Zalando en Gabor scheept je af met garantie
Hallo, ik had Gabor snowboots gekocht bij Zalando in dec 2011. met de sneeuw heb ik ze aan gehad tot in 2012 de snuuew weg was, dus een week of 3? toen netjes opgeruimd in de doos tot dec 2012 en weer tot februari 2013 aan gehad. Wat schets mijn verbazing? de zolen zijn allebei op dezelfde plek dwars door midden.Ik heb Zalando hier bij betrokken en ik moest foto's opsturen. Na een week of twee bericht: het lag niet aan de zolen, het was het "gebruik" jaja totaal 6 weken aan gehad. Ze wilden me afkopen met 10 euro binnen twee maand boven de 30 euro te besteden. En de garantie was om, maar...als je Radar erbij haalt en de garantie voorwaarden leest over zo iets, weet je dat je rechten hebt.Toen heb ik Gabor aan geschreven, deze schuift de hele zaak af naar Zalando, want daar heb ik ze gekocht. Het is schandalig zoals men met je om gaat, het waren laarzen van 100 euro, dus ...Ik wil iedereen waarschuwen voor Zalando dat je écht een nummer bent, en ik GIL als ik de naam van hun hoor in de slechte zin. En dit geldt ook voor Gabor. Had gehoopt op nieuwe laarzen of een oplossing, maar helaas. één grote vergissing dus, wat een slechte service bij allebei.
Nogmaals ik waarschuw iedereen koop géén dure laarzen van Gabor bij Zalando want je krijgt géén service!!!
Zaken gedaan met Zalando! Zalando dient het op te lossen, heeft twee jaren na de aankoop de inspanningsplicht om de kapotte Gabor snowboots te herstellen dan wel gelijkwaardige nieuwe snowboots aan u te leveren.
joan schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 22:45: Dank je wel, maar hoe moet ik dit ver op lossen, ik weet het niet
Daar gaan ze dan ook van uit, nooit meer wat bij ze kopen. Als iedereen die slecht behandeld is zijn ze zo van de buis.
wolfgang wölfe schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 22:39: Zaken gedaan met Zalando! Zalando dient het op te lossen, heeft twee jaren na de aankoop de inspanningsplicht om de kapotte Gabor snowboots te herstellen dan wel gelijkwaardige nieuwe snowboots aan u te leveren.
Die twee jaar is niets anders dan de verjaringstermijn van de verkopende partij in geval van non-conformiteit.
En of het product wel of niet non-conform is, kan nu helemaal niet gezegd worden.
In geval van non-conformiteit (dan moet er echt wel spraken zijn van non-conformiteit) dient de verkopende partij kosteloos ervoor te zorgen dat het product alsnog volgens de koopovereenkomst komt.
Dat zijn de regels en niet anders.
Aangezien het product ouder is dan één jaar, dient de koper met het keiharde bewijs te komen dat het product niet conform de overeenkomst is.
Als het product wel volgens de koopovereenkomst geleverd is en ook de eigenschappen bezit welke het op grond van de koopovereenkomst had moeten bezitten, met daarnaast de uitspraken van fabrikant en verkopende partij, komen alle kosten voor rekening van de koper. Ook als het product jonger is dan twee jaar!
ik ben naar de schoenmaker gegaan, en deze vettelde mij dat er geen slijtage aan zit, maar puur gebroken zijn, en dat hij dit al wel vaker bij de hand heeft gehad met Gabor, dus ik verwacht dat er meer mensen met dit probleem zitten, maar er niet mee voor de dag durven komen??
Maar heel fijn dat er mensen zijn die mij raad kunnen en willen geven, ik sta voor ieder antwoord open.
Dank jullie wel
[Offtopic]
Nu begrijp ik waarom dat in de reclame de mensen gillen als ze de doos van Zalando zien.
Ik kon het toch niet laten.
[/Offtopic]
Je zou ook het probleem bij de fabrikant neer kunnen leggen:
Voor al uw vragen en/of klachten kunt u zich wenden tot ons servicebureau:
Bootsma Retail Exploitatie BV
Zuid Willemsvaart 229
5211 SH DEN BOSCH
per e-mail: klantenservice@gaborstore.nl
telefonisch: (dinsdag t/m vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur)
via nummer 023 - 53 24 512
bron: http://www.gaborstore.nl/servicebureau-i-32.html
ikbenik schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 23:31: [Offtopic]
Nu begrijp ik waarom dat in de reclame de mensen gillen als ze de doos van Zalando zien.
Ik kon het toch niet laten.
[/Offtopic]
Je zou ook het probleem bij de fabrikant neer kunnen leggen:
Voor al uw vragen en/of klachten kunt u zich wenden tot ons servicebureau:
Bootsma Retail Exploitatie BV
Zuid Willemsvaart 229
5211 SH DEN BOSCH
per e-mail: klantenservice@gaborstore.nl
telefonisch: (dinsdag t/m vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur)
via nummer 023 - 53 24 512
bron: http://www.gaborstore.nl/servicebureau-i-32.html
[u]Betweterige stuurman aan de wal[/u]: ts schreef in haar betoog dat Gabor de claim afwees en ts naar Zalando verwees: "Toen heb ik Gabor aan geschreven, deze schuift de hele zaak af naar Zalando, want daar heb ik ze gekocht."
wolfgang wölfe schreef op zaterdag 9 mrt 2013, 00:27:
[u]Betweterige stuurman aan de wal[/u]: ts schreef in haar betoog dat Gabor de claim afwees en ts naar Zalando verwees: "Toen heb ik Gabor aan geschreven, deze schuift de hele zaak af naar Zalando, want daar heb ik ze gekocht."
Sorry hoor!
*het blijft m.i. onverstandig om bij dit bedrijfje een bestelling te plaatsen gezien hun serviceverlening
Wolfgang Wölve,
Het is een rot iets waar ik in zit maar...
ik hou wel van die humor over de gil, dat je schrijft dat je de gil nu begrijpt, ik namelijk ook hahaha, en hartelijk dank voor het adres wat je me schrijft van de Gabor fabriek.
Maandag ga ik ze direct even bellen.
En alle andere lieve mensen ook bedankt voor jullie reacties, ik geef jullie het antwoord nog door wat ik hopelijk maandag zal gaan krijgen, goed of niet goed, maar ik laat het jullie weten.
Fijn weekend allemaal.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer