fr
door frankie1977 Dec 12, 2012 om 18:08
Garantie & verzekeringen

Opnieuw ANWB opzeggen

Ik weet het, er zijn al meermalen mensen geweest met klachten over de ANWB en het opzeggen van het lidmaatschap. Ik ben helaas ook iemand die te laat was na 15 november.

Reden, ik heb een leaseauto van mijn werkgever gekregen en heb geen lidmaatschap meer nodig omdat deze ook al bij de lease inzet waardoor ik in feite dubbel lid ben.

Ik heb geprobeerd op te zeggen maar ze schuilen zich achter het feit dat ze een vereniging zijn en dat de wegenwacht een verzekering is waardoor ze niet onder de wet Van Dam vallen. (waarom hebben we hier nooit polisvoorwaarden van ontvangen?)

Zojuist uitgebreid onderzoek gedaan. Wij vinden het nog steeds erg vreemd dat de wegenwacht een verzekering is terwijl we nooit polisvoorwaarden hebben gehad.

Maar op hun eigen website zeggen ze ook nog eens het volgende:
(http://www.anwb.nl/wegenwacht/wegenwacht-service/service-van-de-wegenwacht/veelgestelde-vragen-prijswijziging)

"Hoe zit het nou met het opzeggen van het ANWB-lidmaatschap, er is toch een wet voor het maandelijks kunnen opzeggen?
Dit is de Wet van Dam, eigenlijk gaat de Wet van Dam over het maandelijks kunnen opzeggen van contracten. De ANWB is een vereniging met een lidmaatschap en valt daarom niet onder deze wet.
De Wegenwacht is weer een verhaal apart, dat wordt door de wetgever namelijk gezien als een soort verzekering. Verzekeringen vallen weer onder een andere wet. Die wet staat stilzwijgende verlenging wel toe. Veel verzekeraars hebben toch besloten maandelijkse opzegging wel mogelijk te maken, ook al hoeven zij dit niet volgens de wet. Ook ANWB heeft haar eigen verzekeringen maandelijks opzegbaar gemaakt. De ANWB Autoverzekering kunt u zelfs dagelijks opzeggen".

Dus de ANWB zegt aan de ene kant dat de wegenwacht een verzekering is. En ze zeggen ook nog eens dat de ANWB haar eigen verzekeringen maandelijks opzegbaar heeft gemaakt.

Hoe kan het dan zijn dat zij het nog altijd niet accepteren als mensen op 22 november hun Wegenwachtservice willen stop zetten met ingang van 1 januari?

Zo'n moelijk rekensom lijkt het ons niet.
1. wegenwacht service is een verzekering van de ANWB
2. alle anwb verzekeringen zijn maandelijks opzegbaar.
3. De ANWB Wegenwachtservice is ANWB-verzekering, ANWB-verzekering is maandelijks opzegbaar dus => Wegenwachtservice is maandelijks opzegbaar.

Vraag blijft dan alleen nog wel hoe de ANWB hiervan overtuigd moet worden. Goede suggesties zijn welkom!

gr. Frank

10004 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 12, 2012 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Dus de ANWB zegt aan de ene kant dat de wegenwacht een verzekering is.......

Nee, dat zegt de ANWB niet, er staat: dat wordt door de wetgever namelijk gezien als een soort verzekering. Een cruciaal verschil.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2012 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op woensdag 12 dec 2012, 18:30: ......Dus de ANWB zegt aan de ene kant dat de wegenwacht een verzekering is.......

Nee, dat zegt de ANWB niet, er staat: dat wordt door de wetgever namelijk gezien als een soort verzekering. Een cruciaal verschil.

Precies, dat is nu precies het hele punt. De ANWB probeerd op allerlei manieren om de wet heen te komen. De ANWB ziet de wegenwacht service overigens ook als een verzekering. Waarom zouden ze andere de tarieven verhogen per 1-1-2013 vanwege de assurantieverhoging.

a. we zeggen dat de wegenwachtservive een verzekering is.
b. we zeggen dat al onze verzekeringen maandelijks opzegbaar zijn.
c. maar de wegenwachtservice kan je niet per maand opzeggen.

Het klopt gewoon van geen kant en zal er alles aan doen om het maximale eruit te halen.
Voor mijzelf maar ook voor al die andere leden.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2012 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste frankie1977,

Je bent dacht ik de 593-ste persoon met eenzelfde vraag waarmee men onder wettelijk geldende voorwaarden probeert uit te komen door de verantwoording voor het opzeggen bij de andere partij neer te leggen, of onder het verhaal ik heb geen voorwaarden gekregen of ander gedraai.
Klik -> ,en je hebt vele uren leesgenot

Als toetje nog een leuk filmpje, moet je beslist naar kijken, klik -> hier
Verder wens ik je sterkte met je "strijd".

ve
door verwijderd - Dec 12, 2012 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zit ook een wezenlijk verschil tussen een "normale" verzekering en de ANWB Wegenwacht. Bij een normale verzekering verzeker je in principe een geldbedrag. Bij de Wegenwacht moet de ANWB ervoor zorgen dat er voldoende mensen en materiaal ingepland wordt om een goede dienstverlening te kunnen waarborgen. Dat vergt meer lange termijnplanning. Logisch dus dat een Wegenwacht lidmaatschap niet zomaar per maand kan worden opgezegd.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2012 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

En om het nog even te vergelijken met jouw situatie: jouw baan en lease auto zijn ook gebaseerd op een bepaald aantal klanten die voor langere tijd klant zijn. Het is voor jou niet te hopen dat je morgen je auto moet inleveren omdat een aantal klanten geen zin meer heeft om klant te zijn en per direct alle contracten opzeggen.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2012 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

krullevaer schreef op maandag 17 dec 2012, 11:13:
Beste Gompy2, Werk jij soms voor de ANWB?

@Krullevaer,

Ik werk niet voor de ANWB, maar ik lees de regels en gebruik mijn gezond verstand.

Al sinds vele jaren wordt de anwb aangevochten om zijn "opzeg-regels" in allerlei media.
Probeer je nu eens het volgende voor te stellen.

Als de ANWB in het ongelijk zou zijn gesteld v.w.b de regels die zij hanteren, zou er dan niet allang iets tegen gedaan zijn?,

Jij bent dus de 594-ste...

ve
door verwijderd - Dec 17, 2012 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gompy, Ik denk eerder dat de ANWB geen gelijk heeft maar gebruik wilt maken van het feit dat zijn een grote partij zijn waartegen gewonen consumenten het niet willen opnemen.

De wet van Dam is volgens mij heel duidelijk en beschrijft precies hoe het bedoeld is.
Ook de ANWB valt hierbuiten omdat het een vereniging is, prima dan.

Maar zolang zij aangegeven dat de WegenwachtService een verzekering is en zolang zij op hun site ook stellen dat voor ALLE ANWB-verzekeringen een opzegtermijn van 1 maand wordt gehanteerd is het volgens mij niet zo'n heel moeilijk verhaal. Ze proberen op allerlei maniertjes onder de wet uit te komen en zolang mogelijk klanten aan zich te binden maar deze manier is gewoon bespottelijk alleen niemand heeft hiertegen nog tot het uiterste willen gaan en dat is waar zijn op gokken. In mijn geval betekend he gewoon dat ik twee keer betaal voor de wegenwacht, een keer als persoon zelf en eenmaal via mijn leasecontract. Hoe krankzinnig is dat.

Als het namelijk al eens als zaak was voorgekomen dan werd er op de diverse forums wel naar verwezen, ik geloof niet dat dit er al is geweest. Wie gaat er immers voor een aantal tientjes het op een rechtzaak laten aankomen? Het enige dat hoeft te gebeuren is dat er een iemand is dit dat wel wilt doen zodat er jurispudentie komt zodat al die andere honderden/duizenden leden van zo'n arrest gebruik kunnen maken.

Misschien moeten alle mensen die hun lidmaatschap wilden opzeggen maar nog een jaar wordt vastgehouden aan het contract gedurende het komende jaar allemaal 5x (dit aantal zit namelijk in de verzekering) de ANWB opbellen om aan te geven dat hun auto niet wilde starten en op het moment dat de ANWB dan voorkomt rijden aangeven dat hun auto zojuist is gestart waardoor ze voor niets zijn gekomen. Als dit maar vaak genoeg gebeurd dan zullen ze zich misschien gaan afvragen waarom ze niet gewoon het principe hanteren dat alle fatsoenlijke verzekeraars doen.

Het feit dat Martijn van Dam, de bedenker van de wet, op zijn site de ANWB als voorbeeld stelt als onfatssoenlijke verzekeraar dat moet bij de ANWB toch al genoeg alarmbellen laten afgaan.

Hoewel ik tot op heden ook niet anders kan concluderen dan dat het gewoon een onfatsoenlijk bedrijf is. Ik heb hen namelijk al diverse malen per mail om opheldering en onderbouwing gevraagd waarom ze mijn opzegging niet accepteren maar op geen enkele manier wordt er inhoudelijk gereageerd anders dan "zo staat het in de voorwaarden dus zo is het". Iedereen kan wel van alles in zijn voorwaarden zetten maar daarmee zijn deze voorwaarden nog niet alles bepalend en moeten zij nog altijd aan de wet voldoen.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2012 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op woensdag 12 dec 2012, 19:17: Beste frankie1977,

Je bent dacht ik de 593-ste persoon met eenzelfde vraag waarmee men onder wettelijk geldende voorwaarden probeert uit te komen door de verantwoording voor het opzeggen bij de andere partij neer te leggen, of onder het verhaal ik heb geen voorwaarden gekregen of ander gedraai.
Klik -> ,en je hebt vele uren leesgenot

Als toetje nog een leuk filmpje, moet je beslist naar kijken, klik -> hier
Verder wens ik je sterkte met je "strijd".

Beste Gompy2,

Er is er maar eentje die onder de regels probeert uit te komen en dat is de ANWB.

1. Van de wegenwacht kun je geen lid worden. Je bent lid van de ANWB, en sluit eventueel een conract af voor wegenwacht.
2. Pechulp is geen verzekering, dat heeft onlangs het gerechtshof Den Bosch beslist. De ANWB hoeft dus helemaal geen assurantiebelasting te betalen.
3. Of de wegenwacht nou een dienst is of een verzekering (nee dus), maakt niets uit. Beiden zijn volgens de wet (ingeval van een dienst) of volgens de regels van het verbond voor verzekeraars (ingeval van een verzekering, dat is het dus niet -hooguit volgens de ANWB zelf omdat dat ze goed uitkomt-) opzegbaar.

Beste Gompy2, Werk jij soms voor de ANWB?

@Frank 1977: stuur de ANWB in ieder geval een brief dat je het er niet mee eens bent, je hebt zelf al redelijk ijn de gaten waar je je op moet beroepen. Succes.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2012 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je refereert het verhaal van van Dam niet helemaal compleet, ik zal hier alles neerplempen en dan stop ik er mee.
Jij beweert op woensdag 12 dec 2012, 18:47 dat de anwb onder de wet probeert uit te komen.
Wat zegt van Dam?

Citaat:

Verder vragen mensen vaak over de ANWB.

De ANWB is een vereniging en lidmaatschap van de ANWB valt daarom niet onder deze wet. De ANWB mag zijn lidmaatschap stilzwijgend blijven verlengen, hoewel het natuurlijk veel fatsoenlijker zou zijn van de ANWB om dat niet te doen.

(en dit is een heel ander verhaal)

Als je een abonnement hebt op een blad van de ANWB valt dat wel onder deze wet. De Wegenwacht is weer een verhaal apart, dat is namelijk een verzekering. Verzekeringen vallen weer onder een andere wet. Die wet staat stilzwijgende verlenging wel toe. Maar alle fatsoenlijke verzekeraars hebben gezamenlijk afgesproken daar geen gebruik meer van te maken en opzeggingen met opzegtermijn van maximaal een maand te accepteren. De ANWB doet ook daar niet aan mee. Daar is geen objectief argument voor te bedenken. Ik vind het onfatsoenlijke praktijken en roep de ANWB dus op om te stoppen met stilzwijgende verlenging. De wet verbiedt dit echter niet omdat noch het lidmaatschap van de ANWB, noch de Wegenwacht onder deze wet vallen.

Hier te lezen -> van Dam

Zoals gezegd stop ik hier mee, verpilde tijd..
In de toekomst denk ik dat ze wel overstag gaan
Suc6

ve
door verwijderd - Dec 17, 2012 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Krullevaar,

Het lijkt er inderdaad op dat Gompy2 bij de ANWB werkt.

Jammer dat een vereniging op zo'n manier met zijn leden omgaat.
Ik ben bestuurslid bij verenigingen maar wij gaan toch heel anders om met onze leden.

Ik heb diverse mails al naar de ANWB gestuurd en ook reactie teruggehad. Daarmee kunnen ze niet ontkennen dat ze van niets wisten en ik ga nu de incasse stoneren en voor mijn part ga ik het inderdaad laten voorkomen. Het gaat me al lang niet meer om die paar tientjes maar het is gewoon een principe kwestie geworden. Hoe meer je erin gaat verdiepen en de reacties van andere "lotgenoten" leest hoe harder de weestand wordt tegen deze organisatie. Wat een amateuristische, bureaucratische organisatie is dat zeg.

Het wordt hoog tijd dat een aantal mensen zich gaan verenigingen en deze praktijken gaan aanpakken. Misschien een website opzetten www.stopdeanwb.nl of ietdt dergelijks en daarop een petitie starten die mensen kunnen tekenen. Ik zal een kijken wat er mogelijk is.

Zelf ben ik een webdeveloper en zal van de week eens kijken wat er mogelijk is.

krullevaer schreef op maandag 17 dec 2012, 11:13:
gompy2 schreef op woensdag 12 dec 2012, 19:17: Beste frankie1977,

Je bent dacht ik de 593-ste persoon met eenzelfde vraag waarmee men onder wettelijk geldende voorwaarden probeert uit te komen door de verantwoording voor het opzeggen bij de andere partij neer te leggen, of onder het verhaal ik heb geen voorwaarden gekregen of ander gedraai.
Klik -> ,en je hebt vele uren leesgenot

Als toetje nog een leuk filmpje, moet je beslist naar kijken, klik -> hier
Verder wens ik je sterkte met je "strijd".

Beste Gompy2,

Er is er maar eentje die onder de regels probeert uit te komen en dat is de ANWB.

1. Van de wegenwacht kun je geen lid worden. Je bent lid van de ANWB, en sluit eventueel een conract af voor wegenwacht.
2. Pechulp is geen verzekering, dat heeft onlangs het gerechtshof Den Bosch beslist. De ANWB hoeft dus helemaal geen assurantiebelasting te betalen.
3. Of de wegenwacht nou een dienst is of een verzekering (nee dus), maakt niets uit. Beiden zijn volgens de wet (ingeval van een dienst) of volgens de regels van het verbond voor verzekeraars (ingeval van een verzekering, dat is het dus niet -hooguit volgens de ANWB zelf omdat dat ze goed uitkomt-) opzegbaar.

Beste Gompy2, Werk jij soms voor de ANWB?

@Frank 1977: stuur de ANWB in ieder geval een brief dat je het er niet mee eens bent, je hebt zelf al redelijk ijn de gaten waar je je op moet beroepen. Succes.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2012 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als we dan toch aan het citeren zijn, onderstaande komt van de de ANWB-site zelf:
(http://www.anwb.nl/wegenwacht/wegenwacht-service/service-van-de-wegenwacht/veelgestelde-vragen-prijswijziging)

"Hoe zit het nou met het opzeggen van het ANWB-lidmaatschap, er is toch een wet voor het maandelijks kunnen opzeggen?
Dit is de Wet van Dam, eigenlijk gaat de Wet van Dam over het maandelijks kunnen opzeggen van contracten. De ANWB is een vereniging met een lidmaatschap en valt daarom niet onder deze wet.
De Wegenwacht is weer een verhaal apart, dat wordt door de wetgever namelijk gezien als een soort verzekering. Verzekeringen vallen weer onder een andere wet. Die wet staat stilzwijgende verlenging wel toe. Veel verzekeraars hebben toch besloten maandelijkse opzegging wel mogelijk te maken, ook al hoeven zij dit niet volgens de wet. Ook ANWB heeft haar eigen verzekeringen maandelijks opzegbaar gemaakt. De ANWB Autoverzekering kunt u zelfs dagelijks opzeggen."

Of terwijl.
1. De Wegenwachtservice wordt door de wetgever gezien als een soort verzekering.
2. De ANWB heeft haar eigen verzekeringen maandelijks opzegbaar gemaakt.

Als de Wegenwachtwervice dan een verzekering is en alle haar eigen verzekeringen zijn maandelijks opzegbaar zoals ze zelf zeggen dan is er nog altijd maar een conclusie mogelijk.

Op de lagere school leren we met zijn allen al dat 1 en 1 twee is.
Alleen de ANWB wilt deze simpele rekensom maar niet snappen, dit zegt wellicht iets over het niveau van haar medewerkers.

gompy2 schreef op maandag 17 dec 2012, 13:25: Je refereert het verhaal van van Dam niet helemaal compleet, ik zal hier alles neerplempen en dan stop ik er mee.
Jij beweert op woensdag 12 dec 2012, 18:47 dat de anwb onder de wet probeert uit te komen.
Wat zegt van Dam?

Citaat:

Verder vragen mensen vaak over de ANWB.

De ANWB is een vereniging en lidmaatschap van de ANWB valt daarom niet onder deze wet. De ANWB mag zijn lidmaatschap stilzwijgend blijven verlengen, hoewel het natuurlijk veel fatsoenlijker zou zijn van de ANWB om dat niet te doen.

(en dit is een heel ander verhaal)

Als je een abonnement hebt op een blad van de ANWB valt dat wel onder deze wet. De Wegenwacht is weer een verhaal apart, dat is namelijk een verzekering. Verzekeringen vallen weer onder een andere wet. Die wet staat stilzwijgende verlenging wel toe. Maar alle fatsoenlijke verzekeraars hebben gezamenlijk afgesproken daar geen gebruik meer van te maken en opzeggingen met opzegtermijn van maximaal een maand te accepteren. De ANWB doet ook daar niet aan mee. Daar is geen objectief argument voor te bedenken. Ik vind het onfatsoenlijke praktijken en roep de ANWB dus op om te stoppen met stilzwijgende verlenging. De wet verbiedt dit echter niet omdat noch het lidmaatschap van de ANWB, noch de Wegenwacht onder deze wet vallen.

Hier te lezen -> van Dam

Zoals gezegd stop ik hier mee, verpilde tijd..
In de toekomst denk ik dat ze wel overstag gaan
Suc6

ve
door verwijderd - Dec 28, 2012 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu nog een heel ander aspect: de brief waarin staat dat ik voor 14 nov moet opzeggen is gedateerd op 16 november ! Op die manier ben je dus Nooit op tijd, riekt naar oplichting

ve
door verwijderd - Dec 28, 2012 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

vetveenstra schreef op vrijdag 28 dec 2012, 12:34: Nu nog een heel ander aspect: de brief waarin staat dat ik voor 14 nov moet opzeggen is gedateerd op 16 november ! Op die manier ben je dus Nooit op tijd, riekt naar oplichting

Hoeveel topics ga je nog plaatsen over hetzelfde onderwerp?

ve
door verwijderd - Dec 28, 2012 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op vrijdag 28 dec 2012, 12:58:
vetveenstra schreef op vrijdag 28 dec 2012, 12:34: Nu nog een heel ander aspect: de brief waarin staat dat ik voor 14 nov moet opzeggen is gedateerd op 16 november ! Op die manier ben je dus Nooit op tijd, riekt naar oplichting

Hoeveel topics ga je nog plaatsen over hetzelfde onderwerp?

Beste Carola, dit was mijn eerste bericht en ben ook niet van plan meerdere te plaatsen, maar dat de brief van de ANWB 2dagen later is gedateerd dan de uiterlijke opzegtermijn vind ik toch wel erg asociaal en wilde ik mbt tot dit onderwerp wel melden.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zat met een vergelijkbaar probleem en ik heb gemerkt dat de ANWB erg star aan haar standpunt vast houdt. In mijn geval lag het nog iets ingewikkelder. Toen ik in december zag dat ik in 2013 nog altijd lid ben van de wegenwacht heb ik gebeld met de ANWB. Een vriendelijke dame gaf toen aan dat ze eea in orde zou maken. Mijn verbazing was groot toen ik in de bevestigingsbrief zag dat pas per 1 januari 2014 het lidmaatschap is beëindigd.

Ik heb hier niet bij laten zitten. Na twee brieven en een e-mail werd mijn klacht door Team Klacht in behandeling genomen en afgewezen. Volgens hen had de vriendelijke dame niet gezegd dat de opzegging meteen in zou gaan.
Op mijn vraag waar ik bezwaar kon maken tegen die beslissing adviseerde Team Klacht mij om mijn rechtsbijstand in te schakelen.
Toch vreemd dat een organisatie als de ANWB niet eens een geschillencommissie heeft, waar je dit soort zaken aan kunt kaarten. Weer iemand of de ANWB een klachten- of geschillencommissie heeft?

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

U merkt in december dat u nog altijd lid bent? Was u pas 1 jaar lid dat u niet wist dat u tijdig op moest zeggen? Waarom zouden zij een geschillencommissie moeten hebben.

Toen u lid werd, hebt u de voorwaarden gekregen, die behoort men ook te lezen.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 11 mrt 2013, 20:59: U merkt in december dat u nog altijd lid bent? Was u pas 1 jaar lid dat u niet wist dat u tijdig op moest zeggen? Waarom zouden zij een geschillencommissie moeten hebben.

Toen u lid werd, hebt u de voorwaarden gekregen, die behoort men ook te lezen.

Goh.. Daar heeft u misschien een punt. Ik wil daar tegenover stellen dat mijn gezin meer dan 100 (!) lidmaatschappen en verzekeringen heeft. Dan glipt er wel eens wat tussendoor. In de afgelopen jaren is dat gelukkig niet zo erg meer, vanwege die nieuwe wetgeving. Ik weet pas sinds kort dat die niet voor de ANWB geldt. Mijn geschil zou overigens niet alleen over dat punt gaan, maar vooral over de manier waarop is gecommuniceerd. Ik verkeerde namelijk in de oprechte veronderstelling dat er voor mij een uitzondering zou worden gemaakt.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hev

Dan zou ik de boel maar eens opschonen.

Dat er voor u een uitzondering zou worden gemaakt? Hoezo? Bent u Maxima of Bea?

ve
door verwijderd - Mar 11, 2013 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Een vriendelijke dame gaf toen aan dat ze eea in orde zou maken. Mijn verbazing was groot toen ik in de bevestigingsbrief zag dat pas per 1 januari 2014 het lidmaatschap is beëindigd.......

Ze heeft het toch ook in orde gemaakt? Alleen niet zoals jij had bedacht.

En ach, als je 100 lidmaatschappen hebt, zet eentje meer of minder ook geen zoden aan de dijk.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

hev schreef op maandag 11 mrt 2013, 21:10:
Goh.. Daar heeft u misschien een punt. Ik wil daar tegenover stellen dat mijn gezin meer dan 100 (!) lidmaatschappen en verzekeringen heeft. Dan glipt er wel eens wat tussendoor.

En dan is dat jammer voor de verstrekker van dat lidmaatschap of die verzekering? Tenslotte is het niet uw verantwoording om dat zelf in de gaten te houden. Belachelijke veronderstelling dat zoiets moet. Er zou een vrijstelling moeten komen voor mensen die meer dan 1 lidmaatschap of verzekering hebben.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2013 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oké Loekie de TijgerT, sorry aanvaard ;-)

V.w.b. controle afschriften.
Ik snap het ook niet..., maar ja, er zijn mensen met een zorgeloos karakter en dat kan ook zijn voordelen hebben.
Héél wat anders als dat je tegenwoordig buiten loopt en steeds om moet kijken om te controleren of je je schaduw nog wel hebt..., toch?

ve
door verwijderd - Mar 13, 2013 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

[off topic - redactie]

ve
door verwijderd - Mar 13, 2013 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

[off topic - redactie]

On topic,
Ik wordt soms zo verschrikkelijk verdrietig van die zeve.....s die komen klagen dat ze het zo verschrikkelijk dom van zich zelf vinden dat ze nooit de algemene voorwaarden lezen van iets wat ze hebben ondertekend...
Zóó enorm verdrietig wordt ik daar van, echt...

ve
door verwijderd - Mar 13, 2013 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

[off topic - redactie]

ve
door verwijderd - Mar 13, 2013 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag alleen on topic reageren.

Met vriendelijke groet,

Internetredactie

ve
door verwijderd - Dec 17, 2013 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://normaleopzegtermijnanwb.petities.nl/

ve
door verwijderd - Dec 17, 2013 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lexr Sorry hoor, maar als je iets wilt kun je in elk geval de moeite nemen erbij te vertellen wat het doel is van je verwijzing, én via het kettingtekentje rechtsboven het reactieveld een link aan te maken...