Bank weigert adres aan te passen als ik niet akkoord ga met wijziging voorwaarde
In december 2020 zijn we verhuisd, aan ABN AMRO hebben wij dit uiteraard doorgegeven m.b.t. onze bankrekeningen en verzekeringen aldaar. Nu ontvingen we vandaag de polis van onze verzekeringen (krijgen we 1x per jaar), juist geadresseerd maar nog met het oude adres als verzekerd voor de inboedelverzekering. Uiteraard meteen gebeld met het verzoek dat adres alsnog te wijzigen naar het nieuwe adres. Tot mijn stomme verbazing werd mij medegedeeld dat men al van plan was mij in september a.s. een schrijven te sturen met daarin gewijzigde voorwaarden voor de inboedelverzekering. E.e.a. houdt in dat de verzekeringspremie voor dezelfde dekking dan vrijwel verdubbeld zou worden, maar nu ze me toch aan de lijn hadden moest deze wijziging per direct ingaan. Hiermee ben ik uiteraard niet akkoord gegaan, als men van plan is alle verzekerden daarover in september te berichten dan wil ik dat ook pas op dat moment ontvangen net als alle andere verzekerden. Daarop werd me doodleuk medegedeeld dat als ik daarmee nu niet akkoord ging, dat dan ook het verzekerde adres niet kon worden aangepast zodat ik volgens hen nu dus niet verzekerd zou zijn als er iets mocht gebeuren. Het lijkt me erg vreemd dat de bank eerst verzuimt het adres naar behoren aan te passen en dat dit mijn probleem zou moeten zijn. Verder lijkt het me ook niet billijk dat de bank eenzijdig zomaar de voorwaarden kan veranderen. Ik ben nu blijkbaar niet verzekerd (hoewel ik wel keurig maandelijks de premie betaal en de adreswijziging tijdig heb doorgegeven), tenzij ik me laat chanteren akkoord te gaan met verdubbeling van de premie en eenzijdig gewijzigde voorwaarden. Kan iemand me beraden hoe hier te handelen cq. bij welke instantie ik dit kan voorleggen?
Hoewel de bank heel onfatsoenlijk handelt, staan ze wel in hun recht, alleen hadden zij u dat in december moeten melden dat het nieuwe adres veel duurder zou worden. Uiteraard kan een bank de voorwaarden eenzijdig wijzigen, maar ze moeten u daar tijdig van op de hoogte stellen, zodat u tijd hebt om op te zeggen en elders een, vast veel voordeliger, verzekering af te sluiten.
Ik zou voor mijn andere verzekeringen ook maar eens kijken of u daarmee wel bij hen wil blijven. Persoonlijk zou ik vertrekken. Kijk eens op Independer of u ergens anders niet beter af bent.
Aangezien ze de voorwaarden kunt u per direct de verzekering opzeggen.
Ik zou dus op zoek gaan naar een andere inboedelverzekering.
Met zo'n onfatsoenlijk bedrijf zou ik trouwens zo snel mogelijk al mijn banden verbreken, dus ik zou alle verzekeringen en bankrekeningen en eventueel beleggingsrekeningen ergens anders onderbrengen.
Verdient niet de schoonheidsprijs maar de bank staat echter volkomen in zijn recht.
Heeft te maken met lokatie en grootte. Hadden ze alleen eerder mogen melden.
Denk dat dit met samenstelling polis te maken heeft en de betaalwijze.
Overigens een beetje weldenkend mens weet dat inboedels en opstallen gebaseerd zijn op huis omgeving soort en grootte.
Hoop niet dat u denkt dat rietgedekt net zo weinig kost als pannen.
Bedenk wel dat het gras bij de buren niet altijd groener is.
Overigens hou rekening met hypotheken, bankrekeningen en meer van dat soort zaken. Zitten vaak gekoppeld en dat levert een berg werk meer op dan men meestal bedenkt.
Voor de goede orde: de premieverhoging heeft niet te maken met de wijziging in grootte o.i.d. maar is een wijziging die volgens de bank vanaf september voor alle verzekerden gaat gelden, een algemene wijziging van de voorwaarden dus.
U kunt het hogerop zoeken en dus een klacht indienen. Maar persoonlijk zou ik daar geen tijd meer aan verspillen en per omgaande mij elders verzekeren. Ook zou ik overwegen mijn bankzaken te verplaatsen.
Heeft u een Inboedel- of Opstalverzekering?
Geef dan het nieuwe adres waarop de verzekerde woning geregistreerd is, door aan een van onze medewerkers. Een adreswijziging kan namelijk gevolgen hebben voor uw premie. U kunt dit daarom alleen telefonisch doorgeven via 0900 - 00 24 (gebruikelijke belkosten) of op een van onze kantoren.
https://www.abnamro.nl/nl/prive/service-en-contact/adres-wijzigen.html
Je hebt de adreswijziging doorgegeven, maar er nooit een bevestiging van gekregen en ook geen nieuwe polis?
De nieuwe wijzigingen:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/verzekeren/vernieuwde-woonverzekering.html
Het is nog 1,5 maand tot september. Nu ben je niet verzekerd. Waarom om die paar euro het risico nemen onverzekerd te zijn. Als er iets gebeurt. ben je duurder uit en er is geen weg terug.
Het wel zo dat als uw bestaande polis in september afloopt u ruim voor die tijd een voorstel ontvangt om de polis tegen de nieuwe voorwaarden te prolongeren maar dan zouden die nieuwe voorwaarden in de polis die u heeft ontvangen opgenomen moeten zijn. Het is echter wel het geval dat de bank tot aan de datum dat de polis daadwerkelijk afloopt de adreswijziging door zou moeten voeren en u niet mag dwingen nu al met de nieuwe voorwaarden akkoord te gaan. Wat de adreswijziging betreft kan dat online maar als u ook verzekeringen heeft afgesloten dient u de adreswijziging ook telefonisch door te geven omdat dat gevolgen voor de benodigde dekking en de bijbehorende premie. Wellicht is daar iets niet helemaal goed gegaan en heeft u weliswaar een adreswijziging gedaan maar dan in algemene zin om correspondentie van de bank op uw nieuwe adres te ontvangen. Mijn advies zou zijn kijk de nieuwe polis er goed op na en als daar de nieuwe voorwaarden al in vermeldt staan dan hoeft u de polis niet te laten prolongeren en kunt u op zoek naar een andere verzekeraar.
Een inboedel/opstal kan inderdaad op 2 adressen staan een ervan is het risico adres. Dus die fout is heel herkenbaar.
Moet bij mutaties ook beiden indien vt worden aangepast.
Hoezo chanteren? Ander huis andere premie? Dat is toch normaal?
Ik heb al sinds jaar en dag niet alles aan verzekeringen in 1 pakket, maar ik houd alles keurig gescheiden.
Ik zou alles maar snel in orde brengen om geen risico's te lopen wegens onverzekerd zijn.
Indien u blijft vinden dat it klachtwaardig is, doe dan een melding bij de Ombudsaman van KiFiD. https://www.kifid.nl/klacht-indienen/ hoewel ook ik denk dat het antwoord niet veel anders zal zijn dan. Het enige dat m.i. verwijtbaar en dus ook klachtwaardig zou kunnen zijn is dat men bij de bank niet adequaat op de adreswijziging heeft gereageerd in de zin van niet op dat moment zich realiseren dat mogelijk de inboedelverzekering mogelijkook aangepast zou moeten worden. (Eerst bij de bank zelf is wel aan te raden indien u dat nog niet heeft gedaan. https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/klachtenregeling/index.html
Hoe dan ook ben ik van mening dat u op dat moment, zo men dat wel doet ook kan besluiten dat de dekking niet aangepast behoeft te worden. Dat is zeker het geval als u er niets bij koopt etc. waardoor verhoging van de dekking wel nodig is.
Naar mijn meningg staat het u nu vrij om een verzekering elders af te sluiten en dat vooral zinvol is indien u dan goedkoper uit blijft zijn dan op basis van hetgeen men u nu bij ABNAMRO voorstelt. Raadpeeg een goede tussenpersoon in deze. Dit lijkt mij ded meest eenvoudige maniet om verzekerd te zijn van verzekerd zijn.
Dan mijn gedachtengang ook bij deze vraag: Verdubbelen van de dekking ? Is het risico van de bank voor uwe inboedel op uw nieuwe adres datn 2x zo groot?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer