Je
door Jeffrey Brouwer Oct 8, 2020 om 12:47
Garantie & verzekeringen

Leverancier wil mij laten betalen terwijl ik binnen de garantieperiode zit

2 jaar geleden kochten wij onze eerste huif bij Motorpromo op de site stond dat er 1 jaar garantie wordt gegeven op de stof van de huif, net buiten deze garantieperiode hebben wij gemeld dat de huif stuk was gegaan maar afijn omdat wij zelf te laat waren hebben wij destijds een nieuwe gekocht. Nu is ook deze huif binnen een jaar kapot gegaan waarbij de leverancier aangeeft dat de huif is verweerd.

Wij hebben het dit keer wel netjes gemeld voordat de garantieperiode afgelopen is. (loopt nog tot eind november)

De leverancier wil dat wij een hoes kopen om over de bakfiets te doen t.w.v. €70,00 en dan zal hij de huif gratis vergoeden. Als wij geen hoes kopen via de leverancier dan moeten wij €50,00 betalen voor een nieuwe huif.

Wij vinden dit erg vreemd omdat het voor ons 2 losse producten zijn, de bakfiets staat wel het hele jaar met de huif buiten maar dit is wel overdekt. Wij zijn van mening dat de leverancier de huif 100% zou moeten vergoeden maar dat willen ze nu niet omdat ze aangeven dat er sprake is van onoordeelkundig gebruik.

Wat zijn onze rechten in deze?

3491 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 8, 2020 om 13:21
16848 Antwoorden / 202 Vragen

U vraagt naar uw rechten: die kunt u vinden in BW boek 7 art 17 t/m 25 m.b.t. consumentenbescherming en ik geef u nu enkele verwijzingen: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten en https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Het probleem hierbij is wel dat het aan u is om te bewijzen dat er geen sprake van onoordelkundig (onjuist?) gebruik. Van belang is dan uiteraard of de verkoper bij de verkoop ook duidelijk heeft aangegeven wat dan wordt verstaan onder onoordeelkundig (onjuist?) gebruik.

De wettelijke regeling prefaleert op fabrieks/leveranciersgarantie!

De voor u relevante wetgeving: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en evt verder:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html en zie m.b.t. in gebreke stelling m..b.t. niet naleven van de wetgeving o.a. http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt een voorbeeldbrief hier vinden: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  en daarmee heeft u info om nader te kiezen hoe verder te handelen.
Gelet op de kosten die u noemt kan ik mij ook voorstellen dat u dit accepteert omdat het nemen van actie m.b.t. naleving van de wetgeving u ook het nodige kan gaan kosten. U vroeg naar uw rechten en het is dus aan u of er wel of niet gebruik van te maken.

Je
door Jeffrey Brouwer Oct 8, 2020 om 13:34
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Heremietkreeft,

Aller eerst dank voor uw anwtoord.
Als ik wil bewijzen dat er geen sprake is van een onoordeelkundig gebruik is zou ik daarvoor bijvoorbeeld de huif door een 3de onafhankelijke partij laten nakijken? Zou een 3de partij kunnen aangeven dat dit gaat om een defect product?

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 8, 2020 om 13:41
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, dat is een heel goed idee! U kunt als u die heeft ook in deze uw rechtbijstandsverzekraar benaderen (wel is dan van belang of het 'schade bedrag'voldoende is maar u kunt dan hoe dan ook aanvoeren dat het niet de eerste keer is. En ook opnieuw: heeft de leveranciet gebuiksaanwijzing gegeven m.b.t. wel oordeelkundig gebruik. Indien niet, herhaald staat deze m.i. 'zwak'.

Je
door Jeffrey Brouwer Oct 8, 2020 om 13:58
Antwoorden / 1 Vragen

Super!
De leverancier heeft geen gebruiksaanwijzing meegegeven, het is feitelijk pas aan het ligt gekomen nadat wij hebben aangegeven hoe wij het product gebruiken. Ik weet ook niet hoe sterk ik sta m.b.t. de eerste huif omdat deze feitelijk gezien onder de zelfde omstandigheden stuk is gegaan. Ik weet dat er bijvoorbeeld sprake is van een levensverwachting van een product maar zou ik dat in een eventuele rechtzaak nog kunnen gaan claimen?

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 8, 2020 om 14:03
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ga er vanuit dat een huif weerbestendig moet zijn en de levensverwachting dus ook tenminste enkele jaren is. http://www.advocaten.nl/consumentenkoop-omgekeerde-bewijslast-bij-gebrekkig-product/#:~:text=De%20levensverwachting%20van%20een%20product%20Van%20een%20product,zonder%20problemen%20mee.%20Dit%20noemt%20men%20de%20levensverwachting. waarin u o.a. dit ziet: Garantie buiten de garantietermijn Ook na de garantieperiode van de winkel of fabrikant is er nog een mogelijkheid op gratis herstel of vervanging. U hebt immers volgens de wet in beginsel recht op een deugdelijk product. U moet dan wel aantonen dat het product buiten uw schuld kapot is gegaan. De levensverwachting van een product Van een product mag u immers verwachten dat u een product een bepaalde tijd zonder problemen kunt gebruiken. Een koelkast gaat doorgaan 5 jaar of langer zonder problemen mee. Dit noemt men de levensverwachting. De levensverwachting van een product is natuurlijk afhankelijk van de prijs, het soort product en het merk. Zo mag u verwachten dat een koelkast langer meegaat dan een gloeilamp. Gaat een product bij normaal gebruik eerder stuk dan redelijkheid is te verwachten of functioneert het gebrekkig, dan moet de verkoper het product gratis herstellen of vervangen. U moet wel aantonen dat het product gebrekkig is en dat de levensverwachting langer is.

Je
door Jeffrey Brouwer Oct 8, 2020 om 14:44
Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals hartelijk dank.
Wij gaan kijken naar de brief om de zaak in gebreke te stellen.

ne
door neodutchio - Oct 8, 2020 om 14:48
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Een huif is een kap over de bak van de bakfiets om de inzittende te beschermen tegen regen en harde wind. Maar een huif is juist niet bedoeld om het hele jaar onbeschermd buiten te laten. Net zo min dat u een parasol het hele jaar laat buitenstaan. Dat doek is na een jaar staan ook niet meer te gebruiken.
Op het moment dat u de fiets het hele jaar buiten neerzet zal u daar inderdaad een hoes over moeten doen. Sowieso al voor de levensduur van de fiets. Met de wind worden vele zaken meegeblazen wat in de fiets terecht komt wat de levensduur echt niet ten goede komt. En zo dus ook met het doek. Vorst, regen, wind, zon heeft allemaal invloed op de levensduur.

Het lijkt er mij mee op dat uw verwachting van het doek niet strookt met de werkelijkheid. Fietsen door een bui is geen probleem, maar het hele jaar in weer en wind staan is het niet voor bedoeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 8, 2020 om 15:01
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@NEODUTCHIO. Ts geeft aan dat de bakfiets overdekt buiten staat en dat is m.i. dan niet onbeschermd of anders gezegd in weer en wind. Afgezien daarvan dient er dan wel m.b.t. het stallen een aanwijzing in de gebruiksaanwijzing te staan.

ne
door neodutchio Oct 8, 2020 om 15:22
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Overdekt wil niet zeggen beschermd. Mijn auto staat onder een carpoort en wordt ook gewoon nat en moet ik bij vorst ook gewoon krabben. Bij een parasol krijg je ook geen beschrijving dat je die in moet klappen bij regen of wind. En bij een auto krijg je ook geen berichtje dat je er niet mee tegen een betonnen muur moet rijden. Men moet ook zelf kunnen nadenken en ook zelf eerst nagaan waar iets voor bedoeld is. Een poes droog je ook niet in een magnetron en toch staat het niet in de beschrijving van een poes of van de magnetron.
Een regenhoes voor een bak is geen bescherming die je het hele jaar buiten kan laten staan. Daar bestaan beschermhoezen voor. Zoals de naam al aangeeft.

tenormin
door tenormin Oct 8, 2020 om 22:47
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@neodutchio, mijn auto stond vroeger ook in een parkeergarage, d.w.z. een open ruimte, alleen met dak. Neem aan dat jouw carport ook een dak heeft? Ik heb nooit hoeven te krabben; nat werd de auto wel. Tenzij je een gewone carport hebt met alleen een paar balken: maar dat noemen we hier geen carport maar een open parkeerruimte met eigen plekje. En ook je schrijven over een parasol die het hele jaar buiten "moet" staan: je krijgt er geen beschrijving maar met een beetje verstand: als het ding niet elders in de winter geparkeerd kan staan, dan koopt men een - ademende - hoes, ja, ze bestaan echt; beschermt men de parasol.

En je opmerking over poes in magnetron: natuurlijk, ook dat staat niet in gebruiksaanwijzing magnetron. Dat zijn sprookjes die ooit in het nieuws kwamen. Waar ik helemaal niets van geloof, tenzij het mensen zonder brein zijn. Maar die weten dan ook niet op welk knopje te drukken. ;-)

ne
door neodutchio Oct 9, 2020 om 07:36
5152 Antwoorden / 12 Vragen

@Tenormin:
*Een carport heeft inderdaad een dak. Een parkeergarage is wat groter waardoor het lastiger is voor het weer om naar binnen te komen. Een carport is aan 4 zijden open.
*Ik schreef niet over een parasol die buiten moet blijven staan, ik schreef dat men ook weet dat je een parasol moet inklappen bij regen en wind omdat die daar niet tegen kan. De naam zegt het ook, tegen de zon.
*Het gaat mij er niet om of iemand nu wel of niet echt een poes in een magnetron gedaan heeft, het gaat er om dat de consument zelf moet nadenken waar iets voor bedoeld is. Een afdekhoes is om iets te beschermen en een regenhoes is een hoesje om de regen buiten te houden. En een standaart regenhoes het hele jaar onbeschermd buiten laten zijn ze niet geschikt voor.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 8, 2020 om 15:20
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kom nog even bij u terug met opnieuw het advies om wel rekening te houden met de kosten waar u mee te maken kunt krijgen indien u een negatief antwoord krijgt op de brief indien u die verzend (aantekenen kost €7,50). Bij eventueel verder procedren is het uiteindelijk een rechter die bepaalt en om gelijk te krijgen zult u dan een goede bewijsvoering moeten doen. Daarbij zal een procedure, zeker in de huidige Covid-19 tijd) lange tijd in beslag nemen omdat het naar mijn mening geen prioriteit zal krijgen/hebben.

Je
door Jeffrey Brouwer Oct 8, 2020 om 16:30
Antwoorden / 1 Vragen

Daar zijn wij ons uiteraard van bewust, het is ondertussen meer een principe kwestie geworden.

john devries
door john devries Oct 9, 2020 om 14:01
217 Antwoorden / Vragen

@JeffreyBrouwer,

Principe kwestie's en emoties zijn over het algemeen slechte raadgevers in soort kwestie's

panter22
door panter22 - Oct 8, 2020 om 16:17
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is nu het probleem. De huif gaat maximaal 1 jaar mee als je hem op de bakfiets in weer en wind laat zitten. Dat blijkt dus nu.
Stallen onder een afdakje is niet voldoende. Als je een  hoes koopt,bescherm je de huif en de bakfiets.
Maar dat wil je dus niet. Waarom niet? Te veel werk?
Het is toch een prima oplossing die de leverancier geeft. Of wil je naar de rechter?

Je
door Jeffrey Brouwer Oct 8, 2020 om 16:34
Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Panter22,

Dat is het niet, de leverancier geeft aan dat er garantie op de stof van de huif zit maar ondanks dat onze klachten binnen een garantietermijn vallen geeft de leverancier hier geen gehoor aan. Wij willen uiteraard meegaan in het advies van de leverancier om de huif te beschermen tegen wisselende weersomstandigheden als de fiets stil staat door het aanschaffen van een hoes. Wij willen dat alleen niet via de leverancier doen omdat de hoes daar 2 keer zoveel kost als bijvoorbeeld via een bol.com.

Voor ons staat de hoes los van de huif en wij vinden dan ook dat als de leverancier wel het aanbod kan doen als wij een hoes bij hem kopen hij ook dit aanbod kan doen als we geen hoes kopen. De garantie gaat immers over de huif en niet over een hoes.

Wij willen dus absoluut meegaan in het advies van de leverancier maar niet tegen de kosten die het met zich meebrengt, ik heb zelfs een voorstel gedaan om de hoes tegen een aangepaste prijs te kopen maar daar wil de leverancier niet in meegaan wat uiteraard zijn goedrecht is.

ne
door neodutchio Oct 8, 2020 om 17:43
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Jeffrey, waar u, en vele anderen, de fout in gaan is dat garantie niet wil zeggen dat u voor alles bij de verkoper kan aankloppen. Met die redenatie kan je elke keer vlak voor het einde van een garantie periode iets terug sturen en zou je weer een nieuwe krijgen. Zo hoef je dus nooit meer iets nieuws te kopen.
Garantie wil zeggen dat een product vroegtijdig defect is gegaan door een probleem die je niet had mogen verwachten en wat te wijten is aan het product. Als vergelijk iets uit mijn werkwereld. Je kan een loungeset kopen met normale kussens. Deze moet je elke avond binnen leggen, kunnen niet tegen regen en zullen verkleuren als ze in de zon liggen. Je kan ook kiezen voor een all weather stof op een waterwerende bak. Hier kan je rustig met een hogedrukspuit op spuiten zonder problemen. Op het eerste product zal je dus geen garantie kunnen claimen als een kussen gaat schimmelen door vocht. Bij de tweede variant wel. Met dat verschil dat een set uit de eerste categorie al voor €250,- te krijgen is terwijl de tweede duizenden euro's gaat kosten.

U hebt een huif gekocht gemaakt van een doek dat bedoeld is om een regenbuitje of om wind tegen te houden voor diegene die in de bak meegenomen worden. Een dergelijk doek, en zeker voor die prijs, is niet geschikt om het hele jaar door buiten te laten staan. Het euvel valt dan onder producteigenschap. En iets dat je normaliter kan verwachten bij een product valt niet onder garantie.

De verkoper wil u tegemoet komen en biedt u een korting aan, mits u er een hoes bij koopt. Dit om te voorkomen dat het probleem nogmaals zal ontstaan. Een hele nette service die zij niet verplicht zijn om te geven en u niet verplicht bent om gebruik van te maken. Met de verkoop van beide heeft de verkoper geen verlies en hebt u een voordeeltje. Met de marge van de hoes kan de korting op de huif gegeven worden. Door alleen een huif met korting aan te bieden kost het de verkoper marge.

panter22
door panter22 Oct 8, 2020 om 17:52
6599 Antwoorden / Vragen

Wat wil je nu bereiken met die ingebrekestelling?
Het antwoord van de leverancier is duidelijk: onoordeelkundig gebruik.
Daar verandert een ingebrekestelling niets aan.
Bovendien heb je al met de leverancier overlegd en je wilt meegaan in zijn voorstel een hoes te kopen.
Alleen je vindt die hoes te duur Je hebt zelfs al een voorstel gedaan korting te krijgen op de hoes.
Het gaat nu nog om max €35?
Een ingebrekestelling verstuur je aangetekend. Kosten €8,30.
En een andere leverancier gaat deze hoes gratis keuren?
Wat levert je dit nu op?

Je
door Jeffrey Brouwer Oct 8, 2020 om 19:30
Antwoorden / 1 Vragen

De voorbeelden die Neodutchio in mijn ogen aanduidt zijn geen voorbeelden die enig waarheid geven op de situatie.
een parasol heb je namelijk niet omhoog staan in de regen en kussens die geen bescherming bieden tegen de regen laat je inderdaad niet buiten.

In dit geval gaat het om een regenhuif welke bescherming biedt tegen het weer, enkele letterlijke teksten van het product op de site zijn.

De huif is een onmisbaar onderdeel voor uw bakfiets. Door de huif beschermt u uw kinderen tegen regen, harde wind en een stoffig omgeving. Met behulp van de huif zitten kinderen altijd warmer en droger. Daarom speelt slecht weer geen rol. Weer of geen weer gewoon op pad met de bakfiets. Onze huiven zijn erg eenvoudig te monteren. Mocht u hulp nodig zijn dan horen wij het graag van u.

Verder weet Neodutchio niet wat de daadwerkelijke prijs van de huif is geweest, dit is namelijk €150,00 en dat is voor een huif een serieus bedrag waarbij de koper vind ik absoluut wat mag verwachten. Daarnaast was de instelling van de verkoper zonder mijn huif gezien te hebben direct al dat het ging om onoordeelkundig gebruik, dit zegt wat mij betreft veel over de verkoper.
Onderzoek heeft mij doen beseffen dat de google recenties ook niet opperbest zijn van deze partij en ik wellicht hier nooit mijn aankoop had moeten doen.

Ondertussen gaat het mij absoluut niet om het geld maar om het principe en dan ben ik vrij principeel (helaas niet altijd handig)
Dat de verkoper geen verlies wilt leiden snap ik uiteraard, ik kom zelf uit een financiele sector alleen als een partij dit bij al zijn consumenten doet wat blijft er dan nog over van de rechten van de consument? moet de consument alles maar accepteren? Wij hebben bij de eerste huif al veel toegegeven door een nieuwe aan te schaffen maar zo wordt het een duur grapje ieder jaar, en wie geeft de garantie dat als je een hoes hebt dat de huif dan niet stuk gaat?

Tot nu toe zijn denk ik enkel de antwoorden van Heremietkreeft onderbouwd doormiddel van het burgelijk wetboek.

ne
door neodutchio Oct 8, 2020 om 20:02
5152 Antwoorden / 12 Vragen

1+1=2. U geeft de naam van de verkoper en daar staan maar een beperkt aantal huiven op. En geen van die soorten behoort tot een kwaliteit die bestand is tegen dag en nacht buiten staan.
€150,- is niets voor een huif. Wat uw mening is over een prijs wil niet zeggen dat die mening ook realiteit is. Ik vind €20.000 voor een auto ook veel, maar als ik voor dat geld een Ferrari kan kopen, dan weet je dat dat niets kan zijn. Ik ben ambassadeur van een A merk bakfiets, laat meerdere proefritten per maand maken en verkoop regelmatig bakfietsen. Een simpele regentent kost al minimaal €175,-. Wat kunt u dan verwachten van een tent die meer zou kunnen voor minder geld?

Als je iets koopt, dan is het de bedoeling dat je je als koper inleest in wat u koopt. Je kijkt naar de verschillende soorten en materialen. Alles heeft zijn voors en tegens. Zoek je een doek die enkel voor zon of regen bestand is, of zoek je een doek die het hele jaar buiten gebruikt kan worden. Dat is ook het voordeel van een fysieke winkel, daar lopen verkopers rond aan wie u vragen kan stellen en die u het verschil kan uitleggen.
U haalt nu een stukje van de site met de omschrijving. Ik mag aannemen dat de kinderen niet dag en nacht in de bak zitten? Fietsen doe je niet 24 uur per dag in weer en wind.

U hebt principes en dat mag. Echter blijkt enorm vaak dat principes enorm duur kunnen zijn. U mag de keuze maken om met de eerder gegeven wetteksten aan de slag te gaan, maar de kans dat u met lege handen blijft acht ik zeer groot. Op een producteigenschap zit geen garantie.

Je
door Jeffrey Brouwer Oct 8, 2020 om 20:28
Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij gaat hier niet echt om bovenstaande.
De verkoper geeft een garantietermijn voor het product en als ik kan bewijzen dat dit komt doordat het product niet deugt sta je volgens mij gewoon sterk zoals ik ondertussen heb begrepen. Dit kan ik uiteraard doen door verschillende fietsenmakers naar het product te laten kijken en hun oordeel meenemen.

https://ondernemersplein.kvk.nl/garantie-geven/

Garantiebewijs aanbieden

Besluit u uw klant garantie aan te bieden? Dan geeft u de klant hiervan een schriftelijk of digitaal garantiebewijs. In uw algemene voorwaarden kunt u een bepaling opnemen over garantie. Bij verkoop aan een consument (B2C) mag u hiermee de wettelijke rechten van de klant niet beperken. Bij een zakelijke overeenkomst (B2B) kunt u onderhandelen over een individueel beding. De bepalingen moeten wel voldoen aan eisen van redelijkheid en billijkheid.

Hoe lang duurt de garantie voor uw klant?

Er is geen vaste wettelijke garantietermijn. Uw klant moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. U moet uw klant informeren over de eigenschappen van het product. De duur van de garantie hangt af van het merk, de prijs en de levensduur van het product. Als de garantietermijn verlopen is, heeft de klant nog steeds recht op een deugdelijk product.

Wat moet u doen als het product kapot is (B2C)?

Gaat het product kapot binnen de gemiddelde levensduur? Dan heeft de koper recht op reparatie of vervanging. Is dit binnen 6 maanden na aankoop? Dan moet u aantonen dat het de schuld van de koper is. Na 6 maanden moet de koper aantonen dat het defect niet zijn schuld is. Is reparatie onredelijk duur en vervanging niet mogelijk? Dan kan de koper de koop met een brief ontbinden. De schade die u daardoor lijdt, kunt u verhalen op uw leverancier. Dit heet regresrecht.

In mijn ogen leg jij nu alles bij de koper neer maar is er ook zeker een informerende rol vanuit de verkopende partij aanwezig.

ne
door neodutchio Oct 8, 2020 om 21:56
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ik wens u veel succes met de bewijslast. Hoe denkt u dit te doen? Zoals ik al beschreven heb is de aankoopprijs niet van dien aard dat je mag verwachten dat een dergelijk doek tegen elke weeromstandigheden kan.
Houdt u ons wel op de hoogte?

Je
door Jeffrey Brouwer Oct 13, 2020 om 15:17
Antwoorden / 1 Vragen

Uiteindelijk hebben zowel de verkoper als ik een deal kunnen sluiten met elkaar.. het verschil van de hoes gaan wij splitten met elkaar en dan krijgen wij daar een nieuwe huif bij.. Ik denk zelf dat proces kosten beide partijen niet had geholpen.

panter22
door panter22 Oct 13, 2020 om 16:48
6599 Antwoorden / Vragen

Heel goed dat te horen. Bedankt voor het terugmelden.

Je
door Jeffrey Brouwer Oct 22, 2020 om 15:22
Antwoorden / 1 Vragen

Toch grappig, wij hebben afgelopen weekend een nieuwe huif gehad van de leverancier... Wat blijkt..  het dak zit zelfs nieuw al vol gaatjes.

Als je de leverancier hierop aanspreekt krijg je te horen.. bij normaal gebruik zal dit niet verder scheuren.. Ik heb het opgegeven bij deze zaak.

marita5
door marita5 - Oct 8, 2020 om 22:01
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jefrey Brouwer ,

Neem eens contact op met Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer

Ar
door AriEllis - Oct 9, 2020 om 01:24
57 Antwoorden / Vragen

Wat is nou precies stuk aan het eerste en tweede product?

Waarom valt het volgens jou onder garantie en niet slijtage?

1paul
door 1paul - Oct 9, 2020 om 08:54
3147 Antwoorden / 0 Vragen

er is pas sprake van onoordeelkundig gebruik als in de gebruiksaanwijzing staat hoe deze huif gebruikt moet worden en je je hier naat aan houd....

buiten dat, product gaat stuk binnen garantietermijn en dus moeten ze OF repareren OF vergoeden dan wel een nieuwe leveren om niet....

ne
door neodutchio Oct 9, 2020 om 09:33
5152 Antwoorden / 12 Vragen

In het boekje van mijn auto staat ook niet dat ik het dak er niet vanaf mag halen. Doe ik dat wel dan gaat dat te koste van de stevigheid.

Naast een gebruiksaanwijzing bestaat er ook nog zoiets als producteigenschap en verwachting. Een regenhoes wordt hier aangeboden om tijdens het fietsen de inzittende te beschermen. Er staat nergens dat het doek geschikt is om dag en nacht buiten te laten. En dat hoort ook niet bij het gebruik.

1paul
door 1paul Oct 10, 2020 om 08:46
3147 Antwoorden / 0 Vragen

LOL, ik zeg                      er is pas sprake van onoordeelkundig gebruik als in de gebruiksaanwijzing staat hoe deze huif gebruikt moet worden

bovendien staat deze kar onder een afdak, dat is beter dan een regenhoes erover heen te schuiven omdat deze de huif afsluit terwijl ie onder een afdak kan "luchten"....

zeker als ie nat is geworden is dat van belang, sluit je hem dan af rot ie zo weg!!!!

Een regenhoes wordt hier aangeboden om tijdens het fietsen de inzittende te beschermen.             waar staat dat in de OP? ik zie het niet staan namelijk!!!!

ep
door eppos - Oct 9, 2020 om 15:55
23 Antwoorden / 0 Vragen

ga eens zoeken of er bij u in de buurt een zeilenmakerij is.
die maken namelijk ook de zeilen en huifen voor vrachtwagens en kleine aanhangers.
mischien kunnen die wel een nieuwe huif maken voor die bakfiets en dan is het gemaakt van materiaal dat echt jarenlang meegaat.
vraag daar eens wat het kost, misschien wel goedkoper maar in ieder geval weersbestendiger.

mr
door mrmoto - Oct 9, 2020 om 17:26
167 Antwoorden / 4 Vragen

Geen .