger maar een verlengstuk van min. v. financiën
Misschien het hele verhaal op de etalage van de zaak plakken?
En dat iedere dag weer opnieuw tot ze het teveel betaalde terug betalen.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kom op mensen.Laten we hier mee ophouden!Zaak opgelost.Mevrouw weet nu wat ze in het vervolg moet doen en ik denk dat ze haar lesje geleerd heeft,Groeten allemaal charleycool.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit geloof ik echt niet. 50 euro vind ik al te veel. Die vent rekent prijzen van een nieuwe autoband. Zelfs de reparatie van mijn lekke autoband was goedkoper. Kostte mij 30 euro. Voortaan maar een handige buur zoeken.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

christin schreef op zaterdag 7 jul 2012, 14:49: Dit geloof ik echt niet. 50 euro vind ik al te veel. Die vent rekent prijzen van een nieuwe autoband. Zelfs de reparatie van mijn lekke autoband was goedkoper. Kostte mij 30 euro. Voortaan maar een handige buur zoeken.

Een propje in een lekke autoband is wel heel wat minder werk he,voor 30 euro ben jij ook opgelicht ik betaal er maar 10 euro voor.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee het was geen simpel propje in mijn band. Velg werd helemaal dicht gesmeerd en de band in een waterbad. Toch een ruim half uurtje werk geweest. Maar goed overal word je getild. Je bent al blij als het onder de 50 euro blijft. Hij had me ook een nieuwe band kunnen aansmeren en wat doe je dan als leek. Maar we zijn het toch wel eens dat vervangen van een fietsband geen 185 euro kan kosten.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mevr Fanvanwinterman.U kunt een autoband niet vergelijken met een fietsband.Ten eerste is een autoband veel simpeler te repareren dan een fiets band en ik kan u verzekeren dat een nieuwe autoband veel duurder is dan een nieuwe fietsband.Christin en ook jou reparatie kost geen 50.euro.Hoe ik dit kan weten?Na 25jaar te hebben gewerkt in de auto banden branche weet ik ongeveer wat de tarieven zijn van een reparatie kunnen zijn.Okee,zullen we nu echt ophouden?

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit topic wordt gesloten wegens een grote hoeveelheid off-topic posts.