jo
door jover74 Jan 22, 2020 om 15:05
Geldzaken & recht

150 eur reservering Tinq/Moneyou

Exact een week geleden heb ik geprobeerd te tanken bij Tinq. Na het invoeren van de betaalpas kwam er een melding 'betaalpas geweigerd'. vervolgens even gewacht en opnieuw geprobeerd met hetzelfde resultaat. Zonder benzine verlaat ik het onbemand station. De volgende dag kom ik tot de ontdekking dat er 2 x 150 euro is afgeschreven van mijn rekening. Gebeld met Moneyou. Medewerker geeft aan dat hij het zal melden bij de betaalafdeling. Ook een bericht naar Tinq gestuurd "'Tinq vermoed een storing in het pinverkeer, omdat deze storing bij een derde partij ligt, kunnen wij niet aangeven hoelang het duurt voordat de storing is verholpen. Voor meer informatie over de reservering, en de correctie van de reservering, verwijzen wij u graag door naar uw eigen bank". Na 6 dagen nog maar eens gebeld met Moneyou. Verhaal ligt nu iets genuanceerder. Moneyou zegt dat zij niets kunnen doen en dat Tinq de reserveringen moet vrijgeven. Kan eventueel over 2 weken weer contact opnemen als ik nog niet over het bedrag kan beschikken. Weer terug naar Tinq: "Wij als TinQ kunnen de reserveringen niet vasthouden en dus helaas ook niet voor u vrijgeven. Transactie moet automatisch ongedaan gemaakt worden." 

Inmiddels dus ruim een week verder en kan nog altijd niet over mijn geld beschikken. Dat er iets fout gaat kan gebeuren, maar dat geen van beide partijen zijn verantwoordelijkheid neemt, begrijp ik niet. Wie heeft gelijk in dit verhaal?

8096 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2020 om 15:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen
2
heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 22, 2020 om 15:27
16885 Antwoorden / 202 Vragen

? Tinq!?

tijger1
door tijger1 Jan 22, 2020 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat om de rest van het verhaal, niet over de naam van de pomp.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 22, 2020 om 15:26
16885 Antwoorden / 202 Vragen
1

Dit is een lastige aangezien er dan toch sprake is van het onrechtmatig ontvangen door Tinq door in uw geval € 300,00. (Juridische term: onverschuldigde betaling). Tenzij u in een grote vrachtauto reed kan ik mij niet voorstellen dat er zoveel brandstof in de tank gaat. Daarbij zal er bij het betrokken tankstation ook waarschinlijk een camera staan die het tanken van u heeft geregistreerd. Het komt mij daarom voor dat u het best https://www.tinq.nl/service kunt benaderen en het beste met een brief, aangetekend te verzenden.Zie deze voor nadere info: http://www.wetrecht.nl/onverschuldigde-betaling/  en deze voor een voorbeeldbrief: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/rekeningen-en-incassoprocedures/voorbeeldbrief-geld-terugvragen-na-onverschuldigde-betaling  U kunt u eventueel ook nog wenden tot www.juridischloket.nl  Het lijkt mijn dat de verantwoordelijkheid bij Tinq ligt of bij de pomphouder als dat een zelfstandige ondernemer is en 'franchiser' is.

Aanpassing: als er inderdaad slecht s sprake is van reservering zal waarschijnlijk de wijze om dat ongedaan te maken hetzelfde zijn als aangegeven in de link die @TIJGER1 geeft en is het aan uw bank om dat op te lossen. Ik ben evenwel ook van mening dat men zijdens Tinq u daarbij behulpzaam zou kunnen zijn.
En als onverhoopt het 'gereserveerde bedrag'niet door u wordt ontvangen is toch 'Tinq' m.i. dan aansprakelijk te stellen aangezien het probleem zich bij een pomp van hen voordeed. Ik zag inmiddels ook deze m.b.t. Shell: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/reservering-shell-via-ing-niet-direct-terug

tijger1
door tijger1 Jan 22, 2020 om 15:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het bedrag wordt alleen maar gereserveerd, niet overgemaakt naar Tinq.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 22, 2020 om 15:42
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Correct!!, zie mijn aanpassing/aanvulling.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 22, 2020 om 15:46
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

Als u er met/bij MoneyYou niet uitkomt, dan is contact met ABNAMRO Bank m.i. ook een optie, zie http://www.vergelijken.net/aanbieders/moneyou

panter22
door panter22 - Jan 22, 2020 om 18:10
6599 Antwoorden / Vragen
0

"Voor meer informatie over de reservering, en de correctie van de reservering, verwijzen wij u graag door naar uw eigen bank".
Heb je dat niet gedaan?

Magnum007
door Magnum007 - Jan 22, 2020 om 20:20
594 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hallo Jover,

Dit probleem is al eerder op dit forum gemeld.

Voortaan gewoon weer contant betalen bij een bemande benzinepomp?;-)))
Scheelt een hoop stress voor die paar centen korting......

ki
door kieskeurig Jan 24, 2020 om 14:03
25 Antwoorden / 0 Vragen

Paar centen korting? Bij ons in het dorp zijn die pompstations niet goedkoper en zelfs enkele centen duurder dan een bemand station in ons dorp.

jo
door jover74 - Jan 23, 2020 om 18:44
4 Antwoorden / 3 Vragen
2

Vandaag heeft MoneYou mij opgebeld, dat ze het proces gaan versnellen. Normaal gesproken blijven de bedragen twee weken in een reserveringspotje staan. Men vond het toch wel wat onredelijk om mij zo lang te laten wachten. Vandaag of morgen moeten de reserveringen verdwenen zijn en kan ik weer over mijn geld beschikken.

panter22
door panter22 Jan 23, 2020 om 18:45
6599 Antwoorden / Vragen

Mooi, opgelost. Bedankt voor het terugmelden.

aurora1
door aurora1 Jan 24, 2020 om 17:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het terugmelden, dat is hier eigenlijk een zeldzaamheid. Ik weet nu dat je kennelijk ook met MoneYou kunt betalen en dat met een betaalpas. Ik dacht dat ze alleen aan internetspaarrekeningen (3x woordwaarde) deden.

mo
door mof - Jan 24, 2020 om 12:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

De beheerder van de pin machine ... maarTinq zou daar het initiatief moeten nemen.

jerry10
door jerry10 - Jan 24, 2020 om 22:53
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook ik kreeg een weigering bij Tinq , ik denk dat de ondergrondse  benzine tank leeg was, daarna heb ik het afreken bonnetje uit laten printen wat € 0,00 aangaf dus dat was in orde.
Verder geeg afschrijvingen gehad.

ansvanz
door ansvanz - Jan 26, 2020 om 06:21
12 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja ik tank er niet meer als je aan de des betreffende die daar aan aan wezig wat vraagd krijg je een kwaardadig aantwoord niet meer tanken wand ze zijn echt niet zo voordelig als ze doen voor komen

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer