Mediamarkt reparatie"service"
In november 2009 heb ik een netbook van het merk ASUS (EEEPC) gekocht bij de Mediamarkt à € 255,00.
Onlangs (Februari 2010) is er schade ontstaan aan het display waardoor deze niet goed meer functioneerd. Ik ben terug gegaan naar de winkel waarbij zij aangaven dat de schade niet onder de garantie zou vallen indien deze is ontstaan door val/stoot schade of waterschade.
Aangezien ik weet dat dit niet zo is had ik vertrouwen in een passende oplossing vanuit de mediamarkt.
Inmiddels heb ik een brief ontvangen van de mediamarkt dat de computer is gecontroleerd door Asus en dat de servicedienst van Asus heeft geconstateerd dat de schade is veroorzaakt door externe druk en dat dit "helaas" niet onder de garantie valt.
Hierbij heb ik het gevoel dat asus en mediamerkt zich hiermee gewoon makkelijk van af proberen te maken en de reparatiekosten (à € 202,30!) door te sluizen naar de eindklant.
Daarnaast wordt de mogelijkheid geboden om niet akkoord te gaan, maar er dan 60,00 euro ex btw in rekening gebracht wordt voor onderzoekskosten. Echter werd bij de mediamarkt genoemd dat dit 30,00 euro zou zijn! Ook dit is niet eerlijk.
Weet u welke rechten ik hierin nu heb?
Met vriendelijke groet,
Joery den Biggelaar
Hallo dajoek,
Het blijft altijd lastig om te beoordelen of het probleem is veroorzaakt door val/stoot/drukschade of niet. Is er b.v. uiterlijk schade te zien? Zitten er krassen en/of deukjes in de behuizing? Als dat het geval is, wordt het lastig om hun conclusie te weerleggen.
Freya
Het lastige hieraan is dat je de schijn tegen hebt. Bewijs maar eens dat het euvel niet is ontstaan door val- stoot- of druk-schade. Dat zal je naar alle waarschijnlijkheid niet lukken. Dat Asus komt met onderzoekskosten van €60 is niet jouw probleem maar dat van MediaMarkt als jij kunt aantonen dat €30 onderzoekskosten zijn overeengekomen met MediaMarkt. Hun heb je immers een opdracht gegeven en niet Asus. Hoe MediaMarkt dat met Asus wenst rond te breien moeten ze onderling maar uitvechten.
Ik ga mee met Freya (ok niet letterlijk dan).
Wat is het probleem precies.
Zijn het de pixels die ontbreken.
En is er schade te zien afgezien van het beeld zelf (dus de pixels).
Ik dacht dat de onderzoekskosten bij Media Markt idd 60 euro zijn, en niet 30.
Dit staat op de site van Media Markt:
Onderzoek binnen garantie (hardware) *
Mochten binnen de garantietermijn problemen ontstaan aan de hardware, dan onderzoeken wij de oorzaak helemaal gratis voor u, terwijl u wacht*.
• Controleren hardware (ter plekke).
• Stellen diagnose & reparatie. *Geldt alleen voor hardware, bij softwareproblemen bieden wij u het pakket ‘softwarereparatie’ aan.
dajoek
In principe heb je als consument wel degelijk rechten, maar.......................het probleem is, dat de koper/consument na het eerste halve jaar na aankoop dient de bewijzen, dat er niet door eigen toedoen een defekt is ontstaan. Dat bewijs is vrijwel nooit te leveren (tenzij jij zelf tegen hoge kosten een expert inschakelt die het tegendeel constateert) en dat weten zowel de verkoper als de fabrikant heel goed. Van dat gegeven wordt dus ook grof misbruik gemaakt. Het enige wat je feitelijk kunt doen, is dit merk nooit meer kopen en ook bij de verkoper nooit meer iets kopen. Laat ze dat dan wél even schriftelijk weten.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
sonjaatje
Je hebt gelijk en dat verandert de zaak. Nu moet de verkoper keihard bewijzen dat het defekt onstaan is door externe druk. Het beweren dat er sprake is van externe druk is niet hetzelfde als het bewijzen dat er van externe druk sprake is geweest. De koper kan nu van de verkoper eisen dat het produkt kosteloos gerepareerd wordt om dat hij het vermoeden heeft dat het defekt al bij aankoop aanwezig is geweest. Die laatste zin geeft de tekst weer die staat in het Burgerlijk Wetboek 7.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Vanaf de buitenkant is er geen schade te zien en ook door de media markt service center is deze ook omschreven als "goed".
Ik heb inderdaad het idee dat Mediamarkt + Asus misbruik maakt van de situatie, zij verlenen hierin geen enkele service blijkt, want ze schuiven het simpelweg op "eigen schuld".
Onderstaande tekst zou betekenen dat ik überhaupt geen onderzoekskosten zou hebben, klopt dit?
Onderzoek binnen garantie (hardware) *
Mochten binnen de garantietermijn problemen ontstaan aan de hardware, dan onderzoeken wij de oorzaak helemaal gratis voor u, terwijl u wacht*.
• Controleren hardware (ter plekke).
• Stellen diagnose & reparatie. *Geldt alleen voor hardware, bij softwareproblemen bieden wij u het pakket ‘softwarereparatie’ aan.
Ik koop sowieso geen producten meer van Asus en Mediamarkt indien er geen oplossing geboden wordt (tot nu toe lijkt dit er niet op).
Producten van Asus kan ik echt wel achter staan, die zijn een behoorlijk stuk beter dan Acer en Packard Bell bijvoorbeeld. Ook op service gebied hebben ze nog altijd een goede reputatie. Ik denk dat je hier te maken hebt met een uitzonderlijk pechgeval. Voordeel is nu wel dat MediaMarkt zelf van tevoren al heeft geconstateerd dat er geen zichtbare schade was aan het scherm, het lijkt me dat je op basis daarvan toch bij MediaMarkt zou moeten kunnen aandringen op een betere behandeling.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen
Ik heb eenderde van in de tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw
Ze zeiden dit
Goedemiddag,
Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta
...
Lees meer
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer