Ik heb een sim only abonnement van telfort voor alleen bellen en sms van €6,99 Nu heb ik enige tijd geleden een nieuwe los toestel gekocht dat was ingesteld op internet via wifi en mobiel internet was uitgeschakeld Nu heeft het toestel zonder enige melding 1,5 maand zonder dat ik het wist toch contact met het mobielinternet In het contract staat niks over mobiel internet en heb ook gemeld dat ik het ook niet wilde bij het afsluiten van het abo. Want als je ik thuis bv. geen internet wil kan ik er ook niet op Nu kreeg ik een rekening van €377,- Heb gebeld,geschreven en ben langs geweest maar ze staan je gewoon uit te lachen en dan zeggen ze dat je gewoon moet betalen, wat ik niet van plan ben Kan u mijn helpen hoe verder
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Feit is dat uw toestel (hoe u het ook zegt ingesteld te hebben) 1 1/2 maand verbinbding met mobiel internet heeft gehad. En die kosten zult u moeten betalen. En in deze ben ik het met Rapil eens, nu betalen is aanzienlijk goeiekoper als later, want hier staan de kosten van incassokosten. Die bedragen voor deze vordering zijn € 89,25 als u het zover laat komen.
Ook met een sim-only kaart kun je internetten, data gebruik wordt dan buiten de bundel afgerekend. Dat de gsm toch verbinding is gaan maken met het internet is niet de fout van de provider maar van u zelf. Er zit niets anders op dan betalen. Het meest handige is om toch maar een databundel aan te schaffen om dit soort verrassingen in de toekomst te voorkomen.
Ik vind de reacties toch wel wat kort door de bocht. Natuurlijk is het je eigen verantwoordelijkheid je toestel op de juiste wijze in te stellen, helemaal mee eens. Waar ik het niet mee eens ben is de redenatie je bent op internet geweest dus je moet betalen`, er is een abonnement afgesloten voor SIM only, waarom staat de provider dan internet gebruik toe? Dat het toestel verbinding probeert te maken, soit, het abonnement had dit niet mogen toestaan. Maar ja, dat is mentaliteitsverandering op hoger niveau.
Mobiel internet is door gebruiker in en uitschakelbaar door de telefoon instelling. Als de provider internet heeft "open gelaten" kàn er een internet verbinding (betaald) tot stand komen. Maar als TS een duidelijk contract heeft dat er UITSLUITEND sms en bel gebruik is besteld en beslist geen internet, zal telfort toch over de brug moeten komen.
Mobiel internet is ook door de provider volledig blokkeerbaar aan de providerskant. Dit is kennelijke in deze casus niet gebeurd.
De melding wordt doorgegeven aan een telfort medewerker, wanneer en of er eactie komt zal blijken.
Het kan zijn dat de toestel wel voor MMS ingesteld is of zelfs zoals bij mijn Sony Ericsson Xperia X8 op navigatie in gesteld is en dan wordt er wel degelijk verbinding gemaakt met internet ook al staat deze op wifi ingesteld.
Waarschijnlijk gebeurt dat ook zonder dat internet ingeschakeld is.
Gelukkig is Ben wel een provider die een waarschuwing geeft al is het wel nadat je 7 Mb hebt verbruikt a €1,- per Mb maar dan krijg je wel een sms en een mail dat je internet heb aanstaan.
Helaas kan ik je geen goed bericht brengen, die €377,- zal je moeten betalen maar zodra je contract afloopt zal ik het advies willen geven om zo snel mogelijk over te stappen naar een andere provider met name Ben is goed.
MAAR laat SIMPEL uit je lijstje zo Simpel als de naam beweerd te zijn zo SIMPEL zijn is de IQ bij hun. Een halfjaar gratis internet betekend na een halfjaar een rekening van enkele honderden euro`s voor internet. Ze vertellen namelijk niet dat je de internet instellingen daarna moet verwijderen.
Hallo Jeroen 2403, even iets onfatsoendelijks, en ik weet dat ik hier veel commentaar op krijg, maar ik kan er niks aan doen, pas als wij antwoord op de volgende vraag krijgen weten wij misschien iets meer en kunt u misschien ook geholpen worden, heb nogal een beetje wit pootje bij telfort / Hoe oud bent u? Mvgr: K. te Kerkrade.
Ik denk dat je in eerste instantie voet bij stuk moet houden. Je hebt het toestel gekocht met instelling voor WIFI, geen internet. Dit heb je gemeld bij aankoop, de instellingen zijn daarnaar en in het contract wordt dit niet vermeld (weet je dat zeker, kleine lettertjes??) De provider kan dit blokkeren, je hebt vermeld dat je geen internet wilt. Als je dit zwart op wit hebt kan je de provider in gebreke stellen, ze hadden het moeten blokkeren, niet jou onverwacht en onbedoeld met een torenhoge rekening opzadelen. Indien dit niet helpt kun je de schade misschien beperken door de rekening af te kopen, bv 50/50.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en dit voorgelegd aan Telfort. Telfort gaf eerst aan dat het mijn eigen schuld was en dat ik het via mijn Telfort had moeten blokkeren. Heb Telfort toen aangegeven dat ik enkel een contract had voor 200 minuten en 25 sms per maand en dat er nergens iets in mijn conrtact stond dat ik actie moest nemen om dit internet gebruik te voorkomen. Enige dagen later werd mij medegedeeld dat Telfort de blokkering had geplaatst en dat ik dus niet meer per ongeluk het netwerk op kon. Het kan dus wel
[quote=taramax schreef op maandag 30 jan 2012, 14:19]Ik heb hetzelfde probleem gehad en dit voorgelegd aan Telfort. Telfort gaf eerst aan dat het mijn eigen schuld was en dat ik het via mijn Telfort had moeten blokkeren. Heb Telfort toen aangegeven dat ik enkel een contract had voor 200 minuten en 25 sms per maand en dat er nergens iets in mijn conrtact stond dat ik actie moest nemen om dit internet gebruik te voorkomen. Enige dagen later werd mij medegedeeld dat Telfort de blokkering had geplaatst en dat ik dus niet meer per ongeluk het netwerk op kon. Het kan dus wel
Maar ondertussen leggen ze wel eerst een torenhoge rekening bij de onwetende klant. Bah, wat een verwerpelijke mentaliteit.
De provider treft hier geen enkele blaam. Als je een contract afsluit voor bellen en sms'en betekent dat dat je een bundel afsluit waardoor je "vooraf" al een bepaald aantal smsjes/minuten inkoopt en daardoor wat goedkoper uit bent. Dit betekent niet dat andere services uitgeschakeld worden. Het zou toch mooi worden als je verplicht elke maand 10 euro zou moeten betalen voor internet, zelfs als je het maar heel af en toe gebruikt.
Er zijn zoveel mensen die zonder enige voorkennis maar gewoon een smartphone kopen en zich niet verdiepen in de mogelijkheden en nadelen die zo'n ding met zich meebrengt. Providers kunnen wel coulant blijven, maar dan gaan ze op een gegeven moment failliet, zij moeten ook betalen voor het gebruik van het netwerk. Lees daarom gewoon eens de gebruiksaanwijzing door, of laat de instellingen voor internet uit de telefoon halen. Ikzelf haalde vroeger altijd de internetinstellingen uit de telefoon als ik naar het buitenland ging, gewoon voor de zekerheid.
Het wordt tijd dat de onoplettende consument eens verantwoordelijkheid neemt.
Er heerst nog steeds een misverstand over wat een mobiel internetabonnement nu eigenlijk is. Iedere nieuwe SIM die wordt uitgeleverd ondersteunt spraak, sms en data (mobiel internet).
De abonnementsvorm die je kiest bepaalt de uiteindelijke kosten. Als je geen mobiel internetabonnement afsluit betekent dat alleen maar dat je geen gebruik maakt van een bundel voor een (relatief laag) vast bedrag, maar afrekent per gebruikte data. In feite is dat hetzelfde als een abonnement waar je per minuut betaalt i.p.v. uit een bundel.
Dit is op zich geen geheime informatie, het staat in iedere tarievenlijst.
[quote=diumenge schreef op maandag 30 jan 2012, 17:39]De providers, dus ook Telfort, kunnen natuurlijk heel eenvoudig een bepaalde service uitschakelen. Doen ze liever niet, want met al die moderne telefoons die uit zichzelf het internet opgaan is het gewoon kassa. Ik ben het er wel mee eens dat je ook zelf wat verantwoordelijkheid hebt, maar standaard zou internet gewoon uit moeten staan. Als je het dan toch wil, moet je zelf actie ondernemen om het aan te zetten.
Is NIET de schuld van de providers, maar van de producent van de smartphone. Die producent zet het standaard aan, omdat de meeste mensen die een smartphone kopen ook mobiel internet zullen gebruiken. En als die instellingen dan uitstaan vormt dat meer werk voor winkelpersoneel en helplines. Daarom staat het standaard aan en moet je er zelf op letten dat je het uit zet. Ook kan je aan de provider vragen om al het internetverkeer te blokkeren.
[quote=timfelix schreef op maandag 30 jan 2012, 17:54]... Ook kan je aan de provider vragen om al het internetverkeer te blokkeren. Het zou dus omgekeerd moeten, als je niet aangeeft internet te willen hebben, dan zou het standaard uit moeten staan. Dan kan je dus aan je provider vragen internetverkeer aan te zetten.
[quote=timfelix schreef op maandag 30 jan 2012, 16:50]De provider treft hier geen enkele blaam. Als je een contract afsluit voor bellen en sms'en betekent dat dat je een bundel afsluit waardoor je "vooraf" al een bepaald aantal smsjes/minuten inkoopt en daardoor wat goedkoper uit bent. Dit betekent niet dat andere services uitgeschakeld worden. Het zou toch mooi worden als je verplicht elke maand 10 euro zou moeten betalen voor internet, zelfs als je het maar heel af en toe gebruikt.
Er zijn zoveel mensen die zonder enige voorkennis maar gewoon een smartphone kopen en zich niet verdiepen in de mogelijkheden en nadelen die zo'n ding met zich meebrengt. Providers kunnen wel coulant blijven, maar dan gaan ze op een gegeven moment failliet, zij moeten ook betalen voor het gebruik van het netwerk. Lees daarom gewoon eens de gebruiksaanwijzing door, of laat de instellingen voor internet uit de telefoon halen. Ikzelf haalde vroeger altijd de internetinstellingen uit de telefoon als ik naar het buitenland ging, gewoon voor de zekerheid.
Het wordt tijd dat de onoplettende consument eens verantwoordelijkheid neemt.
Topic starter heeft door de verkoper internet uit laten schakelen, bij het afsluiten v h abonnement vermeld dat hij geen internet wil omdat hij een WIFI verbinding heeft. Leg mij nu eens uit wat je nog meer kan doen? Ieder uur de instellingen van je telefoon checken?
@Marscholl je schrijft "Topic starter heeft door de verkoper internet uit laten schakelen, bij het afsluiten v h abonnement vermeld dat hij geen internet wil omdat hij een WIFI verbinding heeft. " Met een wifi heb je toch ook internet?.....
[quote=sonjaatje schreef op maandag 30 jan 2012, 18:17]Als je toch geen gebruik van internet wil maken moet je ook geen smartphone kopen, die zijn daar nl voor bedoeld en gemaakt. ...Mag iemand dat ook nog zelf uitmaken? Als je op een smartphone geen mobiel internet wil, maar wel wifi is dat je eigen keuze?
[quote=diumenge schreef op maandag 30 jan 2012, 18:04][quote=timfelix schreef op maandag 30 jan 2012, 17:54]... Ook kan je aan de provider vragen om al het internetverkeer te blokkeren. Het zou dus omgekeerd moeten, als je niet aangeeft internet te willen hebben, dan zou het standaard uit moeten staan. Dan kan je dus aan je provider vragen internetverkeer aan te zetten.
Want? 90% van de mensen koopt een smartphone mét een mobiel internetabonnement. Waarom zou een fabrikant zich richten op een miniem deel van de markt als ze zich kunnen richten op het grootste deel en daarmee kosten uitsparen bij providers en helpdesks.
Verder zie ik ook nergens dat de verkoper het mobiele internet uitgeschakeld heeft. Verder zie ik ook nog dat de TS een Sim-only abonnement heeft en niet expliciet heeft aangegeven dat internet services geblokkeerd moeten worden. Met andere woorden, Telfort weet niet eens welke telefoon TS gebruikt en of er expres data wordt gedownload of per ongeluk en dus heeft Telfort ook niets te maken met het hoge verbruik en de bijbehorende kosten.
En Sonjaatje, er staat duidelijk dat TS geen mobiel internet wil, maar wel gebruik maakt van WiFi, dus internet.
Als je nou even wat beter leest Timefelix, ik heb het over de provider, niet over de fabrikant. Als je een abonnement mét internet neemt is het vanzelfsprekend dat het aan staat, neem je een abonnement zonder internet (bundel) dan zou het vanzelfsprekend moeten zijn dat het uitstaat. Je kan dan altijd vragen of ze het aanzetten, indien je incidenteel gebruik wil maken van internet. De fabrikant heeft hier niets mee te maken.
"Ik heb een sim only abonnement van telfort voor alleen bellen en sms van €6,99 Nu heb ik enige tijd geleden een nieuwe los toestel gekocht dat was ingesteld op internet via wifi en mobiel internet was uitgeschakeld Nu heeft het toestel zonder enige melding 1,5 maand zonder dat ik het wist toch contact met het mobielinternet"
Sim-only was er al dus telfort valt af als schuldige, de kaart geeft toegang tot internet alleen de data wordt buiten de bundel afgerekend. Het komt nog veel te vaak voor dat een smartphone of een soortgelijk toestel los wordt gekocht zonder bijpassend abonnement. De grootste fout die dan wordt gemaakt is dan, ik heb geen internet abo afgesloten dus kan ik er ook niet op. Echt wel internet is net zo toegankelijk als met abo maar vele malen duurder. Ergo de data is gebruikt en moet afgerekend worden, instellingen die zomaar veranderen is onmogelijk of je moet iets accepteren die de instellingen veranderd.
Mensen ben even wezen speuren maar er zijn heel wat uitspraken van de rechter die de provider in het ongelijk stelt Zie Uitspraak Per ongeluk internet = geen factuur Dus ik ga mijn rechtsbijstand erop zetten Als ik thuis geen internet heb en ik koppel mijn pc op het netwerk heb ik ook geen verbinding Ik zal dit eerst aanmoeten vragen Dit zou ook zo moeten zijn met mobielinternet Als dit anders om zou zijn moet de provider dit aangeven en dit uitzetten tot nader order om dit weer aan te zetten en dit niet aan de consument over te laten die hier geen weet van heeft Ik bestel telefonie en sms teken ook daar voor Ook met de vraag of ik internet wil, met daar het antwoord van nee
De providers, dus ook Telfort, kunnen natuurlijk heel eenvoudig een bepaalde service uitschakelen. Doen ze liever niet, want met al die moderne telefoons die uit zichzelf het internet opgaan is het gewoon kassa. Ik ben het er wel mee eens dat je ook zelf wat verantwoordelijkheid hebt, maar standaard zou internet gewoon uit moeten staan. Als je het dan toch wil, moet je zelf actie ondernemen om het aan te zetten.
Ga je niet redden. "Ik bestel telefonie en sms, teken ook daar voor Ook met de vraag of ik internet wil, met daar het antwoord van nee" Er is expliciet de vraag gesteld of je er een internet "bundel" bij wou hebben maar dat heb je waarschijnlijk uit kostenoverweging niet gedaan. De verkoper zal wel achter zijn oren gekrabd hebben maar ja je kunt het krijgen zoals je het hebben wilt. Nu kom je voor hoge data kosten en ga je klagen. Eigen naïviteit en nu afwentelen op de provider en verkoper.
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat.
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer