jftm
door jftm May 1, 2012 om 17:57
Auto & vervoer

Hybrid-rijders zijn profiteurs

Helaas moet ik constateren dat de diverse merken, auto's ontwerpen die in NL belastingvrij mogen rondrijden, maar mij met een verbruik van 1 op 10 tot 1 op 15 voorbijracen.
De uitstoot van die Prius-achtigen zijn net zo hoog (of hoger) dan de gemiddelde normale auto. Hoe kan het dan dat die eigenaren op de kosten van de rest rondrijden.
Zijn het er meer met me eens, dat ik als bestuurder van een normale auto geen zin heb in het betalen van de auto's van belastingontduikers ?

4784 37 Rapporteer

vladja
door vladja - May 1, 2012 om 18:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het zijn geen belastingontduikers, ze volgen de wetgeving. Als je het daar niet mee eens bent, moet je in Den Haag bij de Tweede Kamer zijn.

Vladja

tdehond
door tdehond - May 1, 2012 om 18:10
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ jftm

Ik deel uw mening over deze autorijders niet ( ik betaal wegenbelasting).

Als u ook van dit belastingvoordeel zou willen genieten dan ben ik bang dat u in een dergelijke auto zal moeten investeren.

tot15karakters
door tot15karakters - May 1, 2012 om 19:32
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Zelfs 1 op 1 is met een spaardiesel van VW, Seat of Skoda mogelijk.....
Als je met de 1.2 Tdi vol gas bij een stoplicht weg zou scheuren zie je de boord computer tijdelijk tot 98 liters per 100 km oplopen.

Maar rustig tussen de vrachtwagens is ook 1 op 30 of soms nog zuiniger haalbaar.
Niet de auto maar de chauffeur zal het verbruik bepalen maar ze zijn altijd zuiniger dan normale auto die bij een dergelijke rijstijl nog hoger verbruik zou hebben.

En het belastingvoordeel, dat verminderd na 2013 dus in 2014 wel betalen maar wel minder dan vuile oude techniek.

valerius-2
door valerius-2 - May 1, 2012 om 20:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat wordt u er beter van als zij ook moeten betalen?U kosten zullen er echt niet lager van worden.

jftm
door jftm - May 1, 2012 om 21:04
182 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 1 mei 2012, 20:49]Wat wordt u er beter van als zij ook moeten betalen?U kosten zullen er echt niet lager van worden.

Het gaat om de gelijkheid. Ik wil er niet beter van worden. U denkt niet verder dan vandaag; een veel gemaakte fout.
Wat..als..er straks 1 miljoen mensen mee rijden?
Wat...als..er dan belastingverhoging plaatsvindt om dat op te vangen?
Ben benieuwd of u dan nog zo over e.e.a. denkt.
John

ti
door timfelix - May 2, 2012 om 00:34
270 Antwoorden / 13 Vragen

Als je dan echt geen zin hebt om met een "gewone" auto wegenbelasting te betalen, neem dan een oldtimer, een hybride of gewoon een zuinige auto. Overigens is de uitstoot meestal lager dan bij een "gewone" auto, omdat de hybride auto kan rijden op de accu en de motor meestal wat groener is afgesteld.

Maar goed, als je 100 in z'n 3 gaat rijden heb je daar ook weinig aan.

We gaan trouwens al naar het rekeningrijden toe, dus de gebruiker betaalt dan, maar dat zal ook wel niet eerlijk zijn om een of andere reden.

naitsoezn
door naitsoezn - May 2, 2012 om 08:57
842 Antwoorden / 1 Vragen

Hybride-rijders wegzetten als profiteurs vind ik een beetje laag; je kunt de regelgeving krom vinden (en daar heb je m.i. gelijk in), maar als je in een hybride rijdt, dan maak je gewoon gebruik van de huidige wetgeving. Vind je mensen die gebruik maken van de hypotheekrente-aftrek ook profiteurs? Of mensen die (via wat voor regeling dan ook) belasting terugvragen? Als je hier wat aan wilt doen, moet je bij de wetgever zijn en niet bij de mensen die hier gebruik van maken...

jo
door jorisw - May 2, 2012 om 09:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jftm schreef op dinsdag 1 mei 2012, 21:04]
Wat..als..er straks 1 miljoen mensen mee rijden?
Wat...als..er dan belastingverhoging plaatsvindt om dat op te vangen?
Ben benieuwd of u dan nog zo over e.e.a. denkt.
John

Wees maar niet bang. Onze overheid is onbetrouwbaar genoeg om tijdens het spel de spelregels te veranderen. Dus mensen die een langlopende verplichting aan zijn gegaan kunnen vanaf het ene op het andere moment worden geconfronteerd met nieuwe regels. Oftewel: als er teveel mensen in een hybride gaan rijden, worden gewoon de voordelen afgeschaft of verminderd.

eva369
door eva369 - May 2, 2012 om 09:36
308 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=jftm schreef op dinsdag 1 mei 2012, 17:57]Helaas moet ik constateren dat de diverse merken, auto's ontwerpen die in NL belastingvrij mogen rondrijden, maar mij met een verbruik van 1 op 10 tot 1 op 15 voorbijracen.
De uitstoot van die Prius-achtigen zijn net zo hoog (of hoger) dan de gemiddelde normale auto. Hoe kan het dan dat die eigenaren op de kosten van de rest rondrijden.
Zijn het er meer met me eens, dat ik als bestuurder van een normale auto geen zin heb in het betalen van de auto's van belastingontduikers ?

ga dan ook Hybride rijden, kun je, je aansluiten.

willewill
door willewill - May 2, 2012 om 10:45
27 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=eva369 schreef op woensdag 2 mei 2012, 09:36][quote=jftm schreef op dinsdag 1 mei 2012, 17:57]Helaas moet ik constateren dat de diverse merken, auto's ontwerpen die in NL belastingvrij mogen rondrijden, maar mij met een verbruik van 1 op 10 tot 1 op 15 voorbijracen.
De uitstoot van die Prius-achtigen zijn net zo hoog (of hoger) dan de gemiddelde normale auto. Hoe kan het dan dat die eigenaren op de kosten van de rest rondrijden.
Zijn het er meer met me eens, dat ik als bestuurder van een normale auto geen zin heb in het betalen van de auto's van belastingontduikers ?

ga dan ook Hybride rijden, kun je, je aansluiten.

Ik ben een Priusrijder, en heb het genot om geen wegenbelasting te betalen, ik zie dit niet als profiteren, daar wij hier in Nederland de hoogste benzineprijzen van Europa hebben, In Frankrijk, waar de benzine goedkoper is als hier, zit zelfs de wegenbelasting in die prijs verwerkt!Hier in Nederland, betaalt men voor alles de topprijs, en dan moet de BTW weer omhoog, wat weer inhoudt dat de prijzen voor brandstof en boodschappen, in de grensstreken weer goedkoper worden als hier.....
Kijk eens hoeveel winst de Shell per kwartaal maakt.....
Als je niet uitkijkt, dan ben je een dief van je eigen portemonnee.

Will

naitsoezn
door naitsoezn - May 2, 2012 om 11:21
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=willewill schreef op woensdag 2 mei 2012, 10:45]en dan moet de BTW weer omhoog, wat weer inhoudt dat de prijzen voor brandstof en boodschappen, in de grensstreken weer goedkoper worden als hier.....
BTW-verhoging heeft geen invloed op het gros van de boodschappen; daar zit laag-tarief op.

gr
door grootvader_1 - May 2, 2012 om 11:53
153 Antwoorden / 44 Vragen

jftm hoeft helemaal niet jaloers te zijn op die elektrische rijders want.................
ten eerste heeft die accu niet het eeuwige leven; 5-6 jaar denk ik.
En.... die dingen zijn niet goedkoop!
Dus wat men denkt uit te sparen wordt verloren door de nodige aankoop van een nieuwe accu!

Bovendien kost de productie van zo'n accu veel energie en na afdanken vervuild zo'n dien OOK het milieu!

Kortom, IK geloof niet dat het milieu zo gebaat is bij elektrisch rijden.
Wie dan wel,hoor ik u zeggen en die vraag zou ik naar ik meen kunnen beantwoorden omdat ik allerlei nieuwsbrokken heb gevolgd waaruit het volgende tevoorschijn komt.

Nederland heeft voldoende capaciteit om ook in de verdere toekomst elektrische energie te kunnen garanderen en toch worden er (op onze kosten !!) in hoog tempo nieuwe elektriciteitscentrales bijgebouwd omdat die investeerders graag willen exporteren onder het mom als zou Nederland te weinig capaciteit hebben.

Ik denk dan ook dat DAAROM het elektrisch rijden zo enorm word gepropageerd.
Het is mij ook duidelijk waar onze regeerders staan. Juist, aan de kant van die investeerders en niet voor die gewone man zoals....................................

De Vrije Vogel

willewill
door willewill - May 2, 2012 om 11:59
27 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op woensdag 2 mei 2012, 11:21][quote=willewill schreef op woensdag 2 mei 2012, 10:45]en dan moet de BTW weer omhoog, wat weer inhoudt dat de prijzen voor brandstof en boodschappen, in de grensstreken weer goedkoper worden als hier.....
BTW-verhoging heeft geen invloed op het gros van de boodschappen; daar zit laag-tarief op.

Troost je, ook dat gaat omhoog...

eva369
door eva369 - May 2, 2012 om 13:24
308 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=willewill schreef op woensdag 2 mei 2012, 11:59][quote=naitsoezn schreef op woensdag 2 mei 2012, 11:21][quote=willewill schreef op woensdag 2 mei 2012, 10:45]en dan moet de BTW weer omhoog, wat weer inhoudt dat de prijzen voor brandstof en boodschappen, in de grensstreken weer goedkoper worden als hier.....
BTW-verhoging heeft geen invloed op het gros van de boodschappen; daar zit laag-tarief op.

Troost je, ook dat gaat omhoog...

ow ja... wanneer dan? niks over gelezen in het akkoord.

veel hybride auto's worden geleased. lekker goedkoop in de bijtelling, maar wel een redelijk formaat auto.

turboterry
door turboterry - May 3, 2012 om 13:19
14 Antwoorden / 0 Vragen

Staat er wel eens iemand bij stil dat de mensen met lage inkomens geen nieuwe auto kunnen betalen? En daarvoor indirekt weer worden gestraft?

naitsoezn
door naitsoezn - May 3, 2012 om 13:39
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=turboterry schreef op donderdag 3 mei 2012, 13:19]Staat er wel eens iemand bij stil dat de mensen met lage inkomens geen nieuwe auto kunnen betalen? En daarvoor indirekt weer worden gestraft?
Ja, de wereld is oneerlijk... mensen met een laag inkomen kunnen ook geen grachtenpand kopen, of een tweede villa in één of ander zonnig oord. Of de duurste electronica. Wat is je punt?

tolsma1945
door tolsma1945 - May 3, 2012 om 13:49
229 Antwoorden / 6 Vragen

Hybride rijders zijn geen profiteurs,maken gewoon gebruik van de wettelijke mogelijkheden.
Alleen over het gebruik van de Nederlandse wegen moet voor iedereen gelijk zijn.
Vandaar dat de belasting houderschapsbelasting heet,en geen wegenbelasting.
Ooit een slimme zet van de heren uit het kabinet.
Ook ik ben het niet eens met dit beleid,om bepaalde mensen te bevoordelen over het gebruik van een auto,en dat alles onder het mom van milieu.

wimmi20
door wimmi20 - May 3, 2012 om 13:56
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Vraagsteller JFTM ergert zich eraan dat eigenaren van genoemde auto's geen houderschapsbelasting hoeven te betalen (wegenbelasting)
Nu u zich toch aan het ergeren bent : ze betalen ook veel minder belasting over de nieuw aanschaf.
Dat is pas echt ergeren.
Maar weet u wat nog echter echt ergeren is : de wegenbelasting op een schone LPG auto is 122 euro per maand !
En die uitlaatgassen zijn schoner dan van een Prius.

ne
door neeg - May 3, 2012 om 14:20
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ongelijkheid zal er altijd blijven kijk maar naar hypotheek aftrek.
Dat deze auto's niet minder uitstoot hebben betwist ik neem niet aan dat u het bij het lang u rijden heeft gemeten.

ho
door honza23 - May 3, 2012 om 14:30
261 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=turboterry schreef op donderdag 3 mei 2012, 13:19]Staat er wel eens iemand bij stil dat de mensen met lage inkomens geen nieuwe auto kunnen betalen? En daarvoor indirekt weer worden gestraft?

Sta jij er wel eens bij stil dat mensen met lage inkomens ook meer hadden kunnen studeren, harder/meer kunnnen gaan werken, een bedrijf kunnen beginnen ? Socialisme is niet voor niets de filosofie van de mislukking, gebaseerd op de religie van de afgunst !
En trouwens: ik heb al 20+ jaar een laag inkomen, en omdat ik spaar wordt ik ook gestraft: geen huursubsidie, minder zorgtoeslag, lagere aftrek ziektenkosten.
Maar als ik morgen een nieuwe auto nodig heb kan ik 'm contant betalen...
Zuinigheid is een keuze, ik heb ondanks m'n lage inkomen nog nooit een lening of krediet nodig gehad, en in de afgelopen 50 jaar welgeteld 2 dagen rood gestaan.

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 3 mei 2012, 13:56]Maar weet u wat nog echter echt ergeren is : de wegenbelasting op een schone LPG auto is 122 euro per maand !

ach guttegut ! dan rij je dus in een veel te grote en zware auto, moet je bij jezelf gaan klagen dat je die auto hebt gekocht !! ik rij ook LPG in een ruime C-segment auto en betaal toch echt maar 63 euro per maand !

kl
door klotskop - May 3, 2012 om 15:35
17 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas ik moet het eens zijn met jftm. Het is reeds aangetoond dat het verbruik en de nox/fijnstof uitstoot door de "prius "rijders vele malen hoger liggen dan gemiddeld en in een aantal omstandig heden veel meer dan een 2CV. Waarom, de wat klein uitgevallen motoren, ander val je buiten de regels, moeten veel harder werken en draaien op max. De kreet er zitten accus in, leuk naar deze worden zeer energie intensief gemaakt, he wat naar vervuiling, voor een deel her te gebruiken, tegen wederom veel energie, terwijl het nut (gebruik) minimaal is daar de meest auto? gebruikt worden door het berdijfsleven, die dus veelal op de snelweg zitten en dus, op die motor rijden.
Nu het gebruik, want we willen minder stoken met zijn allen. Het gebruik licht wat vreemd lijkt mij, 1 op 15 sommige 1 op 17 jawel wat een nummers, ik rijd op mijn motor, zonder er voor te gaan 1 op 20 en met mijn 2 CV 1 op 18 en de AX haalde zelfs 1 op 24, en daar moet allemaal wegenbelasting voor betaald worden, sterker nog de motoren hebben een verhoging gehad omdat deze niet mee zouden doen met de kilometer heffing. Nou zal het u opgevallen zijn dat deze niet is doorgegaan, het is echter opvallend stil in den haag als het kwartje van kok en deze verhoging voor motor fietsen ter spraken komt. Vroeger waren motoren en de 2CV armelui voertuigjes, nu worden ze ineens bestempeld als luxe artikelen en moet er niet gezeurd worden. Voor de goede orde ik rijd alles met de motor als er geen ijs of sneeuw ligt, een dikke 20.000 kilometer, de lol is er van af. Ik ken overigens geen modaal of minder met een Prius, wel met veel zuiniger en gekoesterde (geen budget) oudere voertuigen.

Alleen erg jammer weer dat dan Haag en Brussel de plank volledig mis slaan als het gaat om het milieu. Die is er niet bij gebaat en de rekening komt weer bij de burger te liggen. Het zou leuk zijn als men wat vaker in Scandinavie gaat kijken, die snappen het een stuk beter.

wimmi20
door wimmi20 - May 3, 2012 om 16:16
2154 Antwoorden / 7 Vragen

U spaart, en wordt daarvoor gestraft doordat u geen huursubsidie, minder zorgtoeslag ontvangt, en lagere aftrek van ziektekosten hebt.
De overheid straft u niet, dat doet u zelf.
Voor die armzalige paar procent rente brengt u braaf uw geld naar de bank, want u wilt sparen.
Als u had gespaard in een ouwe sok dan had u al die subsidies wel gehad.
En dat scheelt heel veel meer subsidiegeld dan die armzalige rente !
U doet uzelf veel geld tekort door verkeerd te sparen.

En die gratis wegenbelasting wordt--ik meen--in 2014 afgeschaft.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

=honza23 schreef op donderdag 3 mei 2012, 14:30:
=turboterry schreef op donderdag 3 mei 2012, 13:19: Staat er wel eens iemand bij stil dat de mensen met lage inkomens geen nieuwe auto kunnen betalen? En daarvoor indirekt weer worden gestraft?

En trouwens: ik heb al 20+ jaar een laag inkomen, en omdat ik spaar wordt ik ook gestraft: geen huursubsidie, minder zorgtoeslag, lagere aftrek ziektenkosten.
Maar als ik morgen een nieuwe auto nodig heb kan ik 'm contant betalen...
Zuinigheid is een keuze, ik heb ondanks m'n lage inkomen nog nooit een lening of krediet nodig gehad, en in de afgelopen 50 jaar welgeteld 2 dagen rood gestaan.

pengyou
door pengyou - May 3, 2012 om 17:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jftm schreef op dinsdag 1 mei 2012, 17:57]Helaas moet ik constateren dat de diverse merken, auto's ontwerpen die in NL belastingvrij mogen rondrijden, maar mij met een verbruik van 1 op 10 tot 1 op 15 voorbijracen.
De uitstoot van die Prius-achtigen zijn net zo hoog (of hoger) dan de gemiddelde normale auto. Hoe kan het dan dat die eigenaren op de kosten van de rest rondrijden.
Zijn het er meer met me eens, dat ik als bestuurder van een normale auto geen zin heb in het betalen van de auto's van belastingontduikers ?

Tsjongjongejongejonge............!!

ru
door ruitenboer - May 3, 2012 om 17:58
64 Antwoorden / 1 Vragen

Wettelijke regels zijn regels en daar moet je niet anders over zeuren dan via de stembus.
Je mag wel zeuren maar dat is dan over de regels voor de labels. Want het ene B label (kleineren motor en lichter in gewicht) is het andere niet.

Citroen CS 3 95 gram CO2 B label
BMW 320i 147 gram CO2 B label
Audi A4 127 gram CO2 B label

Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm S&S Distinctive 114 gram CO2 heeft een D label.
Citroen C3 1.4 VTi Tendance 134 gram CO2 C label

Ik heb er zo maar een paar uitgepikt maar er zijn heel veel meer voorbeelden

Als je dus als overheid zulke belangrijke zaken hangt aan zo'n krakkemikkig systeem, wat bovendien niets zegt over de werkelijke verbruiken ben je als overheid niet echt goed bezig.

gi
door gio_vanni007 - May 3, 2012 om 23:23
10 Antwoorden / 1 Vragen

In plaats van te zeuren over de hybride rijders, zou je moeten zeuren over de buitenlanders die gratis over onze wegen rijden en geen cent extra afdragen!
Met buitenlanders doel ik op; de seizoenarbeiders uit het oosten, de toeristen uit duitsland, belgië, engeland, de vrachtwagens van de buitenlandse firma's.

Ze zouden hetzelfde tol systeem als in Frankrijk of het plakzegel van de Oostenrijkers,Hongaren moeten overnemen voor de auto rijders welke voor een bepaalde duur over onze wegen rijden.

Dan geloof ik dat de wegenbelasting in NL omlaag kan, want kijk maar eens om je heen en je wordt kapot gegooid met hongaarse, duitse, poolse kentekens!

ma
door maron - May 4, 2012 om 00:18
31 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=honza23 schreef op donderdag 3 mei 2012, 14:30][

Sta jij er wel eens bij stil dat mensen met lage inkomens ook meer hadden kunnen studeren, harder/meer kunnnen gaan werken, een bedrijf kunnen beginnen ? Socialisme is niet voor niets de filosofie van de mislukking, gebaseerd op de religie van de afgunst !

nogal triest, als je sukses in het leven alleen afmeet aan status.
bovenstaande uiting zegt meer over jezelf.

ho
door honza23 - May 4, 2012 om 14:09
261 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=maron schreef op vrijdag 4 mei 2012, 00:18][quote=honza23 schreef op donderdag 3 mei 2012, 14:30][

Sta jij er wel eens bij stil dat mensen met lage inkomens ook meer hadden kunnen studeren, harder/meer kunnnen gaan werken, een bedrijf kunnen beginnen ? Socialisme is niet voor niets de filosofie van de mislukking, gebaseerd op de religie van de afgunst !

nogal triest, als je sukses in het leven alleen afmeet aan status.
bovenstaande uiting zegt meer over jezelf.

je hebt het blijkbaar niet zo goed begrepen ? ik hecht totaal niet aan status ! Als je mijn ouwe auto, kleine huurwoning dan wel kleding of ouwe meubelen zou zien zou je het meteen beamen. En ik meet mezelf al helemaal niet af aan anderen...ook al hebben die het ogenschijnlijk veel beter dan mij.
Maar ik heb een beetje genoeg van al die mensen die alleen maar zeuren over 'armen' en 'rijken'. Mensen die alleen maar jaloers zijn, zeuren, klagen; en nooit eens naar zichzelf kijken. Mensen die klagen dat ze geen geld hebben maar hun geld aan rookwaar of alcohol uitgeven. Mensen die klagen over bezuinigingen maar vaak wel de hele dag op de bank rondhangen. Doe er eerst zelf alles aan, dat was mijn boodschap! Klaag niet zo en steek de handen uit de mouwen. En als je geen hoog inkomen (zoals ikzelf!) hebt doe dan zuinig aan, dat doe ik ook. Maar ja, als je dat niet wilt lezen....

naitsoezn
door naitsoezn - May 4, 2012 om 14:32
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=honza23 schreef op vrijdag 4 mei 2012, 14:09][quote=maron schreef op vrijdag 4 mei 2012, 00:18][quote=honza23 schreef op donderdag 3 mei 2012, 14:30]

Sta jij er wel eens bij stil dat mensen met lage inkomens ook meer hadden kunnen studeren, harder/meer kunnnen gaan werken, een bedrijf kunnen beginnen ? Socialisme is niet voor niets de filosofie van de mislukking, gebaseerd op de religie van de afgunst !

nogal triest, als je sukses in het leven alleen afmeet aan status.
bovenstaande uiting zegt meer over jezelf.

je hebt het blijkbaar niet zo goed begrepen ? ik hecht totaal niet aan status ! Als je mijn ouwe auto, kleine huurwoning dan wel kleding of ouwe meubelen zou zien zou je het meteen beamen. En ik meet mezelf al helemaal niet af aan anderen...ook al hebben die het ogenschijnlijk veel beter dan mij.
Maar ik heb een beetje genoeg van al die mensen die alleen maar zeuren over 'armen' en 'rijken'. Mensen die alleen maar jaloers zijn, zeuren, klagen; en nooit eens naar zichzelf kijken. Mensen die klagen dat ze geen geld hebben maar hun geld aan rookwaar of alcohol uitgeven. Mensen die klagen over bezuinigingen maar vaak wel de hele dag op de bank rondhangen. Doe er eerst zelf alles aan, dat was mijn boodschap! Klaag niet zo en steek de handen uit de mouwen. En als je geen hoog inkomen (zoals ikzelf!) hebt doe dan zuinig aan, dat doe ik ook. Maar ja, als je dat niet wilt lezen....

+1!

wimmi20
door wimmi20 - May 4, 2012 om 14:59
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een geleuter !
wij rijden in de meeste buitenlanden toch ook gratis over de wegen.
En de buitenlanders die op onze straatjes rijden betalen al extra door onze hogere brandstofprijs, met extra belasting.
En dat er in Frankrijk tol moet worden betaald is ook nonsens.
Je moet daar alleen maar betalen voor snelwegen die veel korter en sneller zijn dan de nationale autowegen.
Je kunt ook kiezen voor de gratis autowegen.
Die tolwegen zijn meestal aangelegd door particuliere maatschappijen die aan de tol willen verdienen.
Dat geld gaat dan niet naar de overheid.
In Zeeland is er ook zo'n particuliere toltunnel.

=gio_vanni007 schreef op donderdag 3 mei 2012, 23:23: In plaats van te zeuren over de hybride rijders, zou je moeten zeuren over de buitenlanders die gratis over onze wegen rijden en geen cent extra afdragen!
Met buitenlanders doel ik op; de seizoenarbeiders uit het oosten, de toeristen uit duitsland, belgië, engeland, de vrachtwagens van de buitenlandse firma's.

Ze zouden hetzelfde tol systeem als in Frankrijk of het plakzegel van de Oostenrijkers,Hongaren moeten overnemen voor de auto rijders welke voor een bepaalde duur over onze wegen rijden.

Dan geloof ik dat de wegenbelasting in NL omlaag kan, want kijk maar eens om je heen en je wordt kapot gegooid met hongaarse, duitse, poolse kentekens!

gi
door gio_vanni007 - May 4, 2012 om 15:10
10 Antwoorden / 1 Vragen

Oja,
Steeds meer landen heffen tol, maar de seizoensarbeiders en de vrachtwagens gaan wél allemaal GRATIS over onze snelwegen...

De belasting bij de pomp waar jij op doelt noemen ze ACCIJNS plús de kwartje van Kok en géén wegenbelasting, waar in landen zoals Duitsland ze wél in de prijs inbegrepen hebben.

De polen die doorrijden naar Engeland tanken écht niet in NL, die tanken in Duitsland en rijden makkelijk door. Of ze werken in Limburg en tanken lekker vrolijk goedkoper in Duitsland...

=wimmi20 schreef op vrijdag 4 mei 2012, 14:59: Wat een geleuter !
wij rijden in de meeste buitenlanden toch ook gratis over de wegen.
En de buitenlanders die op onze straatjes rijden betalen al extra door onze hogere brandstofprijs, met extra belasting.
En dat er in Frankrijk tol moet worden betaald is ook nonsens.
Je moet daar alleen maar betalen voor snelwegen die veel korter en sneller zijn dan de nationale autowegen.
Je kunt ook kiezen voor de gratis autowegen.
Die tolwegen zijn meestal aangelegd door particuliere maatschappijen die aan de tol willen verdienen.
Dat geld gaat dan niet naar de overheid.
In Zeeland is er ook zo'n particuliere toltunnel.
=gio_vanni007 schreef op donderdag 3 mei 2012, 23:23: In plaats van te zeuren over de hybride rijders, zou je moeten zeuren over de buitenlanders die gratis over onze wegen rijden en geen cent extra afdragen!
Met buitenlanders doel ik op; de seizoenarbeiders uit het oosten, de toeristen uit duitsland, belgië, engeland, de vrachtwagens van de buitenlandse firma's.

Ze zouden hetzelfde tol systeem als in Frankrijk of het plakzegel van de Oostenrijkers,Hongaren moeten overnemen voor de auto rijders welke voor een bepaalde duur over onze wegen rijden.

Dan geloof ik dat de wegenbelasting in NL omlaag kan, want kijk maar eens om je heen en je wordt kapot gegooid met hongaarse, duitse, poolse kentekens!

jftm
door jftm - May 21, 2012 om 21:48
182 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=willewill schreef op woensdag 2 mei 2012, 10:45][quote=eva369 schreef op woensdag 2 mei 2012, 09:36][quote=jftm schreef op dinsdag 1 mei 2012, 17:57]Helaas moet ik constateren dat de diverse merken, auto's ontwerpen die in NL belastingvrij mogen rondrijden, maar mij met een verbruik van 1 op 10 tot 1 op 15 voorbijracen.
De uitstoot van die Prius-achtigen zijn net zo hoog (of hoger) dan de gemiddelde normale auto. Hoe kan het dan dat die eigenaren op de kosten van de rest rondrijden.
Zijn het er meer met me eens, dat ik als bestuurder van een normale auto geen zin heb in het betalen van de auto's van belastingontduikers ?

ga dan ook Hybride rijden, kun je, je aansluiten.

Ik ben een Priusrijder, en heb het genot om geen wegenbelasting te betalen, ik zie dit niet als profiteren, daar wij hier in Nederland de hoogste benzineprijzen van Europa hebben, In Frankrijk, waar de benzine goedkoper is als hier, zit zelfs de wegenbelasting in die prijs verwerkt!Hier in Nederland, betaalt men voor alles de topprijs, en dan moet de BTW weer omhoog, wat weer inhoudt dat de prijzen voor brandstof en boodschappen, in de grensstreken weer goedkoper worden als hier.....
Kijk eens hoeveel winst de Shell per kwartaal maakt.....
Als je niet uitkijkt, dan ben je een dief van je eigen portemonnee.

Will

Ik ben benieuwd of u gemiddeld minder verbruikt dan ik in mijn dieselauto VW Golf 1 op 20 tot 1 op 25.
Als ik het goed heb werkt de hybride auto alleen maar "zuinig" als je stadssnelheden rijdt. Op de snelweg en provinciale wegen rijdt u toch rond om accu's te vervoeren met een onzuinige benzinemotor !

jftm
door jftm - May 21, 2012 om 21:51
182 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pengyou schreef op donderdag 3 mei 2012, 17:14][quote=jftm schreef op dinsdag 1 mei 2012, 17:57]Helaas moet ik constateren dat de diverse merken, auto's ontwerpen die in NL belastingvrij mogen rondrijden, maar mij met een verbruik van 1 op 10 tot 1 op 15 voorbijracen.
De uitstoot van die Prius-achtigen zijn net zo hoog (of hoger) dan de gemiddelde normale auto. Hoe kan het dan dat die eigenaren op de kosten van de rest rondrijden.
Zijn het er meer met me eens, dat ik als bestuurder van een normale auto geen zin heb in het betalen van de auto's van belastingontduikers ?

Tsjongjongejongejonge............!!

Er zijn mensen die zich nergens druk om maken. Geen enkel probleem.
Maar waarom bent u dan lid van Kassa?
Anderen kunnen zich er wel om bekommeren.

jftm
door jftm - May 21, 2012 om 21:53
182 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pengyou schreef op donderdag 3 mei 2012, 17:14][quote=jftm schreef op dinsdag 1 mei 2012, 17:57]Helaas moet ik constateren dat de diverse merken, auto's ontwerpen die in NL belastingvrij mogen rondrijden, maar mij met een verbruik van 1 op 10 tot 1 op 15 voorbijracen.
De uitstoot van die Prius-achtigen zijn net zo hoog (of hoger) dan de gemiddelde normale auto. Hoe kan het dan dat die eigenaren op de kosten van de rest rondrijden.
Zijn het er meer met me eens, dat ik als bestuurder van een normale auto geen zin heb in het betalen van de auto's van belastingontduikers ?

Tsjongjongejongejonge............!!

testcase
door testcase - May 22, 2012 om 00:05
189 Antwoorden / 1 Vragen

Er zit een feitelijke onjuistheid in uw betoog. Prius-achtigen zijn geen belastingontduikers. Ik ga dat verder niet uitleggen, dat spreekt voor zich. Kwestie van definitie.

Ten tweede U stelt een hoop , zonder verdere enige onderbouwing. Daarmee is het nog niet waar.

Ten derde. U doet alsof u zelf niet de mogelijkheid heeft om minder belasting te betalen. Iedereen die maar wil kan daar gebruik van maken. Het is eigen keus.

Ten Vierde. Uw redenering volgend is iemand die geen auto rijdt helemaal een belasting ontduiker, want die dragen helemaal niets bij aan de staat. Zelfs geen benzine accijns.

Ergo. Onzinstelling

la
door lanser50 - Sep 13, 2012 om 14:51
9 Antwoorden / 2 Vragen

Zolang het duurt , rij ik in mijn Opel Corsa uit 1984 Wegenbelasting vrij . OLDTIMER .
Geheel volgens de wet , Op LPG .
Moet niks hebben van nieuwe auto's , de elektronica er in gaat allemaal stuk !
En dan is een nieuwe auto zelfs veel vervuilender , als er iets aan kapot aan de elektronica is !
Vaak geen fout meldingen , maar gaat meer verbruiken , wat vaak veel te laat word opgemerkt !

De onderhoud's kosten zijn niet mis , als er wat stuk is , ook de CO norm op het Kenteken is een ramp.
Komt hij een paar mg boven die norm , word de auto APK afgekeurd !

Zal mij niks verbazen , als de motor geheel gereviseerd moet worden na 100000 km .
Omdat hij boven de CO waarde zit ,

En voor de man met de kleine beurs word auto rijden , op den duur onbetaalbaar .
Daar als je een schone tweedehands auto koopt je nog sneller tegen , onbetaalbare reparaties aan loopt !

hereistom
door hereistom - Sep 14, 2012 om 00:47
736 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad is die hele belastingregeling met auto's belachelijk, er is bijna geen één belastingvrije auto die de 1:20 haalt, ik rij al jaren 1:18 met mijn oude Micra, maar mag wel alle belastingen betalen.
Naar mijn idee kunnen ze beter de wegenbelasting afschaffen en deze in de brandstofprijs stoppen, zodat de gebruiker betaald!

la
door lanser50 - Sep 14, 2012 om 02:32
9 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=hereistom schreef op vrijdag 14 sep 2012, 00:47]Inderdaad is die hele belastingregeling met auto's belachelijk, er is bijna geen één belastingvrije auto die de 1:20 haalt, ik rij al jaren 1:18 met mijn oude Micra, maar mag wel alle belastingen betalen.
Naar mijn idee kunnen ze beter de wegenbelasting afschaffen en deze in de brandstofprijs stoppen, zodat de gebruiker betaald!

Nu door de hoge accijnzen op benzine hier , zou je zeggen dat je al Wegenbelasting betaald , in de brandstofprijs .

Als ze dat doen , de Wegenbelasting in de brandstof prijs stoppen , zullen nog meer mensen naar België gaan om te tanken , daar is de benzine nu 1,51 euro 95 LPG 55 cent .

Straks 21 % BTW er nog op , vandaag 1,89 Euro in Nederland daar nog 3 cent BTW op 1,92 de liter PFF .
Dus dat gaat niet werken , voor de hoge heren van Nederland .

40 cent duurder dan in België waar de BTW 24% is Ra Ra .

Vandaar de kilometer heffing , destijds door , niet betrouwbare kastjes , door Eurlinks CDA , die zijn lekker afgestraft , en terecht na 8 jaar aan knoeien met Bak Ellende ! Perfect de zakken vuller's .

Niet dat ik blij ben met de VVD , zijn nog grotere Zakken Vuller's , en ze winnen nog ook .
Het is raar in Nederland ?