Woekerpolis premievrij maken?
Verzekeringsmaatschappijen hebben in het verleden hun uiterst best gedaan, om zoveel mensen om de tuin leiden met hun mooie praatjes, en verkochten haar bekende woekerpolissen. Helaas ben ik ook in het bezit van een woekerpolis bij ASR. Hiermee ben ik al maanden bezig om het premievrij te maken, maar echte weigert ASR om hiermee aan mee te werken, en kreeg alleen maar ontwijkende antwoorden.
Vandaag kreeg een zeer klantonvriendelijk mailtje, waarin staat dat mijn woekerpolis geen woekerpolis is.. Om het premievrij te maken, worden kosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn ongeveer net zo hoog als wat nu mijn totale inleg van 8 jaar zal zijn. Omdat het nog 15 jaar doorloopt, schrijft ASR dat kosten nog kunnen gaan oplopen, waarvoor ik de kosten moet dragen. Deze zal verrekend worden in 2027..
Laat ik mijn polis zo doorlopen, dan worden de kosten doorberekend die per jaar kan oplopen tussen 1000 en 1500 euro. Dat komt op neer, dat kosten totaal niet in verhouding liggen tegenover de inleg. Volgens ASR moet het goedmaken op de beurzen, met een rendement van meer dan 5% per jaar, en dat schreeuwt ASR dit al jaren. Maar ik begin te geloven, dat ASR nog steeds door blijft gaan met het leegzuigen van woekerpolissen en zichzelf wil verrijken over de rug van haar cliënten.
Aangezien dat ASR totaal niets doet met de klachten, ik heb meerdere malen mijn klachten geuit, met mail, aangetekende brieven, telefonisch, tussenpersoon aangesproken, maar niets mag baten.
Mijn nederige vraag is, wat nu mijn optie's zijn om deze verzekeringsmaatschappij eens laten bewegen om met een fatsoenlijk voorstel te komen...
ASR is een ramp. ..... We bellen u vandaag terug....ze bedoelen met Sint Juttemis!
Klantvriendelijkheid.....daar hebben ze nog nooit van gehoord denk ik. Als je iets vraagt wat te moeilijk wordt dan is plotseling de verbinding verbroken. Ligt natuurlijk altijd aan de klant ASR is perfect daar gaat niets fout. Bij afsluiten prachtige beloftes maar niets komt er uit. Ik ben single en wilde geen overlijdensverz. kwam helemaal goed. Later bleek die er toch wel degelijk in gestopt te zijn en ga zo maar door.
Ik kreeg een brief dat ik had verzuimd om papieren op tijd in te leveren voor een uitbetaling. Jammer voor ASR........ik had ze aan de balie afgegeven en er op gestaan dat ik een ontvangstbewijs kreeg.
Ik ben nog nooit zo blij geweest met een stukje papier.
Ik heb nog een polis bij ze lopen maar als die afloopt doe ik geen zaken meer met ze.
Ook wij hadden een woekerpolis bij Nationale Nederlanden en hebben dit nou omgezet in een bankproduct (bij RegioBank) en premievrij, wij kunnen als we willen toch nog geld inleggen maar dit is niet verplicht.
Dit hebben we door onze verzekeringsadviseur laten doen.
Zij(de verzekering) moeten het geld fiscaal geruisloos overboeken en jij hebt daar geen nadelen van je parkeert je geld voor een vaste periode en je bent verzekert van een vast rente percentage en geen kosten meer.
Ook ik heb 2 ASR woekerpolissen. Het is een ingewikkelde materie geworden. Afkopen heeft geen zin vanwege de hoge kosten. Dit is anti-reclame voor ASR (voorheen polis Amev/Fortis). Ik zal nooit meer een produkt van ze afnemen en denk dat velen zich daar bij aansluiten. Sterkte Paul!
[quote=osking schreef op woensdag 25 jan 2012, 12:02]Ook ik heb 2 ASR woekerpolissen. Het is een ingewikkelde materie geworden. Afkopen heeft geen zin vanwege de hoge kosten. Dit is anti-reclame voor ASR (voorheen polis Amev/Fortis). Ik zal nooit meer een produkt van ze afnemen en denk dat velen zich daar bij aansluiten. Sterkte Paul!
Je kunt wel afkopen maar dit moet dan om worden gezet in een ander product en dit gebeurd fiscaal geruisloos dit wil zeggen dat je geen belasting betaald over het af te kopen bedrag.
Dit kan bv met een bankspaarproduct.
[quote=paul s schreef op woensdag 25 jan 2012, 00:32]Verzekeringsmaatschappijen hebben in het verleden hun uiterst best gedaan, om zoveel mensen om de tuin leiden met hun mooie praatjes, en verkochten haar bekende woekerpolissen. Helaas ben ik ook in het bezit van een woekerpolis bij ASR. Hiermee ben ik al maanden bezig om het premievrij te maken, maar echte weigert ASR om hiermee aan mee te werken, en kreeg alleen maar ontwijkende antwoorden.
Vandaag kreeg een zeer klantonvriendelijk mailtje, waarin staat dat mijn woekerpolis geen woekerpolis is.. Om het premievrij te maken, worden kosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn ongeveer net zo hoog als wat nu mijn totale inleg van 8 jaar zal zijn. Omdat het nog 15 jaar doorloopt, schrijft ASR dat kosten nog kunnen gaan oplopen, waarvoor ik de kosten moet dragen. Deze zal verrekend worden in 2027..
Laat ik mijn polis zo doorlopen, dan worden de kosten doorberekend die per jaar kan oplopen tussen 1000 en 1500 euro. Dat komt op neer, dat kosten totaal niet in verhouding liggen tegenover de inleg. Volgens ASR moet het goedmaken op de beurzen, met een rendement van meer dan 5% per jaar, en dat schreeuwt ASR dit al jaren. Maar ik begin te geloven, dat ASR nog steeds door blijft gaan met het leegzuigen van woekerpolissen en zichzelf wil verrijken over de rug van haar cliënten.
Aangezien dat ASR totaal niets doet met de klachten, ik heb meerdere malen mijn klachten geuit, met mail, aangetekende brieven, telefonisch, tussenpersoon aangesproken, maar niets mag baten.
Mijn nederige vraag is, wat nu mijn optie's zijn om deze verzekeringsmaatschappij eens laten bewegen om met een fatsoenlijk voorstel te komen...
Misschien heb je hier iets aan !! http://www.moneywise.nl/
Het is eigenlijk niet te beschrijven hoe oneerlijk deze maatschappijen hun zaken doen. Ik heb ook verzekeringen lopen en weet niet eens of er wel een woekerpolis bij zit, maar kan er iemand zeggen welke maatschappijen er nu woekerpolissen hebben afgegeven en wat voor?
Zou ik graag willen weten, bedankt alvast.
Ook bij AEGON/SPAARBELEG hoef je geen medewerking te verwachten. Ze vragen bewijzen van in leven zijn op en berekenen hoge kosten bij het uitkeren.
In 2012 komen er twee Koersplannen vrij maar ik verwacht er niets van.Temeer daar ik in 2002, na 5 jaar zogenaamd sparen in een Sprintplan met een bedrag van 100 Gulden per maand dus 6000 gulden aan het eind van de rit, helemaal NIETS kreeg uitgekeerd. Slechts een briefje van AEGON dat ze niks konden uitkeren omdat het geld weg was, Een afschrijfbriefje was alles wat ik in die 5 jaar had gespaard!! Het bleek ook later dat ik een lening had afgesloten van 25.000 gulden in plaats van iets te sparen. Met die 25.000 gulden ging AEGON de beurs op en verloor alles. Ik betaalde als nietsvermoedende klant de maandelijkse rente voor het geleende bedrag!! In de bijsluiter kon je niet zien dat je een lening afsloot. Twee Koersplannen heb ik premievrij gekregen 2 jaar geleden maar dat heeft wel consequenties voor de toekomst schreef AEGON. Als ik van de Koersplannen af ben, doe ik nooit meer zaken met AEGON.Vlotte babbelende jongemannen in driedelig pak en een laptop die bij je aan de deur komen, niet binnenlaten. En ook geen tussenpersonen accepteren die hebben het meeste geld opgestreken en wie waren die tussenpersonen, juist, de driedelige pakken!! En die maar in hun handen wrijven, elk jaar staken ze een vergoeding op voor de verkochte polissen.
hier ook asr :( hadden we het maar op de bank gespaard, nu zitten we er aan vast,
omdat je met afkopen nòg minder overhoud.
abc spaarplan (asr) waar doen ze het van,
moeten ze zich afgevraagd hebben,
toen ze ons de polis aansmeerden.
Vandaag toevallig 2x contact gehad met asrcompenseert via de telefoon n.a.v. een telefonisch overleg afgelopen vrijdag. Gezien de ervaringen hierboven heb ik het kennelijk 2x getroffen: uiterst vriendelijke mensen, die zelf ook aangaven het niet precies te weten en mij dus zouden terugbellen (na 2,5 uur al!). De informatie komt overeen met die van een "andere tussenpersoon". Ik merk wel, dat zij natuurlijk het liefst hebben, dat je bij hen blijft, maar ook aan andere voorstellen van mij, werken zij nu mee (toezending afkoopsom). Ik bel hen op dit nummer: 0900-5220522 (lokaal tarief).
Natuurlijk moet je zelf wel goed voorbereid zijn en met zo concreet mogelijke vragen komen.
ik wil ook de woekerpolis omzetten. maar ik mag dit niet van fortis mijn hypotheelverstrekker vreemd toch ??
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer