elgaotico
door elgaotico Apr 28, 2013 om 10:58
Computers & telefonie

Welke kan weg...welke moet blijven.

Beste experts,
Ik heb op mijn computer de volgende gratis beveiligingsbestandjes staan:
Microsoft security essentials/MalwarebytesAnti-Malware/SUPERAntiSpyware Free Edition/Emsisoft Anti-Malware.Verder heb ik er op staan:Windows Defender/CCleaner/Advanced Systemcare/Glary Utilities.
Met dit alles ben ik dagelijks ongeveer 1,5 uur kwijt om alles te updaten...eerlijk gezegt ben ik daar zo
langzamerhand wel een beetje klaar mee. Kunnen jullie mij vertellen welke bestandjes ik ZEKER moet laten staan om toch goed beschermd te zijn,en welke ik met een gerust hart kan verwijderen,zodat ik wat eerder klaar ben.Mijn systeem is Microsoft Windows XP Home Edition Versie 2002 Service Pack 3.

Alvast bedankt voor de reacties!

Met vriendelijk groet,

Elgaotico

9603 52 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 28, 2013 om 11:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo elgaotico,

Dat is wel wat veel van het goede!

MS security essentials laten staan.
Malwarebytes laten staan
SAS en Emsisoft doen (ongeveer) hetzelfde als MBAM; kun je verwijderen, evenals Windows Defender.
Je hoeft die progjes trouwens echt niet allemaal elke dag te laten draaien!
Bv. 1x per week MBAM is echt wel genoeg. Hoef je die e.a. niet elke dag te updaten.
M.a.w.: je kunt ze ook rustig op je compu laten staan voor eventueel gebruik in de toekomst.
Hetzelfde geldt voor CCleaner, Advanced System Care en Glary Utilities.
Zijn niet echt nodig. Doen alledrie ca hetzelfde.
Af en toe Ccleaner is genoeg (al vinden sommigen op dit forum zelfs dát niet nodig).

Suc6

freya
door freya - Apr 28, 2013 om 11:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo elgaotico,

Als je de juiste programma's gebruikt, heb je er geen omkijken naar. De 'gratis' versies zijn versies die je meestal handmatig moet starten en dan kost het inderdaad tijd. Als je dat vervelend vindt, kun je ook overwegen om een betaalde licentie aan te schaffen. Het programma doet dan z'n werk op de achtergrond en heb je er geen omkijken naar.

Overigens, al die optimize/clean tooltjes heb je alleen maar nodig in geval van 'een probleem'. Bij voorbaat alles elke dag/week scannen is tijdrovend en overbodig.

Ik reken mezelf tot een intensieve computergebruiker en momenteel gebruik ik F-Secure als virusscanner.....en dat is alles..... M'n computer loopt als een zonnetje en ik heb nooit last van malware/virussen/enz.

Vergeet niet, het grootste gevaar op besmetting met rommel is nog altijd de persoon achter het toetsenbord en niet de mate waarin je de computer beveiligd hebt.

m.vr.gr. Freya

ro
door ron530 - Apr 28, 2013 om 11:34
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U heeft wel veel programma's lopen terwijl er maar eentje nodig is. Microsoft security essentials is voldoende. Heeft u een router aangesloten is een firewall ook niet nodig die is in de router ingebouwd. CC cleaner mbam heeft u bij normaal gebruik helemaal niet nodig.
Mijn advies gooi alle overtollige programma's er af, de pc wordt een stuk sneller en u geen tijd meer kwijt aan updaten.

Cookies
door Cookies - Apr 28, 2013 om 11:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik gebruik Kaspersky als (actief) virusscanner, daarnaast heb ik de gratis MBAM die ik 1x per 3-4 weken (als ik er aan denk) even laat scannen.

Al die andere rommel als CCleaner, Advanced System Care en Glary Utilities gebruik in nooit, nergens voor nodig.

elgaotico
door elgaotico - Apr 28, 2013 om 11:54
39 Antwoorden / 14 Vragen

@edrick3,bedankt voor je duidelijke antwoord.
@freya,ik ben zelf ook een intensieve computergebruiker en wat je schreef over de rommel...ben ik helemaal mee eens maar je geeft geen antwoord op mijn vraag...van alles wat ik er heb opstaan...wat kan weg...en wat moet blijven...jij als 1 van de betere experts...heb jou heel hoog zitten :) vertel dat mij is?

Mvg,

elgaotico

ikbenik
door ikbenik - Apr 28, 2013 om 11:54
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Microsoft security essentials is bagger.

ro
door ron530 - Apr 28, 2013 om 11:58
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Waarom is MSE bagger dat zou ik wel eens willen weten.

freya
door freya - Apr 28, 2013 om 12:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@elgaotico:

Als je van mij dan nog een precies antwoord wil (maar het meeste was al gegeven), dan zou ik zeggen, verwijder al die software, behalve MBAM en eventueel die Microsoft Security Essentials. Hoewel ik persoonlijk toch meer een voorstander ben van F-Secure....

Freya

elgaotico
door elgaotico - Apr 28, 2013 om 12:09
39 Antwoorden / 14 Vragen

@freya,kijk daar kan ik wat mee...dank je wel!

Toch nog ff een vraaje over F-Secure...is dat een betaalde of gratis virusscanner?

Mvg,

elgaotico

freya
door freya - Apr 28, 2013 om 12:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=elgaotico schreef op zondag 28 apr 2013, 12:09]@freya,kijk daar kan ik wat mee...dank je wel!

Toch nog ff een vraaje over F-Secure...is dat een betaalde of gratis virusscanner?

Mvg,

elgaotico
In principe is dat een betaalde versie, maar ik zit bij xs4all en dan is het beveiligingspakket (in dit geval F-Secure) gratis. Overigens is hett pas sinds kort F-Secure. Voordien kreeg ik McAfee gratis en die deed z'n werk ook goed.

Freya

elgaotico
door elgaotico - Apr 28, 2013 om 12:20
39 Antwoorden / 14 Vragen

@freya,ik zit ook bij xs4all...heb ff gegoogled...ga met F-secure de komende dagen zeker wat doen...

nogmaals mijn dank!

Mvg,

elgaotico

freya
door freya - Apr 28, 2013 om 12:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=elgaotico schreef op zondag 28 apr 2013, 12:20]@freya,ik zit ook bij xs4all...heb ff gegoogled...ga met F-secure de komende dagen zeker wat doen...

nogmaals mijn dank!

Mvg,

elgaotico
Tja, dan kun je dat pakket gewoon via de servicepagina van de website van xs4all downloaden. Gebruik alléén dat gedownloade bestand, want in de bestandsnaam zit je licentie/activeringscode.

Freya

elgaotico
door elgaotico - Apr 28, 2013 om 12:28
39 Antwoorden / 14 Vragen

@freya,wat moet ik eerst verwijderen voor dat ik F-Secure installeer?
Of kan ik F-Secure installeren en daarna behalve MBAM en MSE de rest eraf halen?

Mvg

ikbenik
door ikbenik - Apr 28, 2013 om 12:33
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 28 apr 2013, 11:58]Waarom is MSE bagger dat zou ik wel eens willen weten.
Dat is hetzelfde als de vraag waarom AVG bagger is.

Cookies
door Cookies - Apr 28, 2013 om 12:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 28 apr 2013, 11:58]Waarom is MSE bagger dat zou ik wel eens willen weten.

Omdat MSE veel 'rommel' door laat???

Cookies
door Cookies - Apr 28, 2013 om 12:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=elgaotico schreef op zondag 28 apr 2013, 12:28]Of kan ik F-Secure installeren en daarna behalve MBAM en MSE de rest eraf halen?

Mvg

Je moet eerst MSE verwijderen; MBAM kan je gewoon laten staan (er van uitgaande dat je de gratis versie hebt, dus geen realtime bescherming).

Cookies
door Cookies - Apr 28, 2013 om 12:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh, sorry, ik ben niet de deskundige Freya. Vergeet mijn antwoord maar.

freya
door freya - Apr 28, 2013 om 12:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@elgaotico:

Het is nooit verstandig om meerdere virusscanners tegelijk op je computer te laten werken, dus éérst die Microsoft SE verwijderen. MBAM kun je gewoon laten staan. Daarna de computer even opnieuw opstarten en dan dat F-Secure pakket installeren.

Freya

elgaotico
door elgaotico - Apr 28, 2013 om 12:43
39 Antwoorden / 14 Vragen

@carola.83,bedankt voor je duidelijke antwoord...ook jij hebt me hier mee geholpen :)

Mvg

elgaotico
door elgaotico - Apr 28, 2013 om 12:44
39 Antwoorden / 14 Vragen

@freya,dank je wel!

Mvg

ikbenik
door ikbenik - Apr 28, 2013 om 12:45
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 28 apr 2013, 12:34][quote=ron530 schreef op zondag 28 apr 2013, 11:58]Waarom is MSE bagger dat zou ik wel eens willen weten.

Omdat MSE veel 'rommel' door laat???
Precies.

Veel mensen hebben de mening dat gratis net zo goed is. Dat is niet zo.

Om een goede bescherming te hebben, dien je toch een compleet pakket zoals een internet security te gebruiken. Alleen een virusscanner voldoet echter totaal niet.

Van de gratis virusscanners is Antivir de enige die goed is, de rest is gewoon bagger.

Het gevaar dat met die gratis pakketten is, is dat men in een schijnveiligheid zit. Men denkt en heeft het gevoel dat men goed beschermd is, terwijl ondertussen de beveiliging zo lek is als een mandje.

ro
door ron530 - Apr 28, 2013 om 12:46
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Maar toch een veilige computer begint bij de gebruiker zelf, met het installeren van allerlei programma's creëer je schijnveiligheid. Bij normaal computergebruik is de kans op een virus infectie dusdanig klein, pas als er programma's gedownload worden is het oppassen. Standaard staan veel vinkjes aan en als je alsmaar op akkoord klikt krijg je een boel troep binnen zoals toolbars online virus scanners en zo meer. Er geen enkel programma die voor dat je de fout ingaat een waarschuwing geeft.

ikbenik
door ikbenik - Apr 28, 2013 om 12:48
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 28 apr 2013, 12:42]@elgaotico:

Het is nooit verstandig om meerdere virusscanners tegelijk op je computer te laten werken, dus éérst die Microsoft SE verwijderen. MBAM kun je gewoon laten staan. Daarna de computer even opnieuw opstarten en dan dat F-Secure pakket installeren.

Freya

F-Secure staat niet echt bekend om de goede beveiliging. Waarom dat je F-Secure adviseer is mij dan ook een raadsel.

Goede pakketten zijn toch echt Norman, MOD32 en Kaspersky.

lo
door loco - Apr 28, 2013 om 12:53
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 28 apr 2013, 11:14]
SAS en Emsisoft doen (ongeveer) hetzelfde als MBAM; kun je verwijderen, evenals Windows Defender.

Je kan Windows Defender niet verwijderen. Zodra je MSE installeert wordt WD uitgeschakeld.

ikbenik
door ikbenik - Apr 28, 2013 om 12:58
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=loco schreef op zondag 28 apr 2013, 12:53][quote=edrick3 schreef op zondag 28 apr 2013, 11:14]
SAS en Emsisoft doen (ongeveer) hetzelfde als MBAM; kun je verwijderen, evenals Windows Defender.

Je kan Windows Defender niet verwijderen. Zodra je MSE installeert wordt WD uitgeschakeld.
Klopt, maar Windows Defender kun je via het configuratiescherm wel uitschakelen. Is ook aan te bevelen.

freya
door freya - Apr 28, 2013 om 13:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@ikbenik:

Waar je op baseert dat F-Secure weer niet goed zou zijn, is mij dan weer een raadsel. Verkoop je dat soms zelf niet?
Als er één provider is die in wie ik vertrouwen heb, als het gaat om deskundigheid, dan is dat wel xs4all en als die besluiten om F-Secure aan hun klanten aan te bieden, dan heb ik daar méér vertrouwen in dan een 'mening' van ikbenik.....

Freya

lo
door loco - Apr 28, 2013 om 13:20
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zondag 28 apr 2013, 12:58]
Klopt, maar Windows Defender kun je via het configuratiescherm wel uitschakelen. Is ook aan te bevelen.

Kan jij niet lezen? MSE schakelt WD uit. Hij heeft MSE geinstalleerd dus WD is uitgeschakeld.

elgaotico
door elgaotico - Apr 28, 2013 om 14:59
39 Antwoorden / 14 Vragen

Iedereen,bedankt voor de reacties.

@freya,voor jouw oplossing heb ik gekozen...F-secure is geinstalleerd,MBAM en CCleaner erop laten staan,nogmaals mijn dank.

Er hoeft verder op dit topic niet meer gereageerd te worden...

Mvg,

elgaotico

da
door davert - Apr 29, 2013 om 13:02
19 Antwoorden / 7 Vragen

ik gebruik al jaren avg free,heb het van een collega van mn werk die erg veel verstand van pc s heeft,werkt geweldig heb t nu ook op de smartphone ben heel erg tevreden ,grt davie

da
door davert - Apr 29, 2013 om 13:03
19 Antwoorden / 7 Vragen

en het is gratis elga

jantom
door jantom - Apr 29, 2013 om 13:52
377 Antwoorden / 0 Vragen

"Kunnen jullie mij vertellen welke bestandjes ik ZEKER moet laten staan om toch goed beschermd te zijn,en welke ik met een gerust hart kan verwijderen".

Als ik een bijdrage mag leveren: de meeste van de genoemde programma's ken ik niet op hun werking (wel van veel van het bestaan van die programma's gehoord).

Ik ben een intensief gebruiker van computers (al dan niet aangesloten op het internet). Neem me niet kwalijk dat ik wat alternatieven naar voren breng: ik heb op computers die met internet zijn verbonden de gratis versies van AVG (nu versie 2013), Comodo Firewall en CCleaner geinstalleerd. Vroeger had ik ZoneAlarm als firewall.

Ik heb alleen na het opnieuw installeren van XP een scan met AVG gedaan. Dat opnieuw installeren komt eens in de paar jaar voor (schoonmaak).

Ik heb nog nooit enig probleem ondervonden en ik verbaas me dat anderen uren bezig zijn met dagelijks scannen - dat is echt overbodig dus zonde van de energie.

gsm
door gsm - Apr 29, 2013 om 14:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

F-secure als beste getest (klik). Ik-ben-ik zal er echter ongetwijfeld slechte ervaring mee hebben gehad.

Nog even mijn mening over het een en ander..
Er moet volgens mij niet al teveel waarde gehecht worden aan de diverse testen, omdat het toch allemaal momentopnamen zijn. Een indicatie is het echter wel, zeker als een pakket jaar na jaar goed uit de testen komt.

@TS
Gooi CCleaner er ook maar af. Dwangmatige schoonmaakacties zijn ook gevaarlijk.

Het is volgens mij niet alleen de combinatie van virusscanner samen met de firewall alleen, die voor meer veiligheid zorgt. Niet "welke virusscanner" is de belangrijkste vraag, maar hoe veilig ga je zelf om met de PC en vooral met surfen op het internet. Werk, voor meer veiligheid bij het normale PC-gebruik, als een gewone gebruiker, die dus geen Administrator is. Maak wel eerst een aparte beheerdersaccount, die Administrator is en verander daarna je eigen account in een normale gebruiker. Anders kun je de PC niet meer configureren. Met het account Beheerder kun je, indien vereist de PC beheren, terwijl je eigen gebruikersaccount minder mogelijkheden biedt en daardoor veel veiliger is in het dagelijks gebruik.

In Windows 8 gebruik ik zelf een lokaal beheerdersaccount zonder online toegang en een gewoon account met toegang tot de Microsoft Store.

MSE lijkt inderdaad niet meer zo goed als het wel eens geweest is. Het is bij Windows XP, Vista en 7 in feite grotendeels identiek aan Windows Defender, die daarom wordt uitgeschakeld. Bij Windows 8 heeft MSE ook de naam Windows Defender gekregen en bestaat er geen afzonderlijke Windows Defender meer. MSE is degelijk en goed genoeg voor normaal gebruik. Het geeft de minste valse meldingen, maar laat in testen wel zien dat virussen wat frequenter niet gedetecteerd worden, dan door veel andere scanners. MSE (tegenwoordig dus ook Windows Defender geheten) is echter wel verreweg het gemakkelijkst in gebruik. Besef ook dat geen enkele andere virusscanner wel waterdicht is. Sommige virusscanners kunnen de PC bovendien onbruikbaar maken, zoals laatst nog op sommige PC's door AVG gebeurde en bij mij zelf onlangs na installatie van de nieuwste Comodo IS 2013.

ch
door chrisantonis - Apr 29, 2013 om 14:19
63 Antwoorden / 4 Vragen

Meerdere programma's zijn inderdaad niet goed! Ben al een paar jaar fan van Norton 360, maakt mijn computer niet onnodig langzaam en alles wat je maar nodig kunt hebben zit er in, kost wat maar veiligheid voor alles! Die gratis programma's zijn niet voor niets gratis!?!

simon55
door simon55 - Apr 29, 2013 om 14:34
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Halo elgaotico,ik heb t zelfde systeem XP alleen n betaalde versie van Notton internet security gebruik dit al jaren en nog nooit enig probleem ermee ondervonden

wimmi20
door wimmi20 - Apr 29, 2013 om 14:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Iedere dag 1 1/2 uur opwaarderen ?
Onmogelijk, zo vaak zijn er geen updates.
Bovendien installeren de meeste updates zichzelf automatisch.
De beveiliging die u opnoemt is gewoon belachelijk.
Dat is hetzelfde dat als je in Thailand bent en je doet er 6 omheen.
Diverse scanners kunnen elkaar juist dwarszitten.
Ikzelf gebruik Avast free, dat komt er in meerdere testen als beste uit.
En Avast heeft al meerdere malen een trojan horse geblokt.
U weet kennelijk de ballen van computers, hoe weet u dan dat F een expert is ?

jantom
door jantom - Apr 29, 2013 om 14:43
377 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie dat mensen zonder problemen betalen voor een programma dat hen een zekere bescherming geeft. Niets op tegen.

Maar programma's zoals die gratis door bedrijven als AVG (grisoft), ZoneAlam en Comodo worden geleverd (er zijn daar ook betaalversies te verkrijgen) zijn zonder meer goed.

Ccleaner wordt hier en daar afgekraakt maar is een uitstekend programma. Ik heb vorig jaar Tune-Up Utilities gekocht en heb erge spijt daarvan omdat het het register kapot maakt. CCleaner (gratis) doet dat zoveel beter maar heeft andere beperkingen. Maar ieder zijn voorkeur...

Ik heb ook Norton (Symantec) ooit in gekochte versie gehad. Vroger was dit programma veel te zwaar maar ik heb dat programma niet meer. Ik ga niet elk jaar betalen voor een versie voor het volgende jaar... Kassa.... AVG doet zijn werk goed.

gompy2
door gompy2 - Apr 29, 2013 om 14:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zondag 28 apr 2013, 12:45][quote=carola.83 schreef op zondag 28 apr 2013, 12:34][quote=ron530 schreef op zondag 28 apr 2013, 11:58]Waarom is MSE bagger dat zou ik wel eens willen weten.

Omdat MSE veel 'rommel' door laat???
Precies.

Veel mensen hebben de mening dat gratis net zo goed is. Dat is niet zo.

Om een goede bescherming te hebben, dien je toch een compleet pakket zoals een internet security te gebruiken. Alleen een virusscanner voldoet echter totaal niet.

Van de gratis virusscanners is Antivir de enige die goed is, de rest is gewoon bagger.

Het gevaar dat met die gratis pakketten is, is dat men in een schijnveiligheid zit. Men denkt en heeft het gevoel dat men goed beschermd is, terwijl ondertussen de beveiliging zo lek is als een mandje.

Je begint echt zo verschrikkelijk irritant te worden met je onnozel gezwets.
Controleer nou is een keer eer je wat neerplempt, dit is zo belachelijk.
De engine's van de gratis software die vrijgegeven worden zijn dezelfde als die betaalde zitten met dezelde virusdefinitie-databases, dus ook die van Avast.
De makers willen dit ook expliciet en hebben dit ook aangegeven bij het bedrijf wat de testen doet!
Antivir waar jij het over hebt is al jaren Avira, en ook deze enigine is gelijk aan de betaalversie, alleen met minder mogelijkheden.

Voor de werkelijk geïnteresseerden met gezond verstand, er is een onderneming, wereldwijd bekend die elk kwartaal testen uitvoert .
Deze testen worden door elke maker van A-V-software erkend.
Daar kun je lezen wat een antivirus-software écht doet en hoe die beoordeeld is geworden.

VA-Comparatives.org.

Die beoordelingen zijn onderbouwd en getest, en niet zoals hier waar sommige figuren zonder enige kennis van zaken blèren dat bepaalde software bagger is.
OF dat de software die zij gebruiken de beste is, want ze hebben nog nooit ergens last van gehad, simpeler onderbouwing van zo'n beoordeling is er niet.

Klik voor de tests-> Hier

Klik hier-> Real World

Klik hier-> Detection test.

Klik hier-> Retrospective-test

Klik hier-> Performance Tests

En zo zijn er nog meer testen op bepaalde onderdelen.

Mijn woorden zijn nogal confronterend voor de figuur ikbenik.
Dit is niet voor niets.
Het is elke keer weer tenenkrommend hoe deze figuur met onnozel gebazel en nergens op gebaseerde meningen mensen die hier komen met vragen of problemen op het verkeerde been zet, of in de gevallen over garantie, op het verkeerde been probeert te zetten in het nadeel van de topicstarter, en dat al jaren lang.
We gaan dit dus tegen door deze figuur ikbenik elke keer weer met bewijsbare feiten om de oren te slaan.

Net zolang als dat de redactie van dit forum het toelaat, maar gezien het feit dat deze ikbenik al jaren lang zijn onzin op dit forum kan plempen met goeddunken van deze redactie, verwacht ik zonder meer dat ik ook jarenlang tegengas kan geven aan zijn bijdragen

wimmi20
door wimmi20 - Apr 29, 2013 om 14:51
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Gompy2
er komt gegarandeerd een reactie van Ikbenik.
Die garantie geef ik u.
Zelfs 2 jaar wettelijke garantie.

gompy2
door gompy2 - Apr 29, 2013 om 14:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ojaa, da's waar ook, "de garantieman" zei wittechoco ;-)

gisela_1
door gisela_1 - Apr 29, 2013 om 15:46
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 28 apr 2013, 12:16][quote=elgaotico schreef op zondag 28 apr 2013, 12:09]@freya,kijk daar kan ik wat mee...dank je wel!

Toch nog ff een vraaje over F-Secure...is dat een betaalde of gratis virusscanner?

Mvg,

elgaotico
In principe is dat een betaalde versie, maar ik zit bij xs4all en dan is het beveiligingspakket (in dit geval F-Secure) gratis. Overigens is hett pas sinds kort F-Secure. Voordien kreeg ik McAfee gratis en die deed z'n werk ook goed.

Freya

Hey Freya,

Lang niet gesproken. Groetjes en fijne K-dag! Ik ben ook uitermate tevreden ten eerste over xs4all en ten tweede over F-Secure! Groetjes Gisela

ikbenik
door ikbenik - Apr 29, 2013 om 15:50
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Weet je wat?

Ga lekker AVG gebruiken, maar kom later niet niet zaniken dat de computer in puin ligt.

En ik weet inderdaad totaal geen moer van computers.

vr1944
door vr1944 - Apr 29, 2013 om 16:09
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vraag me af hoe lang het opstarten van je PC duurt Dat het zo lang duurt voor je alle programma's ge-updated hebt op windows een XP machine is niet zo vreemd.Er staan ca zes overbodige programma's die waarschijnlijk ook nog een conflict met elkaar hebben . Een goede AV programma is voldoende.

@gompy 2

Goed verhaal het is voor mij ook een raadsel ,waarom de redactie toestaat dat IKBENIK hier zijn tenen krommende onzin nog steeds kan uitkramen.

=elgaotico schreef op zondag 28 apr 2013, 10:58: Beste experts,
Ik heb op mijn computer de volgende gratis beveiligingsbestandjes staan:
Microsoft security essentials/MalwarebytesAnti-Malware/SUPERAntiSpyware Free Edition/Emsisoft Anti-Malware.Verder heb ik er op staan:Windows Defender/CCleaner/Advanced Systemcare/Glary Utilities.
Met dit alles ben ik dagelijks ongeveer 1,5 uur kwijt om alles te updaten...eerlijk gezegt ben ik daar zo
langzamerhand wel een beetje klaar mee. Kunnen jullie mij vertellen welke bestandjes ik ZEKER moet laten staan om toch goed beschermd te zijn,en welke ik met een gerust hart kan verwijderen,zodat ik wat eerder klaar ben.Mijn systeem is Microsoft Windows XP Home Edition Versie 2002 Service Pack 3.

Alvast bedankt voor de reacties!

Met vriendelijk groet,

Elgaotico

jantom
door jantom - Apr 29, 2013 om 16:09
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 29 apr 2013, 15:50]Weet je wat?

Ga lekker AVG gebruiken, maar kom later niet niet zaniken dat de computer in puin ligt.

En ik weet inderdaad totaal geen moer van computers.

Dat heb je wat mij betreft nu wel bewezen...

vr1944
door vr1944 - Apr 29, 2013 om 16:16
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Eindelijk geef je een correct antwoor

=ikbenik schreef op maandag 29 apr 2013, 15:50: Weet je wat?

En ik weet inderdaad totaal geen moer van computers.

gompy2
door gompy2 - Apr 29, 2013 om 16:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 29 apr 2013, 15:50]Weet je wat?

Ga lekker AVG gebruiken, maar kom later niet niet zaniken dat de computer in puin ligt.

En ik weet inderdaad totaal geen moer van computers.
Je raaskalt alweer.

Als je bedoeld dat het programma AVG een aantal jaren geleden bij het updaten van de software, verkeerde dingen heeft gedaan door essentiële onderdelen van Windows aan te merken als verdacht en te verwijderen, waardoor systemen niet meer opstartten, dan klopt dat.
Dat was een menselijke fout van de makers, maar heeft dan ook totaal niets met het programma AVG als virusscanner te maken.
Bij bijna alle scanners kun je aangeven, dat als er verdachte objecten worden gevonden, die niet zonder meer te verwijderen, maar te vragen wat er mee te doen.
Niet iedereen weet dat en die mensen die die bestanden zonder meer hebben laten verwijderen door AVG, werden getroffen.
Hoe in te stellen bij AVG weet ik zo niet, ik gebruik het programma niet.

Als je de tests had bekeken dan had je gezien dat AVG net zo goed of slecht is als andere av-scanners.
Er zijn geen hele goede of hele slechte virusscanners.
De ene scanner scoort op bepaalde punten beter als het ander, en dan ander weer op andere punten beter.
In zijn totaliteit liggen de resultaten niet ver uit elkaar.

Je wilt dus alweer mensen op het verkeerde been zetten door ongenuanceerd geleuter en weer een op niks gebaseerd oordeel over AVG te geven!

ikbenik
door ikbenik - Apr 29, 2013 om 16:44
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 29 apr 2013, 16:34][quote=ikbenik schreef op maandag 29 apr 2013, 15:50]Weet je wat?

Ga lekker AVG gebruiken, maar kom later niet niet zaniken dat de computer in puin ligt.

En ik weet inderdaad totaal geen moer van computers.
Je raaskalt alweer.

Als je bedoeld dat het programma AVG een aantal jaren geleden bij het updaten van de software, verkeerde dingen heeft gedaan door essentiële onderdelen van Windows aan te merken als verdacht en te verwijderen, waardoor systemen niet meer opstartten, dan klopt dat.
Dat was een menselijke fout van de makers, maar heeft dan ook totaal niets met het programma AVG als virusscanner te maken.
Bij bijna alle scanners kun je aangeven, dat als er verdachte objecten worden gevonden, die niet zonder meer te verwijderen, maar te vragen wat er mee te doen.
Niet iedereen weet dat en die mensen die die bestanden zonder meer hebben laten verwijderen door AVG, werden getroffen.
Hoe in te stellen bij AVG weet ik zo niet, ik gebruik het programma niet.

Als je de tests had bekeken dan had je gezien dat AVG net zo goed of slecht is als andere av-scanners.
Er zijn geen hele goede of hele slechte virusscanners.
De ene scanner scoort op bepaalde punten beter als het ander, en dan ander weer op andere punten beter.
In zijn totaliteit liggen de resultaten niet ver uit elkaar.

Je wilt dus alweer mensen op het verkeerde been zetten door ongenuanceerd geleuter en weer een op niks gebaseerd oordeel over AVG te geven!

Dat slaat werkelijk nergens op.

Ik vraag mij werkelijk af waarom ik hier zo keihard wordt afgekraakt omdat ik AVG afkeur.

Blijkbaar omdat je altijd VOOR gratis moet zijn.

En nee, ik doelde niet op de foutieve updates.

Het probleem van AVG is dat die de meeste trojans doorlaat.

Ik haal mijn informatie niet van die testsites, maar gewoon uit de praktijk. Dat zegt mij meer dan die testsites.

freya
door freya - Apr 29, 2013 om 16:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@ikbenik:

Je kraakt niet alleen AVG af, je deed ook al aardig je best om F-Secure af te kraken. En als je de link van gsm gevolgd had, had je gezien dat F-Secure notabene als beste getest werd.....
Vind je het gek dat je dan 'de meute' over je heen krijgt als je van die onzin uitkraamt?

Freya

Cookies
door Cookies - Apr 29, 2013 om 16:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Ik haal mijn informatie niet van die testsites, maar gewoon uit de praktijk......

Juist, en welke groep mensen brengen hun p.c. vol met bagger naar jou? Juist: degenen die er de ballen verstand van hebben en alles maar blind aanklikken en downloaden. Daar kan geen virusscanner tegen op, ook Kaspersky niet.

gompy2
door gompy2 - Apr 29, 2013 om 17:36
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 29 apr 2013, 16:44]
Dat slaat werkelijk nergens op.

Ik vraag mij werkelijk af waarom ik hier zo keihard wordt afgekraakt omdat ik AVG afkeur.

Blijkbaar omdat je altijd VOOR gratis moet zijn.

En nee, ik doelde niet op de foutieve updates.

Het probleem van AVG is dat die de meeste trojans doorlaat.

Ik haal mijn informatie niet van die testsites, maar gewoon uit de praktijk. Dat zegt mij meer dan die testsites.
Door dit commentaar laat je duidelijk zien dat je een onbenul bent zonder enige kennis van zaken die het eigenlijk verboden moet worden om mensen die hier komen met vragen of problemen van enig antwoord te voorzien, maar ja, het is een open forum, en dat is maar goed ook.
Jouw praktijk is nergens op gebaseerd mijn beste, alleen op bedenksels in je eigen hoofd.

av
door avdp - Apr 29, 2013 om 18:58
29 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=elgaotico schreef op zondag 28 apr 2013, 12:28]@freya,wat moet ik eerst verwijderen voor dat ik F-Secure installeer?
Of kan ik F-Secure installeren en daarna behalve MBAM en MSE de rest eraf halen?

Mvgalles er af en dan F-Secure ophalen in het servicecenter van XS4ALL, dan ben je meteen van alle problemen af, updaten gaat automatisch.
Gr. AVDP

freya
door freya - Apr 29, 2013 om 20:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=avdp schreef op maandag 29 apr 2013, 18:58][quote=elgaotico schreef op zondag 28 apr 2013, 12:28]@freya,wat moet ik eerst verwijderen voor dat ik F-Secure installeer?
Of kan ik F-Secure installeren en daarna behalve MBAM en MSE de rest eraf halen?

Mvgalles er af en dan F-Secure ophalen in het servicecenter van XS4ALL, dan ben je meteen van alle problemen af, updaten gaat automatisch.
Gr. AVDP
[quote=elgaotico schreef op zondag 28 apr 2013, 14:59]Iedereen,bedankt voor de reacties.

@freya,voor jouw oplossing heb ik gekozen...F-secure is geinstalleerd,MBAM en CCleaner erop laten staan,nogmaals mijn dank.

Er hoeft verder op dit topic niet meer gereageerd te worden...

Mvg,

elgaotico

dobby
door dobby - Apr 30, 2013 om 22:26
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 28 apr 2013, 11:34]...Heeft u een router aangesloten is een firewall ook niet nodig die is in de router ingebouwd...Kleine kanttekening: sommige (veel?) (goedkopere) consumenten routers hebben geen firewall ingebouwd.. Of je zou NAT moeten bedoelen en dat als een soort firewall misbruiken? Maar NAT is met IPv6 (gelukkig!) ook verdwenen.. maar hoe dan ook - je kan er niet zonder meer vanuit gaan dat een router een firewall ingebouwd heeft (of de wel aanwezige FW wel enabled heeft)