Kapot horloge bandje
Tijdens mijn vakantie in New York heb ik op 14 mei 2010, een horloge gekocht bij fossil. Het is een los bandje waar je verschillende uurwerken aan kunt bevestigen. Na 2 weken is het bevestigingsstukje aan het horloge bandje kapot. Ik ben naar de fossil winkel in Utrecht gegaan. En daar kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat er geen garantie zat op die bandje. Fossil geeft alleen garantie op batterijen en uurwerk. Ik vond dat onzin. Ik mag toch wel verwachten dat ik langer dan 2 weken met een bandje mag doen. Ik heb nu ook een klacht ingediend bij fossil. Wat zijn mijn rechten als consument in zo;n zaak. Waarbij de verkoper zegt dat er geen garaniet is.
U heeft het horloge in New York gekocht. Daarmee valt het artikel onder het plaatselijke consumentenrecht. In Nederland heeft u hooguit alleen de coullance van Fossil.
Ik kan u dus alleen maar een onmogelijk antwoord geven; ga terug naar New York en probeer het nogmaals in de winkel waar u het artikel kocht. Of makkelijker: stuur ze een email, wellicht reageren ze daarop.
Het spijt mij dat ik u niet beter kan berichten!
4december
Op hun site vermelden ze dus echt wat de verkoper heeft gezegd:
Garantie en defecten
Garantietermijn
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets misgaat met uw aankoop, wij zullen dan zorgen dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Uw normale garantie op horloges is 24 maanden.
Garanties op merkproducten worden altijd uitgevoerd door de leverancier.
Uitgesloten van garantie
- Batterij (tot 3 mnd na aankoop is het wel garantie)
- Glasbreuk
- Kroon/ Schroef (let er altijd op dat uw schroef/kroon gesloten is tijdens het dragen)
- Horlogeband (met uitzondering van uitgevallen steentjes tot 3 maanden)
Je bent dus, zoals reeds opgemerkt, volledig afhankelijk van de coulance van deze firma.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Heb je als consument dan helemaal geen rechten. Dit horlogebandje is deel van de serie: build a watch. Je koopt een bandje met losse uurwerken. De uurwerken worden op de horlogeband gevestigd. De bevestiging zit aan de achterzijde van de horlogeband. En deze is juist net op de stiknaad afgescheurd
4december schreef op zaterdag 29 mei 2010, 21:45: Heb je als consument dan helemaal geen rechten. De bevestiging zit aan de achterzijde van de horlogeband. En deze is juist net op de stiknaad afgescheurd
Bandjes zijn onderhevig aan gebruiks/slijtage, dus dat dat niet onder garantie valt is niet zo vreemd.
Maar ik verwacht dat als je hem hier/bij nederlandse firma had gekocht dezelfde firma dit wel (uit coulance) zou zijn omgeruild als het de stiknaad betreft.
Dat een andere winkelier niet gaat opdraaien voor kosten van iets dat bij een ander is gekocht/betaald vind ik in dit geval niet zo vreemd.
Ik heb dit horloge op 14 mei jongstleden gekocht. Dat hij nu al kapot is vind ik erg snel. Ik had in eerste instantie klantenservice gebeld van fossil nederland. En die gaven aan dat ik gewoon naar de fossil winkel kon gaan voor een ruiling. Bij de fossil winkel aangekomen kreeg ik NEE te horen. Inmiddels heb ik hierover een mail naar de klantenservice gestuurd. Omdat ik dit niet echt service vind
4december schreef op zaterdag 29 mei 2010, 21:55: IkEn die gaven aan dat ik gewoon naar de fossil winkel kon gaan voor een ruiling. Bij de fossil winkel aangekomen kreeg ik NEE te horen.
Informeer nog even bij een andere fossil winkel dan of zorg dat je de uitspraak op papier/zwart op wit krijgt zodat je het in de/een winkel op de toonbank kunt leggen als ze moeilijk doen dan..
Uw probleem is dat het recht waar u een beroep op moet doen, het recht van de State of New York is.
Ik zou in eerste instantie gaan klagen bij het bedrijf in NY waar u het horloge gekocht heeft.
Willen ze niet meewerken dan kunt u eerst dreigen met het indienen van een klacht bij het NY State Consumer Protection Board en als de dreiging niet werkt ook daadwerkelijk een klacht indienen.
(ik weet echter niet zeker of deze klachtenprocedure ook openstaat voor niet USA-ingezetenen)
http://www.nysconsumer.gov/
Meer informatie kunt u verder vinden bij:
NYC Department of Consumer Affairs
Succes!
vanden bosch schreef op zaterdag 29 mei 2010, 22:21:
Ik zou in eerste instantie gaan klagen bij het bedrijf in NY waar u het horloge gekocht heeft.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...........
--klantenservice gebeld van fossil nederland. En die gaven aan dat ik gewoon naar de fossil winkel kon gaan voor een ruiling--
Volgens de klantenservice van Nederland zou het geen probleem moeten zijn alleen wist winkelier dit wellicht niet, even goed regelen en dan is het klaar lijkt me.
en 1 regel verder beste Stacey:
--En daar kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat er geen garantie zat--
Oftewel de klantenservice kan zoveel zeggen als de winkels het niet doen heb je nog niets.
dus vroeg de vraagsteller:
--Wat zijn mijn rechten als consument in zo;n zaak. --
En daar gaf ik dus antwoord op.
vanden bosch schreef op zaterdag 29 mei 2010, 22:53: en 1 regel verder beste Stacey:
--En daar kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat er geen garantie zat--
.
Die regel verder was antwoord van een winkelier,
Klantenservice Nederland is de distributeur/overkoepelende organistatie, die kan wel wat regelen als dat even kortgesloten wordt met de aangesloten winkelier..........
garantie in de zin van x aantal maand/jaar garantie is uitgesloten ja, dit lijkt een productiefout te zijn en dat wordt dan wel geregeld.
--In de Benelux vindt de marketing, verkoop, finance en after sales plaats.
voor meer informatie:
Fossil Benelux
Doetinchemseweg ...Doetinchem
Nederland --
Ze hebben ook 4 Eigen winkels, anders kun je daar altijd nog informeren.Fossil
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer