hees934
door hees934 Aug 18, 2021 om 10:27
Geldzaken & recht

Contact beeindiging voor einde faktuur termijn

Ik heb mijn Ziggo contract beeindigd per 26-08 maar krijg een faktuur tot 31-08.
Ik heb nu 26/31 betaald maar krijg nu een dreiging van incassokosten voor het verschil. Mag en kan dit?
IK moet het verschil betalen voor 27-8 om incasso te vermijden.
wat raden jullie mij aan?

4645 15 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Aug 18, 2021 om 10:34
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon z.s.m. betalen! Het teveel betaalde abonnementsgeld krijg je over een maand weer terug gestort bij de eindafrekening.

pi
door piet limburg Aug 20, 2021 om 11:54
232 Antwoorden / 15 Vragen

Zo is het helemaal.

Je betaalt zo goed als bij iedereen je abonnement een maand vooruit en de afrekening de maand erna,bij opzegging.
Dit zou je als abonnee moeten weten.

mahadma
door mahadma Aug 20, 2021 om 14:27
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Je kan de laatste paar dagen films gehuurd hebben of extra gebeld hebben, die worden dabn afgerekend. Dus gewoon betalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2021 om 10:44
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Gewoon betalen! Daarbij, is het niet zo dat (ook) bij Ziggo overeenkomsten kunnen worden beëidigd tegen het einde van een kalendermaand?
Dit zou kunnen betekenen dat u eenzijdig afwijkt van de eerder gesloten overeenkomst en dat betekent dan dat u wanprestatie kan worden aangerekend.

Daarbij komt, afgezien van hettgeen ik hiervoor stel, niet betalen veel moeilijkheden en ook toch kosten tot gevolg zullen hebben die m.i. het verschil van 5 dagen niet waard zijn.

M.b.t. de opzegregeling en opzeggen tegen einde van de maand: https://www.ziggo.nl/opzeggen

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 18, 2021 om 10:51
16848 Antwoorden / 202 Vragen

[edit, verwijderd ivm opmaak, red.]

marita5
door marita5 - Aug 18, 2021 om 10:44
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo hees934 ,

wat raden jullie mij aan?

Betalen

Hoe ziet mijn factuur eruit , nadat ik heb opgezegd ?

Na het opzeggen van je abonnement, krijg je een eindfactuur. Deze sturen we misschien op een later moment dan je van ons gewend bent. Op de factuur kan een verrekening staan van te veel betaalde abonnementskosten. Heb je Bellen van Ziggo? Dan staan op je laatste factuur de gesprekskosten van de periode vóór de opzegdatum. Gesprekskosten brengen we altijd achteraf in rekening, omdat deze kosten dan pas bekend zijn.

Als je iets hebt opgezegd en de factuur is al gemaakt, halen we het te veel betaalde geld in de volgende maand van je abonnementskosten af.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2021 om 10:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Betalen.

ma
door malty - Aug 18, 2021 om 10:46
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u op 26 juli uw abonnement opgezegd, neem aan dat er een maand opzegtermijn is?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2021 om 11:00
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Gelet op al gegeven reacties: was bij u een abonnementsvorm van toepassing die beëindiging op de door u genoemde datum wel mogelijk maakte? Dan krijgt u zoals ook al aangegeven het alsdan teveel betaalde retour. Dus nu wel betalen om onnodige ellende te voorkomen en dan de eind/correctie afrekening af te wachten.

Indien die dan toch achterwege zou blijven en uw beëindiging was wel rechtmatig, dan heeft u alle reden om een nadere klacht daarover in te dienen omdat dan zijdns Ziggo de overeenkomst eenzijdig niet werd nagekomen. Maar herhaald, let op dat dat dan wel conform uw afgesloten contract zou moeten zijn en de beëindiging op 26 augustus wel degelijk mogelijk was m.a.w. rechtmatig..

Donuts
door Donuts - Aug 18, 2021 om 11:09
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is er aan de hand met dit topic? Zie maar 2 verfomfraaide reacties?

gerbera
door gerbera Aug 18, 2021 om 11:36
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Soms is deze site een raadsel waar ook ik regelmatig tegen aan loop.☺

Redacteur
door Redacteur Aug 21, 2021 om 14:28
1054 Antwoorden / 62 Vragen

In een reactie was een webpagina geplakt, waardoor de opmaak van het topic in de war raakte. Is hersteld.

gerbera
door gerbera - Aug 18, 2021 om 11:42
7364 Antwoorden / 14 Vragen

edit; verkeerd geplaatst.

gerbera
door gerbera - Aug 18, 2021 om 11:44
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Het probleem is dat het betalings-systeem een vaste factuurdatum aanhoud dus klopt het dat uw factuur tot 31-8 loopt. Het aanpassen hiervan, bij het opzeggen van abonnementen, is erg omslachtig dus ontvangt u ongeacht de datum van opzeggen automatisch deze factuur. Het is verstandig het resterende bedrag te betalen, bij de eindnota ontvangt u het te veel betaalde terug.

gerbera
door gerbera - Aug 18, 2021 om 11:44
7364 Antwoorden / 14 Vragen

waarom nu weer 2 x geplaatst.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Aug 18, 2021 om 13:28
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ga bij Ziggo werken, kreeg voor 1e  termijn ook geen gehele maand!

Wel vreemd dat je niet bij ¼,½,¾ maand niet weg kunt maar wel halverwege iets kan afsluiten.

Op  3 - 8 - 2021 klant geworden en  als ik  15-11-2021 weg wil moet ik rest maand betalen of  laatste dagen zonder verbinding?

Ik lees nergens dat ze  hele maanden berekenen.

mahadma
door mahadma - Aug 18, 2021 om 14:08
11541 Antwoorden / 51 Vragen

De telefoon en eventuele huurfilms worden achteraf in rekening gebracht, daarom wordt de laatste termijn in rekening gebracht en wordt het teveelbetaalde terugbetaald.

gerbera
door gerbera Aug 18, 2021 om 21:53
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Deze pagina zit raar in elkaar en zie ook bij u de reactie 2x geplaatst.

mahadma
door mahadma - Aug 18, 2021 om 14:09
11541 Antwoorden / 51 Vragen

De telefoon en eventuele huurfilms worden achteraf in rekening gebracht, daarom wordt de laatste termijn in rekening gebracht en wordt het teveelbetaalde terugbetaald.

panter22
door panter22 - Aug 18, 2021 om 16:44
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de factuur gedeeld door 31 en weer vermenigvuldigd met 26?
Ingewikkeld allemaal. Ziggo rekent het allemaal voor je uit bij de eindafrekening. Daar hoef je niets voor te doen.
Het enige wat je nu moet doen is de factuur volledig betalen.

mo
door mof - Aug 20, 2021 om 12:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De faktuur is misschien tot de 31/08 gedateerd, maar is de rekening misschien nietal gecorrigeerd?

wanneer is uw contractingegaan, 26/08een jaar eerder, en heeft u toen wel voor die vijf dagen in augustus betaald?

1paul
door 1paul - Aug 20, 2021 om 15:04
3147 Antwoorden / 0 Vragen

betalen en dan even afwachten of u het verschil terug gestort krijgt, zo werken ze nu eenmaal....