vi
door villadorina Mar 17, 2011 om 18:27
Geldzaken & recht

Bonus ing

met "enige" verontwaardiging kennis genomen van de wanstaltige hoogte bonus ing top
volgens mij is een bonus een aardigheidje dat je krijgt als je extra je best hebt gedaan -
kinderen krijgen bv een stickertje van de juf of meester
het gaat over extra je best doen - dat een mens zijn best doet om goed te presteren, lijkt mij buiten kijf , dat is onderdeel van je werkzaamheden
bankmensen hoeven kennelijk niet optimaal te functioneren binnen hun functie en beloning
bij de laatste bankenmisère heb ik al een deel van mijn geld ondergebracht van ing naar asn - uit luiïgheid niet mijn betaalrekening - dat ga ik dus nu wel doen - soort stil protest, veel anders kan ik niet doen.
de bonus die ik voor deze aktie krijg ? enig ongemak maar daarna goed gevoel toch iets te kunnen ondernemen, als iedere rekeninghouder dit doet vallen er geen bonussen meer uit te betalen.

608 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe meer geld je hebt des temeer wil je hebben, zoveel zelfs dat jet het nooit op kan maken. Kijk maar weer de de multi nationals ik heb de laaste maanden met verbazing zitten kijken dsat ze elk tog weer meer verdienen, maar dat gaat ook te kosten van de gewone man, zo schijnt het toch steeds meer naar een kant beter te worden. maar niet de gewone man die moet genoegen nemen met de kruimels.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op donderdag 17 mrt 2011, 19:42: Hoe meer geld je hebt des temeer wil je hebben, zoveel zelfs dat jet het nooit op kan maken. Kijk maar weer de de multi nationals ik heb de laaste maanden met verbazing zitten kijken dsat ze elk tog weer meer verdienen, maar dat gaat ook te kosten van de gewone man, zo schijnt het toch steeds meer naar een kant beter te worden. maar niet de gewone man die moet genoegen nemen met de kruimels.

De gewone man die bij een multinational werkt verdient over het algemeen meer dan de gewone man in het nationale mkb. De gewone man profiteert er dus net zo goed van.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bedoelt dan de gewone man die bij een multinational werkt, en niet de gewone man die ergens in een normaal bedrijf of winkel of dergelijke werkt ??
Maar zelfs die krijgt dus niet van die onzinnige hoge bonussen. En dan mag
iemand tegenwoordig zogezegd niet meer verdienen als de Balkenende norm.
Nou die mannen verdienen anders beduidend meer. En doen ze het dan echt zo geweldig goed dat ze dat verdienen. Volgens mij niet,en anders volgens mij toch voor een groot deel ten koste van de consument die bij hun een rekening heeft.
Die moet voortaan voor van alles extra betalen. Ja, anders kunnen die topmannen geen grote bonussen meer krijgen.

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

het gaat mij niet om "de gewone man" en wat die verdient
het gaat mij erom dat deze heren extreme bedragen KRIJGEN voor werk dat ze geacht worden te doen
omdat ik deze heren niet verder wens te steunen, hevel ik mijn ING rekening nu geheel over..............
ik stel voor dat iedereen dat doet - dan valt er geen bonus meer uit te betalen

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 07:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

villadorina schreef op donderdag 17 mrt 2011, 18:27: met "enige" verontwaardiging kennis genomen van de wanstaltige hoogte bonus ing top
volgens mij is een bonus een aardigheidje dat je krijgt als je extra je best hebt gedaan -
kinderen krijgen bv een stickertje van de juf of meester
het gaat over extra je best doen - dat een mens zijn best doet om goed te presteren, lijkt mij buiten kijf , dat is onderdeel van je werkzaamheden
bankmensen hoeven kennelijk niet optimaal te functioneren binnen hun functie en beloning
bij de laatste bankenmisère heb ik al een deel van mijn geld ondergebracht van ing naar asn - uit luiïgheid niet mijn betaalrekening - dat ga ik dus nu wel doen - soort stil protest, veel anders kan ik niet doen.
de bonus die ik voor deze aktie krijg ? enig ongemak maar daarna goed gevoel toch iets te kunnen ondernemen, als iedere rekeninghouder dit doet vallen er geen bonussen meer uit te betalen.

Uw "verwondering" deel ik. Schaamteloos volk, die bankiers. Van ons geld om hen weer door te laten gaan laat meneer de CEO zich even een bonus toeschuiven van 1,100.000 euro. Wanneer dit pas na de volledige terug betaling van hun ondersteuning uit de staatskas wegens hun wanbeleid zou gedaan worden vind ik dat voor mensen die gewoon hun werk doen nog tegenover de andere medewerkers onverantwoord te veel.
Villadorina naam het geld weg bij die bank. Datzelfde heb ik vorig jaar ook gedaan. Inderdaad, wanneer iedereen dit zou doen zou dat het enige middel zijn om dat graaivolk tot redelijkheid te dwingen. Onze slappe overheid komt niet verder dan keer op keer te vertellen dat zij het "betreuren" maar dat het binnen hun spelregels valt. De consument is veel sterker dan zij vermoeden zodra ze zich weten te multipliceren. Zo drijft dit voortdurende imago het volk tot opstanden en chaos.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Logisch dat voor elke dienst bij de ING betaald moet worden door de klant. Je moet toch ergens deze exorbitante bonus op verhalen.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Dit is een mooi voorbeeld van de schaamteloze graaicultuur in deze sector.

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk worden de bonussen niet aangepakt.......omdat onze bestuurders na hun politieke carriere misschien nog bij een bank aan de slag kunnen gaan.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

mjg76 schreef op maandag 21 mrt 2011, 16:27: Natuurlijk worden de bonussen niet aangepakt.......omdat onze bestuurders na hun politieke carriere misschien nog bij een bank aan de slag kunnen gaan.

Ja dat dacht Zalm ook mooi voor elkaar te hebben. Alleen die heeft geen bonus gekregen. Heeft ie weer de verkeerde bank gekozen (na de DSB).

.... ;~)

Maar met 8 ton per jaar is nog niet slecht af.

.... ;~)

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 21, 2011 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was ook wel verontwaardigd over de bonussen, maar nog meer toen het bericht kwam dat alle pensioenen bij diezelfde ING bevroren werden!!! Want ja, die bonussen moeten wel ergens van betaald worden!!
Het is natuurlijk logisch dat de verantwoordelijken van verkeerde beleggingen uit het verleden, waardoor de staat (lees wij allen) voor miljarden moest bijspringen, beloond worden als er een keer geen verlies is, want ja, anders lopen ze weg.
Is dat niet zoiets van, als een taxichauffeur in korte tijd 2 taxis totall loss rijd, zijn baas hem maar een flinke bonus geeft omdat hij anders voor de concurrent gaat werken??? Nee...... dat is wat anders, ok.... die taxichauffeur rijd 2 taxis totall loss, maar heeft al bijna een jaar schadevrij gereden, dan moet hij wel een bonus krijgen!!!!!!!!!!!!!! Of niet soms????????

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

ING-top ziet na ophef toch af van bonussen

dinsdag 22 maart 2011 07:23

ING-topman Jan Hommen ziet toch af van zijn bonus over 2010. De bankbestuurder zou, conform de regels, 1,25 miljoen euro aan variabele vergoeding bovenop zijn vaste salaris van 1,35 miljoen euro krijgen. Klanten, Kamerleden en werknemers reageerden echter woedend.

ING-bestuursvoorzitter Jan Hommen ziet af van zijn bonus ING-bestuursvoorzitter Jan Hommen ziet af van zijn bonus

Natuurlijk krijgt Jan Hommen erg veel geld, maar dat is wel volgens afspraak. Anti-bonuswetgeving slaat nergens op

Lees ook het Elsevier-commentaar van Ron Kosterman: Niet zeuren over bonus van ING-topman Hommen

Dat schrijft Hommen in de Volkskrant.

Staatssteun
De bank zal geen bonussen meer uitdelen zolang de 10 miljard euro staatssteun nog niet is terugbetaald. Ook de geplande loonsverhoging van 2 procent gaat niet door. De bank wil de resterende 5 miljard euro schuld in 2011 en 2012 terugbetalen.

Omdat de bank tijdens de financiële crisis in zwaar weer verkeerde, zijn bovendien de pensioenen van oud-werknemers bevroren en bleef de loonsverhoging beperkt tot 1 procent. De bonus van de top wekte hierom ook woede van werknemers.

Boycot
Diverse boze ING-klanten dreigden met een boycot van de bank. 'Tot mijn spijt moet in constateren dat de variabele beloning voor de raad van bestuur over 2010 het herstellende vertrouwen van onze klanten en de samenleving hernieuwde schade dreigt toe te brengen,' schrijft Hommen.

Minister Jan Kees de Jager (CDA,Financiën) kondigde in reactie op de ophef die ontstond nieuwe regels aan omtrent de bonussen voor bankbestuurders.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

moeder56 schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 11:41: ING-top ziet na ophef toch af van bonussen

dinsdag 22 maart 2011 07:23

Minister Jan Kees de Jager (CDA,Financiën) kondigde in reactie op de ophef die ontstond nieuwe regels aan omtrent de bonussen voor bankbestuurders.

Soortgelijke aankondigingen heb ik vaker gelezen. Het wachten is nog steeds op goede wetgeving die dit soort bonussen verbiedt voor bestuurders van bedrijven.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het getuigd van pure minachting van je cliënten wanneer je met een salaris van meer dan een ton per maand er nog 1,25 miljoen per jaar bij moet stelen. Het lijkt er op dat zij van mening zijn dat ze de bank waarvoor ze werken in bezit hebben. Zijn deze hooggeplaatste financiële mafiosi van de ING zo speciaal dat ze ieder jaar weer met miljoenen extra moeten worden bevredigd. Tijdens de Franse Revolutie was er ook zo'n onverschilligheid bij de zogenaamde elite, het heeft ze uiteindelijk de kop gekost. De Jager moet maar een belasting van 125% op deze bonussen heffen, dan is het snel afgelopen met het graaiwerk. En het heeft de goede bijkomstigheid dat de staatskas er wat aan heeft. Misschien kunnen dan de gehandicapten en de oudjes in Nederland wat minder hard aangepakt worden. Figuren als Jan Hommen van ING hebben die extra miljoenen echt niet nodig.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het meer gewaardeert hebben als hij gelijk zonder al die protesten zelf ingezien had dat dit niet kon. Maar de publieke reactie's zullen hier wel aan meegewerkt hebben

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewetenloze, hardhorende bestuurders, ooit gevoed met het zaad van een neo-kapitalistische uitwassing, nog steeds niet in de gaten hebbend dat de wereld om ons heen zich verandert. Levend een eigen wereld van zelfverrijking en alleen gevend aan zichzelf en niet aan de maatschappij waarin ze zijn op gegroeid. Verzadiging van een ego, zo opgeblazen... Vindt zichzelf zo belangrijk, lijkt wel lijdend aan een meerder-waardigheids-complex. Volkomen bewust in stand gehouden door een vergane mentaliteit die gebiedt door te eten, zelfs al heb je genoeg gehad.

Geen goed woord over voor dit “criminele gedrag”. Ga lekker naar het buitenland. Ze zeggen dat je daar nog beter betaald wordt.

Ik heb mijn geld inmiddels op een Russische bank gestort. Die banken schijnen de laatste 4 jaar erg geleerd te hebben van de crisis.
Eigenlijk helemaal niet zo’n gek idee van die Franse voetballer Eric Cantona om allemaal tegelijk het geld van de bank te halen.

Potjandorie, moet straks nog die zielige Jan Hommen nog zijn tuinman ontslaan.

Rinus

ve
door verwijderd - Mar 22, 2011 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie wat de druk van de publieke opinie veel meer kan bereiken dan de regering. Vandaag hebben de CEO en de raad van bestuur van de ING besloten om de bonus terug te storten, mede omdat zij letterlijk bedolven werden onder verpletterend slechte kritiek en de zichtbare imagoschade. Er hadden een aantal cliënten van de bank hun geld naar een andere bank geloodst. Waaronder ik er een van ben. De macht van de massa sprak in daad en het had effect!

ve
door verwijderd - Mar 23, 2011 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is nu gezegd dat door die commotie de bonussen niet worden uitbetaald, maar is dat ook wel echt zo?
Is het niet gewoon een leugentje om klanten en kabinet tevreden te stemmen?
Gaat dit ook gecontroleerd worden?
Want ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niks van.
Met dit soort dingen ben ik altijd zeer wantrouwend.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2011 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

birgit67 schreef op woensdag 23 mrt 2011, 13:27: Er is nu gezegd dat door die commotie de bonussen niet worden uitbetaald, maar is dat ook wel echt zo?
Is het niet gewoon een leugentje om klanten en kabinet tevreden te stemmen?
Gaat dit ook gecontroleerd worden?
Want ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niks van.
Met dit soort dingen ben ik altijd zeer wantrouwend.

Ik denk ook dat via een achterdeur toch de top extra "beloond" gaat worden.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2011 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt wel bemerken dat de min.van Fin. ofwel de Jager bang is voor de banken, die met miljardenen worden gered omdat zij zoveel fouten hebben gemaakt, en de burgers door allerhande wetjes geen stap meer vooruit of achteruit kunnen maken door de graaipolitiek van de banken, en het is wel goed zo voor de CDA want die houdt erg veel van de banken en laat zijn burgers hiervoor geheel en al opdraaien.

Zelfverrijking is het hoogste doel van de banken maar wat geeft dat nou laat ze maar aan rotzooien.

Ik heb altijd geleerd het huishoudboekje in orde te hebben de overheid interesseert het geen barst die maat alles duurder

ve
door verwijderd - Mar 24, 2011 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees net op de AD site dat ING baas Jan Hommen zijn bonus heeft ingeleverd maar dat vijf grootverdieners die vlak onder hem werken, hun bonus van 5 of 7 ton wél houden.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2011 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

birgit67 schreef op donderdag 24 mrt 2011, 10:50: Ik lees net op de AD site dat ING baas Jan Hommen zijn bonus heeft ingeleverd maar dat vijf grootverdieners die vlak onder hem werken, hun bonus van 5 of 7 ton wél houden.

Ja, zo gaat dat om de publieke opinie om de tuin te leiden. Reken maar dat die Hommen niet gek is en zijn onderknapen wel met een dikke bonus laat feestvieren waarbij hij het nakijken zou hebben? Hoe dom denken zij wel dat de Nederlanders zijn of........... hoe dom zijn we om dit weer gewoonweg te accepteren zoals we het weerbericht MOETEN accepteren hoe het op ons afkomt. Het blijft altijd een kat en muis spel tussen de slimmerikken en de door hen ingeschatte domme meerderheid. Tot het eens goed fout gaat! Dan komt Jan met de Pet het even terughalen!

ve
door verwijderd - Mar 27, 2011 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

ING heeft ruim 300.000 "rijke" klanten die een persoonlijke adviseur bij de bank hebben of zakelijke klant zijn, een brief gestuurd waarin de bank uitlegt waarom de raad van bestuur heeft afgezien van de bonus en salarisverhoging. „We hebben onderschat welk signaal hiervan zou uitgaan naar u, de samenleving en de politiek”, aldus ING in de brief die zaterdag 26-3-2011 op de mat viel.

Op 22 maart plaatste de Volkskrant al een ingezonden brief van bestuursvoorzitter Jan Hommen van ING waarin hij tekst en uitleg gaf over zijn bonus van ruim 1,25 miljoen euro en het teruggeven daarvan. Ook op de website van ING stond een toelichting met een verwijzing naar de brief.

„We willen u hiermee duidelijk maken dat de ING uw mening serieus neemt en dat uw tevredenheid onze prioriteit heeft”, aldus ING.

Het afzien van de riante regeling maakt de heersende graaicultuur binnen de banken naar mijn mening niet ongedaan. Mijn advies is dus: verander van bank en zoek een bank die niet aan dit soort walgelijke en exhibitionistische zelfverrijking doet.

Pedro.