Mediamarkt reparatie"service"
In november 2009 heb ik een netbook van het merk ASUS (EEEPC) gekocht bij de Mediamarkt à € 255,00.
Onlangs (Februari 2010) is er schade ontstaan aan het display waardoor deze niet goed meer functioneerd. Ik ben terug gegaan naar de winkel waarbij zij aangaven dat de schade niet onder de garantie zou vallen indien deze is ontstaan door val/stoot schade of waterschade.
Aangezien ik weet dat dit niet zo is had ik vertrouwen in een passende oplossing vanuit de mediamarkt.
Inmiddels heb ik een brief ontvangen van de mediamarkt dat de computer is gecontroleerd door Asus en dat de servicedienst van Asus heeft geconstateerd dat de schade is veroorzaakt door externe druk en dat dit "helaas" niet onder de garantie valt.
Hierbij heb ik het gevoel dat asus en mediamerkt zich hiermee gewoon makkelijk van af proberen te maken en de reparatiekosten (à € 202,30!) door te sluizen naar de eindklant.
Daarnaast wordt de mogelijkheid geboden om niet akkoord te gaan, maar er dan 60,00 euro ex btw in rekening gebracht wordt voor onderzoekskosten. Echter werd bij de mediamarkt genoemd dat dit 30,00 euro zou zijn! Ook dit is niet eerlijk.
Weet u welke rechten ik hierin nu heb?
Met vriendelijke groet,
Joery den Biggelaar
Hallo dajoek,
Het blijft altijd lastig om te beoordelen of het probleem is veroorzaakt door val/stoot/drukschade of niet. Is er b.v. uiterlijk schade te zien? Zitten er krassen en/of deukjes in de behuizing? Als dat het geval is, wordt het lastig om hun conclusie te weerleggen.
Freya
Het lastige hieraan is dat je de schijn tegen hebt. Bewijs maar eens dat het euvel niet is ontstaan door val- stoot- of druk-schade. Dat zal je naar alle waarschijnlijkheid niet lukken. Dat Asus komt met onderzoekskosten van €60 is niet jouw probleem maar dat van MediaMarkt als jij kunt aantonen dat €30 onderzoekskosten zijn overeengekomen met MediaMarkt. Hun heb je immers een opdracht gegeven en niet Asus. Hoe MediaMarkt dat met Asus wenst rond te breien moeten ze onderling maar uitvechten.
Ik ga mee met Freya (ok niet letterlijk dan).
Wat is het probleem precies.
Zijn het de pixels die ontbreken.
En is er schade te zien afgezien van het beeld zelf (dus de pixels).
Ik dacht dat de onderzoekskosten bij Media Markt idd 60 euro zijn, en niet 30.
Dit staat op de site van Media Markt:
Onderzoek binnen garantie (hardware) *
Mochten binnen de garantietermijn problemen ontstaan aan de hardware, dan onderzoeken wij de oorzaak helemaal gratis voor u, terwijl u wacht*.
• Controleren hardware (ter plekke).
• Stellen diagnose & reparatie. *Geldt alleen voor hardware, bij softwareproblemen bieden wij u het pakket ‘softwarereparatie’ aan.
dajoek
In principe heb je als consument wel degelijk rechten, maar.......................het probleem is, dat de koper/consument na het eerste halve jaar na aankoop dient de bewijzen, dat er niet door eigen toedoen een defekt is ontstaan. Dat bewijs is vrijwel nooit te leveren (tenzij jij zelf tegen hoge kosten een expert inschakelt die het tegendeel constateert) en dat weten zowel de verkoper als de fabrikant heel goed. Van dat gegeven wordt dus ook grof misbruik gemaakt. Het enige wat je feitelijk kunt doen, is dit merk nooit meer kopen en ook bij de verkoper nooit meer iets kopen. Laat ze dat dan wél even schriftelijk weten.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
sonjaatje
Je hebt gelijk en dat verandert de zaak. Nu moet de verkoper keihard bewijzen dat het defekt onstaan is door externe druk. Het beweren dat er sprake is van externe druk is niet hetzelfde als het bewijzen dat er van externe druk sprake is geweest. De koper kan nu van de verkoper eisen dat het produkt kosteloos gerepareerd wordt om dat hij het vermoeden heeft dat het defekt al bij aankoop aanwezig is geweest. Die laatste zin geeft de tekst weer die staat in het Burgerlijk Wetboek 7.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Vanaf de buitenkant is er geen schade te zien en ook door de media markt service center is deze ook omschreven als "goed".
Ik heb inderdaad het idee dat Mediamarkt + Asus misbruik maakt van de situatie, zij verlenen hierin geen enkele service blijkt, want ze schuiven het simpelweg op "eigen schuld".
Onderstaande tekst zou betekenen dat ik überhaupt geen onderzoekskosten zou hebben, klopt dit?
Onderzoek binnen garantie (hardware) *
Mochten binnen de garantietermijn problemen ontstaan aan de hardware, dan onderzoeken wij de oorzaak helemaal gratis voor u, terwijl u wacht*.
• Controleren hardware (ter plekke).
• Stellen diagnose & reparatie. *Geldt alleen voor hardware, bij softwareproblemen bieden wij u het pakket ‘softwarereparatie’ aan.
Ik koop sowieso geen producten meer van Asus en Mediamarkt indien er geen oplossing geboden wordt (tot nu toe lijkt dit er niet op).
Producten van Asus kan ik echt wel achter staan, die zijn een behoorlijk stuk beter dan Acer en Packard Bell bijvoorbeeld. Ook op service gebied hebben ze nog altijd een goede reputatie. Ik denk dat je hier te maken hebt met een uitzonderlijk pechgeval. Voordeel is nu wel dat MediaMarkt zelf van tevoren al heeft geconstateerd dat er geen zichtbare schade was aan het scherm, het lijkt me dat je op basis daarvan toch bij MediaMarkt zou moeten kunnen aandringen op een betere behandeling.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer