Geen geld terug
Ik heb een maand geleden twee horloges besteld bij Aliexpress. Vorige week dinsdag kreeg ik een bericht dat om twaalf uur in de nacht de horloges waren afgeleverd terwijl ik niets had ontvangen. Ik had een e-mail gestuurd naar Aliexpress dat het niet was afgeleverd, maar omdat het externe bedrijf door had gegeven dat het wel geleverd was kreeg ik zonder bewijs mijn geld niet terug. Ook werd er gevraagd of ik langs de buren wilde gaan om te vragen of het daar was afgeleverd. Ze wisten nergens van. Ik heb ook naar Post.nl gebeld om te vragen of er daar eventueel wat fout was gegaan, maar zonder Track and Trace code konden zij mij ook niet verder helpen. Die Track and Trace code heb ik overigens nooit ontvangen van Aliexpress. Ik zou graag mijn geld terug willen krijgen, maar weet zo onderhand niet meer wat ik moet doen. Kan iemand mij hierbij helpen?
P.S. Ik heb ook een klacht ingediend via de Consumenten Bond maar weet niet zeker of ik hierop antwoord krijg van Aliexpress.
Met vriendelijke groet,
Sandra van Platerink
Ali is een verzamelplaats van Chinese verkopers. Die zullen dus niet onder de indruk zijn van een Nederlandse organisatie. Sterker, ze snappen onze letters niet eens.
U kunt hooguit vragen of u een track en trace kan krijgen om bewijs te hebben. En anders is dit weer een voorbeeld van goedkoop is duurkoop. Geen garantie, geen service en geen hulp.
We hebben in de EU de beste regels om consumenten te beschermen. Volstrekt logisch dat steeds meer mensen bij bedrijven buiten de EU gaan bestellen en vervolgens gaan klagen....
goedemorgen u heeft het licht zien schijnen in het ochtendgloren en u vast gebeten in uw broodje met een beker melk er naast , Dit is net zo een domme reactie als de uwe !
Als je voor de goedkoopste manier van verzenden kiest, dan krijg je vaak ook geen T&T-code. Dus dat je die niet hebt ontvangen, dat kan kloppen.
Bij AliExpress en soortgelijke zaken kopen heeft wat risico in zich, daarbij moet je soms je verlies nemen. Ik mag aannemen dat het om goedkope prullaria gaat, anders had je wel voor een meer gegarandeerde verzending (tegen een hogere prijs) gekozen.
In China lachen ze zich krom om die NL consumentenbond. Je koopt een een sch**t en zeven knikkers en weinig verzendkosten soms een goed en soms een twijfelachtig product. Dit wordt een geval jammer maar helaas. Nog mazzel gehad dat je geen invoerrechten enz moest betalen.
Als je inlogt bij Ali, dan kan je je bestellingen zien.
Bij je bestelling staat: 'track order"
Hier kan je zien waar het pakket zou moeten zijn en 99% van de verzendingen ook een T&T.
Bijna nooit wordt er door Ali zonder T&T verstuurd,
Sterker nog: al mijn bestellingen bij Ali hebben een T&T zelfs als het briefpost is
meestal zie dat de luchtvaartmaatschappij china heeft verlaten, maar daarna niets meer wat er in NL gebeurt
Goedenavond,
Ik bestel alweer enige jaren , met zeer grote tevredenheid, bij Aliexpress. 3x ging een pakket verloren en 3x direct geld terug gestort. Je moet goed de spelregels kennen en niet bij "de eerste de beste "verkoper iets kopen. Vergelijk het maar met Bol.com , ook daar zitten wederverkopers waar je minder goede ervaringen mee kunt hebben.
Zoals hier al is gezegd, in je Ali account vind je alle gegevens over je bestelling en dus ook de voortgang en verzend info. Je word ook per mail op de hoogte gehouden over je bestelling. De track & trace is er ook nog ,dus die in de gaten houden .
Ik heb een aantal bestellingen waarbij de kopers bescherming automatisch is verlengd.
Maar heb je niet een dispute aangevraagd ? Dit had je kunnen doen ,of contact opnemen met de wederverkoper , zij willen geen negatieve reacties.
Ekiem
AliExpress is verantwoordellijk om uit te zoeken waar het pakket is afgelevered. Als het niet met track en trace is verstuurd zal dat niet meer mogelijk zijn en heeft u recht
op uw geld terug. Maar je recht hebben is wat anders dan je recht krijgen. U zou kunnen kijken of de Geschillencommissie iets kan betekenen, anders moet u naar de rechter.
Afh. van de waarde van die horloges (AliExpress staat bekend om goedkope chinese prullaria) moet u afwegen of het sop de kool waard is.
Geschillencommissie en een rechter? Want die kunnen iets bereiken in China denkt u? Zelfs al zouden de horloges enkele honderden euro's gekost hebben gaat dat nog niet opwegen.
Bij Ali expres krijg je altijd je geld terug als iets niet geleverd word .Gewoon een geschil in dienen en binnen 5 dagen staat het geld op je rekening.
Alleen is er volgens Ali wel geleverd...
Aliexpress heeft dat goed geregeld.
U had gewoon op de site moeten aanklikken : niet ontvangen.
U doet veel te ingewikkeld.
Het klinkt alsof nog niet veel ervaring met Ali Express heeft. Allereerst: is het verzonden met Ali Express shipping of met een of andere vage Chinese verzendwijze? In het geval van Ali Express shipping kunt u in uw bestellingen de tracking aanklikken en daarbij staat dan een track en trace die in Nederland door PostNL wordt overgenomen (als zij het eenmaal in het sorteercentrum hebben ontvangen). In dit geval kunt u dit track&trace nummer dus zelf ook op de site van PostNL checken. Bij een vage Chinese verzendwijze heb je in Nederland niets aan een eventuele track en trace.
Ten tweede: beweert Ali Express dat het pakket afgeleverd is of de verkoper? Daar zit een groot verschil tussen. Sommige verkopers wringen zich in alle mogelijke bochten met allerlei beweringen om te voorkomen dat u een geschil opent en zij moeten betalen.(soms krijg je na een geopend geschil ook nog buiten het geschil om smeekbedes van een verkoper om het geschil te annuleren. Trap daar niet in!)
Kijk in uw bestellingen bij het betreffende artikel of u nog een geschil kunt openen. Doe daar in korte bewoordingen (in Engels) uw uitleg dat u het niet ontvangen hebt en het ook niet bij buren of op een postkantoor is. Meestal is dat afdoende om uw geld terug te krijgen. Doe het dus via de officiële weg, en niet via een email of privé bericht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer