jo
door joan Mar 8, 2013 om 22:35
Auto & vervoer

Zalando en Gabor scheept je af met garantie

Hallo, ik had Gabor snowboots gekocht bij Zalando in dec 2011. met de sneeuw heb ik ze aan gehad tot in 2012 de snuuew weg was, dus een week of 3? toen netjes opgeruimd in de doos tot dec 2012 en weer tot februari 2013 aan gehad. Wat schets mijn verbazing? de zolen zijn allebei op dezelfde plek dwars door midden.Ik heb Zalando hier bij betrokken en ik moest foto's opsturen. Na een week of twee bericht: het lag niet aan de zolen, het was het "gebruik" jaja totaal 6 weken aan gehad. Ze wilden me afkopen met 10 euro binnen twee maand boven de 30 euro te besteden. En de garantie was om, maar...als je Radar erbij haalt en de garantie voorwaarden leest over zo iets, weet je dat je rechten hebt.Toen heb ik Gabor aan geschreven, deze schuift de hele zaak af naar Zalando, want daar heb ik ze gekocht. Het is schandalig zoals men met je om gaat, het waren laarzen van 100 euro, dus ...Ik wil iedereen waarschuwen voor Zalando dat je écht een nummer bent, en ik GIL als ik de naam van hun hoor in de slechte zin. En dit geldt ook voor Gabor. Had gehoopt op nieuwe laarzen of een oplossing, maar helaas. één grote vergissing dus, wat een slechte service bij allebei.
Nogmaals ik waarschuw iedereen koop géén dure laarzen van Gabor bij Zalando want je krijgt géén service!!!

4288 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zaken gedaan met Zalando! Zalando dient het op te lossen, heeft twee jaren na de aankoop de inspanningsplicht om de kapotte Gabor snowboots te herstellen dan wel gelijkwaardige nieuwe snowboots aan u te leveren.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel, maar hoe moet ik dit ver op lossen, ik weet het niet

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

joan schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 22:45: Dank je wel, maar hoe moet ik dit ver op lossen, ik weet het niet

Daar gaan ze dan ook van uit, nooit meer wat bij ze kopen. Als iedereen die slecht behandeld is zijn ze zo van de buis.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfgang wölfe schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 22:39: Zaken gedaan met Zalando! Zalando dient het op te lossen, heeft twee jaren na de aankoop de inspanningsplicht om de kapotte Gabor snowboots te herstellen dan wel gelijkwaardige nieuwe snowboots aan u te leveren.

Die twee jaar is niets anders dan de verjaringstermijn van de verkopende partij in geval van non-conformiteit.

En of het product wel of niet non-conform is, kan nu helemaal niet gezegd worden.

In geval van non-conformiteit (dan moet er echt wel spraken zijn van non-conformiteit) dient de verkopende partij kosteloos ervoor te zorgen dat het product alsnog volgens de koopovereenkomst komt.

Dat zijn de regels en niet anders.

Aangezien het product ouder is dan één jaar, dient de koper met het keiharde bewijs te komen dat het product niet conform de overeenkomst is.

Als het product wel volgens de koopovereenkomst geleverd is en ook de eigenschappen bezit welke het op grond van de koopovereenkomst had moeten bezitten, met daarnaast de uitspraken van fabrikant en verkopende partij, komen alle kosten voor rekening van de koper. Ook als het product jonger is dan twee jaar!

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben naar de schoenmaker gegaan, en deze vettelde mij dat er geen slijtage aan zit, maar puur gebroken zijn, en dat hij dit al wel vaker bij de hand heeft gehad met Gabor, dus ik verwacht dat er meer mensen met dit probleem zitten, maar er niet mee voor de dag durven komen??
Maar heel fijn dat er mensen zijn die mij raad kunnen en willen geven, ik sta voor ieder antwoord open.
Dank jullie wel

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

[Offtopic]

Nu begrijp ik waarom dat in de reclame de mensen gillen als ze de doos van Zalando zien.

Ik kon het toch niet laten.

[/Offtopic]

Je zou ook het probleem bij de fabrikant neer kunnen leggen:

Voor al uw vragen en/of klachten kunt u zich wenden tot ons servicebureau:

Bootsma Retail Exploitatie BV
Zuid Willemsvaart 229
5211 SH DEN BOSCH

per e-mail: klantenservice@gaborstore.nl

telefonisch: (dinsdag t/m vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur)
via nummer 023 - 53 24 512

bron: http://www.gaborstore.nl/servicebureau-i-32.html

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 00:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ikbenik schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 23:31: [Offtopic]

Nu begrijp ik waarom dat in de reclame de mensen gillen als ze de doos van Zalando zien.

Ik kon het toch niet laten.

[/Offtopic]

Je zou ook het probleem bij de fabrikant neer kunnen leggen:

Voor al uw vragen en/of klachten kunt u zich wenden tot ons servicebureau:

Bootsma Retail Exploitatie BV
Zuid Willemsvaart 229
5211 SH DEN BOSCH

per e-mail: klantenservice@gaborstore.nl

telefonisch: (dinsdag t/m vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur)
via nummer 023 - 53 24 512

bron: http://www.gaborstore.nl/servicebureau-i-32.html

[u]Betweterige stuurman aan de wal[/u]: ts schreef in haar betoog dat Gabor de claim afwees en ts naar Zalando verwees: "Toen heb ik Gabor aan geschreven, deze schuift de hele zaak af naar Zalando, want daar heb ik ze gekocht."

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 00:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfgang wölfe schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 00:27:
[u]Betweterige stuurman aan de wal[/u]: ts schreef in haar betoog dat Gabor de claim afwees en ts naar Zalando verwees: "Toen heb ik Gabor aan geschreven, deze schuift de hele zaak af naar Zalando, want daar heb ik ze gekocht."

Sorry hoor!

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

*het blijft m.i. onverstandig om bij dit bedrijfje een bestelling te plaatsen gezien hun serviceverlening

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wolfgang Wölve,
Het is een rot iets waar ik in zit maar...
ik hou wel van die humor over de gil, dat je schrijft dat je de gil nu begrijpt, ik namelijk ook hahaha, en hartelijk dank voor het adres wat je me schrijft van de Gabor fabriek.
Maandag ga ik ze direct even bellen.
En alle andere lieve mensen ook bedankt voor jullie reacties, ik geef jullie het antwoord nog door wat ik hopelijk maandag zal gaan krijgen, goed of niet goed, maar ik laat het jullie weten.

Fijn weekend allemaal.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen, ik zie tot mijn verbazing dat ik daar al naar toe had geschreven, en dat deze mensen mij van het kastje naar de muur sturen om maar met Zalando te gaan praten WANT DAAR IS HET GEKOCHT, dit is dan GABOR!!! Maar ik bel ze wel, daar ze al een boze mail van mij terug hebben ontvangen.
Wie heeft er nog een goed idee???

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

joan schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 15:12: Mensen, ik zie tot mijn verbazing dat ik daar al naar toe had geschreven, en dat deze mensen mij van het kastje naar de muur sturen om maar met Zalando te gaan praten WANT DAAR IS HET GEKOCHT, dit is dan GABOR!!! Maar ik bel ze wel, daar ze al een boze mail van mij terug hebben ontvangen.

Ik had er toen overheen gelezen en dus niet meegekregen. Mijn excuses daarvoor.

Maar toch, als de verkopende partij niet meewerkt, is een logische gedachte om dan naar de fabrikant te gaan. Vandaar ook mijn reactie.

Hoe nu verder?
Tja, dat ligt ook aan de hoogte van het aankoop bedrag.
Onder een bepaald bedrag heeft het totaal geen zin om verdere stappen te ondernemen. Ik dacht dat bij consumenten het minimale bedrag (dus het te vorderen bedrag) om naar de rechter te gaan zo rond de €250,- ligt.

Als dat het geval is, kun je de rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Je moet sowieso tot drie keer de verkopende partij schriftelijk sommeren om het probleem op te lossen.
Als ze er geen gehoor aangeven, zit er niets anders op om naar de rechter te stappen.

Echter: als het product volgens de koopovereenkomst geleverd is en de eigenschappen bezit welke het op grond van de koopovereenkomst had moeten bezitten, en geheel volgens de uitspraken van fabrikant of verkopende partij is, heeft het geen zin om verdere stappen te ondernemen. Dan is het product gewoon conform de koopovereenkomst (ook wel "wettelijke garantie" genoemd).

Dan blijft over: de garantie. Om voor garantie in aanmerking te komen, dient het defect wel door de garantievoorwaarden gedekt te zijn. Als dat niet het geval is, heeft verdere stappen ook geen zin.

Het laatste punt: dan de normale reparatie. Tja. Dan komt het. Als het product conform de koopovereenkomst is en ook niet binnen de garantievoorwaarden valt, kan het product alleen nog gewoon gerepareerd worden waarbij alle kosten voor de koper komt.
En dan komt het: de verkopende partij en fabrikant zijn niet verplicht om een normale reparatie uit te voeren. Men mag dat weigeren.
Een oplossing zou kunnen zijn om dan het product bij een andere reparateur te laten repareren, waarbij ook alle kosten voor de koper komt.

In theorie is er nog een andere stap mogelijk: en wel als het product non-conform is of in de garantie valt (opmerking: garantie en conform zijn twee totaal verschillende zaken die niets met elkaar te maken hebben!) en de verkopende partij of fabrikant willen niet meewerken, dat de koper dan naar de concurrent gaat en daar het product laten herstellen/vervangen, waarbij dan de factuur bij de verkopende partij geclaimd kan worden. Dat kan in beginsel na drie keer reparatie of verzoeken daartoe.
Echter zal de concurrent dat niet vaak doen, omdat het voor hem ook een groot risico is. Immers zit hij dan ook in het geschil van koper en verkoper en is dan nog maar de vraag of die factuur dan voldaan zal worden.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb met beide goede ervaringen. Zowel met de garantieservice van Zalando als met de producten van Gabor.
Ik denk dat na zo`n lange tijd op geen enkel paar schoenen/laarzen garantie meer wordt gegeven, bij geen enkel bedrijf. En terecht.
Sowieso, als je actie wilt ondernemen ligt de bewijslast bij jou. Misschien kun je het telefoonnummer van de schoenmaker aan Zalando doorgeven.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 13:02: *het blijft m.i. onverstandig om bij dit bedrijfje een bestelling te plaatsen gezien hun serviceverlening

BedijfJE?

ve
door verwijderd - Mar 10, 2013 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

joan schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 15:05: Wolfgang Wölve,
Het is een rot iets waar ik in zit maar...
ik hou wel van die humor over de gil, dat je schrijft dat je de gil nu begrijpt, ik namelijk ook hahaha, en hartelijk dank voor het adres wat je me schrijft van de Gabor fabriek.
Maandag ga ik ze direct even bellen.
En alle andere lieve mensen ook bedankt voor jullie reacties, ik geef jullie het antwoord nog door wat ik hopelijk maandag zal gaan krijgen, goed of niet goed, maar ik laat het jullie weten.

Fijn weekend allemaal.

Nou die eer komt de Ikbenik toe!

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

haha ja ik zie het sorry wolfgang,

"ikbenik ", ik hou dus zoals je al wel hebt gelezen, van humor.

"sonjaatje"
ik weet niet of jij het ook erbij zou laten zitten als je de laarzen totaal misschien 6 weken zou hebben gedragen , en netjes in de doos bewaarde in de maanden dat ze niet te dragen zijn?
die niet waagt die niet wint, ik denk...dat ik niet win, maar het geeft me wel het gevoel dat ik er alles dan aan heb gedaan.
En ja het is een idee om het telefoonnummer aan Zalando door te geven van de schoenmaker, dank je wel.