ro
door robhcs Mar 2, 2011 om 20:18
Computers & telefonie

KPN Torenhoge rekening Iphone 4 zonder instellingen voor data

Hallo,

Ik ben reeds 10 jaar klant bij KPN. Ik ben sinds een maand in het bezit van een Iphone 4 en heb een verlenging van mijn oude abonnement via www.kpn.nl afgesloten, zonder data bundel. Dit omdat ik thuis een wifi signaal tot mijn beschikking heb, en buiten de deur toch nooit gebruik hoef te maken van internet.

Ik heb het mobiele data verkeer als ook het mms verkeer op de Iphone niet ingesteld middels de vereiste gebruikersnaam en het wachtwoord. De bedoeling was dat als ik me buiten de deur bevond, geen internet zou hebben, en dus ook geen toren hoge rekening hoef te verwachten.

Vandaag de rekening in de bus, ik zou 28 mb data verbruikt hebben en hier rekenen ze 140 euro voor! Het lijkt me op de eerste plaats sterk dat als je de telefoon buiten deur alleen maar voor telefoneren gebruikt er 28 mb gedownload kan worden. Sterker nog, het toestel heeft geen idee hoe hij zijn mobiele dataverbinding tot stand moet brengen omdat hij geen gebruikersnaam en wachtwoord heeft en dus niet kan inloggen op dit netwerk.

Zojuist nog even gedubbel checked, buiten de deur is er geen data verkeer mogelijk omdat het toestel niet de juiste instellingen heeft. Geen enkel programma zoals weer of mail werkt.

Gezien we vanavond op wintersport gaan wil ik aan het einde van de volgende maand niet voor een verassing komen te staan!, Hoe nu verder te handelen en kan ik van deze pure [edit redactie] werk maken?

11987 32 Rapporteer

rj
door rjw - Mar 2, 2011 om 20:38
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien eens naar een kpn winkel gaan en ter plekke laten zien dat je geen dataverbinding hebt als je buiten bereik van je eigen wifi access point bent.

ro
door robhcs - Mar 2, 2011 om 20:56
4 Antwoorden / 2 Vragen

Zojuist gebeld met klantenservice, ze zeggen dat er in de periode van 13 februari tm 27 februari iedere dag verbinding is gemaakt met APN PORTALMMM. Na deze periode is dit niet meer terug gekomen. Hoe kan dit als er nooit een apn is ingesteld? Ik neem aan dat er niet alleen geprobeerd is verbinding te maken, dat kan namelijk niet als je 28 mb hebt gedownload.

birgit67
door birgit67 - Mar 2, 2011 om 21:54
83 Antwoorden / 14 Vragen

Kan het niet zijn dat iemand anders de telefoon heeft gebruikt?

jpm
door jpm - Mar 3, 2011 om 10:57
820 Antwoorden / 28 Vragen

Is er misschien druk uitgeoefend op een knopje terwijl u de telefoon in uw zak had?
Als ik me buk met mijn telefoon (E71 van Nokia) dan hoor ik altijd het computerstemmetje dat meldt of ik wel of niet een boodschap heb ontvangen.

rj
door rjw - Mar 3, 2011 om 12:18
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=robhcs schreef op woensdag 2 mrt 2011, 20:56]Zojuist gebeld met klantenservice, ze zeggen dat er in de periode van 13 februari tm 27 februari iedere dag verbinding is gemaakt met APN PORTALMMM. Na deze periode is dit niet meer terug gekomen. Hoe kan dit als er nooit een apn is ingesteld? Ik neem aan dat er niet alleen geprobeerd is verbinding te maken, dat kan namelijk niet als je 28 mb hebt gedownload.

Is een iPhone niet vantevoren ingesteld op datagebruik (op zich wel logisch, want over het algemeen wil iedereen die een iPhone koopt dat ding gebruiken voor mobiel internet)?

gsm
door gsm - Mar 3, 2011 om 15:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

KPN schakelt ook bepaalde functies ongevraagd in, waarbij er trouwens wel een bericht op het telefoonscherm komt. KPN noemt dat "serviceverlening", maar het doel lijkt mij eerder om je op kosten te jagen en zo geld afhandig te maken.

freya
door freya - Mar 3, 2011 om 16:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo robhcs,

Als je de optie Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiele data 'Uit' hebt staan, zou er geen mobiele data plaats moeten kunnen vinden. Heeft die optie ook altijd 'uit' gestaan?

m.vr.gr. Freya

ro
door ron530 - Mar 3, 2011 om 16:18
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik las het volgende op een apn site. ( KPN (als bovenstaande niet werkt)

* Naam toegangspunt (APN): portalmmm.nl
* Gebruikersnaam toegangspunt: [leeg laten]
* Wachtwoord toegangspunt: [leeg laten] )

Je zult dus als dat mogelijk is ook het toegangspunt leeg moeten maken.

ja
door jannoor_1 - Mar 4, 2011 om 13:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gsm schreef op donderdag 3 mrt 2011, 15:00]KPN schakelt ook bepaalde functies ongevraagd in, waarbij er trouwens wel een bericht op het telefoonscherm komt. KPN noemt dat "serviceverlening", maar het doel lijkt mij eerder om je op kosten te jagen en zo geld afhandig te maken.

En niet alleen KPN..... Vodafone doet hetzelfde op mijn HTC. Schade inmiddels 60 euri! Heb inmiddels mijn dataverbinding op een andere provider gezet en het lijkt erop, dat ze er nu niet meer aan kunnen komen.

quantas
door quantas - Mar 4, 2011 om 15:23
670 Antwoorden / 0 Vragen

Keer lezen wat je afsluit en de handleiding lezen kan ook veel kosten schelen.

99% van de klagers heeft hier een [edit redactie] maar als ze in de winkel staan durven ze niks te vragen.
Indien ik iets niet weet of niet zeker weet cq iets onduidelijk is vraag ik het gewoon, maar het grootste deel [edit redactie] alleen op het toestel en komt naderhand er pas achter dat er veel meer mogelijkheden zijn.

Dat hoort bij je eigen informatieplicht [edit redactie]

=gsm schreef op donderdag 3 mrt 2011, 15:00: KPN schakelt ook bepaalde functies ongevraagd in, waarbij er trouwens wel een bericht op het telefoonscherm komt. KPN noemt dat "serviceverlening", maar het doel lijkt mij eerder om je op kosten te jagen en zo geld afhandig te maken.

sa
door sariah - Mar 4, 2011 om 15:26
34 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is een iphone probleem.
Dit heb ik ook gehad bij KPN met een iphone 2g.

Ik had hem ook niet aanstaan,maar door bebpaalde applicaties op de iphone wordt er toch een soort internet in geschakeld.
Ik heb toen KPN gebeld en zij hebben mij dit toen uitgelegd.Op forums bleek dit ook zo te zijn.
KPN had mij toen een voorstel gedaan om een data bundel te nemen.Waarvan de eerste paar maanden gratis.
Een data bundel is dus wel een vereiste bij de iphone.Want u kunt uw wifi gebruiken,zoals ik deed,maar door die instellingen op de iphone wordt je provider gewoon getriggered.

Helaas is hier echt niets aan te doen.
Als dit ook bij andere providers gebeurd dan heeft het dus echt met de telefoon zelf te maken.

Redacteur
door Redacteur - Mar 4, 2011 om 15:29
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Beste experts,

Wij hebben een aantal off-topic reacties verwijderd. Wij willen jullie verzoeken om alleen ontopic te reageren en om graag respectvol naar elkaar toe te reageren.

Met vriendelijke groet,

Kassa-online

miekmol
door miekmol - Mar 4, 2011 om 15:47
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hallo Rob,

Ik heb dit ook gehad met een abonnement van KPN. Ik had wel een ander toestel.
Naast het berichtenknopje zit mijn browser op het touchscreen, dit heb ik natuurlijk ongemerkt aangeraakt als ik een smsje ging versturen. Dit bleef soms dagen aanstaan.
Het heeft lang geduurd, de winkel wist niet hoe ik de portal leeg moest maken.
Uiteindelijk heeft een juffrouw van de klantenservice van Samsung TV's het samen met mij voor elkaar gekregen.
Ik heb er nu nooit meer last van.

succes!

ma
door maup - Mar 4, 2011 om 17:32
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=robhcs schreef op woensdag 2 mrt 2011, 20:18]Hallo,

Ik heb het mobiele data verkeer als ook het mms verkeer op de Iphone niet ingesteld middels de vereiste gebruikersnaam en het wachtwoord. De bedoeling was dat als ik me buiten de deur bevond, geen internet zou hebben, en dus ook geen toren hoge rekening hoef te verwachten.

@robhcs: als je bij KPN de iPhone 4 koopt, staat de apn (=access point name) standaard al ingevuld op "portalmmm". Deze apn heeft géén gebruikersnaam en wachtwoord nodig om toch verbinding te kunnen maken. Je kunt dus beter het gehele toegangspunt verwijderen, dan ben je van je ongewenste dataverbruik af. Ondanks dit, wens ik je toch veel plezier van je iPhone.

vr1944
door vr1944 - Mar 4, 2011 om 17:51
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Jer bent weer goed bezig he api

=quantas schreef op donderdag 3 mrt 2011, 16:03: Keer lezen wat je afsluit en de handleiding lezen kan ook veel kosten schelen.

99% van de klagers heeft hier een [edit redactie] maar als ze in de winkel staan durven ze niks te vragen.
Indien ik iets niet weet of niet zeker weet cq iets onduidelijk is vraag ik het gewoon, maar het grootste deel [edit redactie] alleen op het toestel en komt naderhand er pas achter dat er veel meer mogelijkheden zijn.

Dat hoort bij je eigen informatieplicht [edit redactie]
=gsm schreef op donderdag 3 mrt 2011, 15:00: KPN schakelt ook bepaalde functies ongevraagd in, waarbij er trouwens wel een bericht op het telefoonscherm komt. KPN noemt dat "serviceverlening", maar het doel lijkt mij eerder om je op kosten te jagen en zo geld afhandig te maken.

Jeannetims
door Jeannetims - Mar 4, 2011 om 18:16
51 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=robhcs schreef op woensdag 2 mrt 2011, 20:18]De bedoeling was dat als ik me buiten de deur bevond, geen internet zou hebben, en dus ook geen toren hoge rekening hoef te verwachten.

Waarom heeft u dan een iPhone genomen? Had u dan niet beter een iPod touch kunnen nemen en apart een goedkope telefoon? Had u uzelf heel wat kunnen besparen. Ook een iPod werkt met Wifi en heeft dezelfde mogelijkheden als een iPhone, alleen kun je er niet mee bellen.

Een iPod Touch van 32gb kost € 299. Dat is in 2 jaar € 12,45 per maand. Ik durf te wedden dat u voor u iPhone heel wat meer per maand betaald en dat u voor het verschil per maand heeft veel kunt bellen met een goedkope telefoon.

ro
door robhcs - Mar 4, 2011 om 22:06
4 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mensen,

Bedankt voor jullie reacties. Echter lost dit mijn probleem niet op. Ik heb reeds 3 iphone`s gehad en ken het toestel van binnen en buiten. Er is geen smsje gekomen waarin de data instellingen staan, en heb dit meerdere malen gecontroleerd. Verder is er nooit een APN ingesteld op de iphone als ook geen gebruikersnaam en wachtwoord. Het bewijs van bovenstaande is te herleiden uit het feit dat als er geen wifi verbinding is, geen enkel dataverkeer mogelijk is. Het emailen, internetten, weer ophalen, werkt allemaal niet buiten de deur, dit omdat het de APN niet is ingesteld, en de iphone dus ook niet kan weten waar hij moet inloggen.

De iphone 4 waar het hier om gaat is gekocht voor mijn vader,(60) die de telefoon alleen maar gebruikt voor te bellen buiten de deur, en internetten binnen huis, via wifi. Vandaar dat we geen databundel hebben genomen.

Ik voel me als klant van kpn zwaar gedupeerd, en overweeg verdere stappen te ondernemen, als ze niet met de juiste oplossing komen.

ro
door robhcs - Mar 4, 2011 om 22:20
4 Antwoorden / 2 Vragen

Dan wilde ik nog even reageren op Jeanne, dit klopt niet helemaal. De ipod touch verschilt wel degelijk van de Iphone 4. Hij heeft wel veel overeenkomsten maar de inkijkhoek en de kleur van het Retina display van de ipod is niet zo goed, als ook de 5 mp foto camera op de achterkant van de iphone, vele malen beter is dan de magere VGA foto camera van de ipod touch. Met beiden is een framerate te halen van 720p (hd), maar dit is alleen bij de video functie, niet met foto`s.

Verder is de snelheid van de Iphone dankzij de apple A4 chip die met 512 mb is uitgerust een stuk hoger dan de Ipod touch met 256 mb ram.
Kortom een hoop redenen waarom we gekozen hebben voor de iphone 4.

kl
door kleintjuh22 - Mar 4, 2011 om 22:38
6 Antwoorden / 4 Vragen

een vriendin had dat eigenlijk het zelfde alleen dan via een andere (Vodafoon en blackberry telefoon).

zij vroeg zich ook telkens af waarom haar rekeningen zohoog waren.
omdat zij thuis internet had dus niet via haar telefoon op intenet hoefde maakte ze hier geen gebruik van alleen via haar draadloze modum thuis
zij had gebeld met de maatschapij. die vertelde haar dat als ze met haar blackberry in de buurt kwam van een zendmast van de telefoonmaatschapij de telefoon automatisch geupdate werd. dit vond zij een heel raar verhaal en vroeg hoe ze dit uit kon zetten, dit ging dus volgens hun niet.
ja als haar verbindingen uitzetten als ze in de auto zat of ergens was.
dus met andere woorden haar telefoon weg gooien

misschien is dit bij jou ook zo?

Jeannetims
door Jeannetims - Mar 5, 2011 om 00:08
51 Antwoorden / 3 Vragen

Nogmaals, ik vind een iphone een hele dure oplossing voor alleen bellen en thuis internetten. En al die technische details mogen dan wel kloppen, hoe vaak zul je dit verschil in de praktijk merken? Ik heb mijn iPod naast de iPhone van een collega gelegd. Binnen zie je dat verschil in het scherm amper. Had dan liever je geld uitgegeven aan b.v. een iPad. Had hij veel meer aan gehad. Maar dat is mijn mening.

conny2
door conny2 - Mar 5, 2011 om 09:02
256 Antwoorden / 4 Vragen

Het is opvallend dat steeds Hi en Vodafone worden genoemd i.v.m. onverklaarbare hoge rekeningen.
Wat voor toestel Rob heeft gekocht doet er niet toe, het gaat hem om de onverklaarbare hoge nota van Hi/KPN.

pino123
door pino123 - Mar 5, 2011 om 09:48
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=jeanne388 schreef op zaterdag 5 mrt 2011, 00:08]Nogmaals, ik vind een iphone een hele dure oplossing voor alleen bellen en thuis internetten. En al die technische details mogen dan wel kloppen, hoe vaak zul je dit verschil in de praktijk merken? Ik heb mijn iPod naast de iPhone van een collega gelegd. Binnen zie je dat verschil in het scherm amper. Had dan liever je geld uitgegeven aan b.v. een iPad. Had hij veel meer aan gehad. Maar dat is mijn mening.

Doet het er echt toe wat u daarvan vindt? Het geval is zoals het is, en TS wil een oplossing, geen waardeoordeel!

an
door ankhor - Mar 5, 2011 om 11:14
122 Antwoorden / 0 Vragen

Naast of het kan of niet, vind ik 140 euro voor 28MB behoorlijk veel.
en het gaat over een periode van 15 dagen, zeg maar. Meestal rekent de provider,
tenminste zo is het bij T-mobile, een bedrag per MB maar als je een bepaald bedrag bereikt hebt dan krijg je een dagprijs.
http://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/laptop/zonder-bundel
Dus als zou het waar zijn, die 28MB, dan wordt je door KPN nog zwaar opgelicht.
Voor die 15 dagen zou je bij T-mobile 15X2,50 kwijt zijn, 37,50 dus. Stel dat de snelheid hoog is bij KPN en ze het dubbele rekenen, 75 euro, dan is dat nog een
mijl weg van die 140 euro die ze je rekenen hiervoor.
Dit zijn trouwens nog hoge berekeningen, want als je op MB was afgerekend, was het 28MB geweest, en waarschijnlijk nog minder. KPN neem ik dus maar nooit als mobiele provider.
Men zou dus niet de telefoon voor internet moeten instellen bij aanschaf, en dat hoeft ook niet, want deinstellingen kan je eenvoudig via sms aanvragen bij T-Mobile tenminste, dan knopje drukken en de instellingen staan erin, maar dan heb je er wel zelf eerst voor gekozen. Maar ja, we leven nu eenmaal in een land waar je legitiem opgelicht mag worden. Maar dat is een ander onderwerp ;o)

quantas
door quantas - Mar 5, 2011 om 14:18
670 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal ook wel geen 28mb zijn want de tarieven zijn helder op de site te vinden:

Tarieven Buiten bundel tarief
Bellen/sms i-125, i-250 en i-500 € 0,30 per minuut/per bericht
Bellen/sms i-1000 € 0,15 per minuut/per bericht
Data € 0,05 per MB

Tevens vergelijk je nu een internet stick met internet op een iphone dus dat vergelijk raakt wal nog kant 2 compleet andere abbo's en 2 verschillende providers.

Je blijft de schuld bij de providers leggen, maar degene die het toestel gebruikt die moet eerst eens leren lezen en info vragen.
Dat niet doen is achteraf vragen om problemen als je pech hebt, maar het is o zo makkelijk de verantwoordelijkheid af te schuiven door consumenten.

Ik stem voor dat consumenten die gelijk roepen oplichting etc meteen nergens geen abbo meer af te kunnen laten sluiten.
En gewoon vervolgen voor laster.

Want je bent pas opgelicht als je niet geleverd hebt gekregen waar je wel voor betaald hebt en de leverancier doet er niks aan.
In dit geval krijg je wel geleverd alleen ben je zelf te lam om te lezen en vragen te stellen dat kan je niet afschuiven op een ander.

=ankhor schreef op zaterdag 5 mrt 2011, 11:14: Naast of het kan of niet, vind ik 140 euro voor 28MB behoorlijk veel.
en het gaat over een periode van 15 dagen, zeg maar. Meestal rekent de provider,
tenminste zo is het bij T-mobile, een bedrag per MB maar als je een bepaald bedrag bereikt hebt dan krijg je een dagprijs.
http://www.t-mobile.nl/mobiel-internet/laptop/zonder-bundel
Dus als zou het waar zijn, die 28MB, dan wordt je door KPN nog zwaar opgelicht.
Voor die 15 dagen zou je bij T-mobile 15X2,50 kwijt zijn, 37,50 dus. Stel dat de snelheid hoog is bij KPN en ze het dubbele rekenen, 75 euro, dan is dat nog een
mijl weg van die 140 euro die ze je rekenen hiervoor.
Dit zijn trouwens nog hoge berekeningen, want als je op MB was afgerekend, was het 28MB geweest, en waarschijnlijk nog minder. KPN neem ik dus maar nooit als mobiele provider.
Men zou dus niet de telefoon voor internet moeten instellen bij aanschaf, en dat hoeft ook niet, want deinstellingen kan je eenvoudig via sms aanvragen bij T-Mobile tenminste, dan knopje drukken en de instellingen staan erin, maar dan heb je er wel zelf eerst voor gekozen. Maar ja, we leven nu eenmaal in een land waar je legitiem opgelicht mag worden. Maar dat is een ander onderwerp ;o)

jpjpjp
door jpjpjp - Mar 7, 2011 om 17:04
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal.
Ik heb dit geintje met telfort maar dat is al in 2007 gebeurd en natuurlijk is dat nog steeds aan de gang ben er zelfs mee naar de rechter gewest het enige resultaat is dat ik meer moet betalen ik heb namelijk verloren en het verkeerde aangevochten dus niet het data gebruik maar de hoogte van de rekening.
Wat niet waar is want ik heb wel degelijk aangegeven dat er totaal geen gebruik werd gemaakt van intrernet over mobiel en toen was dat nog niet zo gewoon en bijna niemand gebruikte dat.
En ja ik had ook gewoon internet thuis dus waarom zou ik in godsnaam naar een klein beperkt schermpje gaan zitten kijken als ik op mijn laptop kan werken en internetten.
Mij rekenin was 2400,- geen idee hoe ze eraan komen maar goed inmiddels zit ik aan het dubbele en heb van ellende tot nu toe maar een maandelijkse regeling getroffen want je ziet het zelfs de rechtbank geeft ze gelijk.
Met hun dure advokaten etc win je niets en het gekke is ze komen nog met gespeceficeerde rekeningen ook hoe ze dat doen ??????. Ik werd er hieper van dus heb uiteindelijk maar min of meer opgegeven tot dat zich wederom een kans zich voordoet om hiervan af te komen want het blijft pure diefstal.

En zo kan ik verder gaan nu weer met te hooge rekeningen waar dingen op staan die helemaal niet gebruikt zijn of totaal niet duidelijk is van waar het komt maar ook daar heb ik veel mensen horen klagen.
Kortom ik zit met meer dan 4000,- telefoonkosten terwijl ze me gebeld hadden bij 600,- en ik hemin overleg heb laten afsluiten voor die mand want dat was al veel te veel .
Kun je mijn verbazing begrijpen toen ik de uiteindelijke rekening kreeg .
En toen begon de lang weg !!!!!!!!!!!!!! dus wees gewaarschuwd ook u kunt dit overkomen.
gr JP

freya
door freya - Mar 7, 2011 om 17:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jpjpjp:

Alles goed en wel, maar als je dan toch geen gebruik wil maken van het mobiele internet, waarom schaf je dan een smartphone aan? Die dingen zijn ervoor bedoeld om het internet te gebruiken en dan hoort er dus ook een internetabonnement bij. Wil je dat niet, schaf dan een gewone GSM aan.

Mijn abonnement met belminuten, smsjes en 'onbeperkt' internet kost me nog geen €30 p/m. Nooit problemen en altijd elke maand dezelfde nota, hoeveel ik het internet ook gebruik.

Mensen willen vaak de mooiste telefoons, maar hebben er dan niet het geld voor over om er een internetabonnement bij te nemen. Alsof iemand een Porsche koopt omdat die zo mooi is, maar er dan niet in gaat rijden omdat de benzine zo duur is.....

Freya

quantas
door quantas - Mar 7, 2011 om 17:22
670 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal klagen en maar geilen op leuke toestellen maar te lam om informatie te vragen of de handleiding te lezen.

Ik heb al vanaf de introductie internetbundels op mijn gsm en wissel regelmatig van gsm en heb dit soort problemen nooit, de rekening klopt gewoonweg.

Maar ik lees of vraag wel wat info over bv instellingen etc indien nodig en dat is wat 99% gewoonweg vertikt en dan maar klagen dat de rekening zo hoog was.

Je hebt het gebruikt anders wordt het niet in rekening gebracht en verlies jij bij een rechter ook niet.

Denk je dat een mobiele aanbieder wakker ligt van 2400 euro, compleet niet dat is een pinda op heel de berg.
Maar indien het gebruikt is heeft men er recht op en zal men het krijgen logisch zat.

jpjpjp
door jpjpjp - Mar 8, 2011 om 13:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

Als julie gewon eve gelezen hadden wat ik geschreven hebt kon je zien dat dit al in 2007 was en toen geloof me was een smartphoone nog helemaal niet zo gewoon en had je een ingebouwde modem etc etc maar die werd dan automatisch geconfigureerd per mail zoals altijd.
Het gaat te ver om alles hier op de site uit te leggen maar als je niet alles weet moet je niet te snel oordelen.
Zoals ik had gezegt heb ik nooit data gebruikt en het is toch in rekening gebracht terwijl ik in overleg bij een bedrag van 600 euro de telefoon heb laten stilliggen (afsluiten) voor die maand om hoger te voorkomen dat noemen ze afd hoogverbruik.
Dus ik kan het helemaal niet hebben gebruikt .
Je had helemaal geen bundels etc maar goed het schijnt dat er toch weer mensen zijn die het niet snappen of niet helemaal lezen!!.
Ik ben gewoon genaaid voor een groot bedrag en wat ik ook al eerder aangaf is dat de rechter dagelijks die troep voor zich krijgt en het snel even heeft doorgenomen etc.ok schuld.
Maar zo eenvoudig is het niet er moeten zelfs band opnamen van zijn want dat werd mij gevraagt of ik er toen toestemming voor gaf en bij navraag zijn die ineens verdwenen zoals een paar e.mails etc dus oordeel niet te snel en tot dat jullie het zelf een keer meemaken piepen de heren wel anders.
ik vindt het nogal onbeschoft trouwens om zo te reageren op mijn verhaal.
En ja piepen vindt je het gek met zo een rekening maar gelijk krijgen is moeilijker dan gedacht en zelfs u als klant denkt oooo die heeft het gebruikt en wil gewoon niet betalen dus ook voor oordeel .
Ik vraag me og steeds af hoe ik dit moet uitzoeken tot aan de bodem want het klopt echt niet misschien is er hier iemand die er meer van weet of me kan verwijzen naar hogere instanties die daarover gaan.
En heren als jullie zulk comentaar op deze manier uiten kun je beter helemaal niets schrijven.
Veroordeeld voor dat alle feiten bekend zijn dat is de algehele sfeer zoals je kunt zien ,dus is het wel heel gemakkelijk geworden voor al die maatschappijen die maar wat aan rotzooien.
In ieder geval geef ik geen comentaar meer op onbeschofte of onbeleefde antwoorden comentaren die gebruik je maar thuis in je eigen omgeving.
groet JP van den Berg

ps
paketten had je nog niet alles ging toen nog gewoon per mb en was heel hoog per mb zoek dat maar eens op .

do
door doezma - Mar 29, 2011 om 22:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lezers,

Vandaag ook mijn eerste afrekening ontvangen van een weekje Zwitserland, eind feb. begin mrt. met mijn nieuwe Iphone abo bij KPN.
Onverklaarbaar ruim 18 mb verbruik dat mij een slordige EUR 272.50 heeft gekost. Terwijl ik n.b. data roaming uit had staan.
Met de KPN gebeld en mijn verontwaardiging uitgesproken over a. de hoge kosten per MB (EUR 19 per mb zeggen zij voor switzerland soms) en b. dat ik niet eens besefte dat dit is gebeurd.
Stel je voor je bent 3 weken weg. KPN heeft mij geadviseerd niet meer met een smartphone op vakantie te gaan. Wel apart omdat ik met andere smartphones van Samsung en HP nooit dit soort onzin heb meegemaakt in de afgelopen jaren. Ik heb hen zelf maar voorgesteld om ook de knop voor dataverkeer voortaan uit te zetten in het buitenland. KPN heeft mij uit coulance nu gecompenseerd zonder enig probleem. Wel tof maar ik krijg het gevoel dat men wil voorkomen dat wij het aan de grote klok gaan hangen. Afwachten wat er van de zomer gaat gebeuren als ik weer in het buitenland ben.

pino123
door pino123 - Mar 29, 2011 om 22:18
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Zowel voor de Android, als voor de Iphone, bestaan er Apps, die de gehele 3g verbinding uitzetten. Dat data roaming uitstaat hoeft nog niet te betekenen, dat er via andere slinkse wijze toch geen verbnding tot stand gebracht wordt. Zonder dat je dat als gebruiker merkt, dit in tegenstelling tot wat Quantas hoog el laag volhoudt, dat je eerst de gebruiksaanwijzingen moet lezen.

Dus indien je naar het buitenland gaat, zorg er voor dat de 3g verbinding er gewoon compleet even afgehaald wordt, dit in plaats van dataroaming uit tezetten.

freya
door freya - Mar 29, 2011 om 23:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn in de iPhone verschillende instellingen waarmee je (data)communicatie onmogelijk kunt maken:

1. Selecteer via Instellingen > Aanbieder je eigen provider en laat die optie dus niet op 'Automatisch' staan.
2. Instellingen > Vliegtuigmodus - Er is geen enkele communicatie meer mogelijk, dus géén GSM of 3G netwerk en ook geen Wifi verbinding. Er is dus géén dataverkeer en bellen/gebeld worden meer mogelijk.
3. Instellingen > Netwerk > 3G uitschakelen - Geen dataverkeer of bellen/gebeld worden meer via 3G netwerk. (dus nog wel via het GSM netwerk!)
4. Instellingen > Netwerk > Mobiele data uitschakelen - Geen dataverkeer meer mogelijk via 3G én GSM netwerk. (dus nog wel de mogelijk tot bellen/gebeld worden)
5. Instellingen > Netwerk > Dataroaming uitschakelen - Voorkomen dat het netwerk van een andere provider wordt gebruikt, behalve het ingestelde netwerk van de eigen provider.

Genoeg mogelijkheden om datacommunicatie volledig mee uit te schakelen lijkt mij zo.

Freya

es
door esmee1991 - Nov 17, 2011 om 20:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo het komt mij allemaal bekend voor ..
Heb een iphone 4 en abbo bij KPN.
maar mijn laatste 2 rekeningen zijn belachelijk hoog (432 en 133)
Ik mijn rekening gespecificeerd.. blijkt dat ik veel op internet zit in belgie ( ik woon net over de grens) maar heb mijn dataroaming en zo allemaal uitstaan..
en het is op tijden dat ik aan het werk ben en mijn tel. niet bij me heb?
heb nu na het lezen van jullie alles weg gehaalt bij apn enz.
Ik ben toch eens benieuwd hoe dit kan.. snap er nog steeds niks van en het is zeer zeer veel geld terwijl ik het niet weet.