An
door Annelottevd Dec 21, 2017 om 09:33
Garantie & verzekeringen
Garantie Garmin Sporthorloge

Januari 2017 kocht ik een Garmin forerunner 235 voor 250 euro.

Dit sporthorloge dat van alle gemakken is voorzien bevalt mij erg goed en kan ik iedereen aanraden.

Afgelopen week toen ik s'ochtends wakker werd, was spontaan mijn scherm dwars door het midden gebroken (moet in mijn slaap gebeurt zijn).

Geen sterretje oid zichtbaar, gewoon een scheur van de ene kant van het scherm naar de andere kant.

Natuurlijk direct contact met Garmin opgenomen omdat ik dit horloge nog geen jaar heb, wat zij daar op reageren:

Vervelend dit te horen.

Helaas valt de schade aan uw apparaat buiten de garantie. Voor de garantievoorwaarden verwijzen we u naar de gids “Belangrijke veiligheids- en productinformatie” die u bij aankoop van het toestel in de doos heeft ontvangen.

Voor schades die buiten garantie vallen bieden wij wel een omruilmogelijkheid. Tegen een vaste prijs (afhankelijk van het model) vervangen wij het toestel voor een ander exemplaar van hetzelfde type. De omruilprijs ligt aanzienlijk lager dan de nieuwprijs van het betreffende toestel.

De kosten voor het vervangen van uw apparaat bedragen € 121 (inclusief BTW, verzend- en behandelingskosten).

N.B. Het genoemde bedrag is onder voorbehoud. Dit omdat wij pas na ontvangst kunnen bevestigen dat het toestel compleet is en het inderdaad het opgegeven type en defect betreft. Wanneer dat het geval is zullen de kosten niet afwijken. De definitieve prijsopgave alsmede de betaalinstructies ontvangt u wanneer het toestel daadwerkelijk bij ons binnen is. Wij accepteren geen kredietkaartdetails via emailcommunicatie.

Naar mijn mening is dit geen gegruikersschade omdat ik zeer zorgvuldig ben omgegaan met dit horloge, maar eerder een fabricage fout.

Daarnaast vind ik het slechte service dat je een horloge van 250 euro binnen de garantieperiode kan omruilen voor een gerepareerde gebruikte tegen de prijs van 121 euro.

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met de garantie service van Garmin?

15960 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2017 om 09:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt dan wel vinden dat deze schade een fabricage fout is, maar dat zult u dan toch moeten bewijzen, want u hebt het horloge langer dan zes maanden.

En u kunt die ruil dan wel een slechte service vinden, maar laat dan maar dat scherm elders vervangen.

ho
door holy53 - Dec 21, 2017 om 10:03
68 Antwoorden / 1 Vragen

"Dit sporthorloge dat van alle gemakken is voorzien bevalt mij erg goed en kan ik iedereen aanraden."

Nou, ik zie er maar even vanaf!

ne
door neodutchio - Dec 21, 2017 om 10:33
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe kunt u bewijzen dat u er zorgvuldig mee om bent gegaan en dat het een fabrikagefout is? Zeggen is 1, maar het onderbouwen is een ander verhaal.

AWYeah28
door AWYeah28 - Dec 21, 2017 om 11:06
355 Antwoorden / Vragen

Afgelopen week toen ik s'ochtends wakker werd, was spontaan mijn scherm dwars door het midden gebroken (moet in mijn slaap gebeurt zijn).

Beste Annelotte,

Het komt op mij over alsof u tijdens uw slaap, wellicht met draaien in bed, uw horloge hebt geraakt waardoor het scherm is gebroken. Een scherm breekt niet zomaar, in elk geval niet terwijl het stil ligt en er geen druk op staat en ook niet na bijna een jaar probleemloos gebruik.
U zult, zoals eerder werd aangegeven, zelf aan moeten tonen dat u het horloge correct hebt gebruikt, omdat de eerste zes maanden voorbij zijn. Op de website van ConsuWijzer kunt u meer lezen over de te nemen stappen, ook vindt u hier voorbeeldbrieven. Uw kansen zijn zeer gering, want een breuk na zes maanden komt vrijwel altijd voor rekening van de klant. Als u een manier bedenkt om correct gebruik aan te tonen ben ik daar bijzonder nieuwsgierig naar.

Het aanbod van Garmin klinkt keurig. Hoe komt u er bij dat het een refurbished exemplaar betreft, aangezien dit niet wordt vermeld?

Succes!

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 21, 2017 om 12:35
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dua tijdens uw hele slaap heeft u het horloge goed gebruikt? Als u zich omdraait kan er druk op het glas zijn ontstaan, dan is het einde oefening.

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2017 om 16:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mensen die een verbogen mobieltje hebben wegens in de broekzak dragen, of dat het scherm gebroken is vinden ook dat het hun schuld niet is.
Laat het ding ergens anders repareren als u het aanbod niks vindt en maak dan vooraf een prijsafspraak. Mij lijkt het overigens een horloge waar je snel schade mee kunt krijgen, ziet er delicaat uit, en ik zou die beslist niet 's-nachts omhouden. Ik zie dat niet als zorgvuldig mee omgaan.
Ik hoef overigens een dergelijk horloge niet, ondanks uw aanraden. Er zijn betere en voordeliger versies mocht ik iets dergelijks willen (maar ik hoef zoiets niet want ik vind het overdreven onzin). In deze situatie zou ik er geen geld aan uigeven maar op de markt voor nog geen 10 euro een sporthorloge kopen. En dit dan als les zien en jammer vinden van het weggegooide geld.

sw
door swat1500 - Dec 22, 2017 om 12:57
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u het horloge rechtstreeks bij Harmon gekocht of elders? U moet uw garantie claim bij de verkoper zijn en niet bij fabrikant. Overigens blijft ook dan hetgeen anderen hebben gezegd van toepassing maar wellicht is de verkoper nog een ouderwetse zaak die klant tevredenheid nog hoog in het vaandel heeft staan.