Pe
door PetraL1978 Dec 12, 2023 om 17:13
Auto & vervoer

PostNL

Ik zit al weken te wachten op post en pakketjes.
Ik snap dat het nu rond de drukke periode is, i.v.m de feestdagen.
Maar er is volgens PostNL vorige week een pakketje in mijn brievenbus bezorgd, maar die zat er niet in.
Dit aangegeven bij de verzender en express nog een paar dagen gewacht. Inmiddels twee weken verder nog niks en in mijn flat heeft niemand het gehad.
Het is nu keurig met de verzender geregeld. Maar tegenwoordig duurt het ook mega lang voor de gewone brievenbus post geleverd word. Soms ook helemaal niet. Als je een klacht wilt indienen bij PostNL moet je bellen of via chatbox doen. Het laatste is een ramp met die standaard vragen. En aan de telefoon wordt je ook niet veel wijzer. Is er geen weg bijv. via de mail of adres waar je bij hun een klacht kan indienen? Het wordt er namelijk niet beter op.

3506 11 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Dec 12, 2023 om 17:16
11548 Antwoorden / 51 Vragen

U moet klagen bij de verkoper dan wel verzender. u bent geen party voor post.nl

Gr
door Grunn1 - Dec 12, 2023 om 17:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De hele oude postwet is achterhaald omdat er steeds meer en meer pakketjes worden bezorgd.
Het is natuurlijk van de zotte dat je als verzender in feite een overeenkomst aangaat met een verzendbedrijf voor het betaald versturen van een pakket terwijl je zodra je het pakket afgeeft je totaal afhankelijk bent van postbedrijf wat zij met jouw pakket doen maar toch hoe raar dan ook verantwoordelijk blijft voor de levering. Als de bezorger wat steeds meer en meer gebeurd maar oets met je pakket doet wat niet hoort draai je er als verzender voor op. De wereld op zijn kop.

Hier zelf ook zoiets raars gehad. Savonds in de regen gaat bij mij de bel op de tweede verdieping (open gallerij) ik zie nog net een bezorger van dhl de trap af rennen direct na aangebeld te hebben. Blijkt er later in de regen een pakketje voor mijn deur te liggen die niet voor mij is maar voor iemand 2 portieken verderop compleets doorweekt. En de verzender maar verantwoordelijk houden. Makkelijk geld verdienen door die verzendbedrijven zo.

rj
door rjw Dec 14, 2023 om 07:29
3268 Antwoorden / 5 Vragen

De postwet is juist prima. De verkoper kiest een pakketbezorger en het zou raar zijn als de verkoper dan meteen van de verantwoordelijkheid af zou zijn. De verkoper kan er ook voor kiezen om het zelf te gaan brengen als hij meer zekerheid wil hebben, maar kiest bewust voor een goedkopere optie.

Janzegt
door Janzegt - Dec 13, 2023 om 10:50
127 Antwoorden / Vragen

Je moet klagen bij de verzender en deze heeft het keurig met je geregeld schrijf je.

Zoals bij elk bedrijf heeft ook PostNL werknemers die de kantjes er vanaf lopen.

Bedenk ook dat PostNL ongeveer 1 miljoen pakketjes verstuurt en als het per dag bij 5000 pakketjes fout gaat, dit een foutenpercentage is van 0,5%. Wat op zich een uitstekende score is.

Zo redeneren de online winkels ook. Zij hebben afspraken met de vervoerders en het verlies van de pakketjes is ingecalculeerd.

Mijn advies: Laat het rusten.

Av
door AvR21057 - Dec 13, 2023 om 11:33
14 Antwoorden / Vragen

//sarcastisch// misschien moeten ze de post naar de markt brengen. dat maakt het beter en goedkoper. Klagen helpt niet. ontvang jij een aangetekend pakket dan ligt het elders als je op ern gallerij woont, Wie tekent er voor de ontvangst? De bezorger en waar dat blijkbaar is toegestaan door PostNL omdat je z.g. niet thuis was

rj
door rjw Dec 14, 2023 om 07:34
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Leg eens uit hoe er nooit meer wat fout gaat als de overheid het doet? Het blijft mensenwerk. En als we dan nog kijken naar de automatisering die pakket- en postbezorging hebben gebouwd moet je er niet aan denken dat de overheid dat zou doen. Dan hebben we in 2073 wel een track&trace volgsysteem..... Wel bijzonder dat jij zo veel vertrouwen in de overheid lijkt te hebben.

he
door henk230464 - Dec 13, 2023 om 11:34
2 Antwoorden / 2 Vragen

De dienstverlening/klantenservice, is inderdaad vriendelijk gezegd, niet fantastisch.
Chat, tja, als je met een medewerker chat, krijg je het gevoel alsof je op de vrijdagmiddagborrel bent, popijopi gepraat, niet echt mensen die interesse hebben.
Telefonisch, tja, de gescripte antwoorden zjn zo voorspelbaar, als je app gebruikt,kun je de antwoordn voorspellen.
Via de mail, onmogelijk, je kan heel ouderwets een brief schrijven, dan krjg je een antwoord  terug wel via e mail, maar waar je niet op kan antwoorden, maar wel ze, is mijn ervaring,ze  het niet fijn vinden dat je niet je telefoonnummer hebt gemaild.
Nee postnl. want ik wil op papier nietszeggende antwoorden hebben, in dit geval de elektronische papieren.
Postnl. ziet klantenservice als een noodzakelijk kwaad.
Helemaal berucht is de "kwaliteit" van de import van buiten de Europese Unie van pakjes, brievenbus of pakketten al dan niet aangetekend.
Postnl. heeft het recht,,,zeggen ze, om na betaling van de invoerrechten, die je moet betalen anders wordt het pakket niet geleverd, om nog 30, ja DERTIG dagen het pakket vast te houden voor het bezorgd kan worden. Dit komt regelmatig voor, hier spreek ik uit ervaring. Of wordt zonder opgaaf van redenen,naar de afzender gerouteneerd, zonder dat ik ben geinformeerd over de invoerrechten, ligt dit aan de afzender? aan mij als ontvanger? of toch aan de "heilige" postnl.....voor alle duidelijkheid, alle andere vervoerders betalen de invoerrechten, laten je dit weten, zodat je kunt betalen, en bezorgen je pakket. Geen probleem. Postnl bedrijft struisvogelpolitiek, schuld alleen maar schuiven op de bezorgers heel gemakkelijk.

@q
door @qwerty@ - Dec 13, 2023 om 11:50
69 Antwoorden / 1 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 13, 2023 om 15:42
16869 Antwoorden / 202 Vragen

@OWERTY@ is het aan u ontgaan dat klachtenkompas niet meer 'in de lucht is' en daar  na 30 november geen klachten meer in behandeling worden genomen?

Klachtenkompas stopt

Klachtenkompas van de Consumentenbond stopt op 1 januari 2024. Vanaf 1 november 2023 kun je geen nieuwe klachten meer plaatsen op Klachtenkompas. Bedrijven krijgen nog tot en met 31 december 2023 de gelegenheid om lopende klachten op te lossen via Klachtenkompas.

@q
door @qwerty@ Dec 13, 2023 om 16:43
69 Antwoorden / 1 Vragen

OEPS TX !

Mabelle
door Mabelle Dec 13, 2023 om 16:49
427 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, heremietkreeft je gaf anders zelf 2 dagen geleden ook een link naar klachtenkompas. Want ook jou was ontgaan dat klachtenkompas was gestopt, daar heb ik je op moeten wijzen https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/garantie-verzekeringen/moet-je-loonkosten-betalen-binnen-garantie-periode Dus doe nou niet alsof je zelf zo goed op de hoogte was.

ze
door zeemannetje - Dec 13, 2023 om 12:19
120 Antwoorden / 0 Vragen

Als het even kan laat ik de pakketjes op een officieel afhaalpunt bezorgen, zowel post.nl als DHL en verder alles wat maar mogelijk is. De pakketbezorging is zodanig geregeld dat de bezorgers allerlei bochten moeten nemen om aan het minimuminkomen te kunnen komen waardoor de zorgvuldigheid niet groot is.

je
door jeannettek - Dec 13, 2023 om 15:05
12 Antwoorden / 0 Vragen

Post.NL,

t.a.v. Mevrouw H. Verhagen,

Bezuidenhoutseweg 12,

2594  AV  Den Haag.

Zij is de CEO van Post.nl

Mabelle
door Mabelle Dec 13, 2023 om 15:36
427 Antwoorden / 1 Vragen

En wat heeft TS daar aan (als het adres al goed zou zijn)? Dat komt linea recta in de prullenbak terecht van de stagiair van de junior-secretaresse. Een CEO heeft wel wat anders te doen dan klachten lezen, laat staan afhandelen.

rj
door rjw Dec 14, 2023 om 07:35
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Een goede CEO kijkt wel degelijk naar een aantal klachten wat binnenkomt.

Mabelle
door Mabelle Dec 14, 2023 om 07:54
427 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, adhv cijfers die ze door anderen aangeleverd krijgen. Dat is een heel ander verhaal.

la
door lamb - Dec 13, 2023 om 19:04
28 Antwoorden / 2 Vragen

De brievenpost van Postnl is verre van goed. En een klacht indienen is veelal een heel gedoe, als het al lukt. In de (op zich handige) app van Postnl zie je dat er dus post geleverd gaat worden, vaak gaat het goed. Maar enkele keren per jaar komt de brief niet aan. Soms zie je in de app de afzender niet en dan is het zoeken geblazen. Een enkele keer is de post in de verkeerde straat bezorgd op hetzelfde huisnummer als mijn adres. Dan ben je afhankelijk van de ontvanger of deze de post komt brengen. De cadeaubon van de postcodeloterij is ook nooit aangekomen, contact opgenomen met de postcodeloterij, die zouden er melding van maken en hebben ons een nieuwe cadeaubon toegezonden. Enkele brieven, die wel in de app stonden zijn nooit aangekomen. En de post die bij ons verkeerd wordt bezorgd, brengen wij trouw naar de goede adressen. Tenzij het in andere plaats is, dan doen we het in de brievenbus met 'retour afzender'. Jammer dat de professionele postbode is verdwenen....

lampje1watt
door lampje1watt Dec 14, 2023 om 02:01
35 Antwoorden / 2 Vragen

Post aan ander adres (plaats):
Schijf: "Herstel aan geadresseerde" (optioneel)
En maak (een deel van) de code en oranje streepjes rechtsonder onleesbaar (afplakken)
  als de code op de langwerpige sticker staat, haal het er af.
Doe het in "Overige bestemmingen" ook als het adres lokaal is.

Wel adres, geen bewoner/onbekend.
Schrijf: "Geweigerd"

rj
door rjw Dec 14, 2023 om 07:35
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe slecht is het dan? Onderbouw het even met cijfers.

Za
door Zadiniah - Dec 14, 2023 om 01:01
4 Antwoorden / Vragen

Klagen heeft inderdaad geen zin.
ik ben al weken aan het chatten en bellen met de klantenservice van PostNL omdat ik niet alle post ontvang.
Brieven van verzekeraar, consumentengids, brieven van SVB etc.
Aantal maanden terug een kaartje ontvangen van PostNL met daarin een kaartspel als goedmakertje voor de vertraagde post.
Nee PostNL, niet vertraagd maar nooit ontvangen! Het spel kaarten is zeker om je bezig te houden terwijl je op de post wacht?