el
door elbereth_1 Jan 18, 2007 om 10:32
Geldzaken & recht

Artikel in folder Kruidvat niet beschikbaar

Ik kwam laatst bij het Kruidvat om een artikel aan te schaffen dat bij hun in de folder stond. Het ging om een soort fitnessapparaat.
Toen ik vroeg of het apparaat ergens stond, kreeg ik als antwoord dat ze 'm niet meer hadden. En dat het een restartikel was en dus ook niet meer binnenkwam.

Dit vind ik erg apart. Waarom zetten ze het dan in de folder? Ik kan me voorstellen dat er meerdere mensen naar gevraagd hebben en 'tzelfde antwoord gekregen hebben.
Mijn vraag rest daarom: Mag een retailer een artikel in hun folder zetten waarvan ze maar enkele exemplaren hebben? Ze moeten toch aan kunnen bieden wat ze in de folder zetten?

Als ze erbij vermelden dat er maar enkele exemplaren zijn, dan kan ik het begrijpen. Nu stond ik daar voor niets en ik vind het geen stijl voor zo'n groot bedrijf. Het is niet de eerste keer dat mij (en velen) dit overkomt.

Staan ze in hun recht?

4047 46 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is inmiddels een standaard strategie bij kruidvat, blokker, media markt en noem maar op.
Er is geen wet die verplicht om een bepaalde voorraad te hebben van een reclame artikel, dus het enige is dat je kan hopen dat ze stikken in hun smerige reclametrucs en dat niemand nog reageert op aanbiedingen uit krantjes.
Maar ja, zo hoop ik al jaren dat niemand meer gaat bellen naar belspelletjes, dan verdwijnen ze vanzelf, maar helaas, het tegendeel lijkt te gebeuren.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Elbereth,

ja, helaas mogen zij dit..... Ik vraag mij ook af of zij überhaupt dat artikel gehad hebben....

Vaak zijn dit soort zaken lokkertjes om u naar die winkel te krijgen en hopen zij dat, nu u er toch bent, andere artikelen gaat kopen. Ook is mogelijk dat zij misschien maar 1 of 2 apparaten hebben gekregen van het 'hoofdkantoor', dus het (plaatselijke) filiaal kan er mogelijk helemaal niets aan doen. Maar dat doet aan het feit niets af.

Is het niet mogelijk om dit artikel on-line te bestellen?

Zie: www.kruidvat.nl  Fitnessfolder

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag elbereth,

Je schrijft: Mag een retailer een artikel in hun folder zetten waarvan ze maar enkele exemplaren hebben? Ze moeten toch aan kunnen bieden wat ze in de folder zetten?

In geen enkele wet staat dat dat niet mag (mits ze tenminste 1 aparaat in de verkoop doen). Anders zou het vooropgezette misleiding zijn. Dit laatste kun je natuurlijk nooit bewijzen. Het is een heel vervelende gang van zaken en niet alleen Kruidvat maakt zich er aan schuldig. Ook C1000, Blokker, It's en andere zaken hanteren nog al eens dezelfde strategie.. Je moet zo'n aanbieding zien als een lokkertje. Ze hopen dan dat als je eenmaal in de zaak bent, je wel wat anders zult kopen. Een beetje bekrompen gedacht, dat wel, want zij houden er alleen maar ontevreden klanten aan over die in de toekomst niet meer in de zaak komen. Zie het maar als een (dagelijkse) kleine ergenis.

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Ze moeten toch aan kunnen bieden wat ze in de folder zetten?"
Ja dat hebben ze ook gedaan ... alle 2 stuks ;-)

"Mag een retailer een artikel in hun folder zetten waarvan ze maar enkele exemplaren hebben?"
Uiteraard

"Waarom zetten ze het dan in de folder?"
Omdat ze er vanaf willen.

"Als ze erbij vermelden dat er maar enkele exemplaren zijn, dan kan ik het begrijpen."
Dat zouden ze dan wel bij alle artikelen kunnen vermelden, want er is natuurlijk altijd een beperkte voorraad. Trouwens, dat doen ze ook al. Kijk maar op de voorpagina: "De aanbiedingen zijn geldig tot ..., zolang de voorraad strekt".

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 08:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Asl ex-detaillist kan ik het bovenstaande onderschrijven. In de praktijk komt dit echter nog veel vaker voor. Denk bijvoorbeeld aan de tijd toen Aldi en AH begonnen met PC's te verkopen: in no-time uitverkocht.

In de praktijk komt het heel vaak voor dat restpartijen door winkelketens voor een habbekrats worden ingekocht omdat de fabrikant het produkt heeft vernieuwd/verbeterd en/of van oude voorraden af moet: of dit nu om goedkope DVD-spelers gaat of een pak wasmiddel, dat doet er niet toe. Vaak gaat het echter wel om artikelen die buiten het reguliere assortiment vallen, alhoewel je onderhand bij Kruitvat soms hieraan kunt twijfelen :-).

Vaak komt het voor dat een dergelijk artikel zo gewild is onder het publiek, dat binnen korte tijd na aankondiging middels een folder, het produkt al is uitverkocht in een aantal filialen. Soms is er nog wel het e.e.a. in andere filialen te krijgen: de aanbiedingen worden doorgaans volgens een vastgestelde verdeelsleutel gedistribueerd over de filialen: een groot filiaal zal meer krijgen dat een klein buurtwinkeltje.

Vandaar immers altijd de vermelding in een folder, zoals Edwardus al opmerkt, "zolang de voorraad strekt".

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben bang dat er idd niets aan te doen valt.

maar het blijft toch flink balen!

Bedankt voor alle reacties.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit wordt steeds gebruikelijker bij allerlei winkels, enkele of maar een artikel dat als klantenlokkertje dient. Vroeger gebeurde dat vooral bij de Aldi, maar tegenwoordig bij steeds meer winkelketens. In de folder staat op=op, dus dat is meestal een teken aan de wand dat er slechts enkele produkten van in voorraad zijn.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Het verbaasde mij helemaal niet toen ik u verhaal las,bij het kruitvat en ook trekpleister komt het heel vaak voor dat ze er of maar twee hebben van een artikel in de aanbieding,of de meest gehoorde smoes ,sorry maar het zat niet bij de levering,en op de vraag of en wanneer het artikel nog komt,wordt steevast geantwoord,dat weten we niet u moest maar een weten hoe vaak ik al ben geweest voor een aanbieding.Ze willen er gewoon voor zorgen dat je de winkel binnenkomt en dan iets anders koopt.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch is het ook weer niet slim, op die manier kom je toch na 3 keer hetzelfde liedje helemaal niet meer?

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van de zomer was dit bij het kruitvat ook zo met zwembaden die ze te koop aanboden. Er stond in kleine lettertjes bij dat deze alleen online te bestellen was. Dit bleek echter ook niet het geval. Een medewerkster vertelde mij toen dat dit een lokkertje was en ze er zelf ook doodziek van werd.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is niet alleen Kruidvat, het zijn vrijwel alle winkels die dit soort fraaie acties hebben, keer op keer. Ook staat er vaak OP=OP, dan hoef je al bij voorbaat niet meer te gaan kijken, het zijn allemaal lokkertjes om je naar hun winkel te lokken.

De supermarkten in Nederland spannen de kroon: ze smijten met aanbiedingen, maar als je dan komt, zijn de vakken leeg.De week erop, als de aanbieding niet meer geldt, hebben ze het weer volop in voorraad. Ook aanbiedingen waarbij je bijvoorbeeld een DVD er gratis bij krijgt ergeren mij regelmatig: ze suggereren in de advertentie dat ze een kinder dvd gratis hebben bij een bepaald artikel, de keuze van de dvd's geven dan altijd A-films aan, dus het echte populaire werk van het moment.Dan kom je meteen het eerste uur van de aanbieding in de winkel, en hebben ze alleen volkomen onbekende prut,van die DVD's die je bij Bart Smit ook voor een euro kunt kopen, niks geen polulaire dvd's maar gewoon rommel die je zelfs niet gratis wil krijgen.

Bij de Co-op hebben ze vaak biefstuk in de aanbieding: ga je er naar toe, zijn de vakken leeg. Vraag je er vervolgens naar, wordt je aangestaard alsof je een melaatse bent, en zeggen ze: morgen weer, helaas uitverkocht. Kom je de volgende dag zeggen ze hetzelfde. Nou, dat aanbiedingenkrantje lees ik al niet eens meer!

Oh ja, en bij die winkel kom ik ook niet meer, dat bereiken ze ermee als ik me geminacht voel. Winkels genoeg,gelukkig.

Je hebt geen enkel recht om te klagen,deze valse trucs mogen ze uithalen zo vaak ze willen. Wat mij betreft moet er een wet komen die dit verbied.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb weleens gehoord van iemand die er gewerkt heeft

dat ze voor het personeel en voor familie  al achterhouden.

dus dan is het gauw op.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is  standaard bij kruidvat. Voor de zoveelste keer (7!!)voor niks naar de winkel (in dit geval een  dvd) Van een bevriende medewerker hoorde ik dat vaak de helft van de aanbiedingen niet eens binnenkomt!! het is puur consumentenbedrog. Om te testen ben ik n in 5 Kruidvatten geweest en nergens was deze dvd er. Dit was voor mij de laatste keer. Ik ga NOOIT meer naar het kruidvat. De domme consument  wil blijkbaar belazerd worden.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kruidvat doet dit al jaren. Ik heb destijds zelfs contact gehad met het hoofdkantoor en kreeg een flauw antwoord dat acties wel eens (lees:altijd) op kunnen raken. Ik trap er dus niet meer in. Het enige dat helpt is niets meer kopen bij Kruidvat. Laat deze winkel links liggen.

Dit doe ik inmiddels al jaren en ik mis er niets aan, er zijn veel betere (voordeel)drogisten.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dit al diverse malen meegemaakt met Gilette Mach3 scheermesjes en Dove doucheschuim.

Op 11 jan .2007 kocht ik in mijn enthousiasme een Gilette Fusion scheerapparaat met de daarbij behorende scheergel en balsem.

Tot mijn verbazing adverteert ETOS bij aankoop een gratis USB stick en 25% korting, en DA organisatie ook 25 % korting op de Fusion produkten. Ik heb hiervan Kruidvat in kennis gesteld via een e-mail

met als antwoord:Bedankt voor uw e-mail, het spijt ons te vernemen dat u een minder prettige ervaring heeft opgedaan met de gilette fusion ook wij hebben een scherpe aanbieding gehad van 9 januari t/m 13 januari 2007 de gilette fusion van 11,99 euro voor 9,99 euro.

Die aanbieding van 9,99 euro heeft ieder organisatie.De slogan van het kruidvat:

STEEDS VERRASSEND. ALTIJD VOORDELIG

Intussen ben ik geen klant meer never.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het lezen van al jullie berichtjes, weet ik weer waarom ik zo'n sticker op m'n brievenbus heb 'nee tegen reclame' of zoiets dergelijks, haha.

groetjes brigitte

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kruidvat en Blokker spannen wat mij betreft wel de kroon op dit gebied.
Vooral bij ons op "De Fred" (Frederik Hendriklaan Den Haag) heeft Blokker "nooit" iets in de aanbieding. In het centrum is het vaak beter - en met beter personeel.
En van het Kruidvat hier op de Fred: die halen allerlei zaken niet eens binnen - onverschillig of het in de folder staat of niet. Je moet het maar ergens anders proberen!
Er is inderdaad m,aar een remedie tegen: die winkel en wellicht ook de hele keten erachter - bij jouw boodschappen over te slaan.
Ik vind dat de winkeliersvereniging hier ook iets aan zou mogen doen: als er van die ramsj-winkels komen, dan haalt dat het niveau van de hele straat omlaag.
Maar ja: wel eens een winkelstraat gezien zonder zowel Blokker als Kruidvat (en noem er maar een heleboel bij) ?
Er zit een soort "maffia" achter die het eerst die winkels in een straat brengt en dangoei, leuke winkes eruit drukken. Zijn wij daar zelf ook niet een beetje medeschuldig aan?

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk de bedoeling als het er niet meer is dat je een duurder artikel meeneemt.

Ze kunnen beter in de folder schrijven: zolang de voorraad strekt of op is op.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had hetzelfde gezeur, met een inktcartridgde. De filiaalman vertelde dat het hoofdkantoor landelijk bekijkt wat er nog is, en dan wordt het gewoon in de landelijke folder gezet, ook al heeft een specifiek filiaal er bijna geen een meer. Gewoon restartikelen nog een keer in de reclame. En ja dan krijg je dit. Ik kwam ook van koude kermis thuis. Had het wel voor het eerst trouwens.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Hutch:

ook via de internetsite van Kruidvat kan het mis gaan. zo heb ik op 1 november vorig jaar een mobiele telefoon besteld via de internetsite. was zelfs een speciale internetactie. kreeg dezelfde dag nog een bevestiging van de bestelling en de mededeling dat je dat alleen kreeg als de telefoons nog niet op waren. binnen 3 weken zou de telefoon onder rembours bij mij thuis bezorgd worden.

vorige week heb ik de hoop maar opgegeven. gelukkig had ik nog niets betaald.

overigens heb ik NIET gebeld met de vraag waar het ding bleef, want dat kon alleen naar een 0900-nummer en daar pas ik voor.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja! die heb ik ook gezien! had interesse, kom je op de site (zodra je de folder uit hebt) is ie al op.

ik ga al niet meer speciaal naar de kruidvat voor aanbiedingen. ben ik in de buurt (en dat ben ik niet zo heel vaak), dan loop ik even binnen. maar eigenlijk nog niet voorgekomen dat de aanbieding er nog was.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Wanro:

oeps, ik heb me vergist. die dvd heb ik wel te pakken gekregen (laatste in de winkel). maar je mist er niets aan, hoor. we gaan 'm terugbrengen, hij loopt op bijna al onze dvd's vast. en dat zijn allemaal officiële dvd's, geen kopietjes.

wil je 'm hebben? voor wènug? ;-)

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

'Kruidvat' is een onderdeel van 'A.S Watson (Health & Beauty Europe)'. Hiertoe behoort ook 'Trekpleister'. Tevens nog andere drogisterijen buiten Nederland, zoals bijv. Rossmann (o.a. in Duitsland) en Superdrug (Groot-Brittannië).

Adresgegevens: Nijborg 17, 3927 DA Renswoude.
Tel.: 0318-579111

Zie: http://www.kruidvatholding.nl

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is mij deze week nog overkomen en dat was beslist niet de eerste keer.Ze hadden spijkerbroeken in de aanbieding,maar in de winkel was er niet een.

Bij navraag bleek er ergens in een winkel wat overgebleven te zijn en daarom hadden ze de broeken in de folder gezet.Als dit geen misleidende reclame is.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad bekende truc en kennelijk veel bij het kruidvat en de zustermaatschappij trekpleister. een aantal weken geleden een aktie welke 3 weken duurde. nu drie artikelen voor de prijs van twee. dus eerste dag van de aktie naar de winkel. geen artikel. het betrof hier een artikel uit het standaard assortiment. klein dorp dus gevraagd aan de filiaalhouder. artikel was niet geleverd. maar misschien dan op de tweede leveringsdag nl vrijdag. eerst maar gebeld. nee hoor, weer niet geleverd. hetzelfde antwoord in de 2 weken daarna. het betrof een aktie van een merkartikel waar het kruidvat elk jaar 1 keer mee stunt. echter vorig jaar zelfde aktie, zelfde resultaat, geen levering. heb een e-mail naar kruidvat gestuurd. na een aantal dagen keurig antwoord, alleen kon je aan het antwoord afleiden dat het een standaard e-mail was. de vraag was waarschijnlijk niet eens gelezen. in de mail had ik erop gewezen dat bv AH dan een kasbon afgeeft waarmee de aanbieding later alsnog kan worden gekocht tegen aktieprijs. hierop werd niet gerageerd. het kwam erop neer dat het een geval van jammer was.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Op de folders aan huis en via een nieuws brief vn kruidvat stond van de week een aanbieding van een magnetrion. en wat stond er het is al uit verkocht!! Dus die idioten van het kruidvat zetten iets in de aanbieding wat al is uit verkocht.Dus gewoon niet meer naar zo'n winkel gaan want ze belazeren je toch

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

wil graag reageren op de opmerking van annjan,

Tuurlijk leggen wij (personeel van kruidvat-trekpleister- c1000-blokker enz ) alle artikelen in ons eigen mandje voor fam. en bekende en rekenen dan ook nog eens met korting alles af.

Wat denk je, dat word niet gezien op de hoofkantoren met hun vernuftige computer systemen tegenwoordig.Denkt men nu echt dat het personeel het zo geweldig vind om weer eens nee te moeten verkopen.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat mij wel een goeie actie lijkt, is dat iedereen voortaan het kruidvatkrantje bewaart, en als het een flinke stapel is, ze allemaal ongefrankeerd op te sturen naar het hoofdkantoor.

Als ze daar een paar duizend pakjes ontvangen die ze allemaal moeten afrekenen, zullen ze dat niet leuk vinden

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ooit hetzelfde meegemaakt maar toen met een navigatie set voor in de auto 2 vestigingen  afgeweest niks meer  daarna mail gestuurd naar kruidvat kon het alleen nog bestellen  via internet  wat mij niet lukte  nu besloten  om niets meer bij kruidvat te kopen  sterker nog  loop er in een grote boog langs  ook mezelf afgemeld van hun mailinglijst op internet     denk niet dat het helpt  maar misschien  wordt er nog eens een  wakker  daar.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo elbereth.

Als Kruidvat, en vele van dit soort zaken, een aanbieding heeft, moet je echt 's ochtends al voor 9.00 uur op de stoep staan. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij Kruidvat, het betrof een meegroei-stoel voor één van mijn kleinkinderen. Er stonden er precies 2 stuks, Ik had dus mazzel.

Groetjes, libra

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk bij een expeditie bedrijf dat ook actie artikelen van Kruidvat/Trekpleister in de winkels afleverd. Meestal is dit per artikel niet meer dan een paar dozen. Soms moeten wij nog een enkele doos naleveren maar daar blijft het dan ook bij. Er is echter soms wel een mogelijkheid om het gewenste actie artikel via de website te bestellen.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk zelf in een kruidvat filiaal.Je moest eens weten hoe doodziek wij worden van die kl... advertentie's. En vooral de afgelopen weken met de op=op ruiming. 75% van die advertentie's zij  bij ons allang op. En ieder keer moet je weer vriendelijk aan een gefrusteerde klant uitleggen dat het herhalings advertentie's zij van het afgelopen jaar, en dat er nog wel wat filialen zijn die sommige artikelen nog wel hebben maar de meeste filialen al lang niet meer. Wij adviseren onze klanten om maar naar het service center te bellen.Hopelijk worden die er op een gegeven moment ook doodziek van en dat ze dan eens doorhebben wat wij op de winkelvloer meemaken en dan misschien eens willen stoppen met die achterlijke advertentie's.

Of dat ze een folder maken zonder afbeeldingen en er alleen maar inzetten:op=opruiming met korting van 25 tot 75%.

Maar reken het ons (de verkoopsters) het niet aan, want wij kunnen er niets aan doen.Als het aan ons lag hadden we van alle artikelen ruim voldoende op voorraad. Maar ja, we kunnen dit dus niet zelf bestellen en we moeten maar zien wat we aangeleverd krijgen en hoeveel we aangeleverd krijgen. Soms inderdaad maar 1 of 2 stuks van een artikel.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag zonnevogel.

Er is NIEMAND die dit jullie, als verkopend personeel, aanrekent. Ik kan me voorstellen hoe frustrerend dit voor jullie moet zijn om, in de meeste gevallen, NEE te moeten verkopen.

Groet, libra.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een tijdje geleden had het kruidvat een advertentie van een fietscomputer in hun reclameblad staan.Vanaf dinsdag waren de aanbiedingen in het reclameblad geldig.Dus ben ik op dinsdagmorgen om 9 uur naar het kruidvat bij ons in het dorp gegaan om deze fietscomputer te kopen.In de aanbiedingsschappen van de winkel lag deze fietscomputer niet en navraag bij het personeel leverde het volgende antwoord op:"de fietscomputers van het reclameblad van ons zijn nog niet binnen", maar toen ik doorvroeg zeiden ze dat het de fout was van het hoofdkantoor.Ik moest diezelfde dinsdagmorgen nog in een naburig dorp zijn en ben daar bij het kruidvat geweest die haddden de fietscomputer wel nog op voorraad en heb hem dus ook daar gekocht.Vreemd dat de vrachtwagen van het kruidvat in het ene dorp wel levert en in het andere dorp niet.Toen ik weer terug was in mijn woonplaats is mijn vrouw gaan kijken of de bewuste fietscomputer nu wel op voorraad lag bij hetzelfde filiaal van het kruidvat als waar ik diezelfde morgen was geweest, dus mijn conclusie is dat het personeel van het kruidvat in mijn woonplaats gewoon heeft gezegd dat ze het artikel niet op voorraad hadden, terwijl ze de levering wel al ontvangen hadden, maar deze nog niet hadden uitgepakt en in de schappen van de winkel gelegd hadden, iets wat hun collega's uit het naburige dorp wel hadden gedaan.SUPERSERVICE VAN HET KRUIDVAT!!!! Nog zo'n fijne winkel in het trekpleister (trouwens van hetzelfde bedrijf).Een kennis van ons ging weer op de ingang van de aanbiedingen in de reclamefolder op dinsdagmorgen rond openingstijd naar het trekpleister voor een digitale camera van € 159,00.De camera was niet op voorraad in onze woonplaats, maar alleen bij de grotere filialen van het trekpleister zoals de filialen in een naburige stad.Mijn kennis heeft het maar niet meer geprobeerd om in de stad bij het trekpleister de camera te kopen, omdat dit wellicht toch verspilde tijd en moeite zou zijn.Dit zijn alleen lokkertjes waar ze mee adverteren, artikelen waar ze maar een of enkele stuks van hebben, want zo redeneren ze als je dan toch in de bewuste winkel bent, dan is de kans groot dat je ook andere dingen daar koopt ook als je bot hebt gevangen bij de aanbiedingen!!!Ik trap er niet meer in!!!

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 23:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals zo vaak in dit soort gevallen: Fop = Fop!

ve
door verwijderd - Jan 20, 2007 om 00:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik lees is Kruitvat, Aldi en nog wat winkels maar wat denk je van Karwei, die de gehele week reclame maakt voor een artikel, waar je op maandag, door storm en regen gefietst bent en er toen al niet meer was.

Zeer prettig maar niet heus,       Liesbeth.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2007 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al 30 jaar geleden maakte ik mee in Californië (Amerika),dat ,wanneer een artikel  uit een aanbieding  op was het vanzelfsprekend  voor je nabesteld  werd. Deze gang  van zaken was heel normaal. Ondanks  dat  dit  land  voor mij niet altijd  een voorbeeld is vind  ik dit  een onderdeel   wat ook bij ons  in gevoerd zou  moeten worden.!!

ve
door verwijderd - Jan 20, 2007 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn zus werkt bij de kruidvat, en in ze krijgen beperkte hoeveelheden binnen, dus als je bijv. het hoofdkantoor 200 fitnessaparaten heb ingekocht en ze verdelen het over 600 winkels, dan hebben de kleine filialen het niet maar de grotere filialen wel. er staat daarom ook in de folder OP=OP, maar ik vind het dan wel stom dat ze niet neerzetten: niet in alle filialen verkrijgbaar.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2007 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

vraagje welk apparaat was dat en wat koste het

ve
door verwijderd - Jan 20, 2007 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja vind het van wel heb je klachten daarover  schrijf naar de hoofkantoor en vraag daar over hoe en wat.

Telkens verbaas ik me erover dat klanten nog te keer gaan ook tegen het personeel terwijl zij er niks aan kunnen doen .

Dus trek aan de bel bij het hoofdkantoor van de kruidvat

ve
door verwijderd - Jan 20, 2007 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Wel een beetje naief om te denken dat het hoofdkantoor er zich wat van zal aantrekken,je krijgt wellicht een standaard brief dat ze dit spijt en dan gaan ze rustig door hier mee.

En uiteraard het personeel is de pispaal en dat vind ik erg jammer want daar ben ik het mee eens zij kunnen er totaal niets aan doen

Kees

ve
door verwijderd - Jan 21, 2007 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op=op artikelen worden in de folders geplaatst, omdat er onder de inmiddels 750 filialen, heus wel een aantal filialen zijn, die een artikel nog op voorraad hebben. Ook kunt u van te voren op de Kruidvat site bekijken, welke filialen een aktie artikel op voorraad hebben.

In de middenpagina van  onze folder stond wel duidelijk gecommuniceerd "OP=OP" en ook de fitnessapparaat stond op die zelfde middenpagina. Dus OP=OP!

Tip: Aanmelden voor de nieuwsbrief. Iedere week op zondag ontvangt u dan de Kruidvat nieuwsbrief, op uw mailadres, dan grijpt u misschien niet mis....

Groet

ve
door verwijderd - Jan 21, 2007 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mila

Kijk dat is nou juist het gemene van deze reclame Welk filiaal je ook belt ze hebben (bijna)nooit die aanbiedingen Laatst een HP printer,de DVD van Marco Borsato NERGENS TE KRIJGEN !!?? dus het is van het kruidvat gewoon misleidende reclame. Je hebt het over die nieuwsbrief toevallig heb ik die ook en vorige week een prachtige aanbieding alleen hij was al uitverkocht.een magnetron Waarom moet zoiets nou op een folder. Nee het kruidvat belazerd je gewoon met zulke reclame.Ga wel naar iemand anders als ik zoiets nodig heb

Groetjes van Kees

ve
door verwijderd - Jan 21, 2007 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk moet err naast de vraag en antwoord rubriek een extra klaag rubriek komen!!!!!!!!!!!

Dan blijft deze rubriek beschikbaar voor echte vragen!

ve
door verwijderd - Jan 21, 2007 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Krook,

Daar hebben we toch het forum voor!

Groet Richard

ve
door verwijderd - Jan 21, 2007 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ricardow

gezien de reakties op o.a. dit item blijkt dat niet duidelijk genoeg.