Vluchtstrook als spitsstrook; negeren of gebruiken ?
Ik heb het gevoel dat meer autobestuurders het niet eens zijn met het gebruik van de ooit veilige vluchtstrook, als spitsstrook.
Veel bestuurders, net als ikzelf, blijven gewoon links van de doorgetrokken streep rijden.
De strook zou rood afgekruist moeten worden als je pech krijgt maar heb toch vaak met eigen ogen een (vracht)auto zien staan zonder waarschuwing. Je zal er maar in zitten als levend doelwit ! Je zal zoiets maar tegenkomen op je weg !
Klaarblijkelijk zit men niet iedere minuut even goed op te letten.
Situaties als genoemd, bijvoorbeeld op de A13, A1 en A50 Arnhem-Apeldoorn.
De beheerders denken dat we niet begrijpen dat je in die situaties, wettelijk, de doorgetrokken streep gewoon mag overschrijden. Men beseft niet dat het een algeheel protest is...of heb ik het mis ? Ben ik alleen in deze gedachte.
O, daar kan ik me ZO aan ergeren, aan die mensen die niet gewoon rechts rijden. Vaak zijn het nog mensen die ruim 10 kmh onder de max rijden ook. ver-schrik-ke-lijk!! Je beseft je toch wel dat hierdoor enorm gevaarlijke situaties ontstaan, waar mensen de raarste fratsen uit moeten halen om er links langs te kunnen he?
Nog een verzoek aan iedereen die het met TS eens is: blijf alsjeblieft van de weg! Mensen die zo bang op de weg zijn, dat ze niet eens de verkeersregels durven te volgen, hebben klaarblijkelijk volledig onterecht een rijbewijs. Ga lekker met de trein!
naitsoezn schreef op dinsdag 14 feb 2012, 21:05: Nog een verzoek aan iedereen die het met TS eens is: blijf alsjeblieft van de weg! Mensen die zo bang op de weg zijn, dat ze niet eens de verkeersregels durven te volgen, hebben klaarblijkelijk volledig onterecht een rijbewijs. Ga lekker met de trein!
Zeg makker...waar staat dat Ts bang is?
Voor het gemak ga je er maar vanuit dat iedereen ook bang is wanneer men de tijdelijke spitsstrook mijdt,
Of beter gezegd...ga er zelf maar rijden, natuurlijk niet remmen als er eentje met pech staat, dat houdt maar op...
Wat bedoel je eigenlijk met rare fratsen om er langs te komen? Laat me raden, je bent ook nog een bumperklever...?
Weet je wat jij moet doen? een fiets kopen! Zulke agressieve figuren zoals jij horen niet op de weg.
van leyden schreef op dinsdag 14 feb 2012, 21:40:naitsoezn schreef op dinsdag 14 feb 2012, 21:05: Nog een verzoek aan iedereen die het met TS eens is: blijf alsjeblieft van de weg! Mensen die zo bang op de weg zijn, dat ze niet eens de verkeersregels durven te volgen, hebben klaarblijkelijk volledig onterecht een rijbewijs. Ga lekker met de trein!
(bla-bla-blaatverhaal)...
Wat bedoel je eigenlijk met rare fratsen om er langs te komen? Laat me raden, je bent ook nog een bumperklever...?
Neehoor, want ik hou me, in tegenstelling tot de onnodig-links-rijders wel graag aan de verkeersregels. Dat houdt o.a. in: niet rechts inhalen, dus ik moet twee banen naar links om in te halen, en vervolgens weer twee banen terug om zoveel mogelijk rechts te houden.
Verder hou ik ook van niet-in-de-file staan, dus die spitsstroken zijn meer dan welkom. Zulk wegmisbruikersgedrag als onnodig-links-rijden leidt er alleen maar toe dat de spitsstroken afgesloten worden, wat weer leidt tot nog meer files. Als iedereen die geen gebruik van de spitsstrook wenst te maken nou gewoon van de weg af blijft, dan zijn er ook geen files meer. Twee vliegen in één klap!
naitsoezn schreef op dinsdag 14 feb 2012, 21:00: O, daar kan ik me ZO aan ergeren, aan die mensen die niet gewoon rechts rijden. Vaak zijn het nog mensen die ruim 10 kmh onder de max rijden ook. ver-schrik-ke-lijk!! Je beseft je toch wel dat hierdoor enorm gevaarlijke situaties ontstaan, waar mensen de raarste fratsen uit moeten halen om er links langs te kunnen he?
Ik rijd ruim de maximale snelheid die ter plaatse gereden mag worden en mijd de spitsstrook waar de vluchtstrook opgeofferd is, uit protest en niet wegens angst. Door mijn snelheid hebben niet veel bestuurders er last van, en haal ik meestal bestuurders op de spitsstrook in.
Ik merk alleen dat meer mensen die neiging hebben links van de doorgetrokken streep te blijven, en vraag me dus af of er meer bestuurders zijn die mijn mening delen, dat het juist gevaarlijk is, de spitsstrook wel te gebruiken.
@jtfm: kom eens met drie recente concrete voorbeelden (links graag!) waaruit blijkt dat het openstellen van de spitsstrook tot ongelukken heeft geleidt?
naitsoezn schreef op dinsdag 14 feb 2012, 21:56: @jtfm: kom eens met drie recente concrete voorbeelden (links graag!) waaruit blijkt dat het openstellen van de spitsstrook tot ongelukken heeft geleidt?
Kom jij maar eens met het bewijs dat een spitsstrook nog nooit tot een ongeluk heeft geleid! Kan je niet.
Of dacht je dat automobilisten nooit pech hebben als de spitsstrook open is?
Je commentaar getuigt ook van weinig inzicht...alsof iedereen zo maar even drie ongelukken op kan noemen waarbij een spitsstrook een rol heeft gespeeld.
naitsoezn schreef op dinsdag 14 feb 2012, 21:56: @jtfm: kom eens met drie recente concrete voorbeelden (links graag!) waaruit blijkt dat het openstellen van de spitsstrook tot ongelukken heeft geleidt?
Zoals ik al zei heb ik het meegemaakt dat op de A50 bij Arnhem, richting het zuiden, dus bijna bij het einde van de spitsstrook, er een vrachtwagen stil stond waar er nog 100 op de matrixborden stond over de volle breedte van de weg. Er was nog niets gebeurd. Nu had ik daar kunnen staan wachten op een ongeval maar je kunt je voorstellen dat de kans er op wel behoorlijk eng toeneemt als er een voertuig stil staat zonder waarschuwing in de spits.
Het tweede voorbeeld was op de A13, waar er een pechgeval stond op de spitsstrook net voor delft, ook zonder een rood kruis. Geadviseerd wordt niet uit te stappen, maar te wachten op hulp. Ik weet niet hoe het bij jou gaat maar als ik in m'n achteruitkijkspiegel auto's en vrachtauto's op me af zie komen met 100 per uur ben ik er uit en probeer een veiliger plek te bereiken in de berm. Ook niets gebeurd toen ik er langs reed maar schrikken was het wel.
Een derde keer was vorige week op de A28 onder dat afdak, waar een personenauto gelukkig op zo'n "parkeereiland" stond naast de spitsstrook, maar waar volgens een medewerker van RWS (die ik opbelde om het door te geven) de spitsstrook in zo'n geval ook leeg moet. Op dat moment mocht iedereen er dus gewoon op alle stroken 100 rijden.
Drie gevallen waar er telkens iets misgegaan is met de veiligheidsmaatregelen die genomen zijn.
Voelt u zich nog veilig?
Hou de vluchtstrook als vluchtsstrook vor de mede gebruikers als ze pech hebben als er geen berm is waar ze terecht kunnen.
van leyden schreef op dinsdag 14 feb 2012, 22:05:naitsoezn schreef op dinsdag 14 feb 2012, 21:56: @jtfm: kom eens met drie recente concrete voorbeelden (links graag!) waaruit blijkt dat het openstellen van de spitsstrook tot ongelukken heeft geleidt?
Kom jij maar eens met het bewijs dat een spitsstrook nog nooit tot een ongeluk heeft geleid! Kan je niet.
Of dacht je dat automobilisten nooit pech hebben als de spitsstrook open is?
Ehm, dingen die niet gebeurt zijn, kan ik ook geen voorbeelden van geven he. Niet zo slim dus.
jftm schreef op dinsdag 14 feb 2012, 22:08:naitsoezn schreef op dinsdag 14 feb 2012, 21:56: @jtfm: kom eens met drie recente concrete voorbeelden (links graag!) waaruit blijkt dat het openstellen van de spitsstrook tot ongelukken heeft geleidt?
Zoals ik al zei heb ik het meegemaakt dat op de A50 bij Arnhem, richting het zuiden, dus bijna bij het einde van de spitsstrook, er een vrachtwagen stil stond waar er nog 100 op de matrixborden stond over de volle breedte van de weg. Er was nog niets gebeurd. Nu had ik daar kunnen staan wachten op een ongeval maar je kunt je voorstellen dat de kans er op wel behoorlijk eng toeneemt als er een voertuig stil staat zonder waarschuwing in de spits.
Het tweede voorbeeld was op de A13, waar er een pechgeval stond op de spitsstrook net voor delft, ook zonder een rood kruis. Geadviseerd wordt niet uit te stappen, maar te wachten op hulp. Ik weet niet hoe het bij jou gaat maar als ik in m'n achteruitkijkspiegel auto's en vrachtauto's op me af zie komen met 100 per uur ben ik er uit en probeer een veiliger plek te bereiken in de berm. Ook niets gebeurd toen ik er langs reed maar schrikken was het wel.
Een derde keer was vorige week op de A28 onder dat afdak, waar een personenauto gelukkig op zo'n "parkeereiland" stond naast de spitsstrook, maar waar volgens een medewerker van RWS (die ik opbelde om het door te geven) de spitsstrook in zo'n geval ook leeg moet. Op dat moment mocht iedereen er dus gewoon op alle stroken 100 rijden.
Drie gevallen waar er telkens iets misgegaan is met de veiligheidsmaatregelen die genomen zijn.
Voelt u zich nog veilig?
En de ongelukken waren waar? Want ik lees alleen zogenaamd "gevaarlijke situaties". Alsof we allemaal de weg op gaan om lekker anderen dood te rijden :S.
Weet je wat: maak elkaar lekker bang, ga vooral lekker verder, maar doe het zonder mij. Je vroeg om meningen, en mijn mening is in ieder geval duidelijk. Ik laat deze discussie verder voor wat ie is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer