GerritSprinter
door GerritSprinter Oct 29, 2018 om 20:29
Elektronica & tv
Philips klantenservice bij teleurstellende 8109 Ambilight TV

Ben groot fan van de Ambilight TV ervaring van Philips. Bij verhuizing was ik dan ook blij dat de aannemer een foutje had gemaakt waardoor de oude niet goed tot zijn recht kwam. De allernieuwste en een slagje groter kwam aan de muur in een huis vol in verbouwing en een extra kindje op komst. Hij zag er strak uit, maar ambilight viel wel erg tegen ... zou wel een instellings-dingetje zijn.
Na 1 1/2 jaar drukte van verbouwing en extra kindje, toch maar eens aan de instellingen gewerkt. Echter zonder resultaat, bevriende expert maar eens vragen ... 2 1/2 jaar na aankoop komt ook hij er niet uit ... En daar begint het bureaucratische steekspel van Philips klantenservice; na 50 e-mails, 4 uur bellen en 2x CE-reparaties over de vloer komt Philips met de boodschap "de ambilight werkt naar behoren"!!! Dat terwijl bij de tweede reparatie-inboeking nog werd gesproken over "reparatie of een alternatieve oplossing".

Ik weet dat ik laat was met het aanmelden van dit issue, maar een bedrijf als Philips kan het toch niet maken om met haar klantonvriendelijke afdeling een klant 1 jaar aan het lijntje te houden! Mag een bedrijf dit zo maar doen of kan ik hier nog iets mee ( sterker nog ze hebben me tot 2x toe verplicht om kosten te maken om de procedure verder te kunnen doorlopen)?

5072 15 Rapporteer

ne
door neodutchio - Oct 29, 2018 om 20:35
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Reparatie of een alternatieve oplossing. Als er niets defect is, wat moet er dan gerepareerd worden? En als de reparatie van een niet bestaand defect niet kan, wat zou een andere oplossing zijn?
Philips houdt u niet aan het lijntje. U hebt aangegeven dat er een probleem is die er schijnbaar niet is. U laat tot 2 maal toe een reparateur komen voor een probleem dat er niet is.

GerritSprinter
door GerritSprinter Oct 29, 2018 om 21:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is nu juist het geval, ze geven vanaf moment 1 aan dat dit niet de bedoeling is naar aanleiding van aangeleverde videobeelden. Als ze vanaf moment 1 hadden aangegeven dat dit voldoet aan de gestelde eisen dan had ik dit natuurlijk nooit gedaan.

ne
door neodutchio Oct 29, 2018 om 21:15
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe kan je dat op een videobeeld laten zien? U geeft zelf aan dat Philips niets kon vinden en u besluit door te blijven gaan. Het is dus niet de schuld van Philips.

GerritSprinter
door GerritSprinter Oct 30, 2018 om 11:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben zelf de video beoordeeld: vanuit de video, foto en eerste CE-consult gaven ze te kennen dat de ambilight zwak was.

ne
door neodutchio Oct 30, 2018 om 11:23
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Zwak of te zwak volgens de specificatie?

GerritSprinter
door GerritSprinter Oct 30, 2018 om 11:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

zie de foto, er is gewoon geen aura op de muur zichtbaar. Maar in deze gaat het me niet om het probleem, maar om de verandering in standpunt vanuit Philips. Ze starten met "niet de bedoeling" naar "voldoet aan specificaties", terwijl duidelijk te zien is dat het verschil in demo en mijn versie bijna 100% is.

ne
door neodutchio Oct 30, 2018 om 11:44
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik een klacht ergens neerleg krijg ik ook standaart het antwoord dat dst niet de bedoeling is. Maar zonder iets te onderzoeken heeft dat dus geen waarde.

GerritSprinter
door GerritSprinter Oct 31, 2018 om 13:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

daar ben ik dus benieuwd naar, wat is mijn juridische plek in deze?

sw
door swat1500 Oct 31, 2018 om 18:22
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Uw juridische plek is dat u moet aantonen dat de tv niet goed is. Binnen 6 maanden na aanschaf ligt de bewijslast bij de verkoper daarna bij de koper.
Daarnaast heeft u de tv gekocht rechtstreeks bij Philips of in een winkel?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 29, 2018 om 20:43
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Idem als@NEODUTCHIO.
Afgezien daarvan, als de TV bij aankoop niet naar uw zin was, waarom eerst na 1 1/2 jaar actie ondernomen?
De aannemer maakte een fotje waardoor de oude niet goed tot zijn recht kwam, dat lijkt mij dus meer een kwestie van kleur en structuur van de muur waar de TV werd geplaatst. U zegt het zelf: de aannemer maakte een fotje etc..... . Wat is Philips dan te verwijten?

GerritSprinter
door GerritSprinter Oct 29, 2018 om 21:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

dat was slechts een mooie reden om een nieuwere en grotere versie aan te schaffen. Nogmaals ik weet dat ik laat was, ben vnl benieuwd hoelang een bedrijf je via een klantenserviceproces aan de lijn mag houden. Ze geven aan bij eerste contact dat dit zeker niet de bedoeling is, dat de ambilight zwak is en dat ze hiervoor een proces hebben. Hoe kun je dan na al die stappen, deze basis onderuit proberen te halen met "hij voldoet aan specificaties"?

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 29, 2018 om 21:40
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Na 1 1/2 jaar? De wetgeving noemt 6 maanden als een productiefout al aan de orde zou zijn.
Is het een idee om de ambilight maar gewoon uit te schakelen?

GerritSprinter
door GerritSprinter Oct 30, 2018 om 11:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kan zeker, maar mijn spel met Philips gaat gewoon door. Mijn vraag is echter, kan een bedrijf het maken om zolang een klant aan het lijntje te houden en dan met een aanpassing van eerder ingenomen standpunt de zaak proberen af te doen?

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 30, 2018 om 16:07
16848 Antwoorden / 202 Vragen

'De aanhouder wint, maar er zijn uitzonderingen die die regel bevestigen'

GerritSprinter
door GerritSprinter Oct 31, 2018 om 13:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het verhaaltje is nog niet rond :)

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2018 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beetje laat aangemeld? Na 2,5 jaar?

GerritSprinter
door GerritSprinter Oct 29, 2018 om 21:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

je hoeft niet te reageren, ik geef de reden toch aan?!

aurora1
door aurora1 Oct 30, 2018 om 01:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is toch geen reden? Er mankeert niets aan is 2 x geconstateerd,  wat wilt u dan nog?
Verder kan iedereen reageren en niet alleen degenen die zeggen wat u graag wilt horen.
Zie ook de tip van @gerrit altena.
Mij lijkt dit verhaal op dat u een slaatje probeert te slaan uit een overigens niet bestaand "probleem".

GerritSprinter
door GerritSprinter Oct 31, 2018 om 13:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

dank voor het delen van je mening, nu graag weer terug naar de inhoud

Ge
door Genee - Oct 29, 2018 om 21:05
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als Philips na 2 monteurbezoeken zegt dat de ambilighting goed werkt, wat vind u dan niet goed?

GerritSprinter
door GerritSprinter Oct 30, 2018 om 11:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zien in moederboard en tv geen bijzonderheden, daarmee voldoet hij aan de specs. Echter zoals je in de bijgesloten foto ziet, is er geen ambilight aura op de muur waarneembaar. Dat hebben ze gelijk vanaf moment 1 erkend en daar komen ze nu op terug vanuit specs. Je ziet dat er iets niet klopt, echter is dit vanuit specs niet te beargumenteren.

panter22
door panter22 - Oct 30, 2018 om 10:03
6599 Antwoorden / Vragen

Philips geeft 2 jaar garantie op die tv. Dus als je na 2,5 jaar aanklopt, dan is de fabrieksgarantie afgelopen.
https://www.wehkamp.nl/philips-ambilight-55pfs8109-3d-android-led-tv-496990/
Wil je nog een beroep doen op de wettelijke garantie, dan moet je bij de verkoper zijn.
Maar dan heb je nog geen recht op een geheel nieuwe tv. De helft van de gebruiksduurverwachting is inmiddels verstreken.
https://www.uneto-vni.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting

GerritSprinter
door GerritSprinter Oct 30, 2018 om 11:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je inhoudelijke reactie, was ik van op de hoogte. Ben persoonlijk zo verbouwereerd over het feit dat ze eerst het standpunt aannnemen dat dit zeker niet de bedoeling is, mij gevraagd wordt om alles op te sturen, mee te gaan in allerlei reparatie proces stappen zodat ze alles kunnen uitsluiten ....  en dan terug komen met "hij voldoet aan specificaties". Dat terwijl iedereen ziet dat de ambilight minimaal is (helemaal in vergelijking tot hun demo video).
Als ze gelijk hadden gezegd: helaas garantie verstreken, ga er maar mee naar CE-repair dan had ik mijzelf enorm veel tijd & geld kunnen besparen. Ben daarom benieuwd of een organistie een klant zo lang aan het lijntje mag houden?

panter22
door panter22 Oct 30, 2018 om 15:27
6599 Antwoorden / Vragen

Je wist dat de fabrieksgarantie afgelopen was,Toch bestook je  Philips met emails, hangt uren aan de telefoon.
Philips stuurt een paar keer een monteur en die constateert dat er niets mis is.
Dus je krijgt geen gratis nieuwe tv .

Topantwoord

Ge
door Genee - Oct 30, 2018 om 12:48
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U zou eens contact op kunnen nemen met de belbus, misschien dat die wat kunnen bereiken.
belbus@bnnvara.nl.
Op de foto lijkt het of de ambilighting uitgeschakeld is, beter een foto met een helder beeld laten zien want het getoonde tv beeld zal niet vaak voorkomen of is de beeldinstelling ook niet in orde?

GerritSprinter
door GerritSprinter Oct 31, 2018 om 13:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat lijkt inderdaad zo, als je er achter kijkt dan branden er wel lichtjes. Lijkt of die verkeerde gemonteerd staan, zelfs op standaard met 30cm van de muur geen aura. Dank voor de belbus tip!

marita5
door marita5 - Oct 30, 2018 om 15:36
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GerritSprinter ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

ro
door ron503 - Oct 30, 2018 om 18:13
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De introductiedatum van de 8109 serie was in 2014 en is al uit productie genomen maar terzijde. De foto is te wazig en zo donker dat al het licht weggevallen is en het blauw van het beeld zeer sterk overheerst. Als de tv tegen een zeer donkere muur is geplaatst wordt het licht van de ambilight bijna niet gereflecteert en is dus ook niet zo goed zichtbaar zoals dat op een lichte muur wel gebeurd. Er zijn 2 monteurs bij u op bezoek geweest en die hebben beiden geconcludeerd dat de ambilight naar behoren functioneert en de lichtopbrengst voldoende is want naar de lichtopbrengst kijken ze als eerste. Sec gezien heeft u 2,5 jaar geleden al een gedateert toestel aangeschaft met de techniek van die tijd en het toestel voldoet aan de specificaties die er in 2014 aan gegeveven. Een reparatie inboeking zegt helemaal niets over de afloop want er wordt uitgegaan uw klacht en als blijkt dat uw klacht gegrond is dan kan het zo zijn dat er verdere actie ondernomen gaat worden.

ro
door ron503 - Oct 30, 2018 om 18:13
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Dubbel geplaatst zie bovenstaande reactie.

ho
door honda98 - Nov 5, 2018 om 14:19
103 Antwoorden / 1 Vragen

dit probleem komt door dat de tv aan de muur hangt waar door het ambilicht niet tot zijn recht komt.
een tv is immers geen schilderij maar een tv.
het beste is de tv gewoon op een kast te zetten.dan zuld u zien  dat het ambilicht beter uit straald.
ik heb al meer dan 8 jaar tv met ambilicht nu met 3voudig ambilicht op een kast staan. en ik ik heb perfect beeld.
een groot gedeelte van de muur is dan ook verlicht.

Ge
door Genee Nov 5, 2018 om 14:22
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt u niet, als dat het probleem was, de monteur dat wel gezegd zou hebben?

ho
door honda98 Nov 30, 2018 om 14:17
103 Antwoorden / 1 Vragen

monteurs letten hier niet op. en als men goed na denkt kan je zo wel na gaan dat als de tv aan de muur hangt.
het ambilicht niet optimaal kan wezen.
een ambilicht tv moet gewoon op een kast staan om dat het zich goed versprijd tegen de muur.
als een ambilicht tv aan de muur word gehangen word het ambilicht tegen gehouden.
waar door je dit krijgt. monteurs laten ook steken vallen.vergeet dat niet.

Ge
door Genee Dec 1, 2018 om 10:05
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet wie hier steken laat vallen, de monteur of u.

GerritSprinter
door GerritSprinter Sep 3, 2019 om 09:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de tip, alles gedaan maar mocht niet baten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 1, 2018 om 10:18
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Gerrit,

Kijk eens op Marktplaats naar een mooie tweedehandse Bang & Olufsen tv.
Er zijn altijd wel een paar rijke mensen,die altijd het nieuwste model willen en hun nog goede tv voor een habbekrats verkopen,haha!

Ik heb er zelf 2 mooie gevonden.

Topantwoord

ma
door maarten heest - Dec 1, 2018 om 10:46
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Gerrit, ik denk eigenlijk een overbodige vraag maar hebt u bij het item 'Lichtsensor' in de gebruiksaanwijzing gekeken? Vast wel maar ik vraag het toch maar even...
Of er na zoveel tijd nog wat te bereiken is is lastig in te schatten. In dit stadium zou ik niet meer bellen of mailen want daarmee komt u niet verder.
Maar met een brief naar het hoofdkantoor van Philips Nederland misschien wel. Succes in elk geval.

jo
door jorisw - Dec 1, 2018 om 10:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De klachten worden steeds achterlijker. Straks gaat iemand nog klagen dat de buizenradio uit 1955 onderhoud nodig heeft, en dat Philips niet alle onderdelen meer op voorraad heeft.

Ik neem aan dat TS zelf tot in het oneindige alles doet voor zijn klanten.

ma
door maarten heest Dec 1, 2018 om 11:43
463 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat u uw mening ventileert met die woordkeuze.
Je kunt een mening hebben maar om nou het woord 'achterlijk' te gebruiken?

GerritSprinter
door GerritSprinter - Sep 3, 2019 om 09:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

En Philips komt door! Deze zomer werd ik gebeld door Richard (Service manager Philips TV) over de klacht ..... ze betreuren het gehele proces en hebben een aanbod gedaan om de oude op te komen halen en een 55OLED803 met bijbetaling hiervoor te plaatsen.
En wat een verschil, ambilight zoals ambilight hoort te zijn. Geeft toch extra het gevoel dat de 55pfs8109 niet helemaal presteerde zoals bij behoorde te doen.
Maar ik ben blij met de hernieuwde aura om mijn scherm!

ma
door malty Sep 3, 2019 om 09:52
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Gefeliciteerd met deze mooie oplossing en bedankt voor het melden.
Veel kijkplezier met deze Oled tv.

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2019 om 10:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi dat het na al die tijd toch door Philips OPGELOST is voor je.
Bedankt voor het terugmelden.