boneka
door boneka Sep 14, 2015 om 21:34
Computers & telefonie

Bol.com weigert uitleg achteraf betalen

Ik heb Bol.com al zo'n 20 mails gestuurd. Ik krijg telkens een gegenereerd standaard antwoord waar ik niks aan heb. Er zitten hele domme antwoorden tussen zoals van ene Nikky onze directeur kan dat ook niet zucht......

Wat wil het geval. Ik bestel al jaren dvd/blu rays. Kon altijd achteraf betalen. Ineens kan dat niet meer terwijl het bedrag niet hoger is dan 20 euro. Maar na 20 mails ben ik nog niks wijzer. Ze komen met dit lijstje:

•totaalbedrag van je bestelling ( is niet van toepassing)
•soort artikelen in je bestelling (is al jaren nooit veranderd bij dvd)
•eventuele onbetaalde facturen (is niet het geval)
•aantal bestellingen dat je eerder bij ons geplaatst hebt (geen problemen gehad)
•bezorging op een afhaalpunt (gewoon bij mij thuis)
•één van je facturen is overgedragen aan het incassobureau (Niet van toepassing)

Echter Bol.com weigert uit te leggen! het gekke is als je 3 cd's besteld dat het wel kan.

11401 33 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Sep 14, 2015 om 22:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Vind ik ook onbegrijpelijk. Ik heb net een DVD en CD besteld en mag gewoon achteraf betalen. Misschien kun je beter bellen ipv een mail sturen.

diumenge
door diumenge - Sep 15, 2015 om 06:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar ergens anders bestellen? Ben je mogelijk ook nog goedkoper uit.

fl
door flessebon - Sep 15, 2015 om 11:59
418 Antwoorden / 7 Vragen

Is het een dvd van die firma of van een winkeltje (derde) op de site?

edrick3
door edrick3 - Sep 15, 2015 om 13:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo boneka,

Wordt die optie bij je bestelling dan (nog) wel aangeboden?

e kunt bij bol.com (afhankelijk van wat je bestelt en met uitzondering van bepaalde elektronica-artikelen en bestellingen met hoge bedragen) op één of meer van de onderstaande manieren betalen. Tijdens het plaatsen van een bestelling worden de betaalmethoden die op dat moment mogelijk zijn aan je getoond.

Achteraf betalen is alleen mogelijk voor bestellingen (binnen Nederland en België) waarbij deze optie tijdens het bestelproces wordt aangeboden als betaalmethode. Je ontvangt per e-mail de factuur met een betaalmogelijkheid via iDEAL (of Bancontact/Mister Cash). Je voldoet de openstaande factuur dan via de knop 'Betaal direct'. Deze vind je in de verzendbevestiging van je artikelen, de factuur per e-mail en bij de betreffende factuur in je account.

En anders even bellen:

Telefoon
Dag en nacht bereikbaar
24 uur per dag, 7 dagen per week
030 - 310 4999 (lokaal tarief)

En je kunt op de site van bol ook nog chatten!

Cookies
door Cookies - Sep 15, 2015 om 14:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aankopen die niet door Bol.com geleverd worden, kun je niet achteraf betalen.

En 20 mails verzonden over uitleg? Bol.com is helemaal niet verplicht jouw tekst en uitleg te geven.

boneka
door boneka - Sep 15, 2015 om 18:00
77 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 15 sep 2015, 13:21]Hallo boneka,

Wordt die optie bij je bestelling dan (nog) wel aangeboden?

e kunt bij bol.com (afhankelijk van wat je bestelt en met uitzondering van bepaalde elektronica-artikelen en bestellingen met hoge bedragen) op één of meer van de onderstaande manieren betalen. Tijdens het plaatsen van een bestelling worden de betaalmethoden die op dat moment mogelijk zijn aan je getoond.

Achteraf betalen is alleen mogelijk voor bestellingen (binnen Nederland en België) waarbij deze optie tijdens het bestelproces wordt aangeboden als betaalmethode. Je ontvangt per e-mail de factuur met een betaalmogelijkheid via iDEAL (of Bancontact/Mister Cash). Je voldoet de openstaande factuur dan via de knop 'Betaal direct'. Deze vind je in de verzendbevestiging van je artikelen, de factuur per e-mail en bij de betreffende factuur in je account.

En anders even bellen:

Telefoon
Dag en nacht bereikbaar
24 uur per dag, 7 dagen per week
030 - 310 4999 (lokaal tarief)

En je kunt op de site van bol ook nog chatten!

Ze willen het ook per telefoon niet uitleggen. Woon gewoon in Nederland en ik doe dit al jaren zo.
Ik dacht ik ga op het werk een nieuw account aanmaken met een een fictieve naam en wat blijkt; nu kan het wel! Bol com heeft daarom wat uit te leggen!

zoekster
door zoekster - Sep 15, 2015 om 20:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=boneka schreef op dinsdag 15 sep 2015, 18:00]

Ze willen het ook per telefoon niet uitleggen. Woon gewoon in Nederland en ik doe dit al jaren zo.
Ik dacht ik ga op het werk een nieuw account aanmaken met een een fictieve naam en wat blijkt; nu kan het wel! Bol com heeft daarom wat uit te leggen!
Dat is echt heel vreemd. Je zou via thuiswinkel.org een klacht kunnen indienen, dan reageert Bol.com wel.

klik HIER

zoekster
door zoekster - Sep 15, 2015 om 21:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 15 sep 2015, 14:50]

En 20 mails verzonden over uitleg? Bol.com is helemaal niet verplicht jouw tekst en uitleg te geven.
Ik zou ook uitleg willen als ik ineens niet meer achteraf zou kunnen betalen. Zelf heb ik bij Bol.com meegemaakt dat mijn adres was verwisseld met dat van een wanbetaler, toen kon ik ook alleen nog via ideal betalen. Toen ik belde is het heel snel in orde gemaakt.

Ik heb ook een grote voorkeur voor achteraf betalen. Dat is een van de redenen dat ik eerder bij Bol.com bestel dan bij een ander.

edison
door edison - Sep 20, 2015 om 10:59
64 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen een positieve noot van mijn kant, ik kan altijd achteraf betalen, of Bol het nu levert of een externe leverancier, altijd achteraf en nooit probleem mee gehad.

boneka
door boneka - Sep 20, 2015 om 11:22
77 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb thuiswinkel ook benaderd met deze klacht. Heb ze een tijdje aan de lijn gehad, ze zeggen alles te hebben uitgezocht, maar dat hier sprake is van willekeur en niet persoonsgebonden mensen bewust te willen uitsluiten.

Maar ze doen er niets mee. Ze compenseren niet, ze lossen het niet op ik kan barsten als klant. Ik hoor steeds de standaard zin, dit ligt aan het systeem en daar kan ik niks aan doen.

Dit gaat er bij mij niet in. Bol.com heeft de klacht nu doorgestuurd naar hun hoofdkantoor, ben benieuwd of zij het gaan aanpassen.

Op eerdere vraag hier ik zie achteraf betalen wel in beeld maar deze is grijs en kan ik niet aanvinken. De bestelling is niet van een externe partij. Maar Bol.com zegt ook dat het hier niet aan ligt, maar het systeem willekeurig mensen uitsluit. En dat is erg vreemd en volgens mij in strijd met de wet.

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2015 om 13:29
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik neem aan dat ze het gaan aanpassen als u altijd uw rekeningen op tijd heeft betaald in het verleden.

Anders zou een laatste mogelijkheid klachtenkompas.nl kunnen zijn.

Het lijkt wel een ontmoedigingsbeleid om voor een klein bedrag te bestellen, aangezien u wel 3 CD's kunt bestellen.

Nog een andere manier is 3 willekeurige CD's bestellen samen met de gewilde DVD's. En dan de CD's terugsturen. Maar ja, zou eigenlijk zo niet moeten.

boneka
door boneka - Sep 20, 2015 om 14:11
77 Antwoorden / 13 Vragen

http://i998.photobucket.com/albums/af105/Kuda007/bolcom%203.jpg

Hier zie je wat ik bedoel

boneka
door boneka - Sep 20, 2015 om 14:12
77 Antwoorden / 13 Vragen
boneka
door boneka - Sep 20, 2015 om 14:12
77 Antwoorden / 13 Vragen

Hier zie je wat ik bedoel

boneka
door boneka - Sep 20, 2015 om 14:13
77 Antwoorden / 13 Vragen

Url werkt niet goed zie ik

boneka
door boneka - Sep 20, 2015 om 14:14
77 Antwoorden / 13 Vragen
boneka
door boneka - Sep 20, 2015 om 14:17
77 Antwoorden / 13 Vragen

http://i998.photobucket.com/albums/af105/Kuda007/bolcom%203.jpg

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2015 om 14:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb het gezien hoor, maar ik maak het even gemakkelijker met een link

klik HIER

Ik snap echt niet waarom Bol.com u uitsluit. Woont u soms in een achterstandswijk? (niet dat dat een excuus is)

diumenge
door diumenge - Sep 20, 2015 om 14:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=boneka schreef op maandag 14 sep 2015, 21:34]...Wat wil het geval. Ik bestel al jaren dvd/blu rays. Kon altijd achteraf betalen. Ineens kan dat niet meer terwijl het bedrag niet hoger is dan 20 euro. Maar na 20 mails ben ik nog niks wijzer. Ze komen met dit lijstje:
...
Ik weet niet waar die 20 euro vandaan komt, bol.com geeft wel aan het totaalbedrag van de bestelling kan liggen maar geeft vervolgens niet aan wat dat bedrag is, echter het bedrag van je schermprint ligt wel boven de 20 euro.

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2015 om 14:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 20 sep 2015, 14:31][quote=boneka schreef op maandag 14 sep 2015, 21:34]...Wat wil het geval. Ik bestel al jaren dvd/blu rays. Kon altijd achteraf betalen. Ineens kan dat niet meer terwijl het bedrag niet hoger is dan 20 euro. Maar na 20 mails ben ik nog niks wijzer. Ze komen met dit lijstje:
...
Ik weet niet waar die 20 euro vandaan komt, bol.com geeft wel aan het totaalbedrag van de bestelling kan liggen maar geeft vervolgens niet aan wat dat bedrag is, echter het bedrag van je schermprint ligt wel boven de 20 euro.
Dat komt natuurlijk door de bezorgkosten, die erbij komen.

Maar ik heb zelfs een laptop besteld met achteraf betalen. En ook wel eens iets van rond de 18 euro.

Er moet iets zijn wat Bol.com niet wil zeggen, maar wel gaande is. Iets waardoor ze het niet vertrouwen.

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2015 om 15:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Een ander idee. Heeft u misschien vaak uw aankopen teruggestuurd, dat ze misschien vermoeden dat u illegale kopieën maakt, maar dat niet hard kunnen maken?

boneka
door boneka - Sep 20, 2015 om 15:23
77 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb geen blu ray brander dus kan ik ze ook niet branden of kopieren. Ben geen wanbetaler. Ze zeggen dat het ook niet aan mij ligt, dus kan terugsturen ook geen optie zijn.

Dat ze schimmig blijven is opmerkelijk. Het ligt niet aan het bedrag zeggen ze. Ik heb echt geen flauw benul. Als ze het nou gewoon zeggen heb ik er geen probleem mee. Maar niet van het ligt aan het systeem, want dat gaat er bij mij niet in.

diumenge
door diumenge - Sep 20, 2015 om 15:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat het aan het systeem ligt is helemaal niet zo onwaarschijnlijk. Het systeem zal geprogrammeerd zijn om in bepaalde situaties te 'besluiten' dat achteraf betalen een risico is, daar zijn regels voor bepaald. Wellicht neemt het systeem een onvoorzien besluit o.b.v. die regels, iets wat voor de gemiddelde helpdesk medewerker niet meer te overzien is. Dat zou bijvoorbeeld kunnen gebeuren als zo'n regel verkeerd is ingevoerd, een mens ziet dat wellicht maar een computer hanteert gewoon die regel, of deze nou logisch is of niet.

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2015 om 15:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 20 sep 2015, 15:41]Dat het aan het systeem ligt is helemaal niet zo onwaarschijnlijk. Het systeem zal geprogrammeerd zijn om in bepaalde situaties te 'besluiten' dat achteraf betalen een risico is, daar zijn regels voor bepaald. Wellicht neemt het systeem een onvoorzien besluit o.b.v. die regels, iets wat voor de gemiddelde helpdesk medewerker niet meer te overzien is. Dat zou bijvoorbeeld kunnen gebeuren als zo'n regel verkeerd is ingevoerd, een mens ziet dat wellicht maar een computer hanteert gewoon die regel, of deze nou logisch is of niet.
Dit vind ik wel heel vaag. Er zijn 'regels', maar die zijn niet te overzien. En het systeem kan een besluit nemen dat onvoorzien kan zijn.
En die 'regel' die al niet duidelijk is, is weer verkeerd ingevoerd. Verder kan die 'regel' ook nog eens logisch of niet logisch zijn.

Ben je een ambtenaar? (geintje)

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2015 om 15:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=boneka schreef op zondag 20 sep 2015, 15:23]Ik heb geen blu ray brander dus kan ik ze ook niet branden of kopieren. Ben geen wanbetaler. Ze zeggen dat het ook niet aan mij ligt, dus kan terugsturen ook geen optie zijn.

Toch heeft u niet helemaal mijn vraag beantwoord, stuurt u een gekochte blue ray vaak retour?

boneka
door boneka - Sep 20, 2015 om 16:12
77 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb wel eens blu rays terug gestuurd. Maar dan nog dan zou je dit in de voorwaarden kunnen vermelden. Ik lees hier niets over. De punten die daar worden vermeld hebben het niet over terug sturen van artikelen. Ik begrijp dat de helpdeskmedewerker niet alles kan en hoeft te weten, maar een verwijzing van de juiste voorwaarden wel. Die is dan in deze incompleet

diumenge
door diumenge - Sep 20, 2015 om 16:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 20 sep 2015, 15:50]Dit vind ik wel heel vaag. Er zijn 'regels', maar die zijn niet te overzien. En het systeem kan een besluit nemen dat onvoorzien kan zijn.
En die 'regel' die al niet duidelijk is, is weer verkeerd ingevoerd. Verder kan die 'regel' ook nog eens logisch of niet logisch zijn.

Ben je een ambtenaar? (geintje)
Dat kan en mag je vaag vinden, maar het is toch een mogelijkheid. Het management zal een aantal regels bedenken. Bijvoorbeeld, om maar even bij je vraag te blijven, dat als het aantal retour gestuurde bestellingen binnen een kwartaal meer dan drie is dat er dan niet meer achteraf betaald mag worden. Stel nou dat de programmeur vergeet te programmeren om elk kwartaal de teller te resetten, dan komt er moment dat je niet meer achteraf kan betalen en niemand die het begrijpt tot ze de code bekijken. Ik versimpel het nu even, het gaat om het idee. Eens mens zou beseffen dat er een nieuw kwartaal is aangebroken, de computer weet dat wel maar acht het niet relevant omdat er niet geprogrammeerd is dat het van belang is.

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2015 om 16:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=boneka schreef op zondag 20 sep 2015, 16:12]Ik heb wel eens blu rays terug gestuurd. Maar dan nog dan zou je dit in de voorwaarden kunnen vermelden.

Maar zoiets zouden ze niet in de voorwaarden kunnen zetten. Dan zouden ze nl hard moeten maken dat iemand of de blu rays gaat bekijken en/of kopieren en dan retourneert.

Het is voor mij de enige mogelijke verklaring.

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2015 om 16:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 20 sep 2015, 16:22][quote=zoekster schreef op zondag 20 sep 2015, 15:50]Dit vind ik wel heel vaag. Er zijn 'regels', maar die zijn niet te overzien. En het systeem kan een besluit nemen dat onvoorzien kan zijn.
En die 'regel' die al niet duidelijk is, is weer verkeerd ingevoerd. Verder kan die 'regel' ook nog eens logisch of niet logisch zijn.

Ben je een ambtenaar? (geintje)
Dat kan en mag je vaag vinden, maar het is toch een mogelijkheid. Het management zal een aantal regels bedenken. Bijvoorbeeld, om maar even bij je vraag te blijven, dat als het aantal retour gestuurde bestellingen binnen een kwartaal meer dan drie is dat er dan niet meer achteraf betaald mag worden. Stel nou dat de programmeur vergeet te programmeren om elk kwartaal de teller te resetten, dan komt er moment dat je niet meer achteraf kan betalen en niemand die het begrijpt tot ze de code bekijken. Ik versimpel het nu even, het gaat om het idee. Eens mens zou beseffen dat er een nieuw kwartaal is aangebroken, de computer weet dat wel maar acht het niet relevant omdat er niet geprogrammeerd is dat het van belang is.
Een hele lange verklaring, maar ik denk dat het helemaal niets met een programmeerfout te maken heeft, maar met bewuste strategie. Alleen een die je niet in de openbaarheid wilt/kunt brengen. Net zoiets als in een buurt wonen waar ze liever niet leveren zonder vooruit betaling. Ook dat zal niet (snel) hardop gezegd worden.

diumenge
door diumenge - Sep 20, 2015 om 16:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een lange verklaring omdat ik 'het ligt aan het systeem' begrijpelijk probeer uit te leggen, ongeacht of dat nu wel of niet lukt. Ik zeg dus ook niet dat het zo is, alleen dat het wel een mogelijkheid is. Niemand wil horen dat het 'aan de computer ligt', maar soms is dat initieel helaas toch echt zo. Bij een bedrijf als bol.com is dat ook niet even eenvoudig te achterhalen en dan maken ze zich er dus makkelijk vanaf door te zeggen dat zij het ook niet weten.

TS geeft verder aan bij een nieuwe account het probleem niet te hebben, ik neem aan dat daarbij hetzelfde adres en andere gegevens zijn gebruikt. Daarmee sluit je een slechte buurt en andere mogelijke factoren dan min of meer uit.

Kortom, dat het aan het systeem ligt is niet waarschijnlijker of onwaarschijnlijker dan dat het een bewuste strategie is, althans zo denk ik er over.

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2015 om 16:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 20 sep 2015, 16:39]
TS geeft verder aan bij een nieuwe account het probleem niet te hebben, ik neem aan dat daarbij hetzelfde adres en andere gegevens zijn gebruikt. Daarmee sluit je een slechte buurt en andere mogelijke factoren dan min of meer uit.

Kortom, dat het aan het systeem ligt is niet waarschijnlijker of onwaarschijnlijker dan dat het een bewuste strategie is, althans zo denk ik er over.
Zeer waarschijnlijk heeft hij een ander adres opgegeven, ts wilde checken wat er gebeurt als bol.com (de computer) dacht met iemand een deal te sluiten. Of het persoonlijk met hem te maken had of niet.

Ik denk zelf overigens ook niet dat het in dit geval met het adres te maken heeft, omdat hij wel cd's kon bestellen. Het heeft zeer waarschijnlijk met de blu rays te maken.

Althans zo denk ik erover ;-)

diumenge
door diumenge - Sep 20, 2015 om 17:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als Bol het zelf niet weet, dan kunnen wij er ook alleen maar naar gissen.

boneka
door boneka - Sep 21, 2015 om 19:48
77 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 20 sep 2015, 16:58][quote=diumenge schreef op zondag 20 sep 2015, 16:39]
TS geeft verder aan bij een nieuwe account het probleem niet te hebben, ik neem aan dat daarbij hetzelfde adres en andere gegevens zijn gebruikt. Daarmee sluit je een slechte buurt en andere mogelijke factoren dan min of meer uit.

Kortom, dat het aan het systeem ligt is niet waarschijnlijker of onwaarschijnlijker dan dat het een bewuste strategie is, althans zo denk ik er over.
Zeer waarschijnlijk heeft hij een ander adres opgegeven, ts wilde checken wat er gebeurt als bol.com (de computer) dacht met iemand een deal te sluiten. Of het persoonlijk met hem te maken had of niet.

Ik denk zelf overigens ook niet dat het in dit geval met het adres te maken heeft, omdat hij wel cd's kon bestellen. Het heeft zeer waarschijnlijk met de blu rays te maken.

Althans zo denk ik erover ;-)

Dat zou kunnen maar dan moeten ze het melden in hun voorwaarden.

Vandaag heeft Consuwijzer mij terug gebeld en zij zeggen dat wanneer zoiets niet in de voorwaarden staat zij gewoon dezelfde betaalmethodes moeten hanteren als bij anderen.

Willekeur mag dus niet! Nu moet Bol.com nog om.